Бұдабай Қабылұлы


Slide 1

Бұдабай Қабылұлы

1842-1912

Slide 2

Бұдабай Қабылұлы

Бұдабай 1842 жылы қазіргі Қызылорда облысының, Шиелі ауданында, Сырдарияның сол жағалауында, Керделі деген жерде дүниеге келген. Бұл қазіргі «Қарғалы» ауылының маңы. Зираты сол төңіректегі «Әулие тораң­ғыл» деген жерде. Молда Мұсакен, Нәті қызбен, Қарлығамен айтыстары белгілі. Оның атын қазақ еліне түгел танытқан шығармасы «Әйекені жоқтауы» деп аталады. Бұл шығарманың туу тарихы, қысқаша айтқанда, мынандай: 1880 жылы Ақмешіт (қазіргі Қызылорда) қаласында Шиелінің сол кездегі волостной управителі Әйеке Бекежановты (1839-1880) болыс сайлауы кезінде Әлмембет Тұрсынбаев (1829-1909) атып өлтіреді. Мұның аяғы ел ішінде зор бөлінушілікке айналып кете жаздап, Бұғадай ақынның араласуымен рулық екі топ мәмілеге келеді. Ақынның көзі тірісінде, 1883 жылы қазанда осы жырдың үзіндісі, ал 1925 жылы Ахмет Байтұрсынұлы жинап, бастырған «Жиырма үш жоқтау» атты жинақта тағы бір нұсқасы жарық көрді.

Slide 3 Slide 4

«Қарғалы» ауылының тұр­ғын­дары Нұрбапа (Нұрпан) Оралбайұлы мен оның күйеу баласы Үсен Дүйсенбаев Бұда­байдың зиратына алып барушы, таныстырушы жандар. Өзінің де өлеңге әуестігі бар Нұрпан ол-жө­некей әңгіме үстінде кезінде Бұдабайдың қолда бар өлеңдерін «Бұдабай жинағын» құрас­тырған Нұрмахан Қасымовқа бергенін айтты. Қорым «Қарғалыдан» «Таштоп» деген жерге қарай жүргенде он шақы­рымдай жерде екен. Зират жолдың жиегінде, зәулім өскен тораң­ғыл ағаштың түбінде. Көлеңкесі қою, биік жабайы ағаш киелі ақын зиратының басында өсіп тұрғандықтан «Әулие тораңғыл» атан­ған­дай. Басына туыстары жазып қойған мәрмәр көктас болмаса, Бұдабайдың жерлен­геніне жүз жыл өткен, қазір теп-тегіс бұл жерді зират деп ойлай қоймайсың. Айнала қалың өскен жиде, жыңғыл, шеңгел, қамыс, тоғай, жал-жал бұйрат құмдар. Дария қашық емес.

Slide 5 Slide 6 Slide 7

Әуелі Құдай жаратқан,

Екінші сөзім - Мұхаммед.

Бейнетті басқа бір өлім,

Мұхаммедке болса үмбет.

Жылады деп сөкпеңіз,

Жиналып келген әлеумет.

Ақырын Алла бермесе,

Орнады бізге бір нәубет.

Қарадан шығып хан болса,

Қиын екен хүкімет.

Хүкіметті құрысын,

Тартқызып кетті-ау тақсырет.

Басымда менің қайғы көп,

Аузым - жалын, ішім - өрт.

Айналайын көкежан,

Қараның болдың ханыңдай.

Қарайғанды ықтаттың

Қамысқа түскен жалындай.

Адыра қалды ақ ордаң

Иесіз қалған ауылдай.

Көсегемді көгерттің

Көктемдегі жауындай.

Жерілмей қалды жеңсігім

Жаңа бір піскен қауындай.

Аға деп арқа сүйейтін

Арқада жатыр Ағыбай.

Әйтілеу болса қартайды

Тұғырдан түскен жабыдай.

Орта жүздің көркі едің

Қоңыраулы бұйра нарындай,

Ай мүйізді қошқардай,

Қол жетпейтін асқардай.

Порымың, көке, бар еді

Баязит пенен Бостандай.

Қазылығың бар еді

Хазіреті Омар, Оспандай.

Үммәтқа белді байладың

Алланың құлы Арыстандай.

Үлгілі қылып сөз айттың

Тәпсірден шыққан дастандай.

Құрама жиып, ел қылдың

Еспенің көзін ашкандай!

Қара суды қайнатын,

Қаймағын алған барма екен?

Қара нарды зарлатып,

Тайлағын алған барма екен?

Әйекем менің сыймайтын -

Дүние сонша тарма екен?!

Әйтекені жоқтау

Slide 8 Slide 9

3

4

6

5

7

9

1

2

8

Slide 10

Мәделі ақынның 1924жылы «Жас қайраттың» бесінші санында жарияланған толғауы?

«Арыстан Ташкент жаққа Шәріп барған» толғауы

Slide 11

Базар жырау қай

аймақтарды аралаған?

Хиуа, Хорезм, Бұхара

Slide 12

Шоқан қай ақыннан «Қозы Көрпеш- Баян сұлу » жырын қай жылы жазып алған?

1860жылы 6 наурызда, Шөже ақыннан

Slide 13

Базар Оңдасынұлы қандай поэтикалық тілдерді қолданды?

Әсірелеу

Теңеу

Эпитет

Метафора

Slide 14

Сара

шығармашылығының арқауы?

Замана қайшылықтары, кедей-кепшік пен әйел жұртының құқықсыздығы

Slide 15

Күні бүгінге дейін Сара шығармашылығын зерттеп, нәтижелі еңбек етіп жүрген зерттеуші?

Қалилаханов Тәңірберген

Slide 16

Я. Лютшьтің «Әйекені жоқтау» толғауын қай жылы, қай қалада бастырған?

1883 жылы, Ташкент қаласында

Slide 17

Бұдабай Қабылұлының өмір сүрген жылдары?

1842-1912жж.

Slide 18

Майлықожа ақынның әдеби мұрасын жанр мен мазмұнына қарай топталуы:

1. Ғибрат нақылдар;

2. Арнау өлеңдер;

3. Дастан-мысалдар;

4. Айтыстар;

Slide 19
Ұқсас жұмыстар
Айтыс - халық ауыз әдебиетінің ерекше бір түрі
Байтұрсынұлы қалдырған бай мұраның тағы бір саласы - көркем аударма
Латын жазулы түркі жазба ескерткіштері
Қазақ халқының әншілік өнер
Қазақ халық әншісі
XX ғ. басындағы Қазақстанның мәдениеті
Еңбекші Қазақ газеті бетінде өлең
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz