Химия пәні бойынша оқушыларды олимпиадаға дайындау жолдары




Презентация қосу
Химия пәні бойынша
оқушыларды
олимпиадаға
дайындау жолдары.
Мухамбетова Назипа Мұратханқызы

 
 
Жалпы бiлiм беретiн пәндер бойынша республикалық
олимпиадаларды өткiзуді ұйымдастырудың
ЕРЕЖЕСІ 
1. Жалпы ережелер 
1. Жалпы бiлiм беретiн пәндер бойынша республикалық олимпиадаларды өткiзу 
ережесi(бұдан әрі – Олимпиада) 
жалпы білім беретін пәндер бойынша жалпы орта білімнің білім беру 
бағдарламаларын белгіленген тәртіппен іске
 асыратын барлық білім беру ұйымдары оқушыларының олимпиадасының 
мақсаттары мен мiндеттерін, оны өткiзу тәртiбiн анықтайды.
2. Олимпиаданың негiзгi мақсаттары мен мiндеттерi: 
ғылыми бiлiмдi насихаттау және оқушылардың ғылыми қызметке 
қызығушылығын дамыту, дарынды балаларды анықтау үшін қажеттi 
жағдай тудыру, олимпиадаларға қатысатын оқушыларды iрiктеу және даярлау, 
Қазақстан Республикасында білім берудің беделiн көтеру. 

Мақсаты:
•Оқушылардың химия пәніне қызығушылықтарын дамытып, химиядан
мектеп бағдарламасына сәйкес және күрделілігі жоғары есептерді
шығаруға дағдыландыру.
•Химия пәні бойынша алған теориялық білімдерін бекітіп, дамытып, іс
жүзінде қолдана білуге үйрету.
• Оқушыларды жауапкершілдікке, бастаған ісін аяғына жеткізуге,
тиянақты болуға тәрбиелеу.
• Химия пәні бойынша мамандық таңдау жолында дұрыс бағдар беру.
• Оқушылардың ғылыми-көпшілік әдебиеттермен жұмыс жасай білу
қабілетін дамыту.
Міндеттері:
1.Химия пәнінен оқушылардың жалпыға бірдей білім стандартын меңгеріп
және алгоритмдік деңгейге жетулеріне мүмкіндік жасау.
2. Химия пәнінен есептер шығарудың түрлі тәсілдерін меңгерту.
3.Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамытып, шығармашылық
деңгейлерін көтеру.
4.Оқушыларды өз бетімен белсенді жұмыс істеуге үйрету.
5.Оқытуды өмірмен тығыз байланыстыру.

Өзектілігі:
Оқушы әртүрлі ғылым салаларынан алған білімін өзара
ұштастырып, білім мен әрекеттің тұтастығы, ойлаудың
әртүрлі әдістерін (пайымдау, жіктеу, жүйелеу, дәлелдеу,
қорытындылау)қалыптастырады.
Оқушының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар:
Химияның негізгі түсініктері мен заңдылықтарды, химиялық
терминдерді білу;
Беорганикалық және органикалық заттардың жіктелуі мен
олардың арасындағы генетикалық байланыстарды білу;
Заттардың алыну тәсілдері мен химиялық қасиеттерін білу;
Есептердің шығару алгоритмдерін білу;
Есеп шартын дұрыс жаза білу;
Есептердегі физикалық шамаларды білу;
Химиялық реакциялар теңдеулерін жазу және коэффиценттер
қоя білу;

Күтілетін нәтиже:
-          Оқушылардың теориялық және практикалық білімдері қалыптасады;
-          Оқушылар есептерді шығарудың алгоритмдерін үйренеді;
-          Оқушылар есептерді шығарудың түрлі тәсілдерін меңгереді;
-          Оқушылардың өз бетінше жұмыс жасау қабілеттері дағдыланады;
-          Оқушылардың ойлау қабілеттері дамып, шығармашылық деңгейлері
көтеріледі;
-          Оқушылардың пәнге деген қызығушылықтары артады;
Оқушылардың мамандықты таңдауына көмектеседі;
Мұғалім еңбегін бағалауға мүмкіндік береді;

Есеп шығару- оқушылардың химиялық ой-өрісін дамытудың 
негізгі құралдарының бірі, теориялық білім мен тәжірибе арасындағы 
байлансты жүзеге асырудың жолы. Оқу үрдістерінде есептер шығару 
химияны оқытудың ажырамас бөлігі деп қарау керек, өйткені есеп 
шығару арқылы  теориялық ұғымдар, заңдар, теориялар тереңдей 
түседі, оқшылардың химиялық қисынды ойлауын өрістетүге, 
білімдерін ісжүзінде қолдануға мүмкіндік жасалады. 
Химиялық есептер екі топқа бөлінеді: сан есептері және сапа 
есептері. 
Сан есептері арқылы жаңа  білім беріледі, алынған білім 
нығайтылады, жетілдіріледі. Есептеулер арқылы химиялық 
теориялардың, заңдардың мәні ашылады. 
Сан есептерінің типтері: 
І. Химиялық формулалар арқылы есептеу. 
ІІ. Химиялық теңдеулер арқылы есептеу.
ІІІ. Ерітіндіге рналған есептер. 
Сапа есептері – эксперимент есептері, химиялық тәжірибелер 
жасау арқылы шығарылады. 
Химия есептерін шығарудың әдістері:
1. Арифметикалық әдіс
2. Алгебралық әдіс
3. Дайын формуланы пайдалана отырып шығаратын әдіс
4. Крест әдісі

Олимпиада тапсырмаларында әр сынып бойынша қамтылған химия тараулары.
 
 

Тараулары 

9 класс

10 класс

11 класс

аудан обл респ аудан обл респ аудан обл респ
1. Жалпы химия
2. Бейорганикалық
3. Аналитикалық
4. Органикалық
5. Физикалық
6. Компл.қосылыстар
7. Кванттық химия
8. Биохимия
9.Физикалық әдістер

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
*

Пән олимпиадасын әдістемелік қамтамасыз ету:
•Қосымша ғылыми әдебиеттер
•Республикалық ғылыми басылымдар
•Есептер жинақтары
•Ғаламтор материалдары
Олимпиада не береді?
•Оқушының ойлау, жүйелеу, қорытындылау қабілеттерін дамытады
•Қосымша есептер жинағымен, әдебиеттермен жұмыс жасау дағдысы жетіледі.
•Жекелеген пәнге деген біртұтас көзқарас қалыптасады
• Оқушыны табандылыққа, еңбекқорлыққа тәрбиелейді және тез шешім қабылдауға
үйретеді.
Ұсыныс:
•Оқушылардың химия, физика, математика, биология пәндерінен базалық білімінің
жоғары болуы
•Оқушылардың пәнге бейімі бойынша мұғалімнің обьективті таңдау жасай білуі.
•Оқушының талдау, сараптау, ойлау көкжиегенің кеңдігін қалыптастыруға жұмыстану

Олимпиадаға дайындау жолдары:
1. Химияның негізгі түсініктері мен заңдарды, химиялық
терминдерді қайталау;
2. Беорганикалық және органикалық заттардың жіктелуі мен
олардың арасындағы генетикалық байланыстарды өзгерістер
арқылы іске асыру теңдеулерін жазып дәлелдеуге үйрету;
3. Заттардың алыну тәсілдері мен химиялық қасиеттерін
реакция теңдеулері арқылы өрнектеуге үйрету;
4. Есептердің шығару алгоритмдерін меігерту;
5. Есеп шартын дұрыс жазу дағдысын қалыптастыру;
6. Есептердегі физикалық шамаларды анықтауға арналған
формулаларды есте сақтауға арналған жаттығулар арқылы
орындату;
7. Химиялық реакциялар теңдеулерін жазу және коэффиценттер
қою әдістерін үйрету;
8. Күрделілігі жоғары есептерді шығаруға дағдыландыру.
9. Тәжірибелік тур есептерін шығаруға үйрету


Ұқсас жұмыстар
БИОЛОГИЯ ПӘНІ БОЙЫНША ОЛИМПИАДАЛЫҚ ТАПСЫРМАЛАРДЫ ДАЙЫНДАУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ МЕН МӘНІ
Олимпиаданы өткізу
Дарынды оқушы - ұлт болашағы
Конкурстық есептер
Менің педагогикалық сенімім
Дарынды оқушылар тізімі
Химия пәні
Шығармашылық дарындылық
Оқушыны ҰБТ-ге дайындау
Жас маман
Пәндер