Арнайы психология
Презентация қосу
Техникалық және кәсіптік білім
Техническое и профессиональное образование
Алматы қаласының Денсаулық сақтау
ГКП ПХВ « Медицинский колледж»
Басқармасы
Управление здравоохранения г.Алматы
ШЖҚ МКК «Медициналық колледж»
ЦМК «ГӘЭ пәндер» , ЦӘК «ГСЭ »
Арнайы психология
Арнайы психология
Арнайы психология –
психикалық және дене
бітімі жағынан
кемістіктері бар ересек
адамдар мен балалардың
психикалық даму
заңдылықтарын және
психикалық қызметтерінің
өзіндік ерекшеліктерін
зерттейтін психология
ғылымының дербес
саласы.
Арнайы психологияның жеке
бағыттары:
●кемақылдар психологиясы (олигофренопсихология);
●саңырау және нашар еститіндер психологиясы
(сурдопсихология);
● соқыр және нашар көретіндер психологиясы
(тифлопсихология);
● психикалық дамуы тежелген (ПДТ) балалар
психологиясы;
●сөйлеуінде бұзылыстары бар балaлар психологиясы;
●тірек-қимыл аппараты зақымданған (ТҚАЗ) балалар
психологиясы.
● Арнайы психологияның ерекше,
арнайы әдістері жоқ. Жалпы
психология, балалар
психологиясы және
педагогикалық психологияда
сияқты жеке және топтық
лабораториялық психологиялық
эксперимент, бақылау, іс-әрекет
өнімдерін зерттеу (мысалы,
балалар жазба жұмыстарын
талдау, олардың суреттерін,
еңбек сабақтарында жасаған әр
түрлі заттарын зерттеу),
саулнама, проективті
әдістемелер, тест, оқу
эксперименттері, сонымен
қатар, шартты-рефлекторлы
әдістемелер қолданылады. Әр
әдістеме нақты мақсатқа және
зерттеу объектісінің
ерекшеліктеріне сай
қолданылады
Арнайы психологияның сүйенетін
қағидалары
● Объективтілік қағидасы психикалық көріністерді зерттейді; демек ғылыми
негізделген дәйектерге сүйену және зерттеу нәтижелерін логикалық тұрғыдан
талдау және қазіргі заманғы психологиялық теорияға сүйену.
● Кешенділік қағидасы – дәрігерлік тексеру, психологиялық тексеру және
педагогикалық тексеру болып табылады.
● Жоспарлылық қағидасы – баланы жүйелі түрде зерттеу.
● Детерминизм қағидасы – кез келген құбылыстың өзіндік себептері бар деген
қағиданы ұстану.
● Кеміс дамудың себептерін есепке алу қағидасы.Бұл даму кемістігі бар
балалардың психикалық дамуындағы ерекшеліктердің себептерін анықтау
қажеттілігі. Ол үшін кемістіктің құрылымы, тегі және тереңдігі туралы
медициналық білім, психологиялық-педагогикалық мәліметтер қажет.
● Генетикалық қағида – динамикада, яғни баланың психикасын жалпы даму
барысында, іс-әрекет барысында зерттеу.
● Әлеуметтік және биологиялық даму деңгейінің өзара байланысын есепке алу
қағидасы. Яғни бала дамуына әлеуметтік ортаның әсер етуі және керісінше.
● Талдау-жинақтау (анализ-синтез) қағидасы. Л.С. Выготский ілімі бойынша,
алғашқы кемістікті есепке алу, негізгі симптомдар және психикалық қосымша
асқынулар немесе туынды кемістіктерді талдау.
Естуінде кемістігі бар балалар
психологиясы
Этиологиясы:
●Тұқымқуалаушылық(50 % жағдайда)
●Пренатальді кезеңдегі жұқпалы
аурулар(қызылша,сифилис т.б.)
Жіктелуі
Саңырау балалар: Нашар еститін
●Ерте саңырау балалар:
болған(тілі шықпай ●Сөйлеуі дамыған
тұрып) ●Сөйлеудің терең
●Кеш саңырау бұзылыстары
болған(тілі
шыққаннан кейін)
Өзін өзі бағалауы
•Өз мүмкіндіктерін жоғары бағалайды
•Өзін бағалауы құлағы еститін
балаларға қарағанда артта қалған
Жесттер:
●Сөйлесу жесттрі ●Калькир жесттері
(құлағы естімейтін (сурдоаудармашылар
адамдар бір бірімен іскерлік
сөйлесу үшін кездесулерді
қолданады) қолданады)
Естуінде кемістігі бар
балалардың тұлғасының өзгеру
●Көңіл күйі төмен болуы
●Сөйлесудің қиындауына байланысты тұйықталуы
●Қиялға берілуі
Көруінде кемістігі балалар
психологиясы
Этиологиясы:
●Тұқымқуалаушылық(15 - 30 % )
●Пренатальді кезеңдегі
потологиялар(интоксикациялар,жұқпалы және
эндокринді аурулар) – 80% көп жағдайда
●Постнатальді кезеңдегі
потологиялар(жарақаттар, нейроинфекциялар,
балалар жұқпалы аурулары).
Жіктелуі
Соқыр балалар: Нашар көретін
●Соқыр болып балалар:
туылғандар Оқыту процесін
●Кейіннен соқыр жүргізуге
болғандар болатындай
дәрежеде көру
Соқыр болып туылған немесе 3 жасқа
дейін соқыр болған балалардың сыртқы
орта көріністері туралы еш көріністері
болмайды.
Соқыр адамдардың қарым қатынас
түрлері
●Тәуелділік
●Қашу
●Әлеуметтік жағдай
Өзін-өзі бағалауы
●Өте жоғары- ●Өте төмен -өзін
дефектті жоққа басқалардан кем деп
шығарады бағалайды
Сөйлеуінде кемістіктері бар
балалардың психологиясы
Бұзылыстың клинико-психологиялық
жіктелуі
Ауызша сөйлеудің Жазбаша сөйлеудің
потологиялары: потологиялары:
●Алалия ●Дизграфия
●Дизартрия ●Дизлексия
Өзін-өзі бағалауы
●Өте жоғары- ●Өте төмен -өзін
дефектті жоққа басқалардан кем деп
шығарады бағалайды
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі
●Богданова Т.Г. Сурдопсихология: Учебное пособие. –
М., 2002
●Выготский Л.С. Основы дефектологии // Собр. Соч.: В
6 т. – М., 1983. – Т.5
●Литвак А.Г. Тифлопсихология. – М., 1985
●Специальная психология: Учеб. пособие / Под ред.
В.И. Лубовского. – М., 2005
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz