Сөйлемнің анықтамасы мен түрлері: хабарлы сөйлемнің интонациясы, грамматикалық негізі және жаттығулар


Slide 1

13-жаттығуды тексеру

Slide 2

1. Сөйлем дегеніміз не?

2. Айтылу мақсаты мен сазына

қарай сөйлем қалай бөлінеді?

3. Сөйлемнің грамматикалық негізіне

қандай мүшелер жатады?

Slide 3

Сөйлем болу үшін қандай шарттар болу керек?

Тиянақты ойды білдіреді

Грамматикалық негізі,

яғни тұрлаулы мүшелері болу керек.

Интонация.

Хабарлайды.

Бұйырады.

Сұрайды.

Лепті айтылады.

Slide 4

Қыркүйектің жиырма бесі Хабарлы сөйлем

Мақсаты:

білімділік - жаңа тақырыпты ашу арқылы оқушылардың

хабарлы сөйлем және оның тыныс белгісі

жайындағы білімдерін қалыптастыру.

дамытушылық - оқушылардың тілін, шығармашылық қабілетін

дамыту, ой-өрістерін, өз ойын ашық әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру .

тәрбиелілік - оқушыларды жақсы мінез-құлыққа, берілген

тапсырмалар арқылы, тілін, елін сүюге баулу.

Slide 5

Хабарлау, суреттеу, баяндау мақсатында айтылған сөйлемді хабарлы сөйлем дейміз.

Хабарлы сөйлем іс-әрекеттің болғанын, белгілі бір шақта (өткен, осы, келер шақта) жүзеге асқандығын білдіреді. Хабарлы сөйлем бір нәрсе жайында хабарлап қана қоймайды, айтушының іс-әрекетке деген көзқарасын, ой-пікірлерін білдіреді. Хабарлы сөйлемде дауыс ырғағы бірте-бірте көтеріліп, сөйлемнің соңына қарай бәсеңдейді.

Хабарлы сөйлемнен соң нүкте (. ) қойылады.

Slide 6

Хабарлы сөйлемнің интонациялық сызығы

Мысалы

Мақсаты

Бәйшешектер-көктем хабаршысы

суреттеу

Табиғат апатынан зардап шеккендерге бүкіл қазақстандықтар қол ұшын беруде

хабарлау

Елбасымыздың сындарлы саясаты мен ақыл-ойы дем беріп, Қазақстан қарыштап дамып келеді.

баяндау

Slide 7

Келер шақ

Осы шақ

Өткен шақ

Біз келешекте ел қамын ойлайтын азаматтар боламыз.

Оқушылар мектеп айналасына ағаш отырғызып жатыр.

Абай үйге келген қонақтарға жыр айтқызды.

баяндау

хабарлы

хабарлы

Slide 8

16-жаттығу

Мәтінде қанша азатжол және әр азатжолда қанша

сөйлем бар екендігін анықтаңдар.

2. Мәтін қандай тәсілмен жазылғанын?

(баяндау, хабарлау, әңгімелеу)

3. Қызға мінездеме беру.

Оны «Топтастыру» стратегиясына салу.

Slide 9

«Интервью» әдісі

1

Кейіпкер

Бойындағы қасиеттер

Менің пікірім

Кішкентай көрші қыз

Slide 10

Мәтінді қорыту үшін

«Бес жолды өлең»

1. Зат есім

2. Сын есім

3. Етістік

4. Сөйлем

5. Синоним

Slide 11

Қажетті тыныс белгіні қойып, мәтінді оқыңдар.

2. Мәтінде аталған жер атауларын картадан көрсетіңдер.

3. Мәтіннің алғашқы үш сөйлеміне морфологиялық талдау жасаңдар.

Slide 12

Сабақты бекіту:

Сөйлем дегеніміз не?

2. Оның түрлері?

3. Хабарлы сөйлем дегеніміз не?

4. Хабарлы сөйлемнен соң қандай тыныс белгісі қойылады?

Slide 13 Slide 14

Оқушыларды бағалау

Slide 15

Назарларыңызға рахмет!


Ұқсас жұмыстар
Жай сөйлемнің түрлері мен жасалу жолдары: хабарлы, сұраулы, бұйрықты, лепті; сұрақ түрлері, одағайлар және қаратпа сөздер
Сабақтас құрмалас сөйлемнің анықтамасы және алты түрі
Сөйлемнің айқындауыш мүшесі: түрлері мен тыныс белгілері
8-сынып қазақ тілі: Аралас құрмалас сөйлемнің анықтамасы, түрлері және жасалу жолдары
Бір құрамды етістікті сөйлемнің предикативтік құрылымы мен етістік формалары
Жай сөйлемнің айтылу мақсатына қарай жіктелуі: сабақ жоспары мен әдістемелік тапсырмалар
Сөйлемнің құрылымы, түрлері және тыныс белгілері: сабақ жоспары
Жай сөйлем мен құрмалас сөйлемнің айырмашылықтары мен өзіндік белгілері
Қазақ тілінде құрмалас сөйлемнің қалыптасуы мен тарихи-типологиялық дамуы
9 қараша: Сөйлемнің бірыңғай мүшелері бойынша сабақ жоспары
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz