Виет теоремасын үйрену




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

Виет теоремасы

Математика пәні мұғалімі:

Тұрдыбек Айгүл

Кіріспе
Сабаққа қойылатын педагогикалық
құзыреттілікке
жеткізілетін
мақсат
пен
міндеттер – нәтижелерді түсіндіру, талдау және
түрлендіру, шынайы өмірде пайда болған мәселелерді
шешу
үшін
математиканы
дәлме-дәл
қолдану
қабілеттілігі.
Оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар:
қажеттілігіне қарай формулалар бойынша тәжірибелік
есептеулер жүргізу;
мазмұнды қолданбалы есептерді шешу;
сандық мәліметтерді танып білу, талдау;

“Білу ғана аз, сол білгеніңді өмірде
қолдана білу керек”
Иоганн Гете
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:

Виет теоремасын пайдаланып, келтірілген квадрат теңдеудің
түбірлерін табуды, квадрат теңдеу құруға үйрету.
Дамытушылық:
Белсенділігін көтеруге, ойлау қабілетін арттыруға, өз ойын
жүйелеуге, тез шешім қабылдауға , өзіндік ойлау,
шығармашылықпен жұмыс істеу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік:
Оқушылардың білімге деген қызығушылығын арттыру. Ұжым
намысын қорғай білетін, шығармашылық қабілеті дамыған
тұлға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, топпен жұмыс
Сабақтың көрнекілігі: үлестірмелі карточкалар, слайд, маркер, плакат

Барысы:
Үй тапсырмасын

Өткен тақырып
бойынша білім.
тексеру

тексеру

Мақсат қою
кезеңі

Жаңа
тақырыпты
түсіну

Бекіту кезеңі

Жаңа тақырып
бойынша түсінгенін
тексеру

Үйге тапсырма
бағалау

Бағалау парағы
№ Аты

Ұшқыр ойдан
ұтымды жауап

Сөзжұмбақ

Жоба
қорғау

Атаның сөзіақылдың көзі

Деңгейлік
тапсырмалар

Тест

5-15

Бағалау шкаласы
20-ға дейін

“3

20-30

“4”
30-дан жоғары

“5


Қорытынды

“Ұшқыр ойдан ұтымды жауап”

1) Дискриминантым ғаламат,

“Теріс” таңбасы қиянат.
Оң сан шықса түбірден,
Шәкірттің ісі оңалады?
(Неге?)
2) Дискриминантым менің жоқ,

Түбірге төнер күмән көп.
Сонда да қорқар жөнім жоқ,
Көңілім менің мүлде тоқ.
(Себебі?)
3) Дискриминантым болды - ау теріс,

Табылар ма екен түбірлер тегіс.
Уақытты босқа жіберме енді,
Түбірлер мұнда болмайды мүлде.
(Неліктен?)

Сөзжұмбақ
• 2x2+3x+1=0

В

• 2x +3x-5=0

И

• 5x -8x+3=0

Е

• 5x -6x+1=0

Т

2

-2,5; 1

0,5;1

-1;-0,5

0,6;1

И

Т

В

Е

Күтілетін нәтиже
Виет теоремасын меңгеремін.
Есеп шығаруда квадрат теңдеудің түбірін
есептей аламын.
Түбірлері бойынша квадрат теңдеу
құра аламын
Виет теоремасы бойынша квадрат теңдеудің
белгісіз мүшесін таба аламын

Виет теоремасы

Атаның сөзі – ақылдың көзі.
(Виет теоремасын ұлттық салт-дәстүрмен байланыстыру).
Ойынның шарты: екі сан есім квадрат теңдеудің түбірлері,
Осы сандарға байланысты мақал- мәтелдер құрастырып
Олардың мағнасын, мазмұнын түсіндіру керек.
Мысалы: x2 -11х+10=0

1. X2 -9х+8=0

8; 1

1; 10 жауабы ( бір тал кессең, он тал ек)

( жігіт 8 қырлы 1 сырлы)

2. X2 -8х+7=0

7; 1

(7 рет өлшеп 1 рет кес)

3. X2 -14х+49=0

7; 7

( 7 ұлттың тілін біл, 7 түрлі білім ал)

4. X2 -70х+1200=0 30; 40

(ұлға 30 үйден, қызға 40 үйден тыю)

5. X2 -3х+2=0

(1 ауызға 2 елі қақпақ)

1; 2

Сергіту сәті
1) х 2 7 х 10 0;

3) х 2 10 х 24 0;

2) х 2 2 х 15 0;

4) х 2 2 х 35 0;

;
Қ.

А.-5; -3

З. 2; 5

А.

-5
;3

С.-6; -4
Қ.2; -5

Т.5; 7

А.-5;7

(дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)

Н.6;4

“Үй салу” есебі
Марат белгіленген аумақтан үй
салмақшы болды. Ол үйінің
ұзындығы енінен 5м артық
болғанын қалады. Үйдің ауданы
150
м2
болса,
онда
қабырғаларының ұзындығы
қанша болады?

Шешуі: Үйдің ені – х м, ұзындығы – (х+5) м
S=ab
x(x+5)=150,
x2+5x - 150=0, D=25+600=625,
х1=- 15 есептің шартын қанағаттандырмайды.
x2=10, 10+5=15.
Жауабы: 10 м және 15 м.

3 деңгей
15 балл
2 деңгей
10 балл
1 деңгей
5 балл

№292
Теңдеулер

х 2 2 х 35 0
х 2 4 х 3 0
х 2 8 х 7 0
х 2 8 х 9 0
х 2 10 х 11 0

Түбірлерінің
қосындысы

Түбірлерінің
көбейтіндісі

№261. Түбірлері

Түбірлері
х1 2, х2 3 ;
х1 5, х2 6 ;
х1 4, х2 3 ;
х1 1,5 , х2 4 ;
х1 0,6 , х2 2 ;

х1 мен х2

болатын теңдеулерді жазыңдар:

Қосындысы

Көбейтіндісі

Теңдеу

1. х2 - 12х + с = 0 теңдеуінің бір түбірі х1=5.
х1+ х2=12 және х1 · х2= с. с-ны табыңдар.
2. х2 +рх + 15 = 0 теңдеуінің бір түбірі х1=3.
х1+ х2= -р және х1 · х2=15. р-ны табыңдар.
3. а) х2 - 4х + р = 0 теңдеуінің түбірлерінің
қосындысы 16-ға тең. р-ны табыңдар.

Тест сұрақтары:
1. Берілген теңдеудің түбірлерінің қосындысы мен көбейтіндісін табыңдар :

х 2 8 х 15 0

А) 8; 15

2. Түбірлері х1 1, х2 7

С) 8; -15

D) -8; -15

В) х 8 х 7 0

А) х 8 х 15 0

С)

х 2 8 х 7 0

х 2 8 х 7 0

х 2 8 х 7 0
Е)

х рх 35 0

теңдеуінің бір түбірі 7-ге тең. Екінші түбірін және
р-ны табыңдар.

А) 2; 5

В) -2; 5

С) -5; -2

D) 2; -52

Е) 5; -1.
х 11х 10 0

4. Теңдеудің түбірлерін табыңдар:
А) 11; 10

В) -1; 10

С) 1; 10

D) 1; -10

Е) -1; -10

х

15 0
5 х 8 х 3 квадраттық
0
5. Келтірілген
теңдеуді
көрсет:

А)
D)

Е) 5; -18

болатын теңдеуді жазыңдар:

D)

В) -8; 15

2 х 5 х 1 0

В)

3х х 5 0

Е)

9 х 2 х 15 0
С)

Тест жауабы:

Бағалау парағы
№ Аты

Ұшқыр ойдан
ұтымды жауап

Сөзжұмбақ

Жоба
қорғау

Атаның сөзіақылдың көзі

Деңгейлік
тапсырмалар

Тест

Бағалау шкаласы
20-ға дейін

“3

20-30

“4”
30-дан жоғары

“5


Қорытынды

Қорытынды
1.ax 2 bx c 0

түріндегі теңдеу
квадрат теңдеу
деп аталады

x 2 px q 0

3. x
1; 2

b2 D

2a

Келтірілген квадрат теңдеу

Квадрат теңдеу түбірлерінің
формуласы

4. x1

x 2 p; x1 x 2 q.
Виет теоремасы

№291, №294
Виет теоремасын оқып келу.
Даналық сөздер жазып келу.

Қорытынды
“Ұстаздық –ұлы құрмет. Себебі ұрпақтарды ұстаз
тәрбиелейді. Болашақтың басшысын да, данасын да,
ғалымын да, еңбекқор егіншісін де, кеншісін де ұстаз
өсіреді” деп Б.Момышұлы айтқандай бүгінгі оқушы –
ертеңгі жан-жақты дамыған тұлға ретінде тәрбиелеуіміз
қажет. Сондықтан сабақтарыымызда
Оқушыларды теориялық білімдерін практикада
қолдануға үйрету;
Қиындықтарды жеңуге бағыттау;
Топпен бірлесе жұмыс істей алу жане қиындықтарды
жеңуге бағыттау.


Ұқсас жұмыстар
Теңдеудің түбірлерін табыңдар
Виет теоремасы туралы ақпарат
Виет теоремасы
Жұп коэффициенті бар теңдеуді шешу
Квадрат теңдеулерге қайталап есеп шығару.Виет теоремасы
Квадарат теңдеу тарауын қорытындылау
Теңдеуді шеш
Мектеп математикасындағы квадраттық теңдеулерді шешу жолдары
АЛГЕБРА АҒЫЛШЫН ТІЛІ
Кейбір тригонометриялық функциялар
Пәндер