Ежелгі Үнді және Қытай философиясы




Презентация қосу
Тақырып:Ежелгі Үнді және Қытай 
философиясы
Орындағандар : Айтжанова А.,Асқарова А., 

Әбжаппар И., Әбіл Д., Байбатыров Е., Ерасыл 
А., Ербосынов А., Жақупбек Ж.

Қарастырылатын  сұрақтар :

буддизм

Ежелгі Қытай 
философиясының 
ерекшелітері

«Будда» деген сөз санскрит 
тілінен аударғанда 
«ағартушы әулие», 
«ақылман»  
Негізін 
қалаушысы 
Солтүстік Үндіде 
ақсүйек отбасында 
дүниеге келген 
Гаутама Будда 

ұстанатындардың саны 
300­ден 350 млн. адамға 
жуық 

Буддизм – Үндіде 
(б.д.д. V ғ. кейін), 
Қытайда, 
Оңтүстік Шығыс 
Азияда(б.д.д. III 
ғ.кейін), т.б 
аймақтарға кең 
тараған ілім. 

бір Жаратушы 
бар дегенді 
теріске 
шығарады

Бірақ 
мыналарды 
мойындайды
:

материяның 
мәңгілігін

жаратылыстардың 
бірінің орнына бірі 
келіп, айналып 
тұратынын

Будда бойынша:

Адам нирванаға 
ұмтылуы керек

өмір ол 
қасірет

 Будда 
бойынша пенде 
 

зұлымдық 
пен 
жамандық
ты білмей

аскеттікпен 
өмір сүріп

Өз ерік 
жігерінен 
бас тартып

қоршаған 
ортаның бәріне 
махаббатпен 
қарап және 
біреу үшін

шаттық 
өмірге,рахатқа

өзін 
құрбандыққа 
шалуға үнемі 
дайын болған 
жағдайда 
ғана жетеді.

қы
бо рғын
лд да
ыр рд
үн мау ы
де ға
йд
і.

аш
қы ул ешк
мб анб ім
г
қа атш ауғ е
ұм ыл а,
ты ық
лм
а
қа
ра
ға пай
на
ым
ө
сү мір
ру
ге

уғ
а

ад
өм а м д
со ірін ард
си ғыс, қия ың
яқ
т
ты терр ын
ор
из
м

са
ме б ы
йі р л
рі ы
мд ,
іб
ол

Будда әрқашан да 

толық өлім жоқ, адамның 
тәні өлгенде жаны басқа 
адамға, тіпті 
жануарларға беріледі 

Будданы
уағызда
ы 
бойынш

Буддизмнің екі үлкен ағымы

махаяна

теравед
а

«үлкен дөңгелек» 
немесе 
құтқарылудың 
үлкен жолы деген 
мағынаны білдіретін 

«дана қарттың 
жолы» деп танылған 

либералды бағытта 

консервативтік 
бағыт ұстанған

өмір дегеніміз -азап

• «туылу» дегеніміз азап, аурулар мен өлім
азап,
• сүйгеніңмен айырылу азап, сүймегенге
қосылу да азап, өмірдегінің бәрі азап.

Азаптың қайнар көзі  • Азаптардың басты себебі – бізге әрдайым
бірдеменің керек болуы болуынан және
–біздің өз 
біздің өз қалауымызға еш қол жеткізе
алмауымыздан
тілектеріміз
Азаптан құтылу үшін
тілектерден арылу қажет 
Тілектерден арылу үшін,
Буддалық «Құтылудың
сегіз жолын ұстану қажет»

• Тілектерден арылсақ, олардың 
орындалуынан азап шекпейміз.

• Адам өзін-өзі үгіттеп, молшылықтан бас
тартқанымен,
• тамақ ішу, жеу, жүріп – тұру т.б тілектер
сарқылмайды
• өйткені бұл тілектер өмір сүруге деген
ұмтылыспен тығыз байланысты.

Ақиқат көздеген мақсатқа 
жетудің сегіз жолы:

Нирвана дегеніміз

сансарлар 

Будданың философиялық 
жүйесі өте күрделі әрі өте 
мазмұнды

Конфуциандық пен даосизмнің
отанында ол төмендегі төрт түрлі
бағытпен орныққан:
• қасиетті жазулардың
қатысуынсыз айрықша ашылу;
• сөз бен әріптен тәуелсіздік;
• адамның рухани әлемімен тура
байланыс;
• адамның қастерлі құпияларына
қол жеткізу және Будданың
кемелділігіне жету.

Ежелгі Қытай философиясы алты философиялық 
бағытқа — мектептерге бөлінді

. Ежелгі Қытай философиясының ерекшеліктері


Ұқсас жұмыстар
Даосизмнің негізін қалаушы
Ежелгі Қытай Ежелгі Үнді Сократқа дейінгі кезең
Шығыс философиясы
ЕЖЕЛГІ ДҮНИЕ ФИЛОСОФИЯСЫ
Ежелгі грек
Ежелгі Шығыс философиясы тарихи философиялық процесте дербес өзіндік ерекшелігі бар бағыт
Ежелгі Қытай философиясының ерекшеліктері
ФИЛОСОФИЯНЫҢ БАҒЫТТАРЫ - МАТЕРИАЛИЗМ ЖӘНЕ ИДЕАЛИЗМ ФИЛОСОФИЯНЫҢ БАҒЫТТАРЫ
ФИЛОСОФИЯ ТАРИХЫ. ПӘН ФИЛОСОФИЯ
Ежелгі Шығыс мәдениетіндегі философия феномені
Пәндер