Арнайы психология


Slide 1

Арнайы психология

Техникалық және кәсіптік білім

Алматы қаласының Денсаулық сақтау Басқармасы

ШЖҚ МКК «Медициналық колледж»

Техническое и профессиональное образование

ГКП ПХВ « Медицинский колледж»

Управление здравоохранения г. Алматы

ЦМК «ГӘЭ пәндер», ЦӘК «ГСЭ »

Slide 2

Арнайы психология

Арнайы психология - психикалық және дене бітімі жағынан кемістіктері бар ересек адамдар мен балалардың психикалық даму заңдылықтарын және психикалық қызметтерінің өзіндік ерекшеліктерін зерттейтін психология ғылымының дербес саласы.

Slide 3

Арнайы психологияның жеке бағыттары:

кемақылдар психологиясы (олигофренопсихология) ;

саңырау және нашар еститіндер психологиясы (сурдопсихология) ;

соқыр және нашар көретіндер психологиясы (тифлопсихология) ;

психикалық дамуы тежелген (ПДТ) балалар психологиясы;

сөйлеуінде бұзылыстары бар балaлар психологиясы;

тірек-қимыл аппараты зақымданған (ТҚАЗ) балалар психологиясы.

Slide 4

Арнайы психологияның ерекше, арнайы әдістері жоқ. Жалпы психология, балалар психологиясы және педагогикалық психологияда сияқты жеке және топтық лабораториялық психологиялық эксперимент, бақылау, іс-әрекет өнімдерін зерттеу (мысалы, балалар жазба жұмыстарын талдау, олардың суреттерін, еңбек сабақтарында жасаған әр түрлі заттарын зерттеу), саулнама, проективті әдістемелер, тест, оқу эксперименттері, сонымен қатар, шартты-рефлекторлы әдістемелер қолданылады. Әр әдістеме нақты мақсатқа және зерттеу объектісінің ерекшеліктеріне сай қолданылады

Slide 5

Арнайы психологияның сүйенетін қағидалары

Объективтілік қағидасы психикалық көріністерді зерттейді; демек ғылыми негізделген дәйектерге сүйену және зерттеу нәтижелерін логикалық тұрғыдан талдау және қазіргі заманғы психологиялық теорияға сүйену.

Кешенділік қағидасы - дәрігерлік тексеру, психологиялық тексеру және педагогикалық тексеру болып табылады.

Жоспарлылық қағидасы - баланы жүйелі түрде зерттеу.

Детерминизм қағидасы - кез келген құбылыстың өзіндік себептері бар деген қағиданы ұстану.

Кеміс дамудың себептерін есепке алу қағидасы. Бұл даму кемістігі бар балалардың психикалық дамуындағы ерекшеліктердің себептерін анықтау қажеттілігі. Ол үшін кемістіктің құрылымы, тегі және тереңдігі туралы медициналық білім, психологиялық-педагогикалық мәліметтер қажет.

Генетикалық қағида - динамикада, яғни баланың психикасын жалпы даму барысында, іс-әрекет барысында зерттеу.

Әлеуметтік және биологиялық даму деңгейінің өзара байланысын есепке алу қағидасы. Яғни бала дамуына әлеуметтік ортаның әсер етуі және керісінше.

Талдау-жинақтау (анализ-синтез) қағидасы. Л. С. Выготский ілімі бойынша, алғашқы кемістікті есепке алу, негізгі симптомдар және психикалық қосымша асқынулар немесе туынды кемістіктерді талдау.

Slide 6

Естуінде кемістігі бар балалар психологиясы

Slide 7

Этиологиясы:

Тұқымқуалаушылық(50 % жағдайда)

Пренатальді кезеңдегі жұқпалы аурулар(қызылша, сифилис т. б. )

Slide 8

Жіктелуі

Саңырау балалар:

Ерте саңырау болған(тілі шықпай тұрып)

Кеш саңырау болған(тілі шыққаннан кейін)

Нашар еститін балалар:

Сөйлеуі дамыған

Сөйлеудің терең бұзылыстары

Slide 9 Slide 10

Жесттер:

Сөйлесу жесттрі (құлағы естімейтін адамдар бір бірімен сөйлесу үшін қолданады)

Калькир жесттері

(сурдоаудармашылар іскерлік кездесулерді қолданады)

Slide 11

Естуінде кемістігі бар балалардың тұлғасының өзгеру

Көңіл күйі төмен болуы

Сөйлесудің қиындауына байланысты тұйықталуы

Қиялға берілуі

Slide 12

Көруінде кемістігі балалар психологиясы

Slide 13

Этиологиясы:

Тұқымқуалаушылық(15 - 30 % )

Пренатальді кезеңдегі потологиялар(интоксикациялар, жұқпалы және эндокринді аурулар) - 80% көп жағдайда

Постнатальді кезеңдегі потологиялар(жарақаттар, нейроинфекциялар, балалар жұқпалы аурулары) .

Slide 14

Жіктелуі

Соқыр балалар:

Соқыр болып туылғандар

Кейіннен соқыр болғандар

Нашар көретін балалар:

Оқыту процесін жүргізуге болатындай дәрежеде көру

Slide 15

Соқыр болып туылған немесе 3 жасқа дейін соқыр болған балалардың сыртқы орта көріністері туралы еш көріністері болмайды.

Slide 16

Соқыр адамдардың қарым қатынас түрлері

Тәуелділік

Қашу

Әлеуметтік жағдай

Slide 17

Өзін-өзі бағалауы

Өте жоғары-дефектті жоққа шығарады

Өте төмен -өзін басқалардан кем деп бағалайды

Slide 18

Сөйлеуінде кемістіктері бар балалардың психологиясы

Slide 19

Бұзылыстың клинико-психологиялық жіктелуі

Ауызша сөйлеудің потологиялары:

Алалия

Дизартрия

Жазбаша сөйлеудің потологиялары:

Дизграфия

Дизлексия

Slide 20

Өзін-өзі бағалауы

Өте жоғары-дефектті жоққа шығарады

Өте төмен -өзін басқалардан кем деп бағалайды

Slide 21

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

Богданова Т. Г. Сурдопсихология: Учебное пособие. - М., 2002

Выготский Л. С. Основы дефектологии // Собр. Соч. : В 6 т. - М., 1983. - Т. 5

Литвак А. Г. Тифлопсихология. - М., 1985

Специальная психология: Учеб. пособие / Под ред. В. И. Лубовского. - М., 2005


Ұқсас жұмыстар
Арнайы психологияның дамуы
ПСИХОЛОГИЯ пәні
Психология мәселелері
Психология негіздері
Психологияның мәселелері
Жоғары мектеп психологиясының пәні, міндеттері және құрылымы
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ПСИХОЛОГИЯСЫ
ПСИХОЛОГИЯ ПӘНІНІҢ МІНДЕТТЕРІ ЖӘНЕ ӘДІСТЕРІ
Қолданбалы психология
ПСИХОЛОГИЯНЫҢ МІНДЕТТЕРІ
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz