Есімдіктер




Презентация қосу
Есімдіктер

Пән: Қазақ тілі
Мұғалімі: Рахманбекова Гулжан Токтасыновна
Сыныбы: 4 сынып
Мақсаты:

Есімдіктердің есім сөздердің орнына жұмсалатынын еске түсіре
отырып, оларды сөйлеу тілдерінде қолдана білуге үйрету, жіктеу
есімдіктерді септеуге, сөйлем ішінде тауып, сұрақ қоя білуге
дағдыландыру.

Есімдіктерді үш тілде (қазақ, орыс, ағылшын) жаттық меңгеруге
бейімдеу. Үш тіл тұғырын дамыту.

Өз елін сүйюге, патриоттық сезім қалыптастыру, сонымен қатар
өзге халықтардың тілін құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақ түрі: кіріктірілген сабақ.

Әдіс-тәсілдер: іздену, талдау, сұрақ-жауап,
әңгімелеу, өз-ара , өзін-өзі бағалау.

Пәнаралық байланыс: дүниетану, ағылшын,
орыс тілдері, музыка.

Көрнекіліктер: тақта, слайдтар, үш елдің
тулары, үлестірмелі карточкалар.
Сәлеметсіздер ме?
Қазақ тілім - өз тілім, ана тілім,
Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім.
Қастерлейді ұл-қызың мәңгі сені,
Болашағым,бақытым, дара тілім.

Үй Графи Орыс
Ағыл
к «шашу шын Қосым Қорыт
№ тасыр септеу тест
» тілі ша ынды
м. дикт тілі

Баға
Мына тұжырымдарды дәлелде:

• Етістік - сөз табы?
• Қызыл,ала, көк - етістікке жатады
• Етістіктің сұрақтары - кім?не?
• Ек, үй, түй - етістіктер ме?
• Болымды етістіктер –ма, -ме, -па, -пе, -ба, -бе жұрнақтар
арқылы жасалады?
• Боядым, бардым - 3 жақта жіктеліп тұр?
• Етістіктің 3 шағы бар?
• Етістіктер тұлғасына қарай негізгі және туынды болып
екіге бөлінеді
• Қимылдың, іс-әрекеттің болмауын, іске аспауын
білдіретін етістікті болымды етістік дейді
• бара жатыр, келіп тұр дара етістік.
Графикалық диктанттың парағы

Йә * * * * *

жоқ * * * * *
1 2 3 4 5 6 7 8

1 А М И С Ө Ә Қ Һ
2 Е Н І К Б Д Ұ Ы

Іздену әдісі арқылы жаңа тақырыпты ашу.
Шифрлар( 2-1; 1-4; 2-3; 1-2; 2-6; 2-3; 2-4)
• Бүгін сабақта есімдіктерді қайталап отырып,
оларды зат, сын, сан есімдердің орындарына дұрыс
қолдануға, жіктік есімдіктерді септеуге жаттығу.

• Есімдіктерді 3 тілде жатық меңгеру үшін саяхатқа
барамыз.

• Н.Ә.Назарбаевтың халыққа жолдауынан. Барша
Қазақстандықтарды біріктірудің басты
факторлардың бірі - еліміздің мемлекеттік тілін білу.
Туған жерді сүйю парыз, сүйю үшін білу парыз демекші ...
Сұрақ- жауап арқылы білімдерін тиянақтау:

• Туған жеріміз қай ел? (Қазақстан), ( халық саны - 16 мил 416
мың.)
• Аумағы бойынша Қазақстан нешінші орында орналасқан ?
(9орын)
• Ауданы 2724,9 мың шаршы км. Шекара ұзындығы – 15313 км
• Астанасы қай жылы бас қала болып қабылданды? (1997 ж.) Биыл
Елордамыздың 15 жылдығын тойлап отырмақшы болып отырмыз.
• Мемлекеттік тіл қай тіл? (қазақ тілі)
• Қазақ болғандықтан қазақтың көптеген дәстүрлері бар. Қандай
дәстүрлерін білесіңдер?
• Соның ішінде «Шашу» дәстүрі кең жайылған
Есімдік туралы білімдерін тиянақтау. «Шашу»
кәмпиттеріндегі тапсырмаларды орындау:

O Есімдік деген не?
O Жіктеу есімдіктерді ата?
O Есімдіктердің түрлерін атаңдар?
O Есімдіктердің сұрақтары?
O Неше жақта жіктеледі?
O Жіктеу есімдіктердің септелуі?
Суретте берілген сөздерден есімдіктерді табу.
Тапсырмаларды орындау:
Қай жақта тұрғанын анықтау.
Септеу: 1-қатар - ОЛ; 2-қатар - МЕН;
3-қатар - БІЗ.

Атау септік (кім? кімдер?) Ол, мен, біз
Ілік септік (кімнің?) оның, менің, біздің
Барыс септік (кімге?) Оған, маған, бізге
Табыс септік (кімді?) оны, мені, бізді
Жатыс септік (кімде?) ода, менде, бізді
Шығыс септік (кімнен?) одан, менен, бізден
Көмектес септік (кіммен?) онымен, менімен,
бізбен
(бір-бірін тексеру, бағалау)
O Тақтамен жұмыс
O Тиісті есімдіктерді қою.

... Бурабайдың суретін салды. ....
әжеммен бірге Майра апамның үйіне
талай бардым. Майра апам ... құшағын
жайып қарсы алды.Асқар....
дос.Айналайын, ..... атың кім? ...
ақылдасатын шаруам көп. .... алғашқы
ұстазым Төлеухан Нұрғожақызы.Арман ....
кітап алды.Оқушылардың өнері .... ұнады.
O Орыс тілі
O Балалар, біз есімдіктерді қазақ тілінде
қайталап өттік, ендеше осы
тақырыпты орыс тілінде қайталап
шығамыз. Ол үшін біз Рессей
мемлекетіне саяхатқа барамыз. Осы
мемлекетпен таныстыратын және
тақырыпты қайталауға көмектесетін
гид - Динара Сагидоллаевна.
O Ойнап тұрған әннен есімдіктерді табу.
O Тапсырмаларды орындау.
O Сергіту сәті. (жеті минут)
O Ағылшын тілі (Ұлыбританияның
гимны ойнап тұрады)

O - Қызуғышылықты ояту. Тақпақты
айту.
O - Ойын «Дұрысын тап»
O - Әнмен аяқтау (жеті минут)
O Елге оралу (Қазақстан туралы
слайдтар, Электрондық оқулық)

O - Біз өз тілімізді құрметтеп,
мәртебесін биіктетуге тиіспіз,
бұл ұлы тұлғалар Абай, Мұхтар,
Сәкен сөйлеген қасиетті де,
құдіретті тіл. Өзге тілдің бәрін
біл, өз тілінді құрметте!
• Қорытынды
Үш тілде айтылатын есімдіктердің
ұқсастығын айту
(Оқушылардың жауаптары)

• Үй жұмысы: Үш тілдегі есімдіктердің
айырмашылығын зерттеп келу.

Ұқсас жұмыстар
Психологиялық дайындық туралы
Есімдіктердің түрленуін қайталау
Есімдік
Етікші аспабының бірімен аттас есімдік
Болымсыздық есімдігін тап
Морфологиялық стилистика
Есімдіктен өткенді қайталау туралы ақпарат
Есімдіктен өткенді қайталау
Көне түркі тілі: сөйлем мүшелері
БИЛИНГВИЗМДІ ЗЕРТТЕГЕН ҒАЛЫМДАР
Пәндер