Қазақ тілінің синтаксисін қатысымдық-танымдық тұрғыдан оқыту: теориялық және әдістемелік негіздер


Slide 1

Қазақ тілінің синтаксистік жүйесін оқыту

Slide 2

А. Байтұрсыновтың қазақ тілі синтаксисі туралы тұжырымдары оны оқыту жөніндегі соны пікірлер болып табылады. Тілші синтаксистің теориясын бір жүйеге түсірумен қатар, оны меңгертудің жолдарын ұсынды. «Ауыздан шыққан сөздің бәрі сөйлем бола бермейді, айтушының ойын тыңдаушы ұғарлық даражада түсінікті болып айтылған сөздер ғана сөйлем болады» деп, сөйлемнің қатысымдық қызметін айқындады

Slide 3

Синтаксисті қатысымдық-танымдық тұрғыдан оқыту мәселесі

Slide 4 Slide 5 Slide 6 Slide 7 Slide 8

Қ/с

Синтаксистің бөлімдері

Синтаксистің тұлғалары

Синтаксис тұлғалары-

ның өзара байланысы

1

Сөз бен оның формасының синтаксисі

Сөз бен оның формасы

Барлық синтаксистік тұлғаларды жасауға қатысады.

2

Сөз тіркесі синтаксисі

Сөз тіркесі

Жай сөйлемді құрауға қатысады. жеке сөзден және оның формасынан тұрады.

3

Жай сөйлем синтаксисі

Жай сөйлем

Құрмалас сөйлем мен күрделі синтаксистік тұтастық құруға қатысады.

4

Құрмалас сөйлем синтаксисі

Құрмалас сөйлем

Күрделі синтаксистік тұтастық құруға қатысады.

Жай сөйлемдерден тұрады.

5

Мәтін синтаксисі

Күрделі синтаксистік тұтастық

Жай сөйлем мен құрмалас сөйлемнен тұрады.

Slide 9

Синтаксис

Сөйлемнің

синтаксисі

Сөз тіркесінің

синтаксисі

Сөздердің өзара тіркесу

қабілеттілігі, тіркесу

тәсілдері мен формалары,

сөз тіркестерінің құрамы,

олардың түр-түрі

қарастырылады.

Сөйлемнің құрылу

принциптері, сөйлемнің

құрамы, олардың түр-

түрі қарастырылады.

Slide 10

Сөйлем синтаксисі типтері

Жай сөйлем синтаксисі

Құрмалас сөйлем синтаксисі

Жақты

Жақсыз

Толымды

Толымсыз

Атаулы

Сабақтас

құрмалас

Салалас

құрмалас

Slide 11

Қазақ тілі синтаксисін тіл білімінің жеке саласы ретінде дәстүрлі оқыту. Синтаксисті оқыту мәселелері Ә. Хасенов, А. Әбілқаев, Ш. Әуелбаев және т. б. ғалымдардың еңбектерінен бастау алады.

И. Ұйықбаев «грамматикалық ережелерді білмеу, сөйлемдегі мағыналық қарым-қатынастарды түсінбеу орфографиялық қателерге» соқтыратынын дәлелдеп, диктанттың түрлеріне, олардың атқаратын рөліне тоқталып, сызбалар мен үлестірме қағаздарды ұтымды қолданудың жолдарын ұсынады


Ұқсас жұмыстар
8-сыныпта жай сөйлем синтаксисін оқыту: ізгілендіру технологиясының әдістемелік негіздері
Диалогтік оқыту арқылы сыни тұрғыдан ойлауды дамыту: әдістемелік негіздер мен артықшылықтары
Қазақ тілінің фонетикасын оқыту әдістемесі
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік оқыту: теориялық негіздер мен әдістемелік мәселелер
Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту: тарихи-теориялық негіздер, оқыту стратегиялары және практикалық қолданылуы
Бастауыш мектепте қазақ тілінің грамматикасын оқыту: морфология мен әдістемелік тәсілдер
Қатысымдық бағыттағы қазақ тілін оқытуда жіктік жалғауын меңгерту әдістемесі
Бастауыш сыныпта Ыбырай Алтынсарин шығармаларын оқыту: теориялық негіздер мен әдістемелік сабақ жүйесі
Қазақ тілінің фонетикасын оқыту әдістемесі мен практикалық жаттығулары
Қазақ тілінің фонетикасы мен емлесінің тарихи-теориялық негіздері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz