Ақиқаттық кестелері. Компьютердің логикалық негіздері. 8 сынып




Презентация қосу
САБАҚ ТАҚЫРЫБЫ:

Ақиқаттық кестелері.
Компьютердің логикалық негіздері

8 сынып

Математика және информатика пәні
мұғалімі: Акитбаева М. Е.

Сабақтың мақсаты:
Білімділік: пікір, пікір түрлері, логикалық
амалдар ұғымдарын бекіту, ақиқаттық
кестесін
толтыру
және
логикалық
амалдарды қолдана білу дағдыларын дамыту.
Дамытушылық: оқушылардың логикалық
ойлау жүйесін дамыту, пәнге деген
қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік: оқушыларды жауапкершілікке,
топ ішінде ұжымдаса жұмыс істей білуге
тәрбиелеу.

Логикапікірлер және олардың
байланыстары туралы ғылым.

Формальды

Сөйлесу тілімен
берілген пікірлерді
талдаумен байланысты

Ықтималдық
Ақиқаттылығының не жалғандығының
бір мағыналылығын шешу мүмкін
болатындай тек қатаң анықталған
объектілері мен пайымдаулары бар ой
қорытуларды.

Пікір деп ақиқат немесе жалған екенін
тұжырымдауға
болатын, мағынасы бойынша
аяқталған сөйлемді айтамыз
Ақиқат
Нақты фактілерді
білдіретіндей ***

Жай

***
Объектілердің немесе
құбылыстардың
жиынтығының
қасиеттерін
сипаттайтындай
жалпы
Және, немесе, емес
байланыстарын
пайдаланатын ***

Егер төмендегі сөйлем пікір болса, ұяшықты
жасылмен, пікір болмаса қызылмен боя.
Сатурн- Күннің серігі

Біздің мектептегі қыз
балалардың бәрі
гимнастиканы жақсы
көреді.

Маған су әкеліп
беріңдерші

Сендер театрда
болдыңдар ма?

Ертең мұз айдынға
бармаймын

Егер жаңбыр жауса,
онда бір саңырауқұлақ
теруге барамыз

Кей адамдардың көзі
көк болады

Тамақ ішер алдында
қолдарыңды жуыңдар!

Кезекші тақтаны сүрт

Иіссабын мен жұмсақ
орамал жасасын!

Егер мен онда барсам,
қайтып келе аламын ба?

Шығарда шамды
сөндіріңдер!

Келесі пікірлер үшін олардың құрама немесе
жай, ақиқат немесе жалған, жалпы немесе жеке
екенін көрсет.
Пікірлер
Күн ашық
222 саны жай сан емес
Кез келген төртбұрыш
параллелограмм болып
табылады
Ертең біздің театрда
алғашқы қойылым
Не мен үйге барамын,
не сен дүкенге барасың
Барлық үй қояндары
капутаны жақсы көреді.
Екі түзу олардың
арасындағы бұрыш 90
болғанда ғана
перпендикуляр болады.

Жай немесе
құрама

Ақиқат немесе
жалған

Жалпы немесе
жеке

Логическалық амал КОНЪЮНКЦИЯ
(логикалық көбейту):

Табиғи тілде және логикалық байланысына сәйкес;

Пікірлер алгебрасында белгілеуі : & немесе /\ (А&B немесе A/\B);

Бағдарламалау тілінде белгілеуі: And.

Ақиқаттық
кестесін толтыр
А

В

А&
B

Өзіңді тексер!
А

В

А&
B

0

0

0

0

0

0

0

Конъюнкцияға сәйкес
бөлікті боя

АА

ВВ

Логическалық амал ДИЗЪЮНКЦИЯ
(логическалық қосу):

Табиғи тілде немесе логикалық байланысына сәйкес;

Белгілеуі: \/ ;

Бағдарламалау тілінде белгілеуі: оr.

Ақиқаттық
кестесін толтыр

Өзіңді тексер!

А

А

В

Аv
B

0

0

0

0

0

В

Аv
B

Дизъюнкцияға сәйкес
бөлікті боя

ВА

ВВ

Логикалық амал ИНВЕРСИЯ (терістеу):

Табиғи тілде емес логикалық байланысы қолданылады;

Белгілеуі ¬А немесе ⁻А

Бағдарламалау тілінде қолданылатын белгілеу Not.

Ақиқаттық
кестесін толтыр
А

Өзіңді тексер !
А

¬А

¬А

0

0

Дизъюнкцияға сәйкес
бөлікті боя

А

Төмендегі пікірлерді логикалық өрнектер
түрінде жаз.

17 саны екі таңбалы және тақ сан.

Қоян жыртыш аң емес.

Физика сабағында оқушылар тәжірибе жүргізеді немесе есептер
шығарады.

Егер күн ашық болса, Динара серуендеуге шығады.

A&B
¬A
AVB
A→B

А&BV(-B) өрнегі үшін
ақиқаттық кестесін құр
Өзіңді тексер!

A

B

-B

A&B

А&BV(-B)

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Есепті шығар: Мектеп бітіру кешіне Қарлығаш қызыл көйлек киді,
Камиланың көйлегі қара да емес, көк те емес, көгілдір де емес. Айгүлде екі
көйлегі бар еді: қара және көк. Динара да екі көйлектің бірін киюді
жоспарлады: ақ және көк. Жанияда барлық түсті көйлектер бар. Кешке әр
қыз қандай көйлек кигенін анықта (барлық қыздар әр түрлі көйлек киген).
Қызыл

Қара

Көк

Көгілдір

Ақ

Жания

Қызыл

Қара

Көк

Көгілдір

Ақ

Қарлығаш

+

-

-

-

-

Камила

-

-

-

-

+

Айгүл

-

+

-

-

-

Динара

-

-

+

-

-

Жания

-

-

-

+

-

Қарлығаш
Камила
Айгүл
Динара

Топтық жұмыс
1 топ
Құрбы қыздар
Мөлдір
кәрзеңке
құмыра
шелек

Жанар

Айгерім

2 топ

Жүгіруден жарыста Алмас, Дәурен және Мирас жүлделі үш
орынды жеңіп алды. Балалардың әрқайсысы қандай
орындарды иеленді,егер Дәурен екінші де, үшінші де орын
алмаса, ал Мирас үшінші орын алмаса.
Есептің берілгенін мұқият оқып, сәйкес ұяшықтарға "+"
немесе "-" таңбасын қой

Спортшылар
Алмас
I орын
Орын

II орын
III орын

Дәурен

Мирас

3 топ
Фамилиясы
Сиырбаев

жылқышы

Мамандығы

қойшы

сиыршы

Қойбағаров

Жылқышинов

4 топ

Бір ауылда үш оқушы тұрады: Әсет, Сәбит и Нұрлан. Олар
ауылшаруашылық мамандықтарын меңгеруде. Бірі трактор жүргізуші,
екіншісі - бағбан, үшіншісі комбайн жүргізуші. Олардың әңімелерінен
мыналар белгілі болса:
1) Нұрлан, сен мені тоспа, жақында өнім жинау басталады, сондықтан
мен комбайнымды тексеріп, жөндеуім қажет.
2) Сәбит, машинаны күтіп-баптаған мен үшін алманың жаңа түрін жасап
шығарудан да қиын екен.
3) Сәбит, сен ертең келмей-ақ қой, мен комбайнның дөңгелектерін
майлаймын.
Оқушылардың қайсысы қандай ауылшаруашылық мамандықтарын
меңгеруде.

Аттары
Әсет
тракторшы
Мамандық

бағбан
комбайн
жүргізуші

Сәбит

Нұрлан

Сыныптастар.

Үйге тапсырма

Айгерім және Тұрсынның фамилиялары Сабырова және Дүйсенбаева. Егер
Тұрсын мен Дүйсенбаева сыныптас болса, онда қыздардың
фамилиялары қандай?
Қандай бағалар?
Әлия, Қайрат және Гүлмира мұғалімнен информатикадан өткен өзіндік
жұмыстың бағасын сұрағанда, ол: «Өздерің шешіп көріңдер, сыныпта
«екі» жоқ, үшеуіңнің бағаларың әртүрлі. Әлияда – «үш» емес,
Гүлмирада – «үш» те емес, «бес» те емес», - дейді. Әрбір оқушы қандай
баға алды?
Мектеп мұғалімдері.
Жоғары сыныпта үш мұғалім бар - Әубәкіров, Төленов, Қадыров.
Әрқайсысы екі пәннен сабақ береді, күн тәртібінде алты пән: математика,
физика, химия, тарих, әдебиет және ағылшын тілі. Қадыров –
мұғалімдердің ішіндегі ең жасы. Химия пәнінің мұғалімі тарих пәнінің
мұғалімінен үлкен. Химия және физика пәнінің мұғалімі мен Төленов дене
шынықтырумен шұғылданады. Әдебиет пәнінің мұғалімі мен ағылшын
тілі пәнінің мұғалімінің арасында талас туғанда, оларға Қадыров та
қосылады.Төленов ағылшын тілі мен математикадан сабақ бермейді.
Кім қандай пәннен сабақ береді?
Келесі формулалар үшін ақиқаттық кестесін толтыр
1) A*B*(-C)


Ұқсас жұмыстар
Бағдарламалау тілінде белгілеуі
ЕМЕС схемасының ақиқаттық кестесі ЕМЕС схемасы
Логикалық амалдар
Дербес компьютерлер туралы жалпы мәлімет
Логикалық операциялар
Логика
Оқушыларды логикалық ойлауға математика
Джентельмен-информатик
ХХІ ғасыр - жаңа технология мен ақпараттандыру ғасыры
КОМПЬЮТЕРДІҢ ЛОГИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Пәндер