Еліктеу сөздер




Презентация қосу
Құмкешу жалпы білім
беретін орта мектебінің
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні
мұғалімі Отарбаева
Камшат

Еліктеу
сөздер
Жүмекенқызы

6-сынып

Сабақтың мақсаты:
• Білімділік:Оқушыларға еліктеу сөздер , олардың жасалуы
туралы түсіндіріп, жаттығу жұмыстарын орындату.
• Дамытушылық: – оқушылардың топтық қызметтерін
дамытушылық тапсырмалар арқылы байқау,логикалық
тапсырмалар арқылы жұмыстану, практикалық
тапсырмалар арқылы оқушы қызметінің әрекетін
арттыру,топпен жұмыс жасауға қалыптастыру, сыни
ойлауға , еркін атмосферада жұмыс жасауға
қалыптастыру.
• Тәрбиелік: – лексикалық тапсырмалар арқылы
оқушының сезіміне әсер ету,жан дүниелерін
байыту,ұйымшылдыққа тәрбиелеу.











Сабақтың түрі:
Жаңа тақырыпты меңгерту.
Сабақтың әдісі:
Түсіндіру, баяндау, анализ,синтез, диалогтік
оқыту, сыни тұрғыдан ойлау, СТО
элементтері,топтық жұмыс
Көрнекілігі:
Суреттер, үлестірмелі қағаздар,қима
қағаздар,интербелсенді тақта
Пәнаралық байланысы:
Әдебиет, тарих

Сабақтың барысы:
• а) Ұйымдастыру кезеңі:
• Оқушылармен амандасу, түгелдеу,оқу құралдарын
тексеру. Сыныптың тазалығына назар аудару,сынып
оқушыларын алдын ала дайындалған жетондармен
екі топқа бөліп, топ басшыларын сайлап алу.
• ә) Үй тапсырмасын пысықтау :
• Екі топ оқушылары үйге берілген 216-беттегі “Кім
жылдам” айдарындағы сұрақтарды кезектесіп бірбіріне қояды. Нәтижесінде Үстеу тақырыбынан алған
білімдері байқалады және оқушылар осы тақырыпты
толықтай пысықтап шығады.


Үй тапсырмасын тексеру
• Екі топ оқушылары үйге берілген
216-беттегі “Кім жылдам”
айдарындағы сұрақтарды
кезектесіп бір-біріне қояды.
Нәтижесінде Үстеу тақырыбынан
алған білімдері байқалады және
оқушылар осы тақырыпты
толықтай пысықтап шығады.

•Жаңа сабақты
• түсіндіру:
• Жобалап оқыту әдісімен сабақтың
тақырыбын жарияламаймын.

Балық су бетін шолп
еткізді

Бұғы маған рақмет айтқандай
басын бұлғаң-бұлғаң еткізді.

Артымызға қарасақ қорбаңқорбаң етіп аю да жетіп
қалыпты

Есік ашылғанда от жалп етіп
сөніп қалды.

Еліктеу сөз
Түрлері
1.Тұлғасына қарай

Негізгі
Туынды

2.Мағынасына қарай

Еліктеуіш
Бейнелеуіш

3.Құрамына қарай

Дара
Күрделі

Мысалдар
Арс,гүрс,былқ,баж,жалт,
гу, зу, дыр, шолп
Алшаң,арбаң, елпең,
дікең, қылтың,сылтың
Сарт-сарт, бұрқ-сарқ,сырт,
дүңк,тық-тық
Лап,қылт,жалт-жұлт,қалтқұлт,талтаң-талтаң,сылқ
Қиқаң,бұралаң,шұбалаң,
шошаң,ирелең
Күмп-күмп, ербең-ербең,
жарқ-жұрқ,селк-селк

Тақтамен жұмыс






322-жаттығу.
1-топ оқушылары дара еліктеу сөздерді, 2-топ
оқушылары күрделі еліктеу сөздерді теріп жазады. Біз
құмды жерде орналасқандықтан оқушылар әсерлерін
одан әрі толықтырады.
Үлгі:
Жалт-жұлт
сыңғыр

Ой толғау “Өзен” тақырыбына

325-жаттығу
• Кестені толтырып, суреттелген
оқиғаға байланысты еліктеу
сөздерді қалай қабылдағандарың
жөніндегі өзіндік түсініктеріңді
жазыңдар

Елең

Кенет те шапшаң
Бейнелеу
адам қимылы. Дыбыс
естілмейді

Шыр-шыр

Жанұшырған,
жанталасқан үн
Дыбыс естіледі

Үнге еліктеу

Ойнайық
та,ойлайы
қ!

Екі топ басшылары
шығып кеспе қағаздағы
жасырылған сөздердің
рөлін сомдайды. Ал
қалған жанкүйерлер
басшыларының әрбір
қимылын сөзбен жазып,
шыққан сөздерден мәтін
құрайды.

Сабақты бекіту:

Елік
теуі
ш
сөзд
ер

ы
ғ
ы
т
с
Ұқса

Бейнел
еуіш
сөздер

Үйге тапсырма:

324-жаттығу. “Гүл тере барғанда”
тақырыбына шағын әңгіме жазып
келеміз.Ішінде еліктеу сөздер

Бағалау:
Қ.Бітібаеваның “Өзін-өзі бағалау”
әдісімен әр топ оқушылары өздерін
бағалайды.



Оқушының
аты-жөні

Өзін-өзі
бағалау
ы

Сыныпт
ың
бағасы

Мұғалі
м
бағасы

Қорытын
ды баға

Бастама

Сұрақ қою техникалары

Кейінгі әрекет
қайта бағыттау.
Түрткі болу,

Не тиімді

Жауап
сынақтан өткізу,


Ұқсас жұмыстар
Еліктеуіш сөздер
Еліктеуіш сөз және оның түрлері
Бейнелеуіш сөздер
Еліктеуіш сөздер Бейнелеуіш сөздер
Жүмекенқызы сөздер
Шылаулар Шылау сөздер
Сөз таптары
Сөз таптарына саяхат туралы ақпарат
Көмек Ештеңемен Өзімен Кіммен тес
Қос бәйтерек достығы
Пәндер