Ақыл-ойында кемістігі бар балалардың ата-аналарына психологиялық-педагогикалық көмек ерекшеліктері




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ: «АҚЫЛ-ОЙЫНДА КЕМІСТІГІ
БАР БАЛАЛАРДЫҢ
АТА-АНАЛАРЫНА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚПЕДАГОГИКАЛЫҚ КӨМЕК
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ»

Зерттеудің өзектілігі: Ақыл-ойында
кемістігі бар балалардың ата-аналары
жоғары дәрежедегі психологиялық
көмекті ерекше қажет ететіндігін
тәжірибе көрсетеді. Олар көп жағдайда
жабырқап, кемтар бала туғандары үшін
өздерін кінәлаумен болады; әлеуметтік
жағынан өздерін оқшау ұстайды, ал
ауру баланы тәрбилеуге көп уақытын
бөлгендіктен, өздерінің негізгі
қажеттіліктерін тежейді

• Зерттеу нысаны – ата-аналық

қатынас
• Зерттеу пәні – ата-аналық
ұстаным, ата-анасының баласын
қабылдауы, оларды түзетудің
шарттары мен тәсілдері
• Зерттеу мақсаты: ақыл-ойында
кемістігі бар балаларға ата-аналық
қатынасының ерекшеліктерін, оны
түзету мүмкіндіктерін зерттеу

• Зерттеу міндеттері:
• 1. Ақыл-ойында кемістігі бар балаларға ата-аналық




қатынасының теориялық негіздерін қарастыру.
2. Ата-ана ұстанымын, сонымен қатар ақылойында кемістігі бар балаларға деген атааналардың қатынасын зерттеу.
3. Ақыл-ойында кемістігі бар балалардың атааналарына арналған психологиялық көмек жүйесін
құрастыру және сынақтан өткізу.
4. Түзету іс-шараларының ата-аналық қатынас пен
ұстанымға және баланың қабылдауына сонымен
қатар тәрбие стратегиясына әсерін зерттеу

• Зерттеудің ғылыми болжамдары:
1.Бала кемістігі ата-ананың ұстанымына





кері әсерін тигізеді, ата-ананың баламен
тиімді қарым-қатынас жасауын шектеп, атаана қабылдауында бала бейнесінің
бұрмалануына алып келеді.
2. Ата-аналық қатынастың ерекшеліктері
бала кемістігінің ерекшелігі мен деңгейіне
байланысты болады.
3. Ақыл-ойында кемістігі бар балаларға
ата-аналық қатынасын әлеуметтік қолдау мен
эмоционалдық жағдайын жақсартуға
бағытталған жеке және топтық іс-шаралар
арқылы түзетуге болады.

• Ақыл-ойында кемістігі бар


балаларға аналық
қатынас ерекшеліктері.
Ата-ана стресі туралы
түсінік

• Кемтар бала туылғанға байланысты ата-






аналарда пайда болатын күйзелістер
мен реакцияларды көптеген
зерттеушілердің айтуы бойынша
кезеңдерге бөлуге болады. Олар:
1) эмоциялық бейберекетсіздік
(эмоциональная дезорганизация),
2) қабылдамау (отрицания),
3) қайғыру (горевания),
4) эмоциялық қайта құру (эмоциональная
реорганизация).

• Ақыл-ойында кемістігі бар

балалардың атааналарына психологиялық
көмек

• Кемтар балалардың ата-аналарымен





жүргізілетін жұмыс түрлері:
Дәріс беру, ағартушылық жұмыстар;
Ата-ана мен балаларға жеке сабақтар
жүргізу;
Ата-аналармен топтық сабақтар
жүргізу.
Жеке кеңес беру.

• Анкета для родителей
• Дорогие родители! С целью просветительской работы родителей нашего












центра мы хотели бы организовать конференции, «круглые столы», лекции.
Для этого, нам необходимо узнать с какими специалистами вы хотели бы
встретится, чтобы получить консультации по реабилитации вашего ребенка.
Поэтому просим вас ответить на вопросы и благодарим за заполнение анкеты:
№Вопросы Ответы
1.Ваше фамилия, имя, отчество
2.Сколько лет вашему ребенку?
3.Каков диагноз вашего ребенка?
4.С какого времени вы начали заниматься развитием вашего ребенка?
5.Какой промежуток времени вы посещаете центр?
6.Знакомитесь ли вы со специальной литературой по уходу, развитию и
воспитанию вашего ребенка?
7.Кто больше времени занимается воспитанием вашего ребенка?
8.Каков круг ваших интересов и увлечений?
9.Каков круг интересов вашего ребенка?

• 10. С какими специалистами вы хотели бы встретится для получения







квалифицированной консультации по реабилитации вашего ребенка? Тех
специалистов с которыми вы хотели бы встретиться в первую очередь напишите
первыми и т.д. (логопед, психолог, психиатр, социальный педагог, юрист,
невропатолог, дефектолог и т.д.)
11.Какие вопросы развития вашего ребенка вас интересуют?
12.В какой форме (индивидуальной, групповой, другая) вы хотели бы получать
информацию по реабилитации ребенка?
13.Как часто вы могли бы посещать конференции, лекции, круглые столы
14.На каком языке вы хотели бы прослушать лекции и т.д. (казахский, русский)
15.Хотели бы вы поделиться с собственным опытом и знаниями по обучению и
воспитанию вашего ребенка с другими родителями?

• Дата заполнения «______» ________________ 2011 г.

• Анкетаның нәтижесінде ата-аналар төмендегі








мамандардың кеңесін қажетсінетіні
анықталды:
94,7% - ата-ана логопедтің кеңесін;
68,4% - ата-ана психологтың кеңесін;
57,8% - ата-ана невропатологтың кеңесін;
50% - ата-ана дефектологтың кеңесін;
28,9% - ата-ана әлеуметтік педагогтың кеңесін;
23,7% - ата-ана психиатрдың кеңесін;
21,0% - ата-ана юристің кеңесін қажетсінетіні
анықталды;

• «Ата-аналардың құзыреттілігін арттыруға арналған








тренинг» құрастырылды. Тренинг 10 сабақтан тұрады –
аптасына 1 сабақтан жүргізіледі, сабақ ұзақтығы 1-2 сағат, топ
құрамы – 10-12 адам.
Бағдарлама мақсаты:
- балалар мен ата-ана қарым-қатынасын жақсарту;
- ата-аналарға өз баласын эмоционалды дұрыс қабылдауға
бағыттайтын түзету жұмыстарын жүргізу;
- ата-аналарға баламен қарым-қатынастағы тиімді жолды
таңдауға көмектесу;
- ата-анаға бала мінез-құлығын түзету жолдарын үйрету;
- ата-аналарға эмоциональдық қолдау көрсету, олардың
қобалжулары мен қорқыныш сезімдерін жою;
- баланы дамыту, тәрбиелеп, оқыту процессіне ата-аналарды
белсенді қатыстыру.

• Ата-ана мен баланың жағымды өзарақатынас дағдыларын











меңгеруге арналған «Көмек ойыны» ролдік ойын.
Қатысушылардың өздерін басқа адамның орнына қоя білуді
үйретеді. Қатысушылар мақсатқа бағытталған және бағытталмаған көмек
түрін ажыратуды үйренеді.
«Үй тапсырмасын орындау» жағдайына әртүрлі варианттағы жағдаяттар
ойналады. Топтың бір қатысушысы «бала», ал екіншісісі «ана» рөлін
таңдайды.
I вариант. Үй тапсырмасын орындап отырған балаға анасы әртүрлі
нұсқаулар беріп, ескертулер айтып, бөгде әңгімелер айтып, «баланың»
сабақ оқуына кедергі жасайды.
II вариант. «Анасы» көбінесе бәрін өзі жасайды: кітапты ашады,
орындықты жөндеп қояды, артық кеңес береді, ал баласы оны ынтасыз
тыңдап отырады және дайын шешімді көшіреді.
Ш вариант. «Бала» сабақты өзі орындауға ынта білдіреді, ал «анасы»
нақты қателерін көрсетіп, керек кезде қажет көмекті беріп отырады.
Ойын біткен соң қатысушылар мынадай сұрақтарға жауап береді:
• Қандай көмек мақсатқа бағытталған болды?
• Қандай көмек мақсатқа бағытталмаған және неге?
• Дұрыс көмектеспеу неге әкеп соғады?
• Ролдік ойын ұнады ма? Сіздерде қандай сезімдер туғызды?


Ұқсас жұмыстар
Психикалық дамуында ауытқуы бар балалар
Мүмкіндігі шектеулі балалар категориясы
Деменция ния
ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫ БҰЗЫЛУЛАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ
Шетелдегі инклюзивті білім беру
Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік, медициналық - педагогикалық коррекциялық қолдау
:Психологтың бала-бақшада жұмысын жоспарлауы
ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ
Қазіргі әлемдегі инклюзивті білім беру жағдайы
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Пәндер