Қазақстан қоғамы және дәстүрлі діндер




Презентация қосу
Ататүрік атындағы №17 мектеп-гимназиясы

«Қазақстан қоғамы және
дәстүрлі діндер»
Қошқаров Р

Сабақтың мақсаты:
А) білімділік; Оқушыларды Қазақстандағы
дәстүрлі діндер және масһабтар туралы
мәлімет беру.
Ә) тәрбиелік; Кері ағымдарға оқушылардың алданып
қалмауын алдын алу.
Б) дамытушылық; Ислам дінінің хақ дін екендігі және
масһабтар жайлы оқушыларға толық
мәлімет беру.
Сабақтың көрнекіліктері: Қазақстан мұсылмандары діни
басқармасының сараптау комиссиясы
мақұлдаған
кітаптар көрмесі, слайттар.
Сабақтың әдісі:
Пікірталас сабақ.
Сабақтың түрі:
Онлайн сабақ.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
А) Оқушылармен сәлемдесу.
Ә) Оқушыларды түгелдеу.
Б) Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

Қазақстан қоғамы және дәстүрлі діндер.
Дәстүрлі діндер, ислам және христиандық, себебі Қазақстандағы
діни сенушілердің 95% мұсылмандар мен православтықтардан
құралған.
100
0

Қазақстандағы
діни сенушілер

Қазақстандық
қоғамның
қалыптасуында
мәдениетті құраушы маңызды факторлардың бірі
болды. Бүгінгі күнде олардың аса маңызды
гуманистік бітімгерлік қарымы бар екенін және
Қазақстандағы қоғам өміріне оң ықпал етіп
отырғанын атап өткен жөн. Дәстүрлі діндер
арасындағы қарым-қатынастың конструктивті сұхбат
жүргізу аясында дамуы қазақстандық қоғамдағы
дінаралық және ұлтаралық келісімге мүмкіндік
туғызады, сондай-ақ оның тұрақтылығы мен
қауіпсіздігінің маңызды факторы болып отыр.

Қазақстан Республикасы Президенті
Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев
біздің дініміз ислам, кітабымыз Құрани
Карим, масһабымыз имам Ағзам Абу Ханифа
деген сөзі барша мұсылмандарға бағытбағдар деп түсінуге болады.

Мазһаб деп нені айтамыз?
Шариғатта арнайы тәсілдер, ережелер
арқылы Құран мен сүннеттен шығарылған
үкімдер мен көзқарастар жиынтығы.

Аһли сунна уал жамағат ішіндегі
мазһабтар мыналар:

Ханафи Шафиғи Малики Ханбали
мазһабы мазһабы мазһабы мазһабы

Исламдағы төрт мәзһабтың негізін
салушылар:
•имам Ағзам Әбу Ханифа (699–767),
•имам Малик (717–795),
•имам Шафиғи (767–820),
•Ахмад ибн Ханбал (780–855).

Біз не үшін имам Ағзам Абу Ханифа мазһабын
ұстанамыз?
Исламның төрт құбласын тең етіп тұрған төрт мазһаб
ішіндегі жүректерге қонымдысы, мұсылмандықты
қабылдағанның көңіліне бейімдісі, қазақтың жүрегі мен
табиғатына,
салт-дәстүрі
мен
әдеп-ғұрпына
жақындығын ақыл-таразысына салып – жалпақ даланы
желіп өткен бабаларымыздың ықылым заманда – ақ
таңдағаны имам Ағзам Абу Ханифа мәзһабы. Ханафи
мәзхабы тұла бойы адамгершілік пен бүкіл адамзатқа
ортақ асыл құндылықтарға бай.

Абай Құнанбаев

Исламдағы бір мазһабта болудың артықшылығы сол –
халық біртұтас, ынтымағы мен бірлігі күшті, ұйымшыл
болады. Орта Азия мен Қазақстанда қанша ғасырлардан бері
діни алауыздықтың болмай, ұрыс-керіс, ау-жанжалдардан
іргесін аулақ салуыныңда бірден-бір сыры осында. Әйтпесе өз
мақсаттары мен мүдделерін іске асыру үшін аянып қалмайтын
түрлі сенім өкілдерінің тасамыздан тас атып жүргені де
жасырын емес.
Сондықтан, бірауыздан үн қатып, бірлесе отырып, бір
мазһабта тізе қосып алға жылжысақ, ешкімнің бізге тісі бата
қоймасы анық. Өйткені құлшылық амалдарының бір болуы
ондай жат пиғылдың тууына жол бермейді.

Әбу Ханифа мәзһабы өзге діни мектептермен
салыстырғанда өз жамағатына көп жеңілдік беруімен әрі
жариялылығымен де ерекшеленеді. Біздің жартылай
көшпелі халқыыздың бұл мәзһабты қабылдауының тағы
бір себебі – өз дүние танымы, бітімі мен болмысы, жүрегі
мен діліне оның тонның ішкі бауындай жақындығында.
Бұл ел бірлігі мен ынтымақтығын, достығы мен
ұйымшылдығын сақтап, оны одан әрі күшейте түсуге
қызмет ету деген сөз.

Оқушыларды түрлі кері ағымдардан сақталу жолдары
мынадай.
• Мешіттен басқа жерлерде уағыз тыңдауға, намаз оқуға
шақырғанда сергек болу.
• Қазақстан дині басқармасының рұқсат етілмеген кітаптарын,
көшірме жасалынған кітапшаларды, қолдан жасалған оқулықтарды
оқығанда мән беру.
• Салт-дәстүрлерді жоққа шығарту, құран бағштау, әке-шешеге
қатты сөз айту жағдайларна тап болған кезде олардың басқа кері
ағымдарда екенін білу.
• Сыртқы көрінісі, жалаң бас жүру, қысқа балақ шалбар кию сияқты
кейбір элементтерге назар аудару.
• Оқушылардың кері ағымдардан сақталудың тағы бір жолы діни
сауаттылығын арттыру, рұқсат етілген кітаптарды оқу, мешіт
имамдарының уағыздарына қатысу.

ІІІ. Бекіту.
•Амалдағы (шариғаттағы) мәзһабымыз қайсы?
•Амалдағы мазһаб имамымыздың аты кім?
•Жастар не үшін кейбір кері ағымдарға кіреді деп
ойлайсыз?
•Бесіктен қабырға дейін білім алу дегенді қалай
түсінесіз.
Христиан діні котолик, протестант және провослав
болып бөлінеді. Соның ішінде Қазақстанда көпшілік
христиан дініндегілер провослав бағытында.
Ислам діні 4 мазһабтан тұрады. Қазақстандағы діни
басқармасына тиісті барлық мешіттер имам Ағзам Абу
Ханифа мазһабында құлшылық етеді.

ІV. Қорытындылау.
Құрметті оқушылар Қазақстанда ислам діні,
христиан
діні
провослав,
католиктік,
протестанттық, иудейлік, буддистік және дәстүрлі
емес діндер тіркелген. Қазақстанда дінаралық
келісім мен тұрақтылықты әрі қарай нығайту үшін
барлық жағдайлар бар. Ұлтаралық және дінаралық
келісімді, қауіпсіздікті, халықаралық қатынастың
тұрақтылығын қолдау қажет етеді, бұның үшін
әрқайсымызбілімді
болып,
елдің
патриоты
болуымыз керек.

Құрметті семинарға
қатысушылар!
Біздің басты мақсатымыз – халқымыздың
жүрегін біліммен нұрландырып, жанына иман
гүлін егіп, рухани байлығын одан да арттыра түсу
үшін адамгершілікке тән қасиеттерге жетелейтін,
әділдікті, шындықты, адалдықты уағыздайтын,
елін, халқын сүюге тәрбиелейтін, басқа ұлт, басқа
діндерге құрметпен қарайтын, ең жақсы әдепғұрыптарды
уағыздайтын
Ислам
дінінің
құндылықтарын сауаттылық әрі парасаттылықпен
насихаттау болды. Біз еңбектендік, Сіз оқып
тыңдап шықтыңыз, ендігі таңдау өзіңізде! Біз
сіздің дұрыс таңдау жасайтыныңызға сенеміз.


Ұқсас жұмыстар
Конфессия - діни сенім
Әлемдік және дәстүрлі діндер көшбасшылары съездері
Астана медалі
Дінтану курсын оқытуға қойылатын талаптар
Әлеуметтік қауіптер
Адамның діни сеніміне құрмет оның таңдауына құрмет ретінде туралы ақпарат
Ендігі ұрпақ - мәңгілік қазақтың перзенті
Конфессияаралық қарым - қатынастардың қазақстандық моделін қалыптастырудағы Тұңғыш Президенттің рөлі
Гемайншафт және гезельшафт
Бірлігі күні
Пәндер