БАЛАНЫҢ МІНЕЗІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ЖӘНЕ ТӘРБИЕЛЕУ ЖОЛДАРЫ




Презентация қосу
БАЛАНЫҢ
МІНЕЗІН
ҚАЛЫПТАСТЫ
РУ ЖӘНЕ
ТӘРБИЕЛЕУ
ЖОЛДАРЫ
МІНЕЗ-АДАМДАРДЫҢ
ТІРШІЛІК ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ
ҚЫЛЫҒЫН БЕЙНЕЛЕЙТІН
ТҰРАҚТЫ ЖӘНЕ МӘНДІ
ПСИХИКАЛЫҚ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНІҢ ҮЙЛЕСІМІ.

“Мінез” ұғымын алғаш
грек философы және “Мінездеме” тек адамның
ғалымы Аристотельдің адамгершілік бейнесін
досы Теофраст енгізген суреттеуден тұрады.
болатын. “белгі”, Осындай мағынада “мінез”
“ерекшелік” деген терминін ХVII ғасырда
мағынада қолданылады. Лабрюйер қолданды.
(б.з.б.IV-III ғ)
Ұлы гуманист-ақын Абай өз
кезіндегі жастардың жағымсыз
мінездерін қатаң сынға алды.
Ынсап, ұят, ар, намыс, сабыр,
талап,
Бұларды керек қылмас ешкім
қалап,
Терең ой, терең ғылым іздемейді,
Өтірік пен өсекті жүндей сабап,-
дейді Абай.
Осындай жексұрындардың
мінездері мен әрекеттерін
әшкерелей отырып, Абай жастарға:
Пайда ойлама, ар ойла,
Талап қыл артық білуге, -дейді.
Мінездің табиғи
және әлеуметтік Мінездің маңызы
жағы:

Мінез туыстан пайда
Мінез адам өмірін
болмасада, нерв
сәулелендіре
жүйесінің, адамның отырып, сонымен
табиғи жағының бірге өмір салтына
ерекшелігі мінез ықпал жасайды.
Мінезді адам қоғамға
көріністерінде,
аса пайдалы болады,
оның жекелеген өйткені ол алда
бітімінің тұрған қоғамдық
қалыптасуында міндеттерді шешуде
байқалып отырады. белсенділік қабілет
көрсетті.
Мiнез құбылысын зерттейтiн
ғылым характерология ұзақ даму тарихына
ие. Ғасырлар бойы бұл психология саласы
мiнездер типiн саралап, адамның əртүрлi өмiр
жағдайларындағы əрекет қылығын болжастыру
мақсатында əрқандай мiнез сипатын
нақтылаумен шұғылданып келдi.
Адамның тума емес, өмiр барысында
қалыптасатын белгiсi
болғандықтан, мiнез типтерiн жiктеу көбiне
тұлға дамуындағы сыртқы, жанама
факторларға негiзделедi.

Мiнез жөнiндегi бiлiмдер
г ия
е оло
т е р
ра к
Ха

Мiнез ды знама
Жұ л
жөнiндегi
бiлiмдер

Хироманти
я

Граф
олог
ия
Адамның басқа да келбет көрiнiстерi (көз,
ауыз,
отырыстұрыс т.б.) негiзiнде мiнездi
байқастыру осы
физиогномика аймағында жоғары дамыған.
Хиромантия (сһеіг қол, тапііа бал ашу) адам
мінезін алақанның тері бедерлері, түсі арқылы
болжастыру жүйесі.
Дерматоглифика бармақ, алақан терісіне
тумадан түсетін өрнектер арқылы адам
мінезін тексерсе
Жұлдызнама(гороскоп) адам мiнезiн туған
күнiмен байланыстырып түсiндiредi. Жалпы
қабылданған уақыт өлшемдерi белгiлi кезең.
Мiнез бiтiстерi

Адам мінезі сан алуан. Бұл ісəрекетте
айқын көрінеді: біреудің барша қимылы
шапшаң, екінші
асықпайды, бірақ ісі тыңғылықты; үшінші
іске ойланбастан асыла салады, кейін
барып ойланады, жағдайға қарай ісін
ретіне келтіреді. Адам мінезінде көрінетін
мұндай ерекшеліктер мiнез бiтiстерi деп
аталады
Адамның мiнез бiтiстерiнде ақыл-
ой (интеллект) үлкен маңызға ие
МIНЕЗ ТҮРЛЕРI
МЕН ТИПТЕРI

Мiнез түрi өзiнiң құрамындағы бiтiстердiң жалпы
сипатына тəуелдi келедi, ал
бiтiстер негiзгi немесе
жетекшi жəне қосалқы болып бөлiнедi.
Негiзгiлерi
адамның бағыт бағдарын айқындауға ықпалын
тигiзiп, яғни адамның тұрақты мiнезiнiң сипатын
бередi де, қосалқылары мiнез қырларын
толықтыра
түседi. Мысалы, батылсыздық, қорқақтық жəне
альтруистiк бiтiстердiң алғашқы екеуi жетекшi
мəнге
ие
МІНЕЗДІҢ
ФИЗИОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗІ.
Ойшыл тип

И.П.Павлов
ережесі
бойынша Көркем тип
мінездің
3 түрі:

Орташа тип
МІНЕЗДІҢ ФИЗИОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗІ.
Адам мінезінің физиологиялық негізін
ашып көрсетуде ерекше орын алатын
жайт – жоғары жүйке қызметінің
типтеріндегі ауыспалы құбылыс. Осы
орайда, И.П.Павлов қандай сигнал
жүйесінің басым екендігіне қарай адам
мінезінің типтерін мынадай үш түрге
бөлінеді.
1. Ойшыл тип – бұл негізінен, сөзбен
байланысты екінші сигнал жүйесі
рефлекторлық қызметінің басымдылығы.
2. Көркем тип – бірінші сигналдық шартты
рефлекстің басымдылығы.
3. Орташа тип – мұнда екі сигнал жүйесінің
МІНЕЗ МӘНІ

Өзіндік
қатнасына
орай:
Мінез
Мінез
-қамқоршы
(альтурист)
-өзімшіл
(эгоист) Адамдарме
н
қатынасын
Сана – сезімге а орай:
орай: -үйірмен
-тұйық
-терең ойлылық
-тапқырлық
-зеректік
-әуестік
-және т.б.
Мінезді тәрбиелеу жолдары

Оқушыларға та
Балалар ұжымы қоя білу,нәтиже
оқушы мінез қадағалау.
бітістерін дамытатын
және оны тереңдететін
шешуші фактор.

Халқымыздың
әр заманда Оқушылардың мінез
ғұмыр кешкен бітістерін тәрбиелеуде
Перзенттерінің еңбектің алатын
үлгі - өнегелеріне орны ерекше.
тәрбиелеу.
Оқушылардың мінез бітістерінің
қалыптасуында дене шынықтыру
жаттығулары мен тұрақты күндік
режимнің де тигізетін пайдасы мол.
Дене шынықтыру сабақтарындағы
жаттығулар адамдарды ерлік пен
батылдыққа, табандылық пен өз
күштеріне сене білуіне тәрбиелейді.
Дене шынықтыру мен спорт
жаттығулары біздің күнделікті
әдетімізге сіңсе ғана адамға қажетті
жақсы мінез бітістерінің
қалыптасуына жәрдемін тигізеді. Ал
онымен оқта – текте айналысу, ерік –
жігеріңді жасытып, мұқалтып
жіберуге себепші болады.
Назар
аударғандарыңы
зға

РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Мінез - құлық тәрбиесі, мәдениеті және нормалары
Ақпараттық технологиялар
ТҰЛҒАНЫҢ ҚАБІЛЕТІ
Мектеп жасындағы баланың мінез-құлық ерекшеліктері
Бала тәрбиесі бесіктен
Мектеп жасына дейінгі балалардың эстетикалық тәрбиесі
Дарынды балаларды анықтау жолдары
ДАРЫНДЫ ЖӘНЕ ТАЛАНТТЫ БАЛАЛАРҒА МҰҒАЛІМ
Ғылыми дүниетаным оқушының интеллектуалды дамуының негізі
Жасөспірім және жеткіншек жастағы тәрбие мен оқыту мәселелері
Пәндер