М.Әуезов Абай жолы романы




Презентация қосу
Үй тапсырмасы
1- топ
Ж.Жабаевтың өмір жолы мен шығармашылығына хронологиялық
таблица жасап келу.

2-топ
Ж.Жабаевтың шығармаларын жаттап келу.
1- ші топ “Сандар сөйлейді”
стратегиясы

1846 1941

1946 1881

1945 1916
2- ші топ

Менің пірім Сүйінбай,
Сөз сөйлеймін сыйынбай.
Ж.Жабаев
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ТарМПИ инновациялық-педагогикалық колледжі

Сабақтың тақырыбы:
М.Әуезов “Абай жолы”
романы
Топ: 1БИ-10-1
Пәні: Қазақ әдебиеті
Оқытушы: Ермекбаева А.Е.
Желтоқсанның он бесі

М.О. Әуезов “Абай жолы”
романы
Мақсаты:
1. М. Әуезовтың шығармалары мен өмірі туралы мәлімет беру. Романдағы
кейіпкерлер тағдыры туралы түсінік беру, оқушылардың ойлау қабілеттерін
арттырып, пікір айтуға дағдыландыру.
2. Оқушылардың ой еркіндігін, пікірін саралай білуге, тиянақты сөйлей білуге
дағдыландыру, өз бетімен ізденуге жетелеу.
3. Жазушының шығармаларын оқытып, жалпы тіршілік атауының тұтастығын
түсіндіріп, әдебиетке деген сүйіспеншілігін оятып, егеменді еліміздің жас
ұрпақтарын жан-жақты жетілген адам атына лайықты азамат болып
қалыптасуға тәрбиелеу.
Қазақ, халіңді түзеймін десең,
бесігіңді түзе!
Бесігіңді түзеймін десең,
әйелдің халін түзе!
Эпикалық шығармаларға әңгіме, роман,
эпопея, мысал, хикаят, жатады.
Эпикалық шығарма өзіне тән ерекшелігі
олардың негізгі бір мазмұнға құрылуы,
сюжет, композициясы , тақырыбы,
көркем бейнелері, яғни көркем
компоненттерінің барлығы жатады.
Сабақтың жоспары:

1.Автор – көркем туындыны жасаушы,
көркем туындыны жазушы. Автор және
көркем туынды.

2. Көркем шығарманың сюжеті, көтерген
тақырыбы, проблематикасы

3. Көркем образдары, образдар
галереясы
І Автор көркем туындыны жасаушы, жазушы.
Автор және туынды

1. М.Әуезовтың өмірі, өскен ортасы
2. Өнеге мектебі, орыс –қазақ мектеп семинариясы,

жоғарғы оқу орындары
3. Алғашқы кездегі шығармалары “Қорғансыздың күні”,
“Адамдық негізі - әйел”, “Еңлік-Кебек”, “Жетім”,
“Қараш-қараш”.
4. Драматургиясы – “Қаралы сұлу”, “Бәйбіше-тоқал”,
“Қарагөз”.
5. “Абай жолы” – ғасырлық туынды
М.О. Әуезов 1897 жылы
Семей облысы, Абай
ауданында дүниеге
келген. Алғашында атасы
Әуезден мұсылманша
сауат ашып, хат таниды.
Төңкеріс қарсаңында
Алаш қозғалысының
Семейдегі жұмысына
қатысады. 20-жылдары
Ленинград
университетінде,
Ташкенттегі Орта Азия
университетінің
асперантурасында оқиды.
Бұл жылдары М.Әуезов
әлем әдебиеті үлгісімен
терең танысып, жан-
жақты, кемел білім алып
“Абай жолы” романы
1 том 1942 жылы 1949 ж.
2 том 1947 жылы Мемлекет
сыйлығы
берілді
3 том 1952 жылы 1959 ж.
4 том 1956 жылы Лениндік
сыйлыққа ие
болды
ІІ Көркем шығарманың сюжеті, көтерген
тақырыбы, проблематикасы

1 том
2 том
Қайтқанда
Қат-қабатта Тайғақта
Жайлауда
Шытырманда
Еңісте
Бел-белесте Оқапта
Өрде Асуда
Қияда Тарауда
Биікте
М.Әуезов
(1897-1961 ж.ж.)
3 том
Абай аға
“Абай жолы” 4 том
романы Түн-түнекте
Кек жолында
Қарашығын Құз-қияда
Өкініште Қапада
Қақтығыста Қастықта
Қоршауда Шайқаста
Жұтта
Абайдың өсу жолы

1 том

2 том

4 том 3 том

3 том
4 том
2 том

1 том

Құнанбайдың құлдырау жолы
ІІІ Көркем образдары, образдар галереясы.
“Абай жолы” романындағы кейіпкерлер тобы

№ Тақырыбы Кейіпкерлер
1 “Шыңға шыққан жас Абай
шынар”
2 “Адамның емес, ата Құнанбай, Оразбай, Тәкежан
ұлдары” (дәулетті адамдар)
3 “Аталының қорлығы Дәркембай (кедей)
қосқандар”
4 “Жарқ етпес қара көңілім” Зере, Ұлжан, Тоғжан, Әйгерім,
Ділдә
5 “Өмірге көзімді ашқан” Пушкин, Толстой, Михаэлс
Романдағы Құнанбай әрекеті

Эпопеяның негізгі Құнанбайдың іс-әрекеті
бөлімдері
“Қайтқанда” Қодар мен Қамқаны өлім жазасына кесуі.
Қарашоқыда үкімді орындату
“Қат-қабатта” Құнанбайдың аталас руларға өктемдігі.
Жігітек, Бөжей ауылын шабуы
“Жолда” Қарқаралыда мешіт салдыртуы
Бөжейлердің Құнанбаймен татуласуы
Шытырманда Абайды Құлыншаққа жіберуі
Кәмшәт жайын, Абайдан естуі.
Өз мойнына кінә алуы
“Бел-белесте” Құнанбайдың Майбасар мен Құдайбердіні жазалаған
жігітек аулын шабуға жиналуы.
Құнанбайдың шегінуі
“Өрде” Құнанбайдың Байсал қыстауына таласуы.
Құнанбайдың Базаралыны жат көрмеуі, оны бағалай
түсіне білуі.
Абайға таққан үш кінә
“Тайғақта” Құнанбайдың қажыға аттануы
“Оқапта” Өз немересі Әмірді өлтірмек болуы.
Ақшоқыда туған Абай әнінің Құнанбайға жат естілуі,
әнге тиым салуы
М.Әуезов “Абай жолы” романындағы әйелдер бейнесі

“Жолыңа жаным
“Қарашығым қоңыр “Көзімнің қарасы” құрбан”
қозым...” Сүйген жарлары – Бақытсыз
Абайдың аналары - Тоғжан, Әйгерім шерменделер –
Зере мен Ұлжан Керімбала, Үмітей

“Сенсіз дүние маған
“Қапастағы еркелер”: “Күндестің аты –
жоқ”
Салтанат, күндес”:
Мағрипа, Мәкен,
Нұрғаным, Еркежан Айғыз, Ділдә
Салиха
Романдағы Абай әрекеті
Эпопеяның негізгі Абай іс-әрекеті
бөлімдері
“Қайтқанда” Әке қолындағы қаннан үркеді, қатты шошиды. Ауырып қалады
“Қат-қабатта” Шөже өнеріне сүйсінеді, әрі әкесі үшін қатты ұялады. Шындықты
мойындайды
“Жолда” Алғаш рет әкесінің қаталдығына қарсы шығады
Шытырманда Тоғжанды сүйе тұра, ескілікке қарсы шыға алмайды
“Бел-белесте” Әкесінің Бөжей аулына істеп отырған әділетсіздігін бетке басады
“Өрде” Ескілікке қарсы шыға алмайды, әке тілін алмай, Бөжейге ас береді, елге
аты тарайды
“Қияда” Жұттан кедей аулын қорғайды. Орыс әдебиетіне бой ұрып, өз бетінше
оқи бастайды. Әкесіне тойтарыс береді.
“Тайғақта” Абайдың Дәркембайды жұбатуы, Әйгерімді кездестіруі. Әйгерімге
үйленуі
“Жайлауда” Майбасардың кедей-кепшікке істеп отырған зорлығына тыйм салуы
“Еңісте” Абайдың Пушкинді оқуы.
Ласовский, Андреевтермен пікірлесуі.
Михайловпен кездесуі. Достық
“Оқапта” Әмірді ажал тырнағынан арашалауы.
Қансонарда өлеңінің тууы
“Биікте” Пушкинді аударуы. Татьянаның зарын Әйгерімнің әсем әнімен қазақ
сахарасына танытуы
“Эпилог” Абай – ақын. Абай өлеңдерінің халық арасына таралуы.
Өлең – сөздің патшасы, сөз сарасы,
Қиыннан қиыстырар ер данасы.
Тілге жеңіл, жүрекке жылы тиіп,
Теп-тегіс жұмыр келсін айналасы
Шын хакім, сөздің асыл – баға
жетпес,
Бір сөзің мың жыл жүрсе дәмі
кетпес.
Қарадан хакім болған сендей
жанның,
Әлемнің құлағынан әні кетпес.
2-слайд
3-слайд
4-слайд
5-слайд
6-слайд
7-слайд
8-слайд
9-слайд

Оспан Құнанбайұлы (оң жақтағы бірінші)
10-слайд

Абайұлы Әбдірахман
11-слайд

Кітапханадағы Абай
12-слайд

Қалың елім, қазағым, қайран жұртым
13-слайд

А.Байтұрсынов

М.Жұмабаев

Абай ізбасарлары
С.Торайғыров
14-слайд

Абайдың көзін ашқандар
Өлсем, орным - қара жер сыз болмай ма?

15-слайд
Абайды таныту арқылы біз
Қазақстанды әлемге
танытамыз, қазақ халқын
танытамыз. Абай әрқашан
біздің ұлттық ұранымыз болуы
тиіс.
Н.Ә.Назарбаев
1-топ
Абай поэзиясы
Махабба
Табиғат
т
лирикас
лирикас
ы
ы
Халық-
мұңы
лирикас Білім –
ы ғылым
Өнер
лирикас
лирикас
ы
ы
Мінез
лирикас
ы
2-топ

Сұрақ-жауап стратегиясы
1.Әдеби шығарма дегеніміз не?
2.Жанр түрін ата
3.Өлең дегеніміз не?
4.Идея дегеніміз не?
5.Өлеңнің құрылысын ата
1-топ

Абай жолы

2-топ

Құнанбай жолы
“Абай жолы” романынан үзінді

Ақын қонақтар
1-топ
Проблемалық полемика
№ Сұрақтар Дұрыс Дұрыс емес
1 “Абай жолы” романындағы
негізгі кейіпкер - Абай
2 Ұлжан - қатыгез, зұлым, қара
ниет адам
3 Роман Абайдың жиырма жасар
кезінен басталады
4 Құнанбай Тобықты руынан
шыққан ақылды, мейірімді адам
5 Абайдың орыс жан досы -
Толстой
6 “Желсіз түнде жарық ай, сәулесі
суда дірілдеп” халық-мұң
лирикасы
7 “Абай жолы” романы 19 ғ. ІІ
жартысында жазылған туынды
2-топ ТОПТАСТЫРУ стратегиясы

М.Әуезов
кім?

Әуезов
шығармалары
Дебат стратегиясы

Ұлжан бақытты ана болды ма?

1-топ жақтаушы

2-топ даттаушы
Ой толғау стратегиясы

Жүрегімнің түбіне терең бойла,
Мен бір жұмбақ адаммын, оны да ойла
Соқтықпалы, соқпақсыз жерде өстім,
Мыңмен жалғыз алыстым, кінә койма.
Ғұмырдария стратегиясы

Қазақтың ұлы ақына Абай Құнанбаевтың
өмір жолын зерттеген Абай танушылар:
Мұхтар Әуезов, Зейнолла Қабдолов, Қажым
Жұмалиев.
Мұхтар танушылар: Кәкен Оразалин,
Мекемтас Мырзахметов, Дүкенбай
Досжанов “Мұхтар жолы” романын жазған.
“Абай жолы” романын орыс тіліне
аударып, жазған орыстың жазушысы
Собольев.
“Абай жолы” романы 54 тілге
аударылған.
Инсерт әдісі
Кімді Танысқан Берген Менің
оқыдым шығармам тәрбиесі көзқарасым
Үйге тапсырма
1.М.Әуезов өміріне хронологиялық
таблица жазып келу
2.“Абай жолы” романындағы
“Шытырманда” бөлімін оқып,
жоспар құру

Ұқсас жұмыстар
Мұхтар Әуезов «Әжемнің әңгімесі»
Кеңгірбай қай шығарма кейіпкері
Мұхтар Әуезов (1897-1961)
М. Әуезов өмірі мен шығармашылағының зерттелу тарихы Қазіргі әуезовтану ғылымының бағытбағдары, соңғы зерттеулер
Мәнерлеп оқу қабілетін дамыту
М. Әуезов Абай жолы романы туралы ақпарат
Мұхтар Әуезов - қазақ әдебиетінің классигі
М. Әуезов Еңлік-Кебек пьесасы
Абай жолы. Сабақтың түрі
“Абай жолы” романындағы тарихилық
Пәндер