Ибн Халдунның әлеуметтік- этикалық философиясы




Презентация қосу
Ибн Халдунның әлеуметтік-
этикалық философиясы
Әбд Әр-Рахман Әбу
Зейд Ибн Халдун
1332-1496 жылдары
өмір сүрген.
XIV-XV ғасырлардағы
математиктердің
арасынан бірінші
болып қоғам дамуын
талдады.
Философ адамның әрекеттерін табиғи,
материалдық қажеттіліктерге негізделген
әрекеттермен байланыстырып қарастырған.
Ибн Халдун әртүрлі қоғамдардың
құрылымындағы айырмашылықтардың
себептерін айқындады.
Себептердің бірінші
Себептердің үшінші
түрі - бұл
түрі - саяси
психологиялық Екінші түрі -
құбылыстар, яғни
құбылыс, ол экономикалық
билікке иелер мен
сезімтал, құбылыс, табиғи
билікке
отбасындағы және және географиялық
бағынатындар
тайпадағы жеке жағдайлармен,
арасындағы қарым-
мүшелері мен еңбек, қолөнер және
қатынастар, меншік
топтарын өнер бөлінісімен
құру, өкіметтің,
байланыстыратын байланысты болады.
мемлекеттің пайда
себептердің
болуы.
сипатын анықтайды.
«Aдамдардың ерекшеліктері қоғамдық өмір болып
табылады. Бұл бірлескен өмір, қалада немесе ауылдық
жерлердегі бірлескен қоныстану, бұл адамдардың
бірігуіне, адамдардың өздерінің кажеттіліктерін
бірлесе қанағаттандыруға деген бейімділіктерімен
түсіндіріледі, өйткені адам табиғатына өмір сүрудің
қажетті құралдарын алуға бір-біріне көмектесуге
ұмтылу тән.»
Ибн Халдун
Қоғамға климат пен баска да табиғи факторлар ықпал етеді,
бірақ ең бастысы – шаруашылық нысандары өндіріс
тәсілдері. Осыған байланысты Ибн Халдун екі кезеңін
(күйін) бөліп қарайды:

Өркениетті немесе "қалалық"
Қарапайым немесе (қолөнердің, сауданың,
"ауылдық". Бұл кезеңде ғылымнын, өнердің дамуы).
адамдар тек кажеттілерді Еңбек бөлінісінің дамуы
ғана өндіреді және бұл және көптеген адамдардың
ұйымның алдында азық- күш-жігерлерін біріктіруі
түлік бөлінісі проблемасы молшылық пенастамдық
мүлде болмайды. өндірісін тудырады, ол
Қоғамның нысаны толық теңсіздік пен мәжбүрлеуге
тең дәрежелілік негізіндегі негізделген ұйымның пайда
қандас туыстар ұйымы болуына әкеп соғады. Бұл
болып табылады. кезеңге өміршілік (қоғам)
(билік-меншік) сәйкес .
“Китаб әл-Ибар уә әл
диуан әл-мубтада”
(Өсиеттер мен
ғибадатты үлгілер
кітабы)
Мукаддима кітабының мазмұны
Тарих мағынасы, тарихи қателіктердің пайда болуы
Жердің географиялық көрінісі
Шындықты білу амалдары: отбасы, қоғам және
мемлекеттік өмір формаларының эволюциясы
Экономикалық және ақыл дамуы
Мемлекеттегі еңбек түсінігі
Ғылымдар классификациясы
Ибн Халдун әл-
Фарабимен мемлекеттің мәні
туралы мәселе бойынша пікір
таластырады, оның әл-
Фарабиден айырмашылығы
мемлекетті келісімшарттың
немесе келісімнің негізінде
пайда болған адамның жасанды
туындысы емес, ұдайы қозғалыс
пен дамуда болатын қоғамның
табиғи дамуының қажетті
күрделі және қарама-
қайшылыққа толы өнімі деп
карады
2009 жылы Каирда Ибн
2007 жылы Тунисте
Халдунға қойылған
қойылған ескерткіш
ескерткіш

Ұқсас жұмыстар
Ежелгі Мұсылман философиясы
Мұсылман философиялық мектептер
Шығыс философиясы
Ежелгі Шығыс философиясы тарихи философиялық процесте дербес өзіндік ерекшелігі бар бағыт
Насыр Мұхаммад ибн
Орта ғасыр батыс философиясы
Конфуций іліміндегі этикалық құндылықтар
Қазақ халқының ұлттық этикалық құндылықтары
Араб мұсылман философиясы
ИБН РУШД МУХАММЕД АХМЕД ЯССАУИ
Пәндер