Механикалық жұмыс




Презентация қосу
«Механикалық
жұмыс»
Айымжан орта
мектебі.
Хабаева Г.С.

.

Мақсаты:
Білімділік: механикалық жұмыс ұғымымен
таныстыру, оның қасиеттерін жан-жақты
аша отырып, мазмұнды есептер шығаруға
пайдалана алу іскерлігін жетілдіру.
Дамытушылық: алған білімдерін күнделікті
өмірде қолдана алу дағдысын қалыптастыру,
өз жетістіктерін сезініп, әлсіз жақтарына
сын көзбен қарауға үйрету.
Тәрбиелік: еңбекке баулу, өз ойын ортаға сала
алатын батылдыққа, ұжымшылдыққа,
ұлтжандылыққа тәрбиелеу.

Міндеті:
«Жұмыс» жайлы өздерінің
бұрыннан білетін
түсініктерін тереңдету, оны
басқа да физикалық
ұғымдармен байланыстыра
отырып, есептер шығару, әр
түрлі жаттығу
жұмыстарын орындау.

Оқыту технологиясы: сын тұрғысынан
ойлауды дамыту.
Оқытудың формалары: бірлескен ұжымдық
іс-әрекет.
Оқу әдістері: ұғымдарды, ережелерді қорыту,
талдау, жинақтау, өзін-өзі бақылау,
өзін-өзі бағалау.
Сабақтың типі: жаңа сабақ.
Пәнаралық байланыс: математика, тарих,
әдебиет пәндерімен байланыстыра оқыту.
Сабақтың жабдығы, көрнекіліктер: компьютер,
мензурка, термометр, динамометр, таразы,
формулалар, физикалық шамалар, сурет,
есептер жазылған кеспелер, слайд, кітапша,
интерактивті тақта, сөзжұмбақ, кесте.

Әр адамға
бақыт пен бедел
ақылмен,
ізденіспен,
адал еңбекпен
келеді.

Адамды адам еткен –еңбек.

Тамағы тоқтық,
жұмысы жоқтық
аздырар адам баласын.
/ Абай /

Денені бір орыннан екінші орынға апаруда күштің істеген
жұмысы механикалық жұмыс деп аталады.
Жұмыс = күш × жол яғни

A F S

A – жұмыс ( Дж )
F – күш ( Н )
S – жүрілген жол ( м )
Жұмыс күштің және жүрілген жолдың көбейтіндісіне тең деп
айта аламыз.
Жұмыстың бірлігі XIX ғасырда өмір сүрген ағылшын ғалымы
Д.Джоульдің құрметіне Джоуль деп аталады.

Жұмыстың Джоульден үлкен де,
кіші де бірліктері бар.
1 килоджоуль(1кДж)=1000 Дж=103Дж
1 миллиджоуль(1мДж)=0,001 Дж=10-3Дж
1 микроджоуль(1мкДж)=0,000001 Дж=10-6Дж

Есте сақта!
1. Егер күш бар болып, орын ауыстыру жоқ
болса, онда жұмыс та болмайды.
2. Егер денеге күш әсер етпесе, бірақ дене
инерциясымен қозғалатын болса, мұндай
жағдайда да жұмыс істелді деп есептелмейді.

Оқу - инемен құдық қазғандай
Жұмыс өмірді ұзартады,
Жалқаулық – қысқартады.

.

Скалярлық шама

A F S

A

1Äæ 1Í 1ì
Динамометр, сызғыш

A F S
F mg

s t

m V

V abc

Жұмыстың жаманы жоқ

Жан қиналмай жұмыс бітпес,
Талап қылмай мұратқа жетпес.

Жолаушы мұраты – жету,
Жас мұраты - өсу.
Бизнесмен мұраты – баю.
1.“Жолаушылар” тобы
2.“Жастар” тобы
3.“Бизнесмендер” тобы

Байлық – қанағат пен еңбекте.

« Жолаушылар » тобының
тапсырмасы:
1.Зертхана қаласы /құралдарды анықтау /
2. Формулалар қаласы / глоссарий /
3. Ғалымдар қаласы / суреттері бойынша
ғалымдарды анықтау /
4. Есептер қаласы / 28 - жаттығу №1 /
5. Кім жылдам /кесте толтыру /

Зертхана қаласы

Зертхана қаласы

Зертхана қаласы

Зертхана қаласы

Формулалар қаласы
(глоссарий)
Атаулары

Формулалар

1. Тығыздықтың
А. υ= S / t
2. Серпімділік күшінің Ә. F= μΝ
3. Қысымның
Б. ρ= m / V
4. Жылдамдықтың
5. Үйкеліс күшінің

Г.
Д.

F= kx
P= F / S

Формулалар қаласы
(глоссарий)
Атаулары

Формулалар

1. Тығыздықтың
А. υ= S / t
2. Серпімділік күшінің Ә. F= μΝ
3. Қысымның
Б. ρ= m / V
4. Жылдамдықтың
5. Үйкеліс күшінің

Г.
Д.

F= kx
P= F / S

Жауаптары:
1-Б; 2-Г; 3-Д; 4-А; 5-Ә.

Ғалымдар қаласы

Ғалымдар қаласы

Есептер қаласы
Машина 72 км/сағ жылдамдықпен
бірқалыпты қозғалып келеді.Егер оның
моторының тарту күші 2000 Н болса,онда
ол 10 с-та қанша жұмыс атқарады.
Берілгені
Х.Ж. Шешуі
υ =72 км/сағ 20 м/с A=F·S
F=2000 Н
S=υ·t
t=10 с
A=F·υ·t
A=?

Есептеу

Есептер қаласы
Машина 72 км/сағ жылдамдықпен бірқалыпты
қозғалып келеді.Егер оның моторының тарту
күші 2000 Н болса,онда ол 10 с-та қанша
жұмыс атқарады.
Берілгені Х.Ж. Шешуі
Есептеу
υ =72 км/сағ 20 м/с A=F·S A=2000Н·20м/с·10с=
F=2000 Н
S=υ·t
= 400 кДж.
t=10 с
A=F·υ·t
A=?

Кім жылдам
/кесте толтыру /
А (Дж)

F (Н)

S (м)

120

Кім жылдам
/кесте толтыру /
А (Дж)

120

F (Н)

S (м)

Көз – қорқақ, қол – батыр.

« Жастар » тобының тапсырмасы:
1. Кім алғыр / Ж-дан басталатын
физикаға байланысты сөздер табу/
2. Есеп шығару
3. « Жұмыс » сөзжұмбақ шешу.
4. Ассоциация жасау
5. Семантикалық кесте толтыру

Кім алғыр.
/Ж-дан басталатын физикаға байланысты
сөздер табу/

Ж .....................
Ж......................
Ж......................
Ж......................
Ж ......................
Ж ......................
Ж .......................

Кім алғыр.
/Ж-дан басталатын физикаға байланысты
сөздер табу/

Ж ылдамдық
Жол
Жұмыс
Жарық
Жұлдыздар
Жылу
Жер

Есеп шығару.
Көлемі 0,5 м3, тығыздығы 2500 кг/ м3 гранит
плитаны 20 м биіктікке көтергенде
істелетін жұмысты есепте.
Берілгені
Шешуі
Есептеу
A=FS
V= 0,5 м3
ρ=2500 кг/ м3 m=ρV
h= 20 м F=mg
g=10Н/кг S=h
A=?
A=ρVgh

Есеп шығару.
Көлемі 0,5 м3, тығыздығы 2500 кг/ м3 гранит
плитаны 20 м биіктікке көтергенде
істелетін жұмысты есепте.
Берілгені
Шешуі
Есептеу
A=FS
V= 0,5 м3
A=2500 кг/ м3·0,5 м3 ·
ρ=2500 кг/ м3 F=mg
·10Н/кг·20м=250 кДж
h= 20 м m=ρV
g=10Н/кг S=h
A=?
A=ρVgh

«Жұмыс» сөзжұмбақ шешу
Ж

 

Ұ

 

М

 

Ы
С

 

Сұрақтары:
1. Жолдың уақытқа қатынасына тең шама
2. Метрмен өлшенетін физикалық шама
3. Кез келген заттың ең ұсақ бөлшегі
4. Архимед күшінің басқаша атауы
5. Уақыттың өлшем бірлігі

«Жұмыс» сөзжұмбақ шешу
Жы л д а м д ы қ
Ұ з

ы н д ы қ

 

 

Мо л е к у л а

 

Ығ ы с т ы р у ш ы
С е к у н д

 

Сұрақтары:
1. Жолдың уақытқа қатынасына тең шама
2. Метрмен өлшенетін физикалық шама
3. Кез келген заттың ең ұсақ бөлшегі
4. Архимед күшінің басқаша атауы
5. Уақыттың өлшем бірлігі

Ассоциация

Жұмыс

Ассоциация
А

Дж
еңбек

Жұмыс

қозғалыс

скаляр шама

күш
A=F·S

Физикалық шамаларды анықтау.
(семантикалық кесте )

Физикалық шамалар m A
тығыздық
жол
күш
уақыт
жұмыс
көлем
масса
жылдамдық
үйкеліс коэффиценті
қысым

ρ

S

V

t

F

P

μ

υ

Физикалық шамаларды анықтау.
(семантикалық кесте )

Физикалық шамалар

m A

ρ

S

V

t

P

μ

+

жол

+

күш
+

уақыт

+

қысым
+

көлем
+

жұмыс
+

+

жылдамдық
үйкеліс коэффиценті

υ

+

тығыздық

масса

F

+

Еңбек – бәрін де жеңбек.

“Бизнесмендер” тобының тапсырмасы

1.Курс қанша /өлшем бірліктерді
байланыстыру/
2.Есеп шығару.
3.”Байлықтың кілті ”
4.Ақша санау /еселік,үлестік бірліктерді
анықтау/
5.Сөз тізбегі /Жұмыс – келесі сөз бастапқы
сөздің соңғы әрпінен басталуы керек/

Курс қанша
/өлшем бірліктерді байланыстыру/

1 км = .........м

1 т = .........кг

1 л = ......... м3

1 сағат = .........с

1м = .........мм

1 кг = .........г

Курс қанша
/өлшем бірліктерді байланыстыру/

1 км = 1000 м

1 т = 1000 кг

1 л = 10-3 м3

1 сағат = 3600 с

1м = 1000 мм

1 кг = 1000 г

Есеп шығару
Массасы 2 кг орындықты 5 м жерге орын
ауыстырғанда баланың істеген жұмысының
шамасы неге тең?
Берілгені Шешуі
Есептеу
m=2 кг A=FS
S=3 м
F=mg
g=10 Н/кг A=mgS
A=?

Есеп шығару
Массасы 2 кг орындықты 5 м жерге орын
ауыстырғанда баланың істеген жұмысының
шамасы неге тең?
Берілгені Шешуі
Есептеу
m=2 кг A=FS
A= 2кг·10Н/кг·3м=
S=3 м
F=mg
= 60 Дж.
g=10 Н/кг A=mgS
A=?

“ Байлықтың кілті ”

......... бар жерде ,......... бар.

“ Байлықтың кілті ”

Бірлік бар жерде , тірлік бар.

Ақша санау
/еселік,үлестік бірліктерді анықтау/

1 МДж = .......Дж

2 мкН = .......Н

5 кН = .......Н

6 мДж = .......Дж

7 мкПа = .......Па

4МПа = .......Па

Ақша санау
/еселік,үлестік бірліктерді анықтау/

1 МДж = 106 Дж

2 мкН =2·10-6 Н

5 кН =5·103 Н

6 мДж =6·10-3 Дж

7 мкПа =7·10-6 Па

4МПа =4·106 Па

Сөз тізбегі
/Жұмыс – келесі сөз бастапқы сөздің соңғы әрпінен
басталуы керек /

Жұмыс

с...........

Сөз тізбегі
/Жұмыс – келесі сөз бастапқы сөздің соңғы әрпінен
басталуы керек/

Жұмыс

сағат

радиус

салмақ

масса

термометр

қысым

Ерінбей еңбек етсең,шыдап егер,
Тікен де гүлге айналып шыға келер.
Бұл өмірге келген әрбір
адамның
алдында үлкен үш жұмыс тұр:
1.Үй тұрғызу / отбасы туралы екі
мақал айту /

2.Ағаш отырғызу / табиғат туралы
екі мақал айту/

3.Бала тәрбиелеу / мінез-құлық
туралы екі мақал айту /

Еңбек сүйсең, жасыңнан,
Бақыттысың, жас ұлан!

Талап, еңбек,
терең ой,
Қанағат, рақым, ойлап қой –
Бес асыл іс көнсеңіз.
/ Абай /

Бүгінгі сабақта ерінбей еңбектенгендерің үшін
көп рахмет.
Өмірде мақсат – мұраттарыңа жетіңдер.


Ұқсас жұмыстар
Механикалық энергия
Электр жетектер
Энергияның сақталу және бір түрден екінші түрге айналу заңы
Кинетикалық және потенциалдық энергия
Энергияның сақталу және айналу заңы
Энергия. 9 сынып
Дыбыс толқынын сипаттайтын негізгі физикалық параметрлері тербеліс амплитудасы, таралу жылдамдығы және дыбыс жиілігі
Материалық нүкте.Қозғалыс траекториясы.Жол
ПНЕВМАТИКАЛЫҚ ЖЕТЕКТЕР
Датчиктерге берілетін электрлік емес сигналдардың басты түрлері
Пәндер