Дәрігердің біліктілігін төмендететін коммуникативті, психологиялық ерекшеліктері
Презентация қосу
Семей Медицина Университеті
Психиатрия және неврология кафедрасы
Дәрігердің біліктілігін төмендететін
коммуникативті, психологиялық
ерекшеліктері
Орындаған: Максутова А
Тексерген: Алтыбаева Г.К
Семей, 2018
Жоспар
1 Кіріспе
2 Негізгі бөлім
Үрейлік
Депрессивтілік
Интроверт дәрігер
3 Қорытынды
4 Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Коммуникативті үрдістің қатысушыларының
тиімді қатынасуына әртүрлі факторлар кедергі
келтіреді. Бұл факторлар қатынасу басталмас
бұрын немесе кенеттен дамуы мүмкін.Бұның
бәрін біз қатынасу бөгеттері деп
атаймыз.Қатынасу кезінде бөгеттерді
анықтап,салыстыра біліп және оларды
коммуникативті дағдылардың көмегімен жеңуге
тырысуымыз қажет. Медицина кәсібінде
мед.қызметкерлері позитивті қатынасуды
орната білуі міндетті. «Дәрігер-науқас» және
«мейірбике-науқас» қатынасу жүйесі жатады
Дәрігердің кәсіптік қызметі
терапиялық әсер
тактикаларын,асқынуларды
болжауды және емнің
нәтижелерін көре білу
стратегияларын жасаумен
байланысты. Осыған
байланысты дәрігерде үрейлік
сипатта болуы керек.
Үрейлік
Үрейлік — бұл эмоция, ол болжау арқылы
және болатын сәтсіздіктерді тосумен
болашаққа бағытталған.Үрейлік эмоциясы
түсініксіз жағдайларда,ақпараттың
жетіспеушілігіне сәйкес және қиын
болжам нәтижелерінде дамиды.
Үрейліктің жеңіл дәрежесі
(мазасыздану) — болатын
қатерді білдіретін
белгісіздікке қарапайым
реакциясы. Үрей
эмоциясының әсерінен
адаптивті, компенсаторлы
және қорғаныш
механизмдері болатын
қатерге тиімді төтеп
беруге мүмкіндік береді.
Дәрігер тұлғасының сапасы ретінде үрейлік науқас
жағдайындағы өзгерістерге шұғыл әсер етіп,
уақытылы қажетті шараларды қолдануға әсерін
тигізеді. Науқас мұндай әрекетті дәрігер жағынан
түсінушілік және эмоциональді көмек ретінде
қабылдайды,бұл «дәрігер-науқас» коммуникациясының
тиімділігін жоғарлатады. Бірақ, үрей эмоциясының
интенсивті дәрежесі (байбалам, қорқыныш, сұмдық)
психикалық үрдістің өнімді жұмысын тоқтатып,
бұзады. Интенсивті үрейлік жағдайды адекватты
бағалауға, яғни мүмкін нұсқауларды анықтауға және
дұрыс шешім қабылдауға кедергі жасайды.
Дәрігердің қорқынышы мен
байбаламы,науқаспен
коммуникациясын үзеді де,олардың
арасындағы психологиялық
контакт бұзылады. Дәрігер үрейлігі
науқасқа беріліп,оны қосымша
үрейлендіреді.Үрей әсерінен
организмнің әр-түрлі функциялары
бұзылады, мысалы, ұйқының
бұзылуы, тәбеттің төмендеуі
немесе керсінше жоғарлауы (кейбір
науқастарда үрей әсерінен булимия
дамиды).
Жоғарғы үрейлену түрлі аурулармен зардап шегетін
көптеген науқастарда байқалады,осы жағдайдың
дәрігер қорқынышы әсерінен күшейюін болдырмау
керек. Мұндай оқиғада науқас өзінің жағдайынан
үмітін үзіп,сауығу сенімінен айырылады.Жоғарғы
үрейлі тұлғалы дәрігерлер,науқастарды аз
толғандыратын кез келген өзгерістерге жоғарғы
үреймен қарайды.
Депрессивтілік
Дәрігердің науқаспен
коммуникациясын бұзатын тағы да
бір сипаты болып, депрессивтілік
табылады. Егерде үрей эмоциясы
болашаққа бағытталған болса,онда
депрессия бұрынғы өткен
шиеленістермен және
психотравмалық оқиғалармен
байланысты. Бұрынғы сәтсіздіктер
мен жағымсыз оқиғалар тізбек
ретінде көрініп,шарасыздық пен
үмітсіздікті құрайды.Болашағы
тұманданып,қайғыға ұшырайды.
Депрессияға бейім дәрігерлер өз
компетенттілігін төмендетіп,
науқастың сенімін тудырмайды.
Жеке уайымына батқан дәрігер
науқастың жағдайының
жақсарғанын байқамауы,оның
жазылу симптомдарын
көрсетіп,қолдамауы,керсінше оны
өзінің қайғылы сенімсіздігімен
уландырады да,жүргізілген
терапияның позитивтілігін
бұзады.
Интроверсия
«Дәрігер-науқас» сенімді қатынасының құралуын
қиындататын тағы да бір психологиялық қасиеті болып,
дәрігердің терең интровертирлігі табылады. Интроверсия
— психологияға Юнгтың енгізуімен енген термин: ол
субьектінің өзіне ғана,яғни сезімдеріне,уайымдарына
бағытталуы болып анықталады.Интроверт- өзінің
құндылықтарына, идеалына, моральді және этикалық
нормаларына және ой-пікіріне бағытталады.
Интровертирленген тұлғалы
дәрігер науқаспен қатынасуда
салмақты мәселе болуы
мүмкін.Мінездің мұндай
сипаты карьералық өсу
жолына оң әсер етуі мүмкін.
Шын мәнінде интроверттер
жоғарғы білімді, эрудирленген,
жетілдірілген маман иелері
болғанымен, қатынасуда олар
үлкен қиындықтарға тап
болады.
Интроверт-дәрігерлер
Интроверт-дәрігерлер «түмемен жабылғандай»
жабық болады. Олар өз күмәндәрін,уайымдарын
әріптестерімен немесе достарымен және де науқаспен
талқылауды әдепсіздікке жатқызады.Олар өзінің ішкі
дүниесіне ешкімді қабылдамайды және басқа адамның
әлемі оған қызықсыз көрінеді. Мұндай дәрігерде
эмпатия және симпатия өте сирек кездеседі.
Әріптестеріне және науқастарға сенбеушілік
маманның өзіндік жекеленуіне әкеледі.Ол баяу өзінің
коммуникативті компетенттілігін жоғалтады.
Интровертирленген тұлға өзінің психологиялық әлеміне
батып,сезімдерімен,идеяларымен әлектеніп,басқа
адамдар аз қызықтырады. Интроверсия интуицияның
жетіспеушілігімен, тұлға аралық қатынастағы
тактикалығының төмендеуімен, эмпатия деңгейінің
төмендеуімен және басқаның ауырсынуына,үрейіне,
мазасыздығына ортақтаспауымен сипатталады.Мұндай
қасиет дәрігердің коммуникативті компетенттілігін
төмендетіп, тиімді қатынасқа кедергі келтіретін
«коммуникативті бөгеттерді» тудырады.
Рухани жеткіліксіздік
Дәрігер кез келген рухани
элитаның өкілдерімен бірдей
деңгейде әңгімелесе алуы
тиісті,анықтап айтқанда,
мысалы, математикпен
математика тілінде,сазгермен
өзінің музыкаға деген
қызығушылығын
танытып,жазушымен әдеби
білім деңгейін көрсете сөйлесе
білуі қажет.Қызығушылықтың
тарлығы науқастарға
эмпатияны көрсетуді
шектейді.
Қорытынды
Сонымен қорытынылай келе, медициналық
қызметкердің коммуникативтік маңызды
қасиеттеріне келесілер жатады: адамгершілігі,
адамға назар аударуы, мамандығын сүю,
қайырымдылығы, кішіпейілдігі, әдептілігі. Жақсы
көңіл-күй жағдайында жанасу құрастыратын
медициналық қызметкердің тұлғалық
қасиеттеріне науқастар өте жоғары баға береді.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Ишанов П.З., Бейсенбекова Г.Б. Психологиялық-
педагогикалық диагностика негіздері. Оқу құралы. –
Қарағанды, ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 206 бет.
2. Даму психологиясы: Оқулық / М.К. Бапаева. – Алматы:
2014. – 440б.
3. Сәбет Бап-Баба (Бабаев). Психология негіздері: Оқу-
анықтмалық қолданба. Алматы: Нұр-пресс, 2007. – 106
бет.
4. Мұқанов Ы.Б. Жас және педагогикалық психология.
Алматы, 1991. – 237 бет.
5. https://kk.wikipedia.org
6. http://zkoipk.kz
Назарларыңызға
рахмет!!!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz