Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық қызығушылық ерекшеліктері




Презентация қосу
Курстық жұмыс тақырыбы:

Мектепке дейінгі жастағы
балалардың танымдық
қызығушылық ерекшеліктері
Курстық жұмыстың жоспары:
• 1. Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
қызығушылығын арттырудың теориялық негізі
• 1.1 Танымдық іс - әрекет туралы түсінік
• 1.2 Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
қызуғышылығын ұйымдастырудың әдіс-тәсілдері
• 2. Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
қызығушылық ерекшеліктері
• 2.1 Мектепалды тобындағы балалардың танымдық процестері мен
жеке даралық ерекшеліктерін зерттеу
• 2.2 Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық белсенділігін
ойын арқылы дамыту жолдары
• Зерттеу обьектісі: Мектепке
дейінгі балалардың танымдық
қызығушылық ерекшеліктері.
• Зерттеу пәні: Мектепке дейінгі
балалардың танымдық іс -
әрекетін қалыптастыру процесі.
Зерттеудің мақсаты: Мектепке дейінгі балалардың оқу танымдық іс
-әрекетін ұйымдастыруды теориялық тұрғыда негіздеу және
практика жүзінде іске асырудың жолдарын айқындау.
Зерттеудің міндеттері:
• 1. Психологиялық, педагогикалық және әдістемелік әдебиеттерді
оқып, талдау;
• а) таным туралы түсіндіру немесе оның мәні мен мағынасына
тоқталу;
• ә) Таным, танымдық іс-әрекет ұғымдарының өзара байланысын
және айырмашылығын қарастыру
• 2. Мектепке дейінгі балалардың танымдық іс - әрекетінің мазмұны
мен мүмкіндіктерін анықтау.
• 3. Мектепке дейінгі балалардың ана тілі сабағында танымдық іс-
әрекетін ұйымдастырудың тиімді жолдарын айқындау.
Таным -ойдың білмеуден
білуге қарай дәл емес, білуден
неғұрлым толық дәл білуге
қарай ұмтылатын ой - өрісінің
күрделі үрдісі.
Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
қызығушылық жеке тұлғаның танымдық
қызығушылығы қажетсінуін, белсенділігі мен
ізденімпаздығын қамтитын танымдық, еріктік
сезімталдық үрдістер мен мотивтері бірлігі
нәтижесінде оқушылардың интеллектуалды,
жеке қасиеттерін және кәсіби біліктерін
дамытатын оқу материалының мазмұны мен
қажетті көлемін игеруді көздейтін жан-жақты
оқу жұмысы.
Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
іс-әрекеті - жеке тұлғаның танымдық
қызығушылығы мен қажетсінуін, белсенділігі мен
ізденімпаздығын қамтитын танымдық, еріктік,
сезімталдық үрдістері мен мотивтері бірлігі
нәтижесінде балалардың интеллектуалдық, жеке
қасиеттерін және кәсіби маңызды біліктерін
дамытатын, оқу материалының мазмұны мен
қажетті көлемін игеруді көрмейтін жан-жақты оқу
жұмысы.
Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық
іс-әрекетке қызығушылығы мынадай шарттарды
ескергенде жетіле түседі:
• Балаларды мүмкіндігінше белсенді ойлау әрекетіне
баулу.
• Оқу процесінде танымдық қызығушылықты
қалыптастыру
мақсатында балаларды тиімді жолдар арқылы дамытуды
ескеру.
• Оқытудағы эмоционалдық жағдай, оқу процесіндегі
жағымды
эмоционалдық көзқарас.
Баланың таным-түсінігі, іс-
әрекеті ойыннан басталады. Оның
негізгі болашақ өмірінде жалғасын
табады.
Мектепке дейінгі жастағы
балалардың танымдық
қызығушылығы- күрделі процес.
Ол іс-әрекет мақсатын, мазмұны
мен қорытындысын, түрлері мен
әдістерін, мотивтерін, деңгейлерін
қамтиды.
Мектеп жасына дейінгі бала ойын
іс-әрекетінде заттарды ажыратып
қана қоймай, сонымен қатар өзіне
қандай да бір рөлді алады да, сол
рөлге сәйкес іс-әрекет жасай
бастады.
Танымдық дүниенің дамуы-

Бала дүниеге келген кезде көру және
есту анализаторы толыққанды
қалыптаспаған, бірақ қарқынды
даму үстінде болады.
Мектепке дейінгі бала әрекетінің жаңа түрлерін, үлкендердің
оған қойган жаңа талаптарын игерудің ықпалымен
баланың алдында бір нәрсеге зейінін шоғырландыру мен
оған зейін қою, материалды есте ұстау және оны
жаңғырту, ойынның, суреттің т.б. ой желісін құру сияқты
жаңа ерекше міндеттер пайда болғанда ғана бетбұрыс
жасалады.
(В.С.Мухина)
С.Д.Смирнов танымдық іс - әрекетті
қарастыра келе былай дейді: Танымның
қандай болмасын нақты актілері
танымдық іс - әрекет барысында
басталады, мысалы дүние туралы негізгі
көзқарас, оны бейнелеуден кейін,
тиянақтау, толықтыру, түзетуден
тұрады.
Танымдық қызығушылықтың қалыптасу деңгейі:

• оқушылардың қиыншылықты жеңуге тырысуы, оның белсенділігі
мен дербестігі негізінде: жоғары ерікті белсенділік, өздігінен жұмыс істеу,
күрделі тапсырмаларды шешуде қиыншылықтарды жеңуге тырысу
(жоғары деңгей) мұғалімнің көмегін қажет ететін танымдық белсенділік,
қиыншылықты мүғалімнің көмегімен шешу (орта деңгей); танымдық
селқостық, дербес жұмыс істеудің төмендігі, қиын жағдайлардан оны
шешу
туралы ойланбау (төмен деңгей);
• зерттелетін объектіге қатынасы негізінде: жаңа факторлар мен
құбылыстарға ашық, тікелей қызығушылық, заттардың өзіне тән
ерекшелігін тануға қызығушылық, зандылықтар мен прициптерді, себеп -
салдарлық байланыстарды анықтауға қызығушылық;
• жеке бастың эмоциялық жағымен байланысы негізінде:
затқа
эмоционалдық - танымдық қатынас, білімнің немесе іс -
әрекеттің нақты
бір саласына жеке бастың тұрақты эмоционалдық -
танымдық
бағыттылығы;
• оқу пәндері немесе іс - әрекет түріне қатынасы
негізінде:
аморфты, тұрақты емес, кең, бір жердің шеңберінен
аспайтын
қызығушылықты деп қарастырылады.
Мектепке дейінгі жастағы балалардың танымдық іс-әрекетке
қызығушылығы мынадай шарттарды ескергенде жетіле түседі:

• Балаларды мүмкіндігінше белсенді ойлау әрекетіне
баулу.
• Оқу процесінде танымдық қызығушылықты
қалыптастыру
мақсатында балаларды тиімді жолдар арқылы
дамытуды ескеру.
• Оқытудағы эмоционалдық жағдай, оқу процесіндегі
жағымды
эмоционалдық көзқарас.

Ұқсас жұмыстар
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАР ПСИХОДИАГНОСТИКАСЫ
Балалардың практикалық психологиясы
Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай қиял түрлерін зерттеудің психодиагностикалық әдістер жинағы
Балаларда заттарды тексерудің көрнекі тәсілдерін қалыптастыру
Дамыту технология Рөлдік технологиясы ойындар
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту
Жас ерекшеліктің дамуының кезеңдері мен күйзелістері
Мектепке дейінгі кезеңде тілді қатынас құралы ретінде пайдалана білуі
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
Кіші мектеп жасындағы балаларды психодиагностикалау ерекшеліктері
Пәндер