Мектепке дейінгі жастағы баланың тұлғалық дамуы




Презентация қосу
Курстық жұмыс тақырыбы
Мектепке дейінгі жастағы
баланың тұлғалық дамуы
Жоспары
1. Мектепке дейінгі жастағы балалардың тұлғалық
дамуының теориялық негізі
1.1 Тұлға ұғымының мәні мен түсінігі
1.2 Жеке тұлғаның психикалық қасиеттері
2. Мектепке дейінгі жастағы балалардың тұлғалық даму
процесі және қазіргі кездегі мәселелері
2.1 Мектепке дейінгі жастағы балалардың тұлғалық даму
процесі
2.2 Тұлғаны рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің қазіргі
кездегі мәселелері
Тұлға-психологияда өзінің өмір
жолын белгілей алатын,
қайталанбас даралық
ерекшелігін сезінетін субъект.
Жеке тұлға дегеніміз - әлеуметтік
қатынастармен саналы іс-әрекеттің
субъектісі ретіндегі индивид.
Жеке тұлғаның басты белгісі –
оның әлеуметтік мәнінің болуы
және оның әлеуметтік
функцияларды атқаруы.
Жеке тұлғаның ең маңызды
белгілері – оның саналылығы,
жауапкершілігі, бостандығы,
қадір-қасиеті, даралығы.
Жеке тұлғаның дамуы дегеніміз-
оның қасиеттерімен
сапасындағы сандық өзгерістер
процесі.
Жеке адамды қалыптастыратын
қасиеттер:
Өмір көзқарасы, оның психикалық негізі
өмір көзқарасы мен сенімінің дәрежесі
қоғамдағы қайшылықтарға қосылуы, не қарсы
болуы
жеке адам қоғам ортасында өзінің орнын білу
дәрежесі
жеке адам қажеттілігі мен оның тілегі толық
жетілмеген болса немесе талғамы аз болса
оңдай адамның өмірге көзқарасы шағымдалған
болады
Ғалымдардың зерттеулері баланың даму процесіне 3
түрлі күш пен 3 түрлі фактордың қатысатындығын
дәлелдейді. Олар:

Биологиялық фактор
Әлеуметтік фактор
Баланың өз белсендігі.
Даму – адамның сандық және
сапалық өзгерістерінің жүрісі мен
нәтижесі.
Даму нәтижесінде адам
биологиялық түр және әлеуметтік
тіршілік иесі болып жетіледі.
А.Н. Леонтьевтің пікірінше тұлғалық сапаның
пайда болуының екі түрлі кезеңі бар:

1. Мектепке дейінгі жас аралығында мотивтердің
алғашқы сатыларының қалыптасуы мен құрылуы
және белгілі бір әрекеттен өз бетінше бас
тарту мүмкіндігінің пайда бола бастау уақыты;
2. Жасөспірім шағындағы адамның мотивтерін
жаңаша танып білуі
мен өзінің әрекетін басқара алу уақыты болып
табылады.
Тұлға - әлеуметтік тіршілік ету әдісі
жағынан дара болады, оның мәні
индивидтің өзіндік ерекшелігінде,
оның өзіндік дүниесін, ерекше өмір
жолын белгілейді. Тұлғаның негізгі
қызметтерінің бірі - үздіксіз ізденіс, өз
өмірлік әрекетінің мәнін негіздеу, оған
өзіндік тексеріс жасап тұру.
Жеке тұлға атауы екі негізгі
бағытта қолданылады:
1) кез келген саналы адам;
2) өзінің психикалық даму үдерісін
және мінез-құлық, жүріс-тұрысын
басқара алатын қабілетіне сай
деңгейдегі психикасы бар адам.
Психика дамуының басты белгілері мысалы
мектеп жасына дейінгі бала үшін:

- үлкен адамдардың сөзін, қимылын, пішін
өзгерістерін түсіне бастауы;
- түрлі дыбыстарды, бет қимылдарымен
түсіндіру, өзінің қажеттілігін дене
қимылмен түсіндіру, тілі шығып, өз
ойын жеткізе бастауы т.б.
Даму дегеніміз-материалдық және
идеялық обьектілердің қайтымсыз,
нақты бағытталған жаңа сапаның
пайда болуына алып келетін заңды
өзгерісі
Жеке адам – қоғамдық дамудың
нәтижесі, нақтылы тарихи
жағдайлармен байланысты еңбек,
қарым-қатынас және таным
субьектісі

Ұқсас жұмыстар
ЕРТЕ БАЛАЛЫҚ ШАҚ ЖАСЫНДАҒЫ БАЛАНЫҢ ДАМУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Оқытудағы қиындықтары бар балалардың психологиялық және педагогикалық сипаттамасы
Кіші мектеп жасындағы балаларды психодиагностикалау ерекшеліктері
Ұйымдастырылған оқу іс- әрекет бойынша білім берудің бес саласы- бала тәрбиесінің басты құралы
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАР ПСИХОДИАГНОСТИКАСЫ
Ақпараттық технологиялар
Мектепке дейінгі жастағы баланың еңбекке деген көзқарасын дамыту
Жас ерекшеліктің дамуының кезеңдері мен күйзелістері
Балаларда заттарды тексерудің көрнекі тәсілдерін қалыптастыру
Мектеп жасындағы балалардың сөйлеу тілін тексерудің негізгі бағыттары
Пәндер