Паскаль тіліндегі басқару операторлары.9 сынып



“ Паскаль тіліндегі басқару операторлары”
9 “А” сыныбы
Пән мұғалімі: Есенғалиева Г. С.

Оқытудың нақты формасы
Мақсаты
Сабақтағы
технология
Кімнің
технологиясы
Оқушының
іс-әрекеті
Беретін
нәтиже
Оқытудың нақты формасы - сабақтың білімдік,
тәрбиелік, дамытушылық деңгейін арттыру.
Тірек конспектісі,
Синтаксистік диаграммалар
В. Ф. Шаталов
Тірек-сигналын оқи білуі, тұжырымдай алуы.
Негізгі түсінікті жалпыдан айыру
Деңгейлік тапсырма
Ж. Қараев
Өзінің деңгейлік қабілетін саралау, көп білуге ұмтылу.
Жеке тұлғаның деңгейлік білім дәрежесін қалыптастыру.
Кубизм
Тез, нақты жауап беруге дағдылану
Сабақ уақытын үнемдеу
Ұқсастық-даралық
ВЕНН
Тақырыптағы негізгі түсінікті анализдеу
Ұғымдарды салыстыра білу, ажырату.
Мақсаты
Сабақтағы
технология
Кімнің
технологиясы
Оқушының
іс-әрекеті
Беретін
нәтиже
Оқытудың нақты формасы - сабақтың білімдік,
тәрбиелік, дамытушылық деңгейін арттыру.
Тірек конспектісі,
Синтаксистік диаграммалар
В. Ф. Шаталов
Тірек-сигналын оқи білуі, тұжырымдай алуы.
Негізгі түсінікті жалпыдан айыру
Деңгейлік тапсырма
Ж. Қараев
Өзінің деңгейлік қабілетін саралау, көп білуге ұмтылу.
Жеке тұлғаның деңгейлік білім дәрежесін қалыптастыру.
Кубизм
Тез, нақты жауап беруге дағдылану
Сабақ уақытын үнемдеу
Ұқсастық-даралық
ВЕНН
Тақырыптағы негізгі түсінікті анализдеу
Ұғымдарды салыстыра білу, ажырату.

Сабақтың тақырыбы:
Паскаль тілінің басқару операторлары
Мақсаты :
Оқушыларды басқару операторларымен
таныстыру, жазылу тәртібі мен қолданылу ережесін, синтаксистік диаграммасын түсіндіру
Есептер шығару арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту. Математикалық есептерді программалау тілі арқылы шығару
Білімді есепке қолдануға машықтану, есте сақтауға бейімдеу. Жол қауіпсіздігі ережесіне есеп шығару арқылы көңіл бөл
Сабақтың түрі:
Жаңа ұғым енгізілетін аралас сабақ. .
Сабақтың көрнекілігі:
Тірек схемалары, деңгейлік тапсырма, бағалау парағы, жауап парағы, интер. тақта, экран, сөзжұмбақ, кубик
Сабақтағы пән аралық байланыс:
математика, геометрия, сызу
Сабақтың тақырыбы:
Паскаль тілінің басқару операторлары
Мақсаты :
Оқушыларды басқару операторларымен
таныстыру, жазылу тәртібі мен қолданылу ережесін, синтаксистік диаграммасын түсіндіру.
Міндеті:
Есептер шығару арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту. Математикалық есептерді программалау тілі арқылы шығару.
Нәтиже:
Білімді есепке қолдануға машықтану, есте сақтауға бейімдеу. Жол қауіпсіздігі ережесіне есеп шығару арқылы көңіл бөлу.
Сабақтың түрі:
Жаңа ұғым енгізілетін аралас сабақ.
Сабақтың көрнекілігі:
Тірек схемалары, деңгейлік тапсырма, бағалау парағы, жауап парағы, интер. тақта, экран, сөзжұмбақ, кубик
Сабақтағы пән аралық байланыс:
математика, геометрия, сызу

Сабақтың құрылымы:
I Ұйымдастыру, сабақтың мақсаты мен міндеті ( инструктаж ) .
II Қызығушылықты ояту : а) Кубизм стратегиясы ( үй тапсырмасы бойынша )
ә) Сауалнама -сөзжұмбақ ( өтілген
материал бойынша-жаңа сабаққа ену ) .
III Мағынаны тану: а) Паскаль тілінің басқару операторлары.
ә) Шартты операторлармен танысу. Блок-схема.
б) Венн диаграммасы.
в) Бекіту есебі.
IV Жаттығу кезеңі: а) Деңгейлік тапсырма ( А, Ә, Б )
V Ой-толғаныс: Информатикалық диктант.
VI Үйге тапсырма: п 3. 5 Бақ. сұр. 1-8, Жаттығу (2, 4, 6 ) .
VII Қорытындылау, бағалау.

Смайликтер бар карточкалар арқылы екі топқа бөлемін. Топқа бөлінгеннен кейін:
Топ ережелерін белгілейді;
Топ мүшелерін сайлайды.
Топқа бөлу:

ІІ. a) Кубизм : ( кубтың қырларына тапсырма беріледі. )
1-қыры: Енгізу, шығару операторлары арқылы орындалатын программа құрыңыз:
2-қыры: Математикалық функциялардың Паскальда жазылуын көрсетіңіз.
3-қыры: Операторлардың жіктелуі жөнінде схеманы сызыңыз.
4-қыры: Айнымалы типтерін анықтаңыз.
5-қыры: Тармақталу алгоритміндегі қызметші сөздерді атаңыз.
6-қыры: Тармақталу алгоритміне бір мысал келтіріңіз.

ә) Сауалнама-сөзжұмбақ. ( Сұрақтарын мұғалім оқиды да,
жауаптары интер. тақтада беріледі. )
1. Тұрақты және айнымалы . . . . . . . .
2. Реттелген амалдар тізбегі не деп аталады?
3. Компьютер түсінетіндей алгоритм не деп аталады?
4. integer сөзінің баламасы
5. real сөзінің баламасы
6. Алгоритмнің басталуын білдіретін қызметші сөз.
7. Алгоритмнің аяқталуын білдіретін қызметші сөз.
8. Информатика пәніне қажетті техникалық құрал
9. Программалау тілдерінің бірі.
10. Компьютердің миы
11. Өзгеріп отыратын шама қалай аталады?
12. “:” белгісімен орындалатын оператор
13. Дисплей сөзінің синонимі
14. Көрсеткіштердің нәтижесін графиктік түрде көрсету не деп аталады?

Ш
А
М
А
А
Л
Г
О
Р
И
Т
М
П
Р
О
Г
Р
А
М
М
А
Б
Ү
Т
І
Н
Н
А
Қ
Т
Ы
Б
А
С
Ы
С
О
Ң
Ы
К
О
М
П
Ь
Ю
Т
Е
Р
Б
Е
Й
С
И
К
П
Р
О
Ц
Е
С
С
О
Р
А
Й
Н
Ы
М
А
Л
Ы
М
Е
Н
Ш
І
К
Т
Е
У
М
О
Н
И
Т
О
Р
Д
И
А
Г
Р
А
М
М
А
Сауалнама шешімімен жаңа тақырыптың шешімі шығады.

ІІІ. Есеп. Екі бүтін сан енгізіп, экранға олардың үлкенін шығару.
Қадамдардың тізбектеп орындалуы кейбір шарттарға байланысты болатын алгоритмдерді тармақталу алгоритмдері деп атайды.
Шығару амалы: бірінші сан екінші саннан үлкен болса, біріншісін, ал егер кіші болса екіншісін экранға шығару.
Ерекшелігі: атқарушының әрекеті кейбір шарттардың орындалуына байланысты болады (егер …әйтпесе …) .

ШАРТ
ОПЕРАТОР 2
ОПЕРАТОР 1
СОҢЫ
IF-егер
ELSE-әйтпесе
THEN-онда
Тармақталу алгоритмі шартты операторлар көмегімен жүзеге асады.
Олар:
Жалған Ақиқат
Тармақталу /шартты /операторының блок-схемасы.
ОПЕРАТОР 2
ОПЕРАТОР 1
СОҢЫ
IF-егер
ELSE-әйтпесе
THEN-онда
Жалған Ақиқат
Тармақталу /шартты /операторының блок-схемасы.

Қарапайым операторға:
меншіктеу, шартсыз
көшу, енгізу-шығару
және бос оператор-
лар жатады.
Басқару немесе
күрделі операторға:
шартты, таңдау және
қайталау /цикл /
операторлары
жатады.
Паскаль тілінің қарапайым операторлары мен
басқару операторларының ұқсастығы мен айырмашылығын
ВЕНН диаграммасы арқылы түсіндіру.

Мысал - 1. Функцияның мәнін есептеу программасын құрыңыз.
X+2, X<0
Y =
2X3, X>0
var x, y : real;
begin
write ('x engiz:') ;
readln (x) ;
if x<0 then y:=x+2 else y:=2*x*x*x;
writeln ('y=', y:6:3) ;
write ( 'esepteu bitti ') ;
end.
Нәтижесі / RUN /
x engiz:5 y=250. 000 esepteu bitti
x engiz:-4 y=-2. 000 esepteu bitti
x engiz:-100 y=-98. 000 esepteu bitti
x engiz:2 y=16. 000 esepteu bitti
x engiz:

IV . Деңгейлік тапсырма.
/ 1 - нұсқа /
А. Мына функцияның мәнін есептеу программасын құрыңыз:
(х+2) -5х, егер X>0,
Y =
0, 5 х + (6х-1) , егер X<0
Ә. Коэфициенттері a, b, c болатын биквадрат теңдеудің түбірлерін табатын
программа құрыңдар .
Б. Оқулықтағы № 12 (а) 89 бет.
Жауап парағы
1- нұсқа
А
Ә
Б
программалары
жазылады.

/ 2- нұсқа /
А. Мына функцияның мәнін есептеу программасын құрыңыз:
(х2-3х+5, егер X<0,
Y =
(x+sin 4x ) + x 2, егер X>0
Ә. Коэфициенттері a, b, c болатын биквадрат теңдеудің түбірлерін табатын программа құрыңдар .
Б. Оқулықтағы № 12 (б) 89 бет.
Жауап парағы
2- нұсқа
А
Ә
Б
Деңгейлік тапсырманың жауаптары тақтаға ілінеді де, көршілері дұрыс жауапқа (+), (-) белгілерін қояды.

V . Білімді есепке алу. ( қабылдауды анықтау ) .
Информатикалық диктант интер. тақтада беріледі.
1) Құрылымдық оператор неше топқа бөлінеді ?
( үш топ:құрама, шартты, қайталау)
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz