Арнайы психология



Арнайы психология
Техникалық және кәсіптік білім
Алматы қаласының Денсаулық сақтау Басқармасы
ШЖҚ МКК «Медициналық колледж»
Техническое и профессиональное образование
ГКП ПХВ « Медицинский колледж»
Управление здравоохранения г. Алматы
ЦМК «ГӘЭ пәндер», ЦӘК «ГСЭ »

Арнайы психология
Арнайы психология - психикалық және дене бітімі жағынан кемістіктері бар ересек адамдар мен балалардың психикалық даму заңдылықтарын және психикалық қызметтерінің өзіндік ерекшеліктерін зерттейтін психология ғылымының дербес саласы.

Арнайы психологияның жеке бағыттары:
кемақылдар психологиясы (олигофренопсихология) ;
саңырау және нашар еститіндер психологиясы (сурдопсихология) ;
соқыр және нашар көретіндер психологиясы (тифлопсихология) ;
психикалық дамуы тежелген (ПДТ) балалар психологиясы;
сөйлеуінде бұзылыстары бар балaлар психологиясы;
тірек-қимыл аппараты зақымданған (ТҚАЗ) балалар психологиясы.

Арнайы психологияның ерекше, арнайы әдістері жоқ. Жалпы психология, балалар психологиясы және педагогикалық психологияда сияқты жеке және топтық лабораториялық психологиялық эксперимент, бақылау, іс-әрекет өнімдерін зерттеу (мысалы, балалар жазба жұмыстарын талдау, олардың суреттерін, еңбек сабақтарында жасаған әр түрлі заттарын зерттеу), саулнама, проективті әдістемелер, тест, оқу эксперименттері, сонымен қатар, шартты-рефлекторлы әдістемелер қолданылады. Әр әдістеме нақты мақсатқа және зерттеу объектісінің ерекшеліктеріне сай қолданылады

Арнайы психологияның сүйенетін қағидалары
Объективтілік қағидасы психикалық көріністерді зерттейді; демек ғылыми негізделген дәйектерге сүйену және зерттеу нәтижелерін логикалық тұрғыдан талдау және қазіргі заманғы психологиялық теорияға сүйену.
Кешенділік қағидасы - дәрігерлік тексеру, психологиялық тексеру және педагогикалық тексеру болып табылады.
Жоспарлылық қағидасы - баланы жүйелі түрде зерттеу.
Детерминизм қағидасы - кез келген құбылыстың өзіндік себептері бар деген қағиданы ұстану.
Кеміс дамудың себептерін есепке алу қағидасы. Бұл даму кемістігі бар балалардың психикалық дамуындағы ерекшеліктердің себептерін анықтау қажеттілігі. Ол үшін кемістіктің құрылымы, тегі және тереңдігі туралы медициналық білім, психологиялық-педагогикалық мәліметтер қажет.
Генетикалық қағида - динамикада, яғни баланың психикасын жалпы даму барысында, іс-әрекет барысында зерттеу.
Әлеуметтік және биологиялық даму деңгейінің өзара байланысын есепке алу қағидасы. Яғни бала дамуына әлеуметтік ортаның әсер етуі және керісінше.
Талдау-жинақтау (анализ-синтез) қағидасы. Л. С. Выготский ілімі бойынша, алғашқы кемістікті есепке алу, негізгі симптомдар және психикалық қосымша асқынулар немесе туынды кемістіктерді талдау.

Естуінде кемістігі бар балалар психологиясы

Этиологиясы:
Тұқымқуалаушылық(50 % жағдайда)
Пренатальді кезеңдегі жұқпалы аурулар(қызылша, сифилис т. б. )

Жіктелуі
Саңырау балалар:
Ерте саңырау болған(тілі шықпай тұрып)
Кеш саңырау болған(тілі шыққаннан кейін)
Нашар еститін балалар:
Сөйлеуі дамыған
Сөйлеудің терең бұзылыстары


Жесттер:
Сөйлесу жесттрі (құлағы естімейтін адамдар бір бірімен сөйлесу үшін қолданады)
Калькир жесттері
(сурдоаудармашылар іскерлік кездесулерді қолданады)

Естуінде кемістігі бар балалардың тұлғасының өзгеру
Көңіл күйі төмен болуы
Сөйлесудің қиындауына байланысты тұйықталуы
Қиялға берілуі

Көруінде кемістігі балалар психологиясы

Этиологиясы:
Тұқымқуалаушылық(15 - 30 % )
Пренатальді кезеңдегі потологиялар(интоксикациялар, жұқпалы және эндокринді аурулар) - 80% көп жағдайда
Постнатальді кезеңдегі потологиялар(жарақаттар, нейроинфекциялар, балалар жұқпалы аурулары) .

Жіктелуі
Соқыр балалар:
Соқыр болып туылғандар
Кейіннен соқыр болғандар
Нашар көретін балалар:
Оқыту процесін жүргізуге болатындай дәрежеде көру

Соқыр болып туылған немесе 3 жасқа дейін соқыр болған балалардың сыртқы орта көріністері туралы еш көріністері болмайды.

Соқыр адамдардың қарым қатынас түрлері
Тәуелділік
Қашу
Әлеуметтік жағдай

Өзін-өзі бағалауы
Өте жоғары-дефектті жоққа шығарады
Өте төмен -өзін басқалардан кем деп бағалайды

Сөйлеуінде кемістіктері бар балалардың психологиясы

Бұзылыстың клинико-психологиялық жіктелуі
Ауызша сөйлеудің потологиялары:
Алалия
Дизартрия
Жазбаша сөйлеудің потологиялары:
Дизграфия
Дизлексия

Өзін-өзі бағалауы
Өте жоғары-дефектті жоққа шығарады
Өте төмен -өзін басқалардан кем деп бағалайды

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Богданова Т. Г. Сурдопсихология: Учебное пособие. - М., 2002
Выготский Л. С. Основы дефектологии // Собр. Соч. : В 6 т. - М., 1983. - Т. 5
Литвак А. Г. Тифлопсихология. - М., 1985
Специальная психология: Учеб. пособие / Под ред. В. И. Лубовского. - М., 2005
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz