Критериалды бағалау




Презентация қосу
Адам.Қоғам.Құқық
12 жылдық білім беру
11-сынып
Пән мұғалімі: Ақжанов Бақытбек Ақынғазыұлы

“Білім беру реформасының
ойдағыдай жүргізілуінің басты
өлшемі-тиісті білім мен білік алған
еліміздің әрбір азаматы әлемнің кез
келген елінде қажетке жарайтын
маман болатындай деңгейге
көтерілуі.Біз бүкіл елімізде әлемдік
стандарттар деңгейінде сапалы білім
беру қызметін жолға қоюға тиістіміз”
Н.Ә.Назарбаев

Білім берудің негізгі мақсаты
Бүгінгі заман талабына сай, жаңа
ағымға қабілетті, өзі шешім
қабылдай алатын, өздігінен білім
алуға ынталы және алған білімін
өмірде қолдана алатын тұлғаны
қалыптастыру

Критериалды бағалаубұл білім берудің мақсаты мен
мазмұнына негізделген оқушының
оқу- танымдық құзырлығын
қалыптастыруда алдын-ала
белгіленген жетістіктермен
салыстыру үрдісі

Критериалды бағалауды енгізу
себебі:
Бес балдық
жүйенің қазіргі
заманға сай білім
жүйесін
қанағаттандыра
алмауы

Әлеуметтік
сұраныстардың
өзгеруі
Оқушы
танымындағы
өзгерістер мен
білім саласындағы
қалыптасқан
қайшылықтарды
шешу

Критериалды бағалауды
енгізудің мақсаты:

Мектепте оқыту сапасын жоғарлату
Мектеп бітірушілердің білімін халықаралық
стандартқа сәйкестендіру

Критериалды бағалаудың басты
ерекшелігі:
алдын-ала ұсынылған

бағалау шкаласы;
бағаның анық,
айқындылығы;
бағаның әділдігі;
өзін-өзі бағалауға
мүмкіндіктің берілуі.

Бағалау

Оқытуды, әдістерді және
осы мүмкіндіктерді іске
асыру түрлерін жақсарту
мүмкіндіктерін
анықтауға арналған
бағалау- қалыптастырушы
бағалау болып табылады

Егер бағалау мақсаты белгілі
бір бөлім немесе тарау
бойынша оқушылардың
білім қорытындысын
шығару болса, онда өзінің
функциясы бойынша негізгі
бағалау болып табылады.

Қалыптастырушы бағалау:
Күнделікті алған білімінің

меңгеру деңгейін анықтайды.
Негізгі бақылау жұмысына дейін білімін
жүйелеуге көмектеседі.
Кездескен қиыншылықтарын қалыпқа
келтіруге оқушыға мүмкіндік береді.

Қалыптастырушы
бағалаудың мақсаты:
Кері байланысты қамтамасыз ету;
Оқушыларға білу мен түсінуге, өзін-өзі
бағалау қабілетін жетілдіруге, рефлексия
жасауға мүмкіндік туғызу;

Мұғалім мен оқушы үшін
тиімділігі:
Қалыптастырушы бағалау оқушыларға
білетіні мен істей алатынын түсіну үшін;
Мұғалімге өзінің оқыту жүйесіне түзетулер
енгізу үшін;
Қалыптастырушы бақылау сыныптағы
күнделікті білімді игеру үдерісін бағалау
үшін;
Оқушы мен мұғалім арасындағы
байланысты жүзеге асыру үшін.

Қалыптастырушы
бағалау:
Оқушыға жаңа тақырыпты қалай түсініп,
орындағанын білуге көмектеседі;
Оқушының бақылау алдындағы үрейін
азайтады, өз-өзіне сенімділік пайда болады;
Негізгі бір тақырыпты жүйелеуге көмектеседі;
Оқушылардың өзіндік оқуға белсенді қатысуын
арттырады
Өздерінің оқуын қалай жақсартуға
болатындығын түсіну қажеттігін туғызады.

Сабақтың тақырыбы: Мемлекет
институтының жалпы
конституциялық сипаттамасы.










1) Мемлекет және заң ұғымдарының мәнін ашу;
мемлекеттің түрлерін оның аумағы мен халқының
санына қарай мәнін түсіндіру;
2) Қоғамның дамуын оның маңызды буыны –
мемлекеттің дамуы мысалдарымен түсіндіре отырып,
қоғамдық сананың жетілуіне әсер ету;
3)Қоғамдық санлылыққа, демократизмге,өркениеттілік
идеяларына тәрбиелеу.
1.Оқушыларға мемлекет, мемлекеттік құрылым және
құқық,құқықтық нормалар жайында жан-жақты
білімдерін меңгерту;
2.Мемлекет пен мемлекеттік заңдарға құрметпен қарау
сезімдеріне тәрбиелеу;
3.Жеткіншектердің мінез-құлықтары мен жүрістұрыстарын заң талаптарына сай қалыптастырып,
адамгершілік әдет-дағдыға тәрбиелеу;
Жасөспірімдердің азаматтық белсенділігін
қалыптастыру:

Адам.Қоғам.Құқық пәнінен бағалаудың
критериі мен балдық жүйесі
Критерий

Жетістіктердің ең
жоғарғы деңгейі

А

Білу және түсіну

В

Білімді қолдану

С
D

Білік дағдыларын
қолдану
Білімін ақпарат
арқылы
толықтыру
Барлығы:

А критериі бойынша
оқушылар үйренуі тиіс
Заңи терминдерді білу және
қолдану
Курс мазмұнын білу
Алған білімін көрсету және
сипаттау арқылы түсіндіру
Мысалдар мен дәлелдер келтіру

В критериі бойынша оқушылар
үйренуі тиіс
Хронологияны білу;
Әртүрлі аймақтарындағы
ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын ажырата алу;
Себеп-салдарлық байланысты табу
және түсіндіру;
Проблемалық сұрақтарды талдай алу.

С критериі бойынша оқушылар
үйренуі тиіс

Дерек көздерімен жұмыс кезінде
қажетте ақпаратты табу, іріктеу және
талдай алу;
Өзіндік пікірін дәлелдеу;
Оқиғаларды, проблемалық сұрақтар
мен көзқарастарды салыстыру және
талдай алу.

D критериі бойынша
оқушылар үйренуі тиіс
Тақырыпқа байланысты ақпаратты
жеткізе алу;
Ақпаратты логикалық тұрғыда
құрастыру;
Ақпаратты нақты және жинақы
түрде көрсету.

Мемлекет институтының
жалпы конституциялық
сипаттамасы тақырыбына
ұсынылатын критерийлер

Критерийлер
та

Балл

Алған білімін көрсету және
сипаттау арқылы түсіндіру

В

Алған білімін тақырыпты
оқыған кезде қолдану

С

оқиғаларға талдау жасап,
бүгінгі өмірмен
байланыстыру

А

Барлығы:

А критериі.

• Қоғамның саяси-экономикалық ,мәдениәлеуметтік жүйесін бірізділікке
түсіретін,қоғамды басқаратын және
сақтайтын негізгі институт. (оқушылар
жазбаша жұмыс жасайды)

Критерий

А
Білу және
түсіну

Балл

Дескрипторлар

Мемлекет және заңи сипатын біледі,
мазмұнына түсініктеме бере алады.

Мемлекеттің демократиялық, зайырлы,
құқықтық принцптерін атауда, мазмұнын
жеткізуде болмашы ғана қателігі бар.

Мемлекеттің демократиялық, зайырлы,
құқықтық принцптерін атауда, мазмұнын
жеткізуі толық емес.

3

А
Білу және
түсіну

Мемлекеттің демократиялық, зайырлы,
унитарлы, құқықтық принцптерін атауда
толық атай алмайды, мазмұны туралы түсінігі
жалаң.
Мемлекеттің демократиялық, зайырлы,
унитарлы, құқықтық принцптерін атауда
толық атай алмайды, мазмұны туралы түсінігі
жоқ.
Мемлекеттің демократиялық, зайырлы,
унитарлы, құқықтық принцптерінің бір –
екеуін ғана атады олардың шығармалары,
мазмұны туралы түсінігі жоқ.

В критериі. Мемлекеттің
демократиялық, зайырлы, унитарлы,
құқықтық , әлеуметтік принцптерінің
айырмашылықтарын
сапыстырыңдар. Ұқсастықтар
мен айырмашылықтарын
табыңдар.
(оқушылар жұптық жұмыс
жасайды)

Бұл заң жобасында мемлекет діннен және діни
бірлестіктерден алшақ екені туралы
конституциялық норма айқын жазылған. Бірде-бір
дін мемлекеттік немесе міндетті ретінде
белгіленбейді. Осылайша, мемлекеттің зайырлы
сипаты айқындалады, қоғамдық және мемлекеттік
институттардың бірігуіне жол берілмейді”, - деп
агенттік басшысы бүгін мәжілістің пленарлы
отырысында “Дін қызметі және діни бірлестіктер
туралы” заң жобасын таныстыра отырып атап
көрсетті.

Қазақстан құқықтық мемлекет
Құқықтық мемлекет-бұл мемлекеттік
органдары мен мекемелерінің қызметі
түп-түгел қабылданған заңдарға
негізделіп жүргізілетін мемлекет

Біртұтас мемлекет, унитарлық
мемлекет — мемлекеттік немесе ұлттықмемлекеттік құрылыстың бір түрі. Оның
территориясы әкімшілік-аумақтық
бөліктерге (аймақтарға, облыстарға,
округтерге, аудандарға,
департаменттерге және т.б.) бөлінеді.

Қазақстан демократиялы мемлекет
Демократия – сөзі (гр. demos – халық және
гр. kratos – билік) деген сөздерінен шыққан,
яғни “халық билігі” деген мағынаны
білдіреді. демократия деп халық билігі,
теңдік, құқық, әділдік, еркіндік принциптеріне
негізделген мемлекеттік құрылысты айтады

Критерий Балл

Дескрипторлар

Мемлекет сипаттарын салыстырады,
ұқсастықтары мен айырмашылықтарын
ажырата алады.

Мемлекет функциялары қызметін
маңызын салыстырады,бірақ ойын
нақты жеткізе алмайды.

Мемлекет функциялары қызметін
маңызын салыстырады,бірақ ойын
нақты жеткізе алмайды.
ойы шашыраңқы, дәлелі жүйелі емес.

В
Білімді
қолдану

3

В
Білімді
қолдану

0

Мемлекет функциялары қызметін маңызын
салыстырады
бірақ ұқсастықтары мен айырмашылықтарын
ажыратуда нақты дәлелі жоқ.
Мемлекет функциялары қызметінің маңызы
туралы түсінігі бар, ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын салыстыра алмайды.
Мемлекет функциялары қызметінің маңызы
туралы шамалы түсінігі бар, бірақ салыстыра
алмайды.

Оқушы жоғарыдағы бірде-бір критерийлерді
орындаған жоқ.

С критериі. Бүгінгі таңдағы
Қазақстан мемлекеті
туралы өз ойларыңды
сипаттаңдар.
(оқушылар топта жұмыс
жасайды)

Критерий

С
Білік
дағдылар
ын
қолдану

Балл

Дескрипторлар

Дерек көздерін ұтымды пайдаланып,
өткен
қоғамды
бүгінгі
өмірмен
байланыстырды,
нақты
мысалдар
келтірді.Өзіндік пікірі бар.

Өткен қоғамды бүгінгі өмірмен
байланыстырды, ойын нақты
мысалдармен дәлелдеді, пікірі бар, бірақ
дерек көздерімен жұмыс жоқ.

Өткен қоғамды бүгінгі өмірмен
байланыстырды, бірақ нақты
мысалдармен дәлелдеген жоқ.

3

С
Білік
дағдылар
ын
қолдану

Өткен қоғамды бүгінгі өмірмен
байланыстыруда түсінігі бар, мысалдар
мен өзіндік пікірі жеткіліксіз.
Өткен қоғамды бүгінгі өмірмен
байланыстыруда түсінігі бар, мысалдар
мен өзіндік пікірі жоқ.
Өткен қоғамды бүгінгі өмірмен
байланыстыра алмайды, дәлелі мен
өзіндік пікірі жоқ.

Күтілетін нәтиже

«5» -16 - 18 балл(100%-89%)
«4» -14 - 15 балл (88%-75%)
«3» -11 - 13 балл (74%-61%)
«2» -0 – 10 балл (60%-дан төмен )

Назарларыңызға
рахмет!


Ұқсас жұмыстар
Критериалды бағалау өлшемі сапалы білім өлшемі
Жиынтық бағалау үдерісі
Оқушының бағалаудан
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау пайдасы
Критериалды бағалау технологиясы
Критериалды бағалау түсінігі
Критериалды бағалау жүйесінің міндеттері
Қалыптастырушы бағалау үдерісі
Критериалды бағалау артықшылықтары
Пәндер