Ыбырай Алтынсарин өмірі мен шығармашылығы. Презентация
Презентация қосу
(1841 – 1889)
Ыбырай Алтынсарин
ағартушылық
қызметі,
өлеңдері.
Ыбырай
Алтынсарин
(1841-1889)
“Қазақ
хрестоматиясы”
1879
Қазақтың әйгілі
ағартушысы, талантты
ақын, балалар жазушысы
Мұғалімдер
дайындайтын
училищелер ашты
Қазақ балалары үшін
мектептер ашты
Өлеңдері: “Кел,
балалар , оқылық”,
“Өзен”, “Ананың
сүюі”, “Өнер, білім
бар жұрттар”т.б.
Ыбырай өлеңдері мен
әңгімелері балаларды
өнерлі, білімді болуға,
еңбекті сүюге тәрбиелейді.
Әңгімелері:
“Қыпшақ
Сейітқұл”, “Бай
баласы мен жарлы
баласы”, “Әке мен
бала”т.б.
Жылдар
1841 жылы 20 қазан
Маңызды оқиғалар
Қостанай облысы Затабол ауданында туған.
1850 жылы
Орынбордағы қазақ балаларына арнап ашылған жеті жылдық орыс-қазақ
мектебіне барған.
1857 жылы
«өте жақсы» деген бағамен бітірген.
1859 жылы
Орынбордағы шекаралық комиссияға тілмаш болған.
1859 жылы
Орынбордағы шекаралық комиссияның төрағасы, Шығысты зерттеуші белгілі
ғалым,профессорВ.В.Григорьевпен жақын танысады.
1860 жылы
Торғай мектебіне мұғалім болып тағайындалады.
1864 жылы
Торғайдағы мектепті ашады.
1876 жылы
Петербург, Қазан қалаларына барады.
1876 жылы
«Қазақ хрестоматиясын» жазуға кіріседі.
1879 жылы
«Қазақ хрестоматиясы» Орынборда басылып шығады.
1879 жылы
Торғай облысы мектептерінің инспекторы қызметіне тағайындалады.
1881 жылы
Орск қаласында тұңғыш мұғалімдер мектебі ашылады.
1879-1883 жылдары
Торғай қаласының төрт уезінде (Торғай,Ырғыз,Троиц,Ақтөбе) мектептер
ашылады.
1983 жылы
Торғайда қолөнер мектебі ашылады.
1983 жылы
«Мұсылмандық тұтқасы» оқу құрал жазып шықты.
1887 жылы
Ырғызда тұңғыш қыздар мектебі ашылады.
1987 жылы
Қазақ балалары жататын 25 орындық интернат салдырды.
1889 жылы
Ауыр науқастан 48 жасында қайтыс болады.
1. Білімге шақырған өлеңдері
«Кел,балалар,оқылық!» , «Өнер, білім бар жұрттар»
2. Табиғат туралы «Өзен»,
«Жаз».
3. Әлеуметтік теңсіздік:
«Залым төреге», «Әй, жігіттер», «Азған елдің хандары»,
«Азған елдің билері»
4. Орыс жазушыларының аудармалары:
И.Б.Паульсонның «Книга для чтения и практических
упражнений в русском языке», К.Д.Ушинский «Родное
слово», Л.Н. Толстой, Крылов.
5. Қазақ ауыз әдебиеті
«Лұқман хакім», «Жиренше шешен», Таза бұлақ», «Қар
батыр», «Тазша бала», «Алтын айдар», «Қобыланды батыр»
Ы. Алтынсарин –оқулық авторы
1. «Қазақ хрестоматиясына енген
тақырыптар
А/ Балалар өмірінен алынған әңгімелер.
Бұлар түрлі орыс хрестоматиясынан,
көбінесе И.Паульсонның
хрестоматиясынан алынды.
Ә/ Әр түрлі жинақтардағы адамдар
өмірінен алынған әңгімелер.
Б/ Қазақ ақындарының ең таңдаулы
өлең жырларынан үзінді.
В/ қазақтың мақал –мәтелдері.
Ы.Алтынсаринге қатысты сөздерді талдау
1. «Ыбырай Алтынсарин –қазақ арасынан шыққан
тұңғыш кемеңгер адам еді, ол өзінің қараңғы,
көшпелі халқының ішіне еуропалық мәдениеттің
жарық сәулесін таратты»
«Оренбурский листок»
газетінен
2. «Қазақ халқы қарапайым, өнері жоқ халық, бірақ біз
қарапайымдылықтың өзінен де көп жақсылық
табамыз»
Ы.Алтынсарин.
3. «Халық мектептері үшін ең керектісі –оқытушы.
Тамаша педагогика құралдары да, ең жақсы үкімет
бұйрықтары да, инспектор бақылауы даоқытушыға
тең келе алмайды.»
Ы.Алтынсарин
4. Қазақтарғаосы дарынды, ақылесі мол
халыққакешікпей рухани және қоғамдық даму
жолына түсетін дұрыс бағыт беру қалай дегенмен де
қажет болып отыр»
Ы.Алтынсариннің (губернаторға жолдаған
Ыбырай өлеңдеріне байланысты кестелер толтыру
Ыбырай сөзі
Араз бол кедей болсаң ұрлықпенен
Телмірме еш адамға мұңдықпенен
Оқысаңыз балалар,
Шамнан шырақ жағылар
Тілегенің алдыңнан,
Іздемей-ақ табылар.
Өнер-білім бар жұрттар,
Тастан сарай салғызды.
Айшылық алыс жерлерден,
Жылдам хабар алғызды.
Ақылсыз жанды досым деп,
Басыңды қосып, сыр айтпа.
Күндердің күні болғанда,
Ол жаман айғақ болар басыңа.
Кім сендерді, балалар, сүйетұғын,
Қуанышыңа қуанып, қайғыңа күйетұғын.
Түн ұйқысын төрт бөліп,кірпік қақпай,
Шешең байғұс дамылсыз жүре-тұғын.
Қандай қасиеттерді айқындайды?
ӘҢГІМЕНІҢ ТАҚЫРЫБЫ: ҚЫПШАҚ
СЕЙІТҚҰЛ
ИДЕЯСЫ ТАБУ:
ЖОСПАРЫ:
1.Сейітқұлдың ойы;
2.Қабырға өзені бойына қоныстануы;
3.Егін егуі;
4.Артық астықты малға айырбастауы;
5.Сейітқұл елінің 450 үйге жетуі;
6.Қауіпсіздік шаралары;
7.Базар ашуы;
8.Сейітқұл жұртының бай болуы.
Әңгіменің Әңгіменің Әңгіменің
Әңгіме
Әңгімені
тақырыбы
негізгі
негізгі ойы мазмұнына әрі қарай
кейіпкері
(идеясы)
сәйкес
жалғастыр
мақалмәтелдерді
жаз
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz