Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі



№51 М. Қаратаев атындағы орта мектебі.
Блум тақсономиясы
бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі.
Т. Нақыпов.
Оқыту -екі есе оқу

Анре Ферьераның “Адамдар мектепті қалай құрған” деп
аталатын аңызы бойынша.
“Олар шайтанның айтқанындай етіп жасады.
Бала табиғатты жақсы көреді, сондықтан оны төрт қабырғаға қамап қойды.
Бүлдіршіндер өз жұмысының мағынаға ие екендігін ұғынғылары келеді, сондықтан
Оның белсенділігінің еш пайда әкелмеуінен қолдарынан келгенін істеді.
Ол қозғалыссыз тұра алмайды, оны қозғалмастай жасады.
Ол қолымен жұмыс жасағысы келеді, ал оған теориялар мен идеяларды үйретті.
Ол сөйлегенді ұнатады- оған үндемеуді тапсырды.
Ол түсінуге тырысады- ал оған жаттап алуды тапсырды.
Ол өздігінен білім іздер еді, ал оларға бәрі дайын күйінде берілді. ”
Осылайша балалар басқа жағдайда үйрене алмайтын әрекеттерді,
өтірік айтып, қулануды үйренді.
Шайтанның қалауындағыдай кейбір адамдар селқос, енжар бола бастады, өмірге қызығушылық жоғалды.
Бақыт пен денсаулықтан айырылды.
Махаббат пен мейірімділік қашты. Ал, ойлар құрғақтанып, қарапайымданып, жан қатыгезденді, жүрек ызадан булықты. . .
Нәтиже

Білім сапасын қамтамасыз ету. (Дәстүрлі оқыту)
Теория
Білім
мазмұнын
мөлшерлеу.
практика
Оқу процесін
ұйымдас-
тыру.
Білім нәтижелері.
Оқушыны не
нәрсеге
оқыту ?
Оқушыны
қалай
оқыту?
Оқушының
оқу пәндері
бойынша
білім, білік,
дағдылары.
Дәстүрлі оқыту 75%-технократтық, 3% эстетикалық,
0% рухани тәрбие береді. Ж. Қараев.

Білім сапасын қамтамасыз ету. (Жаңа көзқарас)
( теория)
Нәтижелерді
құзыреттер
түрінде
анықтау.
(практика)
Оқу процесін
Ұйымдас-
тыру.
Білім нәтижелері.
Оқушы не
үшін оқуы
тиіс?
Оқушыны оқуға
қалай үйрету
керек?
Оқушылар
алған
құзыреттер
“Сущность души есть творчество”
Б. П. Вышеславцев.

Білім сапасына көзқарас.
Мақсат
пен
нәтиже
сапасы.
Басқарудың
педагогикалық
әрекеттің,
ұстаздың,
оқушының
сапасы.
Педагогика
лық
үрдістің
сапасы.
Сен маған шәкіртіңді көрсет, мен сені танимын.
А. Дистерверг.

Гуманистік парадигма.
Дұрыс және дұрыс емес жауап жоқ. Баланы тексерме,
сонымен бірге Ізде. Жазылған ереже бойынша өзіңе немесе басшыдан
гөрі балаға көбірек сен. Бала егер тәртіп бұзса күмәнмен қарама. Өйткені
оның бұлай істеуіне себептер болды. Баланың қателесу құқығы тәуекелшілдікпен тығыз байланысты.
Ол тәуекелшіл болғанда ғана- еркін. Баланың тәуекелшіл тәуелсіздігін,
әр қадамын аңдығанша тани біл.
Білмейтіндігіңді мойындай біл. Білім алуға зорлама, білімді ашу және қолдана білуге үйрет. Баланы бір-бірімен салыстырма, олардың
әрқайсысы әртүрлі жақсы. Баланың бүгінгісі мен ертеңгісін
салыстыр. Жоспарды қатаң орындауға тырыспа, ол сенікі ғана.
Білім алу-сенің қалай түсінгеніңе байланысты. Сен оқушыға қарауыл, тереуші, сот емессің. Саған ол дұрыс немесе дұрыс жасамаса да жазалауға құқық берілмеген.
Бала қателеспейді, ол өз жолын іздеуші.

Сабақ
Жағдаяттар ( тапсырмалар жинағы)
Өзіңді-өзі
таны
Өзіңді
таңда
Өзіңді өзің
көрсет
Өзіңді өзің
өзгерт

Сабақтың үш жақты міндеттері:
Бм: …, … арқылы … білім негіздерін қалыптастыру
Тм: …, … арқылы … тұлғалық қасиеттерін қалыптастыру
Дм: …, … арқылы … ой-өрісін, қабілеттерін, жеке қасиеттерін дамыту

Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
М-1. Білімділік .
Мұғалім әрекеті
Оқушы әрекеті
Белгілі бір әдісті пайдалана отырып, жаңа
материалдың негізгі
ұғымдарын бұрынғы білімді еске түсіре отырып береді.
Тыңдайды, жазады,
еске түсіреді, есте сақтайды, ойлайды.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі.
Ақпараттық
деңгей.

Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
М-2. Түсіну .
Мұғалім әрекеті
Оқушы әрекеті
. Жаңа материалдағы білімді түсінгенін анықтау үшін, диологтық байланыс жасау. Оқушылардың ойларын өзгеше түрде сұрау. Болжам жасату т. б.
Ойларын айтады,
түсіндіреді, ерекшелігін көрсетеді, сұрақтар береді. Жазады.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі.
Тезаурустық
деңгей
(ғылыми тіл)

Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
М-3. Қолдану.
Мұғалім әрекеті
Оқушы әрекеті
Оқушылардың алған білімін
Өмірде қолдануға үйрету үшін, тапсырырмалар береді. Дидактикалық құралдармен
қамтамасыз етеді.
Мысалы: Қатемді тап, тақырыпқа сай сөйлем құра, Проблемалық
ситуация т. б
Бұрынғы білім негізін пайдалана отырып, проблеманы шешу.
Кітаппен жұмыс.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі.
Методикалық
деңгей

Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
М-4. Талдау (Анализ) .
Мұғалім әрекеті
Оқушы әрекеті
Оқушыларды топтарға бөле отырып, тақырыптағы негізгі түйінді табуға бағыт беру. Ерекшеліктерді,
негізгі қасиеттерді анықтату.
Топтық талқыға салады, ойланады.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz