География пәнінен ҰБТ-ке дайындау жолдары
Презентация қосу
География
пәнінен ҰБТке дайындық
жолдары
«Еліміздің ертеңі – бүгінгі жас
ұрпақтың қолында, ал жас
ұрпақтың тағдыры – ұстаздың
қолында»
Н. Ә.
Назарбаев
Мамандандырылған
эконоимикалық лицейдің
география пәні мұғалімі:
З.А.Тагашева
МАҚСАТ ЖӘНЕ МІНДЕТ :
1. ҰБТ-ға жылдық жоспар
дайындап алу;
2. ҰБТ-ға сапалы дайындық
ұйымдастыру;
3. Оқушылардың ақылойы мен ойлау жүйесін,
дағдыларын қалыптастыру,
оқу материалдарын меңгеруі
4. Оқушыларды 100 пайыз оқу
үлгеріміне талаптандыру;
ДИАГНОСТИКАЛЫҚ
ЖҰМЫС
1.Оқушының оқу-ісі материалдарын
сараптау;
2.Оқу, ойлау қабілеттері мен
іскерліктерін қалыптастыру
деңгейлері;
3.Өңдеу жұмыстарының нәтижесін
шығару
4.Оқушының өз білімін жетілдіру
жолға қою
Диагностика
лық бағыт
Жекелеген
Тестілеу
тақырыпта
Сұхбаттасу
білім
Бақылау үзігі
толықсыздығ
ын анықтау
Практикалық
бағыт
Жаңа білімді
толықтыруға
жағдай
тудыру
Сабақтар,
жеке
жұмыстар,
өздік жұмыс,
факультатив
тік сабақтар
Қадағалау
бағыты
Тақырыпты
меңгеру
деңгейін
қадағалау
Бақылау
Тест
тақырыбы
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ –
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЖҰМЫС
1. Сенімді мінез-құлық
дағдысын арттыру
3. Ерік сферасын дамыту
4. Өзіне көңіл бөлу және
айналадағыларға сенім білдіру.
5. Ішкі резервтерді тірек етіп,
өзін-өзі бақылау дағдыларын
дамыту.
6. Іс-әрекетін талдағанда өз
жауапкершілігін сезінуге
көмектесу
7. Конструктивті өзара әрекет
дағдысына оқыту.
Тесті тапсыру процесін психологиялық
қамтамасыз ету мәселесін талқылай отырып,
оның 3 кезеңін атап өту қажет:
1. Тестіге дайындық, тесті алдында оқу
материалын зерделеу;
2. Тестілеу алдындағы мінез-құлқың;
3. Нақты тесті кезіндегі мінез-құлқың.
Ұлттық біріңғай тестілеуді тапсыру
кезінде оқушылардың өзін-өзі реттеу
дағдыларының қалыптаспауы, өзін-өзі
бақылаудың, стреске қарсы тұру
қабілетінің төмендігі және емтиханды
қабылдау ерекшеліктеріне байланысты
қиындықтар кездеседі. Осы
қиындықтарды жеңу үшін талапкерлерді
ҰБТ-дің өту барысымен таныстыру,
стреске қарсы тұру қабілеттерін дамыту ,
ҰБТ-бұл белгілі
пәндер
бойынша тапсырылатын
ақысыз емтихан. ҰБТ-ның
көрсеткіші аттестатқа
түседі және ЖОО түсуүшін
де есептеледі. ҰБТ-өту
кезінде барлық Қазақстан
бойынша біріңғай
тапсырмалар беріледі,
нәтижесі компьютер арқылы
тәуелсіз шығарылады. ҰБТның өту барысында тұрақты
жұмыскерлік, жұмысты
ұйымдастырушылық,
Мазасыздану-емтихан
кезіндегі жадының,
зейіннің нашар болуының
басты себебі. Әр адам
мазасыздануды басу
жолдарын білгені дұрыс.
Кейде мазасыздануды
төмендету үшін денеңді
босансыту да жеткілікті
болады. Бұл әдіс
релаксация деп аталады.
Дененің бұлшық еттерін
босансыту немесе
Көз шаршаса не істеу керек?
Емтиханға дайындалған кезде көзге көп жүк
түседі. Егер көз шаршаса, бүкіл организм шаршады
деген сөз: оның емтихан тапсырмаларын орындауға
күші жетпейді. Көзге демалыс беру керек. Төмендегі
жаттығулардың кез келген екеуін орында:кезек-кезек
жоғары-төмен (25 секунд), оңға-солға (15 секунд) қара;
көзіңмен өзіңнің тегіңді, атыңды, әкеңнің атын
жаз;қашықтағы затқа қара (20 секунд), сосын көз
алдыңдағы параққа бірінші оңнан солға қарай, сосын
солдан оңға қарай шаршының, үшбұрыштың суретін
Күн тәртібі Күніңді үшке бөл: емтиханға күніне 8
сал.
сағат дайындал; спортпен шұғылдан, таза ауада
демал, дискотекаға барып билеп кел; кем дегенде 8
сағат ұйықта; егер қажет деп санасаң түскі астан
кейін өзіңе үзіліс жасап, аздап ұйықтап ал.
Тамақтану Күніне 3-4 рет тамақтану қажет; тамақ
нәрлі және дәрумендерге бай болсын. Грек
жаңғағын, сүт өнімдерін, балық, ет, көкөніс-жеміс,
шоколад же.
Тағы бір кеңес: емтихан алдында аса тойып тамақ
жеме.
Дайындалатын орын Өзіңнің жұмыс орныңды дайындап ал. Үстелге сары немесе
күлгін түстегі заттар немесе сурет қой, өйткені бұл түстер зияткерлік белсенділікті
оятады.
Көп материалды қалай есте сақтауға болады Материалдарды сұрақ
бойынша қайтала. Басында есіңе түсір де, бар білгеніңді қысқаша жазып ал. Содан
кейін ғана даталардың, негізгі оқиғалардың дұрыстығын тексер. Оқулықты оқып
отырғанда басты, өзекті ойларды түртіп отыр – бұл жауаптың негізгі тармақтары
болмақ. Кішкентай парақтарға әр сұраққа жауаптың қысқаша жоспарын құрастырып
үйрен. Ертең емтиханға барамын деген күні жауаптың қысқаша жоспарлары бар
парақтарыңды қарап шық.
Мақсат
Есте қалдыру- мәліметті
белсенді түрде қайта өңдеу, жүйелеу теру
процестері. Бейнелі ес қоймай
–заттар мен құбылыс қасиеттерінің нақты
бейинесін
есте қалдыру материалдың
және қайта жаңғырту
Мәліметтерді
есте сақтауға
саналы
мақсаттың
қойылуыырықты
Матери
ал
жоспар
ын
құрасты
есте
сақталуыЫрықсыз
Есте
қалды
ру
логикалы
қ
салысты Материалды
топтастыру,
ру
жіктеру
қысқа
Ұзақ- есте қалдыру
мерзімді ес
Оперативті өзімізге кереті
материалды
еске түсіру,
сақтау және
қайта жаңғырту
Ойды, ойлау қабілетін қалай дамытуға болады.
1. Ақылды болғың келсе – ұғынықты сұрақ қоюға, бар зейінмен
тыңдауға, байыппен жауап беруге және айтар ештеңең болмаса
үндемеуге үйрен.
2. Оймен жұмыс істемей білім алуға болмайтындай, бірақ білім
болмай ой да болмайды.
3. Ойлау қабілетін дамыту дегеніміз - өз ақылыңды біліммен
қуаттау. Білім көзі әртүрлі болуы мүмкін: мектеп, кітаптар,
теледидар, адамдар. Олар заттар мен құбылыстар туралы, адамдар
туралы ақпарат береді.
4. Ойлау сұрақтан басталады. Барлық жаңа өнертабыстар «Неге?»
және «Қалай?» деген сұрақтардың арқасында ашылған. Сұрақ
қоюға және оған жауап іздеп үйрен.
5. Дайын стандартты шешімдердің көмегімен қажетті нәтижеге қол
жеткізу мүмкін болмаған жағдайда ойлау қабілеті «іске кіріседі».
Сондықтан ойлауды дамыту үшін затты немесе құбылысты әр
қырынан көре білу, әдеттегіден жаңаның ізін байқау қабілетін
қалыптастыру маңызды.
6. Заттың немесе құбылыстың әртүрлі қасиеттерін байқау, оларды
өзара салыстыра білу қабілеті – ойлаудың қасиеті.
7. Адам объектінің белгілерін, қырларын қаншалықты көп байқаса,
оның ойлау қабілеті соншалықты икемді және дамыған болады. Бұл
қасиетті зеректікке арналған ойындармен, логикалық тапсырмалар
мен басқатырғыштарды шешу арқылы жаттықтыру қажет.
Есте сақтаудың кейбір заңдылықтары:
1. Есте сақтау қиындығы оның көлеміне кері
пропорционалды өседі. Қысқа сөзден гөрі үлкен үзіндіні
жаттау анағұрлым пайдалы.
2. Бірдей жұмыс кезінде есте сақталатынның саны
қаншалықты көп болса, түсіну деңгейі соншалықты
жоғары болмақ.
3. Назар аударып (концентрированно) жаттағаннан бөліп
жаттаған жақсы. Қатарынан жаттай бергенше
үзілістермен жаттаған, бәрін бірден жаттағаннан аздап
жаттаған жақсы.
4. Қайта-қайта жай оқи бергеннен ойша қайталаған
анағұрлым тиімді.
5. Егер үлкен және кішкентай екі материалмен жұмыс
істесең, үлкеннен бастаған дұрыс.
6. Ұйықтап жатқан адам жаттамайды, бірақ ұмытпайды
да.
Жұмысқа қабілеттілікті қалпында ұстау
1. Ой және дене еңбегін кезектестіріп орындау
2. Гимнастикалық жаттығулардан кувырок, свеча, баста
тұру сияқты жаттығулар пайдалы, өйткені ми
жасушаларына қанның баруы күшейеді.
3. Көзіңді қорға, әрбір 20-30 минут сайын демалыс бер
(көзіңді кітаптан алып, қашыққа қара).
Адамнын жан-жақты дамуы оның ойлауына
байланысты.Ойлау логика арқылы жүзеге асатыны
белгілі.
Логиканың дербес ғылым ретінде Үндістанда,
Қытайда, Грецияда қалыптасты. Ерте Қытайдағы
теориялық білім мен тәжірибенің арақатынасы
туралы мәселелер. «Логика атасы»- Аристотель
(б.д.д. 384-322 жж.) Аристотельдің логикалық
шығармасы.
Логикалық ойлау арқылы ұғым,пайымдау,
дәлелдемелер, болжамды түсіндіру қалыптасады.
Ұғым қалыптастырудың негізгі әдістері: талдау,
салыстыру, жинақтау, дерексіздендіру, қорыту.
Пайымдаудың логикалық құрылымы: Субъект,
предикат, байланыстырушы, квантор.
Пайымдаудың субъекті көлемі бойынша түрлері:
құптаушы және терістеуші. Модальдық пайымдау:
мәні мен түрі: алетикалық, деонтикалық,
эпистемикалық, аксиологиялық.
Дәйектілік- дұрыс ойлаудың өзіндік ерекшелігі.
ӨТЕ ТИІМДІ ТӘСІЛ
.
Оқушылардың әрбір жазған
тест жұмыстарынан кейін талдау
жасалып, білім сапасы, үлгірім
сапасы, орта балы есепке
алынып отырылады. Бұл
оқушылардың алға қарай
жылжуына негізгі жол болмақ.
Жалпы оқушы нені біледі, нені
білмейді, қай сұраққа жауабы
күмәнді, осының барлығын
белгілеп отыру керек. Бұл өте
тиімді. Бұдан оқушының неден
көмек сұрайтындығын дереу
ажыратып отыруға болады.
Мүмкін сол тақырыпты өткен күні
ҰБТ кезінде жинаған
ұпайларды бағаға
ауыстыру шкаласы:
№
Пәні
Қазақ тілі
0-3
4-13
14-20
21-25
Орыс тілі
/қазақ
мектебі/
0-3
4-11
12-17
18-25
Қазақстан
тарихы
0-3
4-13
14-20
21-25
Математика
0-3
4-11
12-19
20-25
Физика
0-3
4-11
12-19
20-25
биология
0-3
4-13
14 -20
21-25
География
0-3
4-13
14-20
21-25
Қазақ
әдебиеті
0-3
4-13
14-20
21-25
Жыл
ЕРЕКШЕ ҮЛГІДЕГІ АТТЕСТАТ «АЛТЫН БЕЛГI»
ҮЗДІК АТТЕСТАТ
2009-2010
Байнеке Аскар
Канатбаева Енлигул
Максуткызы Молдир
Сарсенгалиева Меруэрт
Ешпанова Алия
Ретбай Набат
Абрахманова Алина
Султангалиева Фариза
Султангалиев Сагынбек
Нурманова Улжан
Абуталиева Жулдыз
Джайлауова Шынар
2010-2011
Бектубаева Әлия
Жұмажанова Аида
Кушманова Гаухар
Серік Беқзада
Сабазова Динара
Сабаз Айдана
Оразбаева Мөлдір
Есенгенова Жанбота
Куаныш Айдана
Кулжагарова Гулбану
Койбагарова Гулфайруз
Шалабаева Айгерим
Тулиева Марал
Әнесова Фариза
Демисенова Дина
Дүйсебаева Айдана
Қаниева Әселканым
Жарылгапкызы Гаухар
Мамбетбаева Жанат
2011-2012
Сидагалиева Жанна
Сисеналиева Айжан
Канатбаева Гүлбақыт
Жайлауова Ажар
Акылбек Жадыра
Кекилбаева Гаухар
2012-2013
Амангелді Айдын
Бақытжан Ануар
Рахымбергенов Аманқос
Акбердиева Жансая
Жиенбаева Бакытгуль
Мендыгарина Айгерим
Өмір Жұлдыз
Рысбаева Арайлым
Нұржанов Нұрлыбек
Асқарова Набира
Досан Айзада
Чарыпхан Ділда
2009-2012 АРАЛЫҒЫНДАҒЫ ҰБТ ҚОРЫТЫНДЫСЫ
20082009
МЕКТЕП БІТІРУШІЛЕР САНЫ
ҰБТ ТАПСЫРҒАНДАРЫ
Алтын белгі
ҮЗДІКТЕР
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ ЖОҒАРЫ
117
ҰПАЙ
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ ТӨМЕН ҰПАЙ
20092010
123
20102011
104
125
20112012
119
ҰБТ БОЙЫНША ОРТАША ҰПАЙ
САПА
РЕСПУБЛИКА
БОЙЫНША
РЕЙТИНГ
100,41
95,1
ОРЫН
108,6
98,7
100
ҮЗДІК
МЕКТЕ
П
107,7
100
ҮЗДІК
МЕКТЕ
П
95,7
81,7
ГЕОГРАФИЯ ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ
19,41
21,1
22,8
20,15
ЖОҒАРЫ ҰПАЙ
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ
ТӨМЕН ҰПАЙ
ҰБТ
БОЙЫНША
ОРТАША ҰПАЙ
ГЕОГРАФИ
Я
201317,4
2014
-22,5
ҰБТ-2012
ГЕОГРАФИЯ
бағсы
таңдаған
бағас
н
"3
сапа үлгері
сынып оқушы "5" "4"
"2"
ын
көтерг
"
%
м%
саны
түсірг
ені
ені
11а, б
100
100
11в, г
100
100
Сынып оқушы "5"
саны
"4"
ҰБТ2013
ГЕОГРА
"3" ФИЯ
"2"
Повыс Пониз
или
или
%
% сапа үлгері
Годов Годов
м
ую
ую
11а,б,в
80,0
100
11г.д
88,9
100
ҰБТ-2014
Бірінші жарты
жылдық
1 Бағытжан.Л
2 Есберген.Т
0
41891 41913 41921 41931 41938 41966 41980 41994
Екінші жарты
жылдық
1 Бағытжан.Л
2 Есберген.Т
0
41650 41659 41669 41671 41685 41676 41715 41675
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1.Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту
жөніндегі 2012 - 2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл
жоспарын бекіту туралы
2.Әмірханұлы. Ойлау мәдениеттін қалыптастыру
3. http://kk.convdocs.org/docs/index-50712.html?page=4
4.«PISA халықаралық зерттеулері аясында оқушылардың
ғылыми- жаратылыстану функционалдық
сауаттылығын дамыту»
оқу бағдарламасы
5. География оқулықтары 6-11 сынып
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz