Орфография жұмыстарының түрлері және оларды жүргізу тәсілдері




Презентация қосу
Орфография
.
жұмыстарының түрлері
және оларды жүргізу
тәсілдері
«...Емлені грамматикалық жолмен оқыту қалай
сөйлесең, қалай естісең солай жаз деген қағидамен
шектелмейді, қайта, грамматика бойынша,
сөздердің өзгеруі мен түрленуін және сөйлемдердің
байланысу заңдылықтарын ескере отырып
жазуды талап етеді...емлені үйретуде өзінше
жаңалық енгізуге болмайды, тіпті емлені
жетілдіруде айтарлықтай көмектесерлік жаңалық
болғанның өзінде де жалпы пайдаланудағы ізбен
жүру керек».

Ф.И. Буслаев
Орфография
зерттейтін обьектілер

  Әріптердің жазылу емлесі.
Түбір мен қосымшалардың жазылу 
жолдары.
Сөздің бөлек-бөлек, не бірігіп, я дефис 
арқылы жазылу емлесі, қысқарған сөздердің 
жазылуы.
Бас әріптердің қолданылуы мен жазылуы.
Сөздің тасымалдану жолдары.
Шылау сөздердің жазылу емлесі.
Орфографиялық жаттығу жұмыстарын, негізінде, 
үш салаға ажыратып қарауға болады

ық  
  Кө я л
шір
іп ж г рафи
азу рфо дау
О та л

Жатжазу
Жазуға байланысты жаттығу
жұмыстарының факторлары 
Орфографияны оқытуда қолданылатын
әдістер 

байқау әдісі әңгімелесу
индукқия-
баяндау әдісі
кітаппен дедукқия
әдісі жұмыс істеу
әдісі

жаттығу талдау-
әдісі жинақтау
Салыстыр-
әдісі
малы әдіс
Салыстырмалы әдісті жүргізу

Сабақта орын алатын ақыл-ой  Салыстыралтын объектілер 
жұмыстарының сипаты бойынша сипатына қарай

сөздердің    сөздердің айтылуы 
ұқсастық  мен жазылуындағы 
 емле ережелері  лексикалық 
белгілерін  мағынасы  ұқсастықтар мен 
анықтау салыстырылады айырмашылықтар 
салыстырлады салыстырылады

сөздердің 
айырмашылық  морфологиялық  грамматикалық 
белгілерін  бөліктерінің  категориялар мен 
анықтау ұқсастықтары мен олардың тұлғалары
айырмашылықтары  салыстырылад ы.
салыстырылады
Жазу дағдысын нығайта, жетілдіре түсетін,
сонымен бірге іс жүзінде сыналған
жаттығулардың негізгі түрлері
Оқушылардың емлелік
қателерін түзету тәсілдері

сөздегі қатені сызып тастап, оған қажетті әріпті үстіне жазу. 

сөздегі артық әріпті немесе буындарды сызып тастау, 
мысалы: ыстанция, минута, газета.

қателесіп, бөлек жазылған сөздерді біріктіріп қосу, мысалы: 
баспа сөз (баспасөз). еңбек ақы (еңбекақы), шек ара 
(шекара), ден саулыө (денсаулық). 

 қате біріктіріп жазылған сөздерді бөлу. Мысалы: еге 
білсең, уақыт та, жер де, су да жетеді. 
Орфографияны оқыту принциптері

1) көрнекілік принципі;
 2) саналылық принципі;
 3) білімнің берік болу принципі;
 4) шамаға лайықтау принципі;
 5) жүйелілік принципі;
 6) білімнің ғылымға негізделу принципі болып 
алтыға бөлінеді
Орфография – біртұтас жазу жүйесі болғандықтан ол 
міндетті түрде тілдердің рухани және материалдық 
. мәдениетінің өркендеуіне белгілі дәрежеде ықпал 
етеді. Өйткені көптеген мәдениет қайраткерлері 
жазудың сауатты болуын және оқырманның мәтінді 
жеңіл түсінуін талап етті. Мәселен, 18 ғасырда-ақ 
А.П.Сумароков орфографиялық заңдылықтарда осы 
оқырманға түсінікті болу шартының сақталмағанына 
қарсылық білдіріп, оны білімсіздіктің ең төменгі 
дәрежесі деп есептеген.

Ұқсас жұмыстар
ОРФОГРАФИЯ ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТҮРЛЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ЖҮРГІЗУ
Орфографияны оқыту әдістемесі. Орфография жұмыстарының түрлері және оларды жүргізу
Қазақ тілі білімі қазақ тілін зерттейтін ғылым саласы
МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІ
Математика сабағындағы тексеру жұмыстарының маңызын әдістемелік негіздеу
Вакциналардың түрлері
Сауат ашу әдістері
Бақылау сабақтары
ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ МАШИНАЛАРДЫ ЖӨНДЕУ
БҮЛІНГЕН АУЫЛШАРУАШЫЛЫҚ ЖЕРЛЕРДІ ҚАЛПЫНА КЕЛТІРУ
Пәндер