Зат есімнің септелуі



Зат есімнің
септелуі
Білімді тиянақтау

Зат есімнің
септелуін
оқушылардың
қалай
түсінгенін
тексері.
Сабақта ойын түрлері
арқылы тапқырлық
ізденімпаздылық
қасиеттерін дамыту,
ой белсенділігін артыру.
Сауаттылыққа,
ұйымшылдыққа,
шығармашылыққа
тәрбиелеу.
Білімділігі:
Сабақтың мақсаты:
Тәрбиелігі:
Оқушылардың ойлау
қабілетін, шапшаңдық
жылдамдық және
көрегендік қасиеттерін
дамыту.
Дамытушылығы:

Психологиялық икем
810:90-2;
3+100:25;
200 х 4-793;
5+120:60;

III. Сызбамен жұмыс
Сабаққа, кітапханаға, ініге
Оқушымен, отпен, пойызбен
Ата-аналар, дәптер, Айғаным
Жастан, өзеннен, биіктен
Демалысты, сөйлемді, шалғыны
Гүлдің, әженің, заттың
Ауылда, мектепте, халықта
Атау септік
Ілік септік
Барыс септік
Табыс септік
Жатыс септік
Көмектес септік
Шығыс септік

Сабаққа, кітапханаға, ініге
Оқушымен, отпен, пойызбен
Ата-аналар, дәптер, Айғаным
Жастан, өзеннен, биіктен
Демалысты, сөйлемді, шалғыны
Гүлдің, әженің, заттың
Ауылда, мектепте, халықта
Атау септік
Ілік септік
Барыс септік
Табыс септік
Жатыс септік
Көмектес септік
Шығыс септік

IV. Терме диктант

Суретшінің, аналар, еңбекпен,
даланы, кірпіштен, жылқыға,
қалада, қағазбен, көкте, Арайдан,
қонақтан, ағаш, әншіні,
дүкенге, өсімдіктің, гүлдер, отқа,
досыммен, адамның,
темірден, үстелде.
Берілген сөздер

Атау септік Аналар, ағаш, гүлдер
Ілік септік Суретшінің, өсімдіктің, адамның
Барыс септік Жылқыға, отқа, дүкенге
Табыс септік Даланы, қонақты, әншіні
Жатыс септік Қалада, көкте, үстелде
Көмектес септік Еңбекпен, қағазбен, досымен
Шығыс септік Арайдан, темірден, кірпіштен

V. ''Адасқан жалғаулар''

Илеу- құмырсқа. . . . . . . үйі. Илеу. . . . . қарап оңтүстік пен
солтүстікті ажыратуға болады. Илеу. . . . . бұзуға
(болмайды. Илеу. . . . . . мыңдаған құмырсқа өмір
сүреді. Илеу. . . . . . . құмырсқалар шыға бастады.
Құмырсқа. . . . . . . пайдасы бар. Құмырсқаның илеуі. . . . . . .
ойнауға болмайды.
Жалғаулар: - мен, - ден, -ге, - ның, - де, - ді, - ның.

YI. Ойын: «Сөз ойла, тез ойла»

YII. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қою,
қай септікте тұрғанын анықтау,
өлеңнің бір шумағын айту
және авторын атау.
1) Оқығанды көңілге . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . тоқылық.

2) . Шықшы . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , қарашы кең далаға,

3) Жазғытұры қалмайды . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . сызы,

4) Қара боран . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . жапты,

5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . өзен ағар сарқыраған,

6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . - сөздің патшасы, сөз сарасы,

7) Желсіз . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . жарық ай,

Тексеру:
1. Кел, балалар, оқылық, (Көмектес септік)
Оқығанды көңілге ықыласпен тоқылық
Оқысаңыз балалар, шамнан шырақ жағылар,
Тілегенің алдыңнан іздемей-ақ табылар.
Ы. Алтынсарин.
2. Шықшы тауға, қарашы кең далаға, (Барыс септік)
Мәз боласың, ұқсайсың жас балаға.
О шеті мен бұ шетіне жүгірсең,
Шаршайсың ба құмарың бір қана ма?
Қ. Аманжолов.
3. Жазғытұры қалмайды қыстың сызы, (Ілік септік)
Масатыдай құлпырар жердің жүзі,
Жан-жануар, адамзат анталаса,
Ата-анадай елжірер күннің көзі.
А. Құнанбаев

4. Қара боран көкті жапты, (табыс септік)
Қарлы боран қуалай.
Кейде жылайды баладай.
Кейде ұлыған аң сияқты,
А. С. Пушкин
5. Таулардан өзен ағар сарқыраған, (Шығыс септік)
Айнадай сәуле беріп жарқыраған.
Жел соқса, ыстық соқса бір қалыпта,
Аралап, тау мен тасты арқыраған.
Ы. Алтынсарин.
6. Өлең- сөздің патшасы, сөз сарасы, (атау септік)
Қиыннан қиыстырар ер данасы
Тілге жеңіл, жүрекке жылы тиіп,
Теп-тегіс жұмыр келсін айналасы.
А. Құнанбаев
7. Желсіз түнде жарық ай, (жатыс септік)
Сәулесі суда дірілдеп,
Ауылдың жаны- терең сай,
Тасыған өзен гүрілдеп.
А. Құнанбаев.

VIII. Тест тапсырмасы
1-нұсқа
1. Берілген сөздер қай сөз табына жатады?
Алма, парта, терезе, оқушы, доп, ана.
А) сын есім;
Ә) етістік;
Б) зат есім;
2. Көмектес септігінде тұрған сөзді тап.
А) машинамен;
Ә) пышақты;
Б) жайлауға;
3. Зат есім сұрақтарын көрсет.
О) Қанша? Қайда? Неше?
П) Не істеді? Не қылды? Қайтті?
Р) Не? Нелер? Кім? Кімдер?
4. Шығыс септігінде тұрған сөзді тап.
Ы) сабақтан;
І) сабақта;
Ұ) сабаққа;
5. Жатыс септігінде тұрған сөзді тап.
П) қарлығаштың;
Р) баламен;
С) оқушыда;
2-нұсқа
1. Зат есім сұрақтарын көрсет.
Р) Не істеді? Не қылды? Қайтті? С) Қанша? Қайда? Неше?
Т) Кім? Кімдер? Не? Нелер?
2. Табыс септігінде тұрған сөзді тап.
А) дәрігерді;
Ә) ініге;
Б) ағаммен;
3. Барыс септігінде тұрған сөзді тап.
А) ағаштың; Ә) халықтан; Б) адамға:
4. Ілік септігінде тұрған сөзді тап.
Ы) шеңбердің;
І) шеңберден;
Ұ) шеңберге;
5. Берілген сөздер қай сөз табына жатады?
Бала, шеңбер, құс, күйші, балға.
Р) сын есім;
С) зат есім;
Т) етістік;

Табыс
Барыс
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz