Сөйлемнің айқындауыш мүшелері



Сөйлемнің айқындауыш мүшелері
Сабақтың тақырыбы:

I. Өткен тақырыпты пысықтау «ПЫСЫҚТАУЫШ» а/ «Олжалы бестік» ойыны /сөз бен сұрақтар/ «Мықты болсаң, тауып көр» «Жүйрік болсаң, шауып көр» «Алғыр болсаң, алып көр» «Тапқыр болсаң, тауып көр» «Ойлы болсаң, озып көр» «Зерек болсаң, айтып көр» «Шешен болсаң, сөйлеп бер» ә/ “Сыңарын тап” ойыны /сурет пен сұрақтардың сәйкестігін табу/

II. Проблемалық ой тастау. “Ой қозғау”
Оқушылар, тақтада берілген сөйлемге назар аударыңдар. Бұл сөйлемде белгілі бір сөйлем мүшесінің мағынасын тереңірек ашып тұрған сөздер бар ма? Ол сөздер қай сөздің мағынасын түсіндіріп тұр? Төреқұл өзінің ежелгі жұртында, Ұзынбұлақтың басында, отыр екен. Жаназаға, Бөжейдің жаназасына, шақырылмаған Зере, Ұлжандар өлердей күйіп, өзгеше шерлі болып қалған еді. Ол - Арқаға аты шыққан, бүкіл Орта жүзді асыл саз, әсем үнімен ұйытқан Біржан сал.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты

III. Жаңа тақырыпты меңгеру. “Жеке-жұптық-топтық жұмыс” “Ойлан-жұптас-пікірлес”
1. Сөйлемнің айқындауыш мүшелері туралы оқулық бойынша жеке түсініп оқу, жұппен сырласу, топпен пікірлесу.
ТОП ЕРЕЖЕСІН САҚТАУ!
2. “Зигзаг”-өзара оқыту стратегиясы.
1-топ-Оңашаланған айқындауыш 2-топ- Қосарлы айқындауыш
Постерді құрастыру - постерлерді алмастырып, өзара оқыту -постерді
қорғау- постерді критерий бойынша қорғау- бір-бірін бағалау
“Екі жұлдыз, бір тілек”

3. “Миуалы ағаш” стратегиясы. “Адасқан айқындауыш мүшелерінің түрлерін бағанаға сәйкестендіріп жазып алу” Дымбілмес айқындауыш түрлерін шатастырып тастады, сондықтан оларды орындарына орналастырыңдар. /Дәптерге жазу/.
Оңашаланған айқындауыш
Жер - ана, әнші - сазгер, Абылай хан, Жәнібек батыр, Сіздер маған өз халқыңызды, қазақ халқын, сүюді үйреттіңіздер. Әйел-ана, күйші Құрманғазы,
би-шешендер, әнші Күләш. Біздер, 8 “а” сынып оқушылары, сенбілікке ұйымшылдықпен қатысамыз.
Қосарлы айқындауыш
Тұжырым - пікір, Қаз дауысты Қазыбек би. Бізге, жастарға үлкендер зор сенім артады. Сыныпқа келген жаңа оқушы, сабақты жақсы оқыды. . Біз, Асыл екеуіміз, суреттерді жабыстырдық. ғалым-ұстаз. Жиналыс басқарушы Жақып отағасы
мәселені дауысқа сала қойған жоқ.

Р
/рөл/роль
А
/кімге арналған/ кому посвящено
Ф
/қатынас формасы/
форма обращения
Т
/тақырып/тема
Оқушы
Президент
Директор
Депутат
Сыныптас
Қария
Мұғалімге
Досқа
Президентке
Оқушыға
Сыныптасқа
Депутатқа
Рефлексия
Эссе
Анықтама
Диалог
Хат
Мақала
Таулар туралы
Көлдер туралы
Қорықтар туралы
Пайдалы қазбалар туралы
Шөлдер
Өзендер
4. “РАФТ” стратегиясы.
Р
/рөл/роль
А
/кімге арналған/ кому посвящено
Ф
/қатынас формасы/
форма обращения
Т
/тақырып/тема
Оқушы
Президент
Директор
Депутат
Сыныптас
Қария
Мұғалімге
Досқа
Президентке
Оқушыға
Сыныптасқа
Депутатқа
Рефлексия
Эссе
Анықтама
Диалог
Хат
Мақала
Таулар туралы
Көлдер туралы
Қорықтар туралы
Пайдалы қазбалар туралы
Шөлдер
Өзендер

IY. Жаңа сабақты бекіту
АЙҚЫНДАУЫШ МҮШЕ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
Айқындауыш мүшенің
түрлерін ата
Анықтауыш пен айқындауыштың айырмашылығы
Оңашаланған айқындауыштың тыныс белгісі
IY. Жаңа сабақты бекіту

Есте сақта!
Айқындауыш мүше дегеніміз - сөйлем
ішіндегі бір сөзді не сөздерді басқа бір сөз айқындап, дәлелдеп, түсіндіріп тұратын сөздер. Түрлері
Қосарлы Оңашаланған
айқындауыш айқындауыш
Қосалқы айқындауыш

Түрлері
Мәні
Мысалдары
1. Қосарлы айқындауыш
Қосалқы
айқындауыш
Негізгі сөзге қосарланып, заттың қосымша сынын білдіреді.
Зат есімнің қосымша сыны ретінде
жұмсалатын сөздер. Айқындайтын сөздермен орын ауыстыра береді.
Сөйлемде күрделі мүше болады.
Қала көшелеріндегі
телефон- автоматтар таксофондармен алмастырыла бастады. Жер-Ана. Инженер-технолог
Алпамыс батыр. Баян бәйбіше. Үсен ақсақал.
Нұржігіт қарт сөзге араласа қоймады.
2. Оңашаланған айқындауыш
Өзінің алдында тұрған сөздің мәнін басқа сөзбен айқындап, саралап түсіндіреді.
Тыныс белгісі үтір не сызықша қойылады
Біздерге, ауыл тұрғындарына, үлкен көмек болды.
Қазақтың ұлт аспаптарының:
домбыраның, сыбызғының, сазсырнайдың - әуені ерекше.

Y. ӨЗ-ӨЗІМЕ КЕРІ БАЙЛАНЫС /ЕСЕП/.

“ШӘКІЛ СОЦИОМЕТРИЯСЫ” кері байланыс
Сабақ маған қаншалықты ұнады?
ТАМАША
ЖАМАН ЕМЕС
ҰНАҒАН ЖОҚ

Мен болам оңашаланған айқындауыш
Болмаймын еш уақытта анықтауыш.
Өзімнен бұрын тұрған сөзді ғана,
Айқындап, түсіндіріп, берем нағыз.
Белгінің менде болар екі түрі,
Кәдімгі кезбе үтір- оның бірі
Кей кезде сызықшаны керек етем,
Үтірдің ауыр болса алған жүгі.
Қосарланған, қосалқы топтарым бар,
Тең тіркесіп, дефиспен тұрады олар.
Орынды ауыстырсам жөнім де бар,
Өзгермейді сонда да мағыналар.
“Қызықты грамматика” жинағынан

YI. Бағалау. YII. Үй тапсырмасы: 74 бет 60-61 жаттығулар

НАЗАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz