Педагогикалық әрекет ғылым және өнер ретінде




Презентация қосу
Педагогикалық әрекет
ғылым және өнер
ретінде
Тобы: Э-17-1М
Орындаған: Аппазова С.М
Жоспары:
1.Педагогикалық әрекет туралы түсінік
2.Әрекет компоненттері
3.Педагогикалық әрекет құралдары
Түйін сөздер: педагогика, әрекет, ғылым, тәрбие,
методика, мотивация, оқушы, мұғалім,құрал
Ключевые слова: педагогика,действие, наука,
воспитание,методика,мотивация,ученик,учитель,
инструмент
Key words:pedagogy, action,science,education,method,
motivation,disciple,teacher,tool
Қарапайым жағдайда «іс-әрекет»
ұғымының синонимдері бар – жұмыс,
іс, әрекет. Ал, ғылымда іс-әрекет
адамның тұрмысы мен байланыста
қарастырылады және философия,
психология, тарих, мәдениеттану,
педагогика және т.б. ғылым
салаларында оқытылады. Іс-әрекетке
философияда былай анықтама
беріледі: специфищески, человеческой
формы активного отношения
окружающему миру, яғни, «қоршаған
ортаған адамның белсенділігнің
қатынасы».
«іс-әрекет – көп
өлшемді», сондықтан іс-
әрекетті бірнеше түрге
топтауға болады.
(рухани және
практикалық,
репродуктивті
(орындаушылық) және
шығармашылық ; жеке
және ұжымдық т.б.).

Б.Ф. Ломов
психолог
Педагогикалық
іс-әрекет

Мазмұны оқытушыларды
оқыту, тәрбиелеу, дамыту, Ең маңызды қасиеттердің бірі –
мұндағы оқушылар деп бұл іс-әрекетте педагогтың өзін-
отырғанымыз әр түрлі жастағы өзі шыңдаумен оқытуға
балалар; Мектеп оқушылары бағытталағн білімділігі,
техникум, кәсіби техникалық тәртіптілігі, дамытуы.
учелищелардің жоғарғы оқу
орнының студенттер т.б.
Педагогикалық іс - әрекет
Педагогикалық іс-әрекеттің тууы, оның
кәсібилігі, арнайы білімдер мен
біліктіліктерді меңгеруі сауаттылық, жазу
пайда болуымен байланысты. Ауызша
берілген тәрбие жазу арқылы бекітілген.
Осыған орай, мұғалім-шебермен қатар
практикалық әрекет пен рухани тәжірибенің
құпияларымен таныстыратын мұғалім
тұлғасы пайда болды, педагогикалық іс-
әрекет пайда болды. Педагогикалық іс-
әрекетпен шұғылданатын адам қоғамдағы
ерекше орны бар тұлғаға айналды.
Педагогикалық іс-әрекет

Кәсіби Кәсіби емес
Кәсіби іс-әрекет
Кәсіби іс-әрекет арнайы білімді талап етеді, яғни, сол к әсіпке байланысты
қызмет атқаруға қажетті арнайы білім, білік, да ғдылар ж үйесін ме ңгеру. Б ұл білім,
біліктерді меңгере отырып, теориялық және практикалы қ педагогикалы қ ме ңгеру; іс-
әрекеттің жоғарғы нәтеже алу үшін, кәсіпкерлікті ң жоғарғы де ңгейіне жету үшін
қажет, білімдермен қарланып шыңдаласыздар.
Кәсіби педагогикалық іс-әрекетпен шұғылданатын адамды т әрбиеші, м ұғалім,
оқытушы, педагогок деп атайды. Бұл оқу, тәрбие беру мекемелеріне байланысты:
тәрбиеші балабақшада; мұғалім – мектепте; оқытушы техникум, учелище жо ғар ғы
оқу орындарында. Педагог – осы түсініктерге жақын, «туыс»ұғым.
Мұғалімнің педагогикалық іс-әрекеті кәсіби іс-әрекетті ң негізгі субъектісі болып
табылады. Мұғалім оқушыларды оқыту сапасына, оларды ң білім ж әне т әрбие
деңгейіне жауапты екендігі белгілі. Мұғалімні ң жұмысы, оны ң жеке т ұл ғасыны ң
негізгі сапаларының кәсіби іс-әрекетіні ң сипатына сай келген жа ғдайда ғана табысты
болады. А.Н.Щербаков мұғалімнің іс-әрекеті жөнінде: «Ке ңес м ұғалімні ң іс- әрекеті,
ол қандай түрде болмасын, өзінің психологиялық мазмұны жағынан адамнан жо ғары
идеялылықты, айқын кәсіби бағыттылықты, тияна қты білім мен орны қты ы қыласты,
балалықтың заңдарын, оқыту мен тәрбиелеудің теориясы мен практикасын білуді
талап ететін күрделі еңбек» дейді. Осы сапаларды ң барлы ғы бірігіп бірт ұтас
құрылым міндеттерін атқарады да, мұғалімні ң тұлғасын сипаттайды.
Кәсіби емес іс-әрекет

Жоғарыда педагогикалық іс-әрекет кәсіби, кәсіби
емес те бола алады екендігін түсіндіруге талпыныс
жасадық. Кәсіби емес іс-әрекет отбасында ата-ананы ң
баланы тәрбиелеуі болып табылады. Бірақ, отбасында
баланы оқытумен, тәрбиелеумен арнайы шақырылған
педагогтар айналысуы мүмкін.
Н.В.Кузмина педагогикалық іс-әрекетті орындаудың мынадай
деңгейлерін анықтайды:

білім мен икемділікті бейімдеу,
пәнді білу ғана емес, оны
қабылдау мен ұғыну
ерекшеліктерін де білу;
репродуктивтік, адам өз игерген
білімді басқаға жеткізу;
білімді локалді моделдеу, педагог
білімді жеткізумен шектелмейді,
өтілген және кейін өтілетін қандай
материалмен байланыстырылып,
салыстыру қажет екенін, жаңа
материалды өтуде қандай қиындық
кездесетінін және ол қиындықты жеңу
үшін не істеу керек екендігін ескере
отырып, білім құрамын тұзе алады.
оқушылар мінез-құлқы жүйесін
моделдеу, мұғалімнің осы оқу
орынын түпкі мақсатын ұғыну.

білімді жүйелі моделдеу,
білімдердің барлық жүйесін
сипаттау мен еске алу;
Педагогикалық іс-әрекетінің маңызды компоненттерінің
бірі-оның мотивациясы болп табылады. Мотив түрінде-
қоршаған әлемнің заттары мен құбылыстары, пікірлер,
яғни барлық қажеттіліктер көрінісі бейнеленеді.
Мотивация төрт компоненттен тұрады:
1.Іс-әрекетінің өзіне қанағаттанарлық;
2. Жеке тұлғаға тікелей оның өзінің нәтижесінің
маңыздылығы;
3. Іс-әрекет үшін мадақтаудың мотивациялық күші;
4. Жеке тұлғаға ырықты қысым.
Педагогикалық іс-әрекеттің негізгі түрлері:

1. Оқу материалын іске асыру бойынша оқытушылық
жұмыстары;
2. Тәрбие беру жұмыстары;
3. Оқытушылардың өздігінен білім алулары мен өзін-өзі
тәрбиелеуі;
4. Басқарушылық әрекет;
5. Ғылыми-зерттеу жұмыстары;
6. Мектептен тыс жұмыстар;
7. Әдістемелік жұмыстар;
8. Ұйымдатырушылық жұмыстар.
Педагогикалық іс-әрекеттің функциялары:
1.Диагностикалық.
2.Бағыттылық-болжамдық.
3.Конструктивтік-жобалық.
4.Ұйымдастырушылық.
5. Ақпараттық-түсіндірмелік.
6. Коммуникативтік-ынталандырушылық.
7. Аналитикалық-болжаушылық.
8. Гностикалық.
Мұғалімнің іс-әрекетінің құралдары мыналар
болып есептеледі:
1. Ғылыми білімі;
2. Білімді тасығыштар ретінде оқулықтағы
мәтіндер, бақылаулар, практикалық
сабақтардағы қатысулар, экскурсиялар, және т.б;
3.Көмекші құралдар ретінде: техникалық,
графикалық, компьютерлік және т.б.
Педагогикалық іс-
әрекет түрі

Методикалық Мектептен тыс
өздігінен білім Ғылыми зерттеу
басқарылатын
алу (пед. ғылыми (мекемеден тыс).
(басқару,тұру,
мұғалімің өзінің білім алу, мектеп
тәжірибесінен мекемесі орны
өзіндік тәрбиенің бойынша
үздігін оқу); жұмыс);
Қорыта келе, педагогикалық іс-әрекеттің нәтижелі
болуы әр оқытушының өз ісіне жауапкершілігінен,
яғни өз іс-әрекеті мен студенттер іс-әрекетінің мақсат,
міндеттерін түсінуінен, мақсатқа жетуге
ұмтылдыратын күшті мотивтерінің болуынан
басталмақ.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Ұлт тағылымы «Мұғалімнің іс - әрекет ерекшеліктері»
№4 2006ж.
77-79бет.
2. Мектеп директоры «Педагогикалық іс-әрекеттің
праксеологиялық
құрылымы». №6 2008ж. 18-20бет.
3. Бұлақбаева М. Педагогика мамандығына кіріспе
Алматы,2005ж.
4. Педагогика Дәріс курсы Алматы,2003ж.
5. Вестник СГПИ Ж.О.О. педагогикалық іс - әрекетті
ұйымдастыру №2(5), 2006ж.

Ұқсас жұмыстар
Басқару психологисы тарихы, пәні
ТЕХНОЛОГИЯЛАР ОҚУ ПӘНІ РЕТІНДЕ
Қазіргі заманғы педагогикалық технологиялар оқу пәні ретінде
Педагогикалық үрдістің қозғаушы күштері
Еркін мектеп туралы мәселеге
Жаңашыл педагогтар
Педагогика ғылымының салалары, басқа ғылым салаларымен байланысы
Жалпы педагогиканың теориялық-әдіснамалық негіздері
I тақырыптық блок Жалпы педагогиканың теориялық-әдіснамалық негіздері
Педагогикалық процестің заңдылықтары
Пәндер