Пифагор теоремасы туралы




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
“ӨРЛЕУ” БІЛІКТІЛІКТІ АРТТЫРУ ОРТАЛЫҒЫ АҚ филиалы АЛМАТЫ
ОБЛЫСЫ БОЙЫНША ПЕДАГОГ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРДІҢ БІЛІКТІЛІГІН
АРТТЫРУ ИНСТИТУТЫ

Ғылыми жоба
Тақырыбы:

Пифагор теоремасы

Орындағандар: К.М.Қайысбай , Талғар ауданы Т.Рысқұлов атындағы №9
орта мектеп
Дәлелхан Сайран , Іле ауданы №39 гимназия
К.С.Чыкаева , Ұйғыр ауданы Жаңасай орталау мектебі
Қабылдаған:

Мұстафаев Әбдіқади Пірмағанбетұлы
Кафедра меңгерушісі, физика-математика
Ғылымдарының кандидаты, доцент
Алматы 2014 жыл

Жобаның мақсаты
Тақырыптың теориялық мәнін, мазмұнын оқытып,
үйретіп, практикалық қолданысын көрсету, түсінігін
анықтау жане PISA типтік тапсырмаларын қолдана
отырып, алған білімдерін өмірде қолдануға бағыт бағдар
беру.

Міндеті:

Сыни тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы
арқылы тікбұрышты үшбұрыш қасиеттері жане
Пифагор теоремасы туралы жаңа мағлұмат беру.
Тақырыптың өмірмен байланысын көрсету.

Өзектілігі

Ұрпаққа терең білім, жүйелі тәрбие беруде
математика сабағының маңызы зор. Пифагор
теоремасын өмірде қолдану білім, білік
дағдыларын жетілдіру, pisa- есептерін шешуде
бағыт бағдар беру.

Жетекші
идеясы
Қазақстан Республикасы президентінің «Қазақстан
жолы – 2050: Бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ» атты
халыққа жолдауы.
Математика пәнінде PISA үлгісімен құрастырылған
логикалық тапсырмаларды қолдану арқылы ЭЫДҰ
жүргізетін 2015 жылы өткізілетін PISA бақылауынан
жоғары нәтиже көрсетуге ықпал ету.

Күтілетін нәтиже

1. Оқушылар

білімдерін жетілдіре отырып,
PISA типтес есептерді шешуді орындайды,
тақырыпты жетілдіреді.
2. Тақырыпта РISA типтік тапсырмаларды
орындай отырып, ойлау, қорытынды жасау
қабілеттері артады.
3. Өткен оқу материалынан алған білімдерін
өмірде қолдана алатын болады.

Жоспары
І . Кіріспе бөлім
ІІ .Негізгі бөлім
2.1 Қызығушылықты ояту
Өткен тақырыптарды қайталау
«Еске түсір, ойлан, тап» (Сұрақтар беру арқылы)
2.2 Мағынаны ашу
- Жаңа мағлұмат беру (миға шабуыл)
- Көңілді эстафета. (тақырыпқа арналған деңгейлік есептер шығарту)
- Топтық тест тапсырмаларды орындау (логикалық есептер)
2.3 Ой толғаныс
Венн диаграммасын құру
ІІІ. Қорытындылау:
- Рефлексия
- Бағалау
- Үйге тапсырма беру.

Кіріспе
Қазақстан әлемдік білім беру кеңістігіне енуі отандық білім
дамуының стратегиялық жоспарын әзірлеуді және соған орай
ұлттық білім жүйесінің жетістіктері мен білім дамуындағы
жалпы әлемдік үрдестерді ескеретін жаңа үлгісіне көшуді талап
етуде. Білім бере отырып, тиімді жолмен жаңа заман тұлғасын
қалыптастыру әр ұстаздың мақсаты екені анық. Білім
мазмұнын жаңартудың ғылыми негізіне оқушы белгілі бір
қажетті біліктер мен дағдылардың иесі, оқу әрекетінің
субъектісі, әр түрлі мәдениеттер мен өз көзқарасы тұрғысынан
білімді, сауатты, өз ойын дұрыс әрі шебер жеткізе білетін,
мәдениетті тұлға болуы керек. Осы бағытта біз өз істәжірибемізді
Pisa халықаралық зерттеу бағдарламасы
бойынша іске асырамыз.

Педагогикалық мақсаттар
Білімділік: Оқушыларға тікбұрышты үшбұрыш
Қасиеттерін және Пифагор теоремасы туралы түсінік беру,
планиметриялық есептерды шешу шеберлігін арттыру.
Тәрбиелік: Оқушыларды жүйелі ойлауға, дәлдікке, алғырлыққа, өз
бетінше еңбек етуге, сауаттылыққа тәрбиелеу
Дамытушылық: Логикалық ойлау қабілеті мен дағдыларын
жетілдіру, белсенділіктерін арттыру. пәнге қызығушылығын
арттырып, ой орістерін кеңейту, дамыту, pisa- бағдарламасына
есептреді шешу дағдысын қалыптастыру
Сабақ түрі: Бекіту сабағы
Корнекілігі: интерактивті тақта, бағалау парағы, тест парағы,
плакаттар, сызбалар

Миға шабуыл
Сұрақ белгісің орнына келетін сандарды табыңыз
№1

4,6,8
8,5,11 5

А)5,8,12 , В) 6,8,12 , С) 6,8,10, Д) 6,8,14, Е)6,8,16
№2

5 2=25
5 3=64
3 4= ?

А)1, В) 144, С) 81, Д) 12, Е)7

?

Өткен сабақты қайталау
Шашылған ережелерді жинақта
Басы
1. 30 градусқа қарсы жатқан
катет ......
2.Сүйір бұрыштың косинусы ..
3.Тік бұрышты үшбұрыштың
катеттерінің квадраты....
4.Үшбұрыщтың орта сызығы.....
5.Ромбының диоганальдары.....
6.Сүйір бұрыштың синусы....
...

• Соңы
• гипотенузаның квадратына тең
• Тік бұрышты үшбұрыштың
іргелес жатқан катеттің
гипотенузаға қатнасы
• Гипотенузаның жартысына
тең
Тік бұрыш жасап қиылысады
• Тік бұрышты үшбұрыштың
қарсы жатқан катеттің
гипотенузаға қатнасы
• Табанының жартысына тең

Көңілді эстафета
(өтенды қайталу)

Дұрыс жауапты сәйкестендіріңіз
Сұрақтар

Жауаптар

Үшбұрыштың орта
сызығы
Трапеция орта сызығы

Үшбұрыш биссектрисасы

Үшбұрыш биіктігі

Үшбұрыш медианасы

Қабырғаны бірдей екі
бөлікке боледі

Қызығушылықты ояту
1.Төмендегі сызбада қанша жазықтық фигуралары
кескінделген ?
2.Қанша тікбұрышты үшбұрыш бар?

Топқа бөлу

.
I топ

Сыныпты
аламын:

III
топ

II топ

үш

топқа

бөліп

Оқулықпен
жұмыс

I деңгей

1.a=6 және b=8 катеттері бойынша тікбұрышты
үшбұрыштың гипотенузасын табыңдар.
2. a=5 және с=6 катеттері бойынша тікбұрышты
үшбұрыштың белгісіз катетін табыңдар.
3. a=8 және с=10 катеттері бойынша тікбұрышты
үшбұрыштың белісіз катетін табыңдар.

II деңгей
Бекіту кезеңінде PISA типтік тапсырмаларын қолданудың маңыздылығы
Зор.

I топ

Өзеннің жағасында жалғыз
терек өсіп тұр. Кенеттен
жел тұрып, терек сынып
түсіп, теректің төбесі
өзеннің екінші жағасына
түсті. Суретте көрсетілген
өлшемдері бойынша
теректің ұзындығын
табыңыз?

II топ

Қабырғаға қағылған ағаштың
ұшы 3м төменге түсірілді.
Егер үй қабырасының биіктігі
11м, ағаштың проекциясы 6м
болса, ағаштың ұзындығын
табыңдар?

III топ

Ағаш жерден 30 градус бұрыш жасап 5м
сарай үстіне құлады. Ағаштың
ұзындығын табыңыз?

III деңгей
Ой толғаныс- ?
Төмендегі берілген шарт бойынша пифагор теоремасын
дәлелдеңіз.

Пифагордың жұз өгіз есебі
а=3
b=4
c=5

Сергіту
сәті
1. Жұз өгіз есебінің тарихы
2.Пифагор
( б.э.д 570 – 500 жылдар)

Кестені толтырыңдар
a

b

c

Венн диаграммасы
Кез келген үшбүрыш

Ұқсастығы

Тікбұрышты үшбұрыш

Пифагор
формуласы

Рефлексия

Білдім?
Білемін?
Білгім келеді?

БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ
ТАҚЫРЫБЫ: Пифагор
теоремасы

Теориялы
қ білім

Логикал Математи Ортақ
ық есеп калық
тапсыр
эстафета ма

Тест
Қорытын
жұмыс ды баға
ы

ҮЙГЕ ТАПСЫРМА
«Ізгі дәстүр»
Анықтама, теоремаларды жаттау
Оқулықтан
№110,114,122

Қосымша тапсырма

Тікбұрышты
үшбұрышқа
логикалық есеп дайындау

байланысты

Өмірмен

байланыстырып

Бақылаушы отырған өзеннің жиегі 30 м жар.Жардан өзеннің
шетіне дейін 40 м,жарда отырған бақылаушыдан өзеннің
екінші жиегіне дейінгіқашықтықты табыңыз.

Қорытынды
Тікбұрышты үшбұрыштың қасиеттреін, Пифагор
теоремасы тақырыбын меңгеру барысында, теоремадан
шыққан нәтижелерге сүйене отырып, әртүрлі деңгейдегі
есеп жаттығуларын, тест тапсырмаларын, логикалық
pisa типтік есептерді өмірмен байланыстырып шешып
үйрендік.Тақырыптың теориялық мазмұнын түсіну
нәтижесінде қолданбалы сипатын ұқтық. Өзгенің және
өзіңнің іс-әрекетіне сыни тұрғыдан қарап бағалау
арқылы тақырыпты кім қаншалықты игергендігін
білдік.
Демек үйде неге баса назар аударып, қайталау
қажеттілігін түсіндік.

ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:
1. Физика- математика журналы
2. Геометрия 8 сынып. 2013 ж.
3. Жолжақсынова. Оқыту
технологиялары оқушылардың
функционалдық сауаттылығын
дамыту өлшеу механизмі. 2013 ж.
4. “PISA халықаралық зерттеуі ”

әдістемелік құрал Астана-2013
5. http:// ustaz.кz


Ұқсас жұмыстар
Пифагор теоремасы туралы ақпарат
Үшбұрыш бұрыштары арқылы дәлелдеу
Үшбұрыш АЕС
Пифагор теоремасы біздің өмірімізде
Тікбұрышты үшбұрыштың квадраттарының қосындысы гипотенузаның тең
Үшбұрыштарды шешу
Оқулықтан Пифагор теоремасы тақырыбын оқу
Аристотель философиясының ізбасарлары
Геометрия есептері
Екінші диагоналін табыңдар
Пәндер