Литосфера




Презентация қосу
Оңтүстік Қазақстан облысы Түркістан қаласының
Ататүрік атындағы №17 мектеп - гимназиясы

Сабақтың тақырыбы:
Литосфера. Жер қыртысын қорытындылау.
география пән мұғалімі:

Қуанышбай Зәуре

Кешегі бабамызбен ғана емес,
бүгінгі бағамызбен,
ертеңгі шамамызбен де
мақтана алатын ұлт болуды
ойлауымыз керек
Н.Назарбаев

Мақсатым:

Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, өздігінен
қорытынды шығаруға машықтандыру,ойын
тұжырымдату, қиялдату, ойын, өз пікірін
еркін айтуға үйрету.
Оқушыларды отан сүйгіштікке,
туған жерді қорғауға тәрбиелеу.

Сын тұрғысынан ойлауды дамыту
бағдарламасы – әлемнің түкпір-түкпірінен
жиылған білім берушілердің бірлескен
еңбегі.
Тәжірибені жүйеге келтірген
Джинни Л.Стил,
Куртис С.Мередит,
Чарльз Тэмпл.
Жобаның негізі Ж.Пиаже,
Л.С.Выготский теорияларын басшылыққа
алады.

Технологияның мақсаты:
• Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын
арттыру;
• Ой-өрісін, тілін дамыту;
• Шығармашылыққа баулу;
• бір-бірінің пікірін тыңдауды үйрете отырып, сыйлауға
ынтымақты қарым-қатынастың негізін қалау;
• өзін жеке дара тұлға ретінде тануға жол ашу;
• өз ойын ашық, еркін айтуға, пікір алмасу үйрету;
• өзін-өзі, бірін-бірі бағалауға үйрету;
• мұғаліммен еркін сөйлесіп, пікір алмасу үйрету;
• достарының ойын тыңдай отырып, проблеманы шешу
жолдарын іздей отырып, қиындықты шешуге көмектесу;
• белсенді шығармашылықты ойлауға негіз қалау.

Сын тұрғысынан ойлау
бағдарламасына негізделген
сабақтар төмендегі үш
кезеңнен тұрады.
1.қызығушылықты ояту,
2.мағынаны тану,
3.ой толғаныс

Қызығушылықты ояту
« Сұрақ бәйге »
“Түртіп алу”,
“Ойлану”,
“Жұпта талқылау”,
“Болжау”,

І топ « Сұрақ бәйге »

І - топ: 1) Атмосфера, гидросфера, биосфера Жердің ........ қабаты
(сыртқы);
2) Оңтүстік Америка тақтасы мен Тынық мұхит тақтасының аралығында ......
тақтасы орналасқан (Наска тақтасы);
3) Жер қыртысы бетінде су, жел, мұздық, т.б. сыртқы күштер әсерінен пайда
болатын жыныстар ............... тау жыныстары деп аталады (шөгінді);
4) Жердің терең қойнауындағы тау жыныстары қабаттарының кенет
жарылып, ығысатын жері .............. д.а. (жер сілкіну ошағы);
5) Температурасы жоғары болатын, құрамында әр түрлі тұздар мен газдар
кездесетін суларды ........... деп атайды (минералды сулар);
6) Бірнеше тау жоталары түйісетін жерді ........ д.а. (тау торабы);
7) Екінші тау жасалу қысымына ұшыраған тау жыныстары алғашқы
иілгіштіктерін жоғалтып ................. таулар пайда қалыптасады (қатпарлыжақпарлы таулар);
8) Абсолют биіктігі 200-500 м-ден астам жазықтар (қырат жазықтар д.а. )
9) Өзен, көл, теңіз жағалауындағы жел айдап үйген құм төбелер –
(шағылдар)\
10) Жас таулардың биіктігі_____________м-ге жетеді (1000м-ден 2000м )

ІІ топ Сұрақ бәйге

ІІ топ: 1) Маттериктік жер қыртысының қалыңдығы 30-40 км, мұхиттық
жер қыртысының қалыңдығы (70-80 км.)
2) Мұхиттың түбінде ұзыннан-ұзақ созылып жататын су асты жоталары.
Жеке шыңдары арал түрінде су бетіне шығып тұрады – (мұхит ортасы
жоталары)
3) Минералды жыныстардың түрлері 3000 шамасында, тау
жыныстарының түрлері (1000-ға тартады)
4) Алматыда 1887 жылы басталған жер сілкінісі (3 жылға созылған).
5) Эльбрус пен Казбек қандай жанартауға жатады (сөнген)
6) Жер бетінің маңайындағы жазықтардан оқшау көтеріліп жатқан, қатты
тілімденген биік бөліктерін (таулар д.а. )
7) Су мен ауаның әсерінен жүретін үгілу түрі (химиялық үгілу д.а.)
8) Орта Сібір, Батыс Аустралия пайда болуына қарай қандай жазыққа
жатады: (вулкандық жазық)
9) Бархандардың биіктігі 15-20 м-дей болады, шағын барқандар
(жылына 100-200 м-ге жылжиды)
10) Материктік қайраңнан мұхит түбіне ауысатын бөлігін (материктік
беткей д.а.)

ІІІ топ Сұрақ бәйге

ІІІ топ 1) Жер қыртысының және мантияның жоғарғы кристалдық тау
жыныстарынан тұратын қабаты (Литосфера )
2) Мұхит ортасы жоталарының тап ортасында ұзыннан-ұзақ созылған
(Шатқалдар)
3) Жер қыртысының 15-20 км тереңдігінде тау жыныстарының 95%ын (магмалық тау жыныстары құрайды)
4) Жер сілкіну жиі болып тұратын аймақтарды (сейсмикалық
аймақтар д.а. )
5) Жанартаулардың көпшілік бөлігі (Тынық мұхитының
жағалауында орналасқан)
6) Карпат таулары биіктігі бойынша (орташа биік тауға жатады)
7) Бұрынғы теңіздер мен мұхиттардың орнында пайда болған
тауларды (қатпарлы таулар д.а.)
8) Ла-Плата ойпаты пайда болуына қарай (аллювиальді жазыққа
жатады).
9) Ұлғаюы тоқтағаннан кейін жыраның табаны тегістеліп және
беткейлері түйетайланып, өсімдік басқан ұзынша ойыс (Сай д.а )
10) Мұхит түбінің көп бөлігін –( қазаншұңқырлар алып жатыр)

Мағынаны тану
Ынтымақтастық оқу дағдыларын

қалыптастыру үшін беріледі
«Топтастыру » стратегиясы
І топ Жер бетіндегі жазықтар
ІІ топ Құрлықтағы таулар
ІІІ топ мұхит түбінің жер бедері

І топ«Топтастыру» стратегиясы

Жер бетіндегі
жазықтар

ІІ топ«Топтастыру» стратегиясы

Құрлықтағы
таулар

ІІІ топ«Топтастыру» стратегиясы

Мұхит түбінің
жер бедері

Ой толғаныс
Еркін жазу
“Табиғатты қорғау” постермен жұмыс
Семантикалық карта
«ББҮ » стратегиясы

«Семантикалық карта» стратегиясы
№ Атауы

Эйр

Тасмания

Кенгуру

Эвкалипт

Ніл

Анд

Керік

В.Юнкер

Альпі

Ж. Гвинея

Арал

Астана

Ғалым

Тау

Өсімдік

Жануар

Көл

Өзен

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+

«ББҮ» стратегиясы
Білгенмін

Білдім

Үйренгім келеді

Өз айтқан ойын
дәлелдейді
Пікірлейді,
ойын
тұжырымдайды.

Оқушы білімді өз
бетінше іздейді
Сын тұрғысынан
ойлау модульдің
тиімділігі

Сабақта
белсенділік
танытады

Шығармашылықпен
айналысады

Сыныпта босқа
отырған оқушы
жоқ

Назар аударғандарыңызға рахмет.


Ұқсас жұмыстар
Атмосфера қабаты
ЛИТОСФЕРА, ГИДРОСФЕРА ЖӘНЕ АТМОСФЕРА
Биосфера
Литосфералық мантия қабаты жер қыртысынан
Биосфераның негізгі құрамы
Жер геосфералары
Жердің тіршілік қабығы
Топырақтың өсімдіктер арқалы ластануы
Қоршаған ортаны қорғау туралы халықаралы ұйымдар
Геоэкология жайында
Пәндер