Аңыз әңгімелер. «Асан Қайғының жерұйықты іздегені»




Презентация қосу
Сабақтың мақсаттары
Білімділік мақсаты:
Аңыз әңгімелер туралы
түсініктерін
кеңейте
отырып,
оқушылардың
ойлау шеберлігін, сөйлеу
мәдениетін арттыру.

Дамытушылық мақсаты:
Оқушылардың тілін, ойлау
қабілеттерін, мазмұндау дағдысын
дамыту, сөздік қорын молайту. Аңыз
әңгімелер арқылы халық ауыз
әдебиетіне деген
қызығушылықтарын ояту.Мәтінмен
жұмыс жасауға, сұрақтарға жүйелі
жауап бере білуге, логикалық ойлау
қабілетін дамыта отырып, өз ойын
еркін жеткізудегі іскерлік дағдысын
анықтау.

Тәрбиелік мақсаты:
Оқушылардың бойына
әдептілік, инабаттылық,
қарапайымдылық қасиеттерін
қалыптастыру. Ой
ұшқырлығы мен тапқырлық
арқылы кез келген жағдайдан
шыға білуге икемдеу.

Түрі: Шығармашылық-ізденіс сабақ
Әдісі : Түсіндіру, ойландыру, салыстыру, жинақтау, сөз әдісі, логикалық әдіс
шығармашылық жұмыс
Пәнаралық байланыс: география, тарих
Көрнекілігі: слайдтар, интербелсенді тақта, сурет,қосымша материалдар, карта.

ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН ТЕКСЕРУ.
ҚАНЕ ЖАУАП ІЗДЕЛІК!
1. Фольклор дегеніміз не?
2. Ауыз әдебиетінің қандай түрлері
бар?
3. Ертегі дегеніміз не?
4.Ертегінің қандай түрлері бар?
5. Қазақ ертегілерінің зерттелуі
туралы не білесіңдер?

ӨРМЕКШІНІ ҚҰРУ АРҚЫЛЫ
ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІНІҢ ТҮРЛЕРІН
ТОПТАСТЫРУ
Жұмбақтар
Мақал-мәтелдер

Тұрмыс-салт
жырлары

Батырлар жыры
ХХХОООООД
Халық
ауыз
ЖСЖЖД
әдебиеті

Айтыс
өлеңдер
өлеңдер

Ертегілер

Жаңылтпаштар

Ғашықтық
жырлар

Аңыз
әңгімелер

ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН ТЕКСЕРУ.
ҚАНЕ ЖАУАП ІЗДЕЛІК!
1. Фольклор дегеніміз не?
2. Ауыз әдебиетінің қандай түрлері
бар?
3. Ертегі дегеніміз не?
4.Ертегінің қандай түрлері бар?
5. Қазақ ертегілерінің зерттелуі
туралы не білесіңдер?

СӨЗЖҰМБАҚ
м
т

ж

а

м

а

е

ң

д

і

қ

ы

р

ы

а

з

ш

а

н
қ

1.“Аяз би” ертегісінің кейіпкері
2. Аяз бидің жары
3. Тазша бала неше өтірік айтты
4. “Қырық өтірік” ертегісінің басты кейіпкері

САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ:

Аңыз

ӨЗІНДІК ІЗДЕНІС- БІЛІМ
НЕГІЗІ
Аңыз дегеніміз не?
2. Аңыз кейіпкерлерін ата.
3. Қандай аңыздарды білесіңдер?
4. Аңыз әңгімелер туралы пікірлер.

Аңыз

белгілі бір адам
атына, іс-әрекетіне
байланысты туады.
Аңыз әңгіме көбінесе
тарихта болған адамның
басына құрылады

Асан қайғы Сәбитұлы
(ХІV-ХVғ.ғ.)

АСАН ҚАЙҒЫ СӘБИТҰЛЫ (14 ҒАСЫРДЫҢ

СОҢЫ - 15

ҒАСЫРДЫҢ БАСЫ) – МЕМЛЕКЕТ ҚАЙРАТКЕРІ, АҚЫН, ЖЫРАУ,
БИ, ФИЛОСОФ. ОЛ КЕРЕЙ МЕН ЖӘНІБЕК ХАНДАРДЫҢ
АҚЫЛШЫСЫ

БОЛҒАН.

ӘКЕСІ

СӘБИТ

АРАЛ

ӨҢІРІНІҢ

СЫРДАРИЯ ЖАҒАСЫН МЕКЕН ЕТКЕН. ҚЫЗЫЛОРДА ОБЛЫСЫ
ШИЕЛІ АУДАНЫНДА «ЖЕТІ ӘУЛИЕ» ҚОРЫМЫНДАҒЫ АСАН
АТА

КЕСЕНЕСІ

АСАН

ҚАЙҒЫ

МАЗАРЫ

ДЕЛІНЕДІ

Оқулықпен жұмыс. 92-93 бет.
“Асанқайғының жерұйықты іздегені”аңызын оқу

І топ: Бұл әңгіменің неге аңыз екенін мына белгілер
бойынша айт:
а) Асан Сәбитұлының тарихта болғаны;
ә)Жерұйықты іздеудегі мақсаты, арманы;
б) Көрген жерінің бәріне қонымды баға беруінің мәні, оның
шындыққа қатысы;
в) Әркімнің туған жері- жерұйық. Мүмкін сендердің туған
жерлеріңе де Асан атаң барған шығар?
г) Сөздікпен жұмыс.
ІІ топ: Өзіңнің туған жеріңе Асанқайғыша баға беріп көр.
Суретті пайдаланып, шығарма жазыңдар.
ІІІ топ: Асанқайғының барған, баға берген жерлеріне
географиялық тұрғыдан сипаттама беріңдер.

Өнім

ТҮСІНДІРМЕ СӨЗДІК
Желмая-түйенің бағалы тұқымының бірі
Бозторғай жұмыртқалайтын қоныстыныштық орнаған жер
“Жерұйық” –жұмақ жер, жайлы қоныс,
құтты мекен, әркімнің туған жері
Жиһан – дүние, жер- жаһан
Түз- дала, мидай дала

Аспара

Жетісу

Баянауыл

Жуалы
Асан барып
қайтқан
өңірлер

Шыңғырлау

Ұлытау

Жезқазған

Үй тапсырмасы

1. Ғаламтордан,кітапханалардан ізденіп, Асанқайғының өмірі
жайлы зерттеушілердің пікірін жазу. (Міндетті)
2. “Жерұйық” тақырыбына сурет, өлең, эссе, ән, т. б.
шығармашылық
жұмыс жаса. (Мүмкіндік)

Қорытынды

Өз араңды аулама,
Жазасыз жанды жаулама,
Аш тағыдай жалақтап.

Адам ұлын құрмет қыл,
Жұртыңа түзу қызмет қыл,
Қатарыңнан озасың,
Бәйгі атындай адақтап!


Ұқсас жұмыстар
АСАН ҚАЙҒЫ ЖӘНЕ ЖЕРҰЙЫҚ
Аңыз әңгімелер туралы пікірлер
Асан қайғы
Сұратқан хан ақымақ па,сұраған сен ақымақ па?
Асан қайғы деген кім
Асан қайғы слайд
ТІЛДІҢ ОРТАҚТЫҒЫ
Аңыз әңгімелер - Халық ауыз әдебиетінің жанры
ҚАЗАҚ ФИЛОСОФИЯСЫ. Дәріс жоспары
Қазақ әдебиеті тарихында қазақ поэзиясы
Пәндер