Оқшау сөздер. 8 сынып




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

Оқшау сөздерді

Сабақтың мақсаты::
Білімділік:

оқшау сөздер, оның түрлері туралы ұғымды
меңгерту, өздігінен талдату арқылы қорытынды
шығарту

Дамытушылық:
Тәрбиелік:

оқушылардың логикалық ойлау әдістерін қалыптастыру,
ой қорытындысын жасай білуге баулу,өз бетінше талдау
дағдысын дамыту, пәнге қызығушылығын,
шығармашылық ізденісін арттыру;
оқушыларды ұйымшылдыққа, тиянақтылыққа, білімнің
қажеттілігін терең ұғына білуге тәрбиелеу;

Сабақтың әдісі: талдау, іздендіру, деңгейлік тапсырмалар, сатылай
кешенді талдау

Сабақтың
көрнекілігі:

интерактивті тақта, слайдтар, бағалау парақтары

Үй тапсырмасы
1.Сөйлемнің айқындауыш мүшелері дегеніміз не?
2.Айқындауыш мүшелердің нешеге бөлінеді?
Мысал келтір.
3. Сөйлемнің бірыңғай мүшелері дегеніміз не?

Адасқан сөздер
1.сынақ болады оқушылар ертең.
2.келмейтін бүгін сірә ол шығар.
3.шіркіннің па дауысын-ай!

Оқшау сөздер

Қаратпа сөздер-тыңдаушының
назарын өзіне аудару үшін
қолданылады
Менің ойлаған ойымның
үстінен түстің,Ботагөз.

Қыстырма сөздерсөйлеушінің айтылған
пікіріне әр түрлі
көзқарасын білдіреді
Бәсе,солай болады деп
айтып едім ғой.

Одағай сөздерайтушының көңілкүйін білдіру үшін
қолданылады.
Қап, барлық еңбектері
далаға кетеді-ау!

Оқшау сөздердің белгілері

Сөйлем мүшесі
қызметін атқара
алмайды

Өзге сөздермен
байланысқа түспейді

Сөйлем ішінде жеке
түрады,тыныс белгісі
арқылы ажыратылады

Бар білім-кітапта
Оқулықпен жұмыс
67-жаттығу
( мәтіннен оқшау сөздерді тауып, түріне ажырату)

Сәйкестендіру
1. Пәлі, шіркін, бәрекелді, моһ-моһ, әттеген-ай!
2. Қарағым, балам, айналайын, халайық.
3. Әрине, меніңше, әуелі, сөйтіп, шынында

одағай
қаратпа

қыстырма

Деңгейлік тапсырмалар
І деңгей. Оқшау сөздердің астын сыз, тыныс белгісін қой,
түріне ажырат.
-Уа, Жиренше анау қаңбақ қайдан келеді,қайда барады?
Пай-пай Көріңде өкіргір Қожекем-ай! Қатал едің жарықтық.
Сізге бәлкім бұл таныс болмас. Сіздің халық-ақын халық
менің ойымша. Жә көрген-білгеніңді тез айт! Біріншіден
сөзде тұру керек.
ІІ деңгей Берілген сызба арқылы көрсетілген оқшау сөзді
қатыстырып сөйлем құрау.
1............., ақсақал.
2.............., қап!
3.........., сірә,..........

ІІІ деңгей.
Оқшау сөздерді қатыстырып,
“Егін даласында”деген тақырыпта
әңгіме құрау.

“Кім тапқыр?”
Берілген мәтіннен оқшау сөздерді табу, қай
шығармадан алынғанын,кімнің сөзі екенін табу.
1.Ана керек,о адамдар,ана керек адамға.
Анасыздар аң сияқты күн кешіп жүр ғаламда.
2.-Апыр-ай,қалай барам, қалай барам?
Атармын аққу құсты қалай ғана?!
3.-Апырмай-ай, менің наубайдың баласы екенімді қайдан
білдің?
4. Махамбеттің қай өлеңі қаратпа сөзден басталады?
5. Ы.Алтынсариннің қай өлеңінде оқшау сөз бар?

Талдау-табыс кілті
1. Сөйлемдерді сөйлем мүшесіне талдап, бастауыштарын қаратпа сөзге
айналдыру.
1) Түс ауа үйге Рахат келді.
2) Сәуле апай атайдың айтқанын жазып алды.
3) Достар келер ұрпаққа жыр етер ұлы науқанды бастағалы тұр.

Достар-сатылай кешенді талдау (фонологиялық)
2.Қыстырма сөздерді тиісті орнына қою
1) .........., темір жолға тіке тартқұан жөн бе деймін.

2) .......,Шеген хатты сирек жазады.
3) Бүгін, ......қоймаға он жеті арба тары кетті.

Қоймаға-математикалық-фонетикалық талдау

3.Берілген сөйлемдердегі одағайлардың астын сыз.
–Пәлі! Ақын ғой мынауың!-деді Қоржынбай.
-Туу, сізде шақпақ барын мүлде ұмытып кеткем ғой!
–Әттеген-ай, оғы құрғыр да жоқ болды-ау!-деді Отар
назаланып.
Ақын-лексика-грамматикалық талдау

достар
1.Жуан буынды сөз
2. дос-тар 2 буынға бөлінеді
бітеу буын
3.дос 1 жағдайда
тар тасымалданады
4. дос-тар
5. дос-тар (-тер)

6. дос-тар (-дар, -нар)

ІҮ. Бекіту.
Семантикалық кестемен жұмыс
Оқшау сөздер

Қаратпа сөз

Байғұс-ау, саған
не болған?
+

Аға, бұл кімнің
аты?

+

Меніңше, ол бүгін
келмейді

Қыстырма сөз

+

Қош бол, Қараой

Бәрекелді,
жұмысты осылай
істеу керек!

Одағай сөз

+

+

Ү Қорытынды:

1.Оқшау сөздер дегеніміз не?
2.Оқшау сөздердің түрлері.
3.Оқшау сөздердің белгілері қандай?

ҮІ.Үйге тапсырма
1.М.Әуезовтің “Қараш-қараш оқиғасы
”әңгімесінен оқшау сөздерге сөйлемдер тауып
жазу.
2. 67-жаттығу.

ҮІІ. Бағалау


Ұқсас жұмыстар
Оқшау сөздерді
Оқшау сөздер туралы ақпарат
Оқшау сөздер
Жай сөйлемді оқыту әдістемесі
ТЫНЫС БЕЛГІСІНІҢ ҚОЛДАНЫЛУЫ. ТЫНЫС БЕЛГІЛЕРІНІҢ ҚОСЫМША ҚЫЗМЕТІ
Экскурсиядағы көрсету және әңгімелеу әдістері
Биік тауларды ата
Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту
Жақты сөйлем
Сынып Оқушылар Жоғары деңгей Орта деңгей Төмен деңгей саны
Пәндер