Мінез- құлықты қалыптастырудағы ортаның рөлі




Презентация қосу
Мінез- құлықты
қалыптастыруда
ғы ортаның
рөлі.

Ғылыми жұмысым бойынша қарастырылатын
сұрақтар:

Мінез адам тұлғасының қасиеті ретінде.
Адамның сансыз мінез бітістері.
Мінездің еріктік сапалары.
Типтік мінез бітістері.
Адам мінез-құлығының сипаты.
Қорытынды.

• Мінез адам
тұлғасының қасиеті
ретінде
Адамның сыртқы ортамен байланысуы
үшін жасайтын сыртқы дүниенің сансыз
тітіркендіргіштеріне өз әлінше түрліше
жауап қайтарып отыратын
қатынастарының жиынтығы оның мінезін
құрайды.

Адамның сансыз мінез бітістерінің
кейбірін белгілі топтарға
жинақтауға болады

1) адамның басқалармен қатынасын білдіретін мінез
бітістері кіреді: коллективизм, гуманизм,
қайырымдылық, үйісектік, адалдық және
2) оларға қарама-қарсы жекешілдік, қатігездік,
тұйықтық, зымияндық т.б.
3) адамның өз ісіне, еңбегіне қатынасын білдіретін
мінез бітістері: еңбек сүйгіштік, құнттылық,
инициативалық, - салақтық, тиянақсыздық,
кертартпалық, т.б. бітістер кіреді.
4) адамның өзіне-өзі қатынасын білдіретін мінез
сипаттары да осы топтың негізгісі, оларға:
кішіпейілдік, қарапайымдылық, өзін-өзі сынай алу,
талап қоя білушілік, - өр көкіректік, мақтаншақтық,
жасқаншақтық, т.бт жатады.
5) Адамның өзін-өзі меңгере алу қабілетіне орай

Мінездің еріктік сапаларының өзі күшті
және әлсіз, яғни нашар мінез болып екіге
бөлінеді.
Күшті мінезге – мақсатқа талпынғыштық,
дербестілік, тоқтамға келгіштік, батылдық,
шыдамдылық, тәртіптілік, жинақтылық, ерлік
т.б.
«Әлсіз мінезге – негативизм (теріс),
иланғыштық, қыңырлық, ұстамсыздық,
жүрексіздік, т.б. кіреді

Типтік мінез бітістеріне
мыналар жатады
1) Отан сүйгіштік
3)

2) Мақсаткерлік

Борыш пен жауапкершілік

) Мейірімділік пен ізгілік

5) Адалдық пен шыншылды
6) Достық

1) Отан сүйгіштік – адам бойындағы
күш–қуатын, білім мен тәжірибесін
халық мүддесіне лның игілігіне, яғни
туған жеріне білдіретін перзенттік
борышы оның кісілігін танытатын
ерекше асқақ сезім. Отан сүйгіш
қасиетті қастерлеп әр заман
ғұламалары өз ой-түйіндерін осыған
бағыштаған.

2) Мақсаткерлік (мақсатқа
талпынушылық) – бұл бір істі нәтижелі
етіп тындыру. Бұл адамның мінезқұлқын көздеген мақсатына алаңсыз
бағыштауы, өзінің ұстаған бағытбағдар позициясына, танымы мен
сеніміне, асыл арманына бағындыра
алуы. Үміті мен арманы шындыққа
сәйкес келген адам ғана келешектің
құшағында өмір сүре алады

3)

Борыш пен жауапкершілік – бұл адамның үй іші,
әке – шеше, тума – туысқандарына қатысты
перзенттік парызынан туындайтын қасиет. Бұл
кісіліктің басты белгісі, терең және күшті сана –
сезімді қажет ететін қасиет.
Борыш пен жауапкершілікті түсіне білуден адамның
имандылығы мен адамгершілігінің дәредесі
байқалады. Борышты сезіну оны орындау, – ми және
жүректің бірлескен жұмысын қажет етеді. Оны ақыл
мен сезім тұрғысынан жақсы жаман деп бағалау ар
мен ұятқа келіп тіреледі. Ер жетіп, есейген адамның
борыш сезімінің оның тілек қалауымен үйлесе
бермейтіні, оның психологиялық көңіл – күйіне ауыр
жүк , зіл түсіретіні сөзсіз.

4) Мейірімділік пен ізгілік – осы қасиет

бір – біріне үйлескен екі қозыдай. Бұл
қасиет басқаларға (әке – шеше, ағайын,
туыс, таныс т.б.) көңіл бөлу, олардың
сеніміне ие болу, айналасындағылармен
өзара дұрыс қарым – қатынас жасау,
адамға эмоциялық жағынан тиімді.
5) Адалдық пен шыншылдық – бұл
екеуі бір–бірімен біте қайнасқан кісінің
жақсы мінез бітістері.

6) Достық – бұл ортақ көзқарас пен мүдде,
мақсат бірлігі негізінде пайда болып, уақыт
сынынан өткен адамгершілік құндылығы мол
тұрақты,тек адамға тән жоғары сезім. Оның
маңызды белгісі - өте берік, әрі терең эмоциялық
жақындық. Ол адамның бір-біріне сөз жүзінде
де, іс жүзінде де адал және шынайы болу, өзара
терең мүдделілік, бір-біріне толық сену, қайғы
мен қиыншылықта өзара қол ұшын беру, өзара
жауапкершілік пен қамқорлық. Достардың мінез,
темперамент секілді ерекшеліктері түрліше
болып келуі де мүмкін.

Қорытынды.
- Нақтылап айтқанда, бала мінезін тәрбиелеу мұғалімнің
жаңашылдығы мен шығармашылығын үнемі қажет ететін,
бұл жолда ылғи да жалықпай, қажымай әрекет етпейінше,
тиісті нәтиже шығармайтын өте жауапты жұмыс болып
табылады.
Жоғарыда қарастырылған мәселелерді ескере отырып біз
төменде көрсетілген сұрақтар бойынша студенттер
жүргізілген жұмыстарды ескере отырып анкете жұмысын
жүргізуді жөн деп санадық. Бұл зерттеу жұмысы төрт жыл
бойы педагогикалық білім беру студенттерімен жүргізіліп
сараланып отырылады (жылдың әр семестрінде).

Ойланайық, пікірлесейік
1. Мінез деген сөзді қалай түсінесің?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
__________________________________
2. Неліктен «Мінез - адам көрсеткіші» болады деп ойлайсыз?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
_________________________________
3. Адамның жақсы мінезіне нелер жатады?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
___________________________________
4. Мінезі жаман адамда жақсы қасиет бола ма?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
_______________________________________
5. Жаман мінезді қалай түзеуге болады деп, ойлайсыз?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
_____________________

Ойға түстім, толғандым,
Өз мінімді қолға алдым,
Мінезіме көз салдым,
Тексеруге ойландым.
Өзіме - өзім жақпадым,
Енді қайда сыя алдым?
Бойдағы мінді санасам,
Тау тасынан аз емес.
Жүрегімді байқасам,
Инедейін таза емес.
Аршып алып тастауға,
Аспандағы саз емес.
Бәрі болды өзімнен,
Тәңірім салған наз емес.
Осыншама ақымақ болғаным

Көрінгенге қызықтым.
Ғаділетті жүректің
Әділетін бұзыппын.
Ақыл менен білімнен
Әбден үміт үзіппін;
Айла менен амалды
Меруерттей тізіппін;
Жалмауыздай жалаңдап,
Ар, ұяттан күсіппін;
Қулық пенен сұмдыққа
Құладындай ұщыппын;
«Сіз білесіз» дегенде
Күнге күйіп, пісіппін;
Мақтанбасқа мақтанып,
Деп жүріппін «пысықпын».
Абай
Құнанабаев

НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!


Ұқсас жұмыстар
Мінез - құлық тәрбиесі, мәдениеті және нормалары
Девиантты мінез-құлықты балалармен педагогикалық жұмыс
Тұлғааралық коммуникация психологиясы
Девиантты мінез
ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ ҰЖЫМНЫҢ РӨЛІ
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ
ӘЛЕУМЕТТІК НОРМАЛАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ
“Девиантты мінез-құлықты баллармен педагогикалық жұмыс”
Оқушылардың жас
Балалардың жас ерекшеліктері
Пәндер