Оқыту деңгейлері бойынша бағдарламалық мазмұны, мақсат қою, міндеттерді қою




Презентация қосу
Оқыту
деңгейлері
бойынша
бағдарламалық
мазмұны, мақсат
қою, міндеттерді
қою
ӨЗІН-ӨЗІ ТАНУ ОҚУ ҮРДІСІНІҢ НЕГІЗГІ
МІНДЕТІ
- адамның қабілеттерін ашу және оның
темпераментің, мінезі мен қабілеттерін
ескере отырып, оны тұлға, индивид қызмет
субъектісі ретінде дамыту;оқушының
адамның өзіне, қоршаған ортаға, жалпы
адамзатқа деген қатынасын шарттайтын
өнегелі құлық негіздерін, әлеуметтік
маңызды бағыттарын қалыптастыру;
- тұлғаның құндылықтар жүйесін
қалыптастыру, қоғамға қызмет теуге
бағытталған мәселелерді шешуде білімді
шығармашылық қолданудың практикалық
дағдыларын қалыптастыру.
“ӨЗІН-ӨЗІ ТАНУ” РӨБ ЖАЛПЫ МАҚСАТЫ

- әр оқушының өзінің ішкі әлемін
ұғынуға және өзінің даралығын
ұғынуға көмектесу;
- өмірде маңызды негізгі
құзыреттіліктерді мақсатты түрде
дамыту арқылы тұлғаның үйлесімді
қалыптасуына көмектесу.
НЕГІЗГІ ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕР

1. өзінің өмірлік ұстанымын белгілеу;
2. өнегелі нормаларға сәйкес түрлі сұрақтарды
құрылымды түрде шешу;
3. өзімен, басқа адамдармен және қоршаған
ортамен достық қатынасты орнату;
4. адамдарға көмек көрсету, туғандары мен
туысқандары туралы қомқорлық ету;
5. шынайы ойлау, сөз бен әрекетте де шынайы
болу;
6. жасампаздық белсенділік, азамматылық пен
отансүйгіштікті таныту;
7. өнегелі таңдау жасауға дайын болу және өз
ойлары, сөзі ен қылықтарына жауапты болу;
8. қоғамға қызмет ету дағдыларын практикада
дамыту.
Осы мақсаттарға жету
білім беру ұйымдарының
бастауыш, негізгі орта және
жалпы орта біліміне арналған
өзін-өзі тану бойынша
бағдарламада қарастырылған
міндеттерді шешумен
қамтамасыз етіледі:
өзіне, адамдарға және қоршаған ақиқатқа құндылықты қатынасын;
қоршағандарға достықты, қамқорлықты көрсету қабілеттерін ашу;
өзін, басқаларды, әлем мен адамзатты тану, өз мәнін түсіну, өзі ен
басқаларға ізгілік пен махаббатты көрсету уәждігін дамыту;
өзінің намыз сезімін, өзіндегі сенімділікті, өз ойлары, сөздері мен
қылықтарына жауапкершілікті дамыту;
адамның ішкі және сыртқы әлемдерінің өзара байланысын, оның
табиғатпен бірлігін, физикалық және рухани денсаулықтың өзара
тәуелділігін түсіну, салауатты өмір сүру үшін өзінің физикалық және
психикалық жағдайын реттеу қабілетін дамыту;
әлеуметтік ұстанымдар мен рөлдердің көп түрлілігі тұрғысынан өз
қылықтары мен құлығын өздігінен реттеу мүмкіндіктерін сыни ұғыну
және түсіну қабілеттерін дамыту;
берілген мәтіндегі ақпаратты жинау мен талдау үшін білім, іскерлік,
дағдыларды қолдану, жағдайды талдау, жалпы адамзаттық және
этномәдени құндылықтарға қарсы келмейтін тұлғалық маңызды
шешімдерді қабылдауға өз қатынасын көрсету қабілеттерін ашу;
Күнделікті өмірде нақты сұрақтарды шешуде жасампаздық белсенділікті,
өнегелі нормаларға сәйкес белгіленген мәселелерді құрылымдық шешу
үшін ұжымда және топта , командада жұмыс жасай алу іскерлігін көрсету
қабеліттерін дамыту.
МАЗМҰННЫҢ ҚИСЫНДЫҚ ҚҰРЫЛЫМЫ

жалпы адамзаттық құндылықтардың
жүйесі
тұлғаның негізгі қасиеттері

әлеуметтік тәжірибенің құрамды

компоненттері
негізінде құрылған өзін-өзі тану бойынша
күтілетін нәтижелердің жүйесінен шыға
отырып белгіленді
БАЗАЛЫҚ МАЗМҰННЫҢ НЕГІЗІ

Адамзаттың рухани
және әлеуметтік
тәжірибесі, әлем
мәдениеті, халықтар
даналығы, ғылым.
Мазмұндық желілер:
Өзін тану
Басқаларды тану
Әлемді тану
Адамзаттың тәжірибесін тану
НЕГІЗГІ ТАРАУЛАР (1-6 СЫНЫПТАР)

1. Адамның өзін-өзі тануы (Тану
қуанышы)
2. Басқаларды тану (Араласуға
үйренеміз)
3. Дүниені тану (Адам болу)
4. Адамзаттың тәжірибесін тану
(әлем қандай тамаша!)
НЕГІЗГІ ТАРАУЛАР (7-12 СЫНЫПТАР)

1. Адамның өзін-өзі тануы (Адам
болу)
2. Басқаларды тану (Адам және
қоғам)
3. Дүниені тану (Әлем және адам)
4. Адамзаттың тәжірибесін тану
(Адамзат әлемі)
Оқушылардың
адамның
құндылықтары мен
құнды қасиеттері
туралы ұғымдарын
дамыту
1 СЫНЫП

…АҚСЫ ОЙЛАР
Ж …ҚСЫ ІСТЕР
ЖА …СЫ СЕЗІМДЕР
ЖАҚ … Ы ҚЫЛЫҚТАР
ҚУАН…Ш
БА … ЫТ
2 СЫНЫП
3 СЫНЫП
3 СЫНЫП
3 СЫНЫП
4 СЫНЫП

ТАПСЫРМА
Торларға өз атыңызды жазыңыз.
Жанына сіздің әрпіңіз кездесетін адам
мінезінің жақты жақтарын жазыңыз.
Олардың қайсысы жақсылықтың
көрінісі болып табылады?
Ойланыңыз, сізде осы қасиеттер бар
ма? Өзінде осындай қасиеттерді
тәрбиелеу үшін не істеу қажет?
3 СЫНЫП

Мысал
М - мейірімді
А - адал
Р - рақымшыл
А - арлы
Т - табанды
4 СЫНЫП

Жақсылық – адам жанын жылытатын
күннің көзі. Табиғаттағы жақсының
барлығы - күн көзінен, өмірдегі
жақсының барлығы –адамнан.

М.
Пришвин
Жазушы жақсылықты күн көзімен
неліктен салыстырады
4 СЫНЫП

Өзінің жақсы істерімен атақты болған
адам туралы айтып беріңіз. Ол
адамның биографиясындағы мінездің
күшті жақтары, жарқын қылықтары
көрінетін, жақсы есімді жасайтын
сәттерді тауып және талдап көріңіз.
Материалды іздеуде сендерге
кітаптар, газет-журналдар, сурет салу
өнері, Интернет көмектесуі мүмкін.
Грузин әні
сөзі мен музыкасы. Б.Окуджаванікі
Виноградную косточку в теплую землю зарою,
И лозу поцелую, и спелые гроздья сорву,
И друзей созову,
На любовь свое сердце настрою…
А иначе зачем на земле этой вечной живу?

Собирайтесь-ка, гости мои, на мое угощенье,
Говорите мне прямо в лицо,
Кем пред вами слыву,
Царь небесный пошлет мне прощение
За прегрешенья…
А иначе зачем на земле этой вечной живу?

А когда заклубится закат,
По углам залетая,
Пусть опять и опять предо мною
Плывут наяву
Белый буйвол,
И синий орел,
И форель золотая…
А иначе зачем на земле этой вечной живу?

ТАПСЫРМА

«Табиғатты есту» теледидар
немесе радиобағдарламасының
сценарийін жазыңыз. Осы
сценарий бойынша өз
мектебіңіздің, ауданыңыздың, қала
немесе ауылыңыздың оқушылары
үшін бағдарлама өткізіңіз.
І МӘСЕЛЕНІ ШЕШІҢІЗ

Мәселені анықтау. Оқушылар
мәселенің неде екенін, яғни
табиғатты тыңдау не үшін қажет
екенін, бүгінгі ХХІ ғасырда адам бұл
қабілетін неліктен жоғалтқанын
талқылайды? Мәселені шешуге
қандай үлес қосуға болады?
Мақсат қою және қызметті жоспарлау. Оқушылар
алдарына мақсат қояды – телебағдарламада мәселеге көп
адамның назарын тарту үшін өз сыныптастарына, өз
мектебінің оқушыларына, ықшамауданның, қала немесе
ауылдың тұрғындарына табиғаттың қазіргі кезеңдегі
жағдайы туралы айтып беру. Осыған байланысты
әріқарайғы әрекеттерді жоспарлдау басталады, мысалы:
нақты табиғат бұрышының жағдайын зерттеу, туған
өлкенің табиғат жағдайы туралы атақты адамдармен
сұхбаттасу үшін сұрақтарды әзірлеу, жағдайдан шығу
амалдары туралы (қатардағы адамдардың табиғатқа
қатынасын анықтау мақсатында сұхбат құрылуы мүмкін)
сөйлесу; бағдарламаға өз үлестерін табиғатты қорғау ісіне
қосқан адамдарды шақыру; қалыптасқан жағдайдан шығу
жолдарын ойластыру. Әрекеттерді орындау мерзімін
белгілеу.
Технологияны қолдану. Қызмет
тәсілдерін белгілеу: қала тұрғындарынан
сұхбат алу, табиғаттың жақын
бұрыштарының бейне және
фототүсірілімдердің негізінде
телебағдарламаға сценарий жазу, жалпы
аймақтағы табиғаттың жағдайы, өз қызметі
арқылы табиғатты қорғауына көмектесетін
адамдар туралы ақпарат жинау, өркениеттің
қоршаған ортаның жағдайына әсер ету
туралы қорытынды жинау. Бағдарламаға
қатысу үшін қызықты қонақтарды шақыру,
«Табиғатты есту» көрмесін рәсімдеу,
адамдарға табиғатты қорғау үндеуін айту.
Ресурстарды жоспарлау.
Оқушылар өз мүмкіндіктерін
бағалайды және сценарийді құру,
сұхбатқа сұрақтар дайындау,
фототүсірілімді жүзеге асыру,
қонақтарды шақыру, табиғатты
аялау туралы үндеудің мәтінін жазу
бойынша міндеттерді бөледі.
Әрекеттерді бағалау.
Үрдіске қатысушылардың
барлығының үлестерін
қарастыру және сценарийді
әзірлеу және теле
бағдарламаны дайындау
барысында күшті бөлу
үрдісіне түзетулер енгізу.
Әрекеттердің нәтижелерін
бағалау. Нәтижелерді белгіленген
мерзімге сәйкес қарастыру,
белгіленгенді жүзеге асырудағы
қиындықтарды анықтау. Әлсіз
ұстанымдары күшейту.
Өзінің алға жылжуын бағалау. Үрдіске
қатысушының әрқайсысы ұжымдық
қызметке тартылған, ал бұл өз үлесін
басқалардың істерімен салыстыруға
болады деген сөз. Жалпыланған, жақсы
сезілген мақсаттар өзіне жүгінген
жұмыстарды терең ұғынуға және оған
шығармашылық қарауға көмектеседі.
Бірақ үрдіске қатысушының әрқайсысына
мәселені зерттеу және оны шешудің
жолдарын іздеу барысында менде не
өзгерді деген сұрағының жауабы маңызды
болып табылады
ІІ АҚПАРАТТЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІК

Ақпараттық ізденісті
жоспарлау. Ақпаратты алу
дереккөздерін анықтау: БАҚ,
Интернет, мұғалімдермен,
сыныптастармен, көршілермен, ауыл
тұрғындарымен табиғаттың қазіргі
жағдайы туралы әңгімелесу.
Ақпаратты алғашқы өңдеу.
Мәселенің көлемін және оны шешу
жолдарын түсінуге көмектесетін ең
маңызды мен құндыны белгілеу.
Қосымша ақпаратты іздеу.
Мәселені ашу үшін қажетті
мәліметтердің жеткіліксіз
жағдайында жүзеге асырылады.
Өнер шығармаларына жүгінуге,
кинофильмдер қарауға,
өлкетанулық мұражайларға баруға,
табиғатқа ұжыммен шығуға болады.
ІІІ КОММУНИКАТИВТІ ҚҰЗЫРЕТТІЛІК

Жазбаша коммуникация.
Қаланың (ауылдың) немесе
ауданның ресми тұлғаларына
ақпарат жинау, жақсы бастаманы
қолдауды ұйымдастыруда көмек
көрсету туралы жазбаша өтінішпен
бару, табиғатқа аялы қатынас
туралы ұжымдық үндеудің мәтінін
жасау.
Жұрт алдында сөйлеу. Мектеп
жиналысында, радио бойынша
табиғатты қорғау ісіне көмек
көрсету туралы бағдарламаға
тікелей қатысу.
Диалог. Қала
тұрғындарымен,
көршілерімен,
мұғалімдермен, үрдіске
қатысатын басқа да
қатысушылармен кездесулер.
Продуктивті топтық
коммуникация. Ортақ
мақсатқа жету үшін өзара
шығармашылық жасау.

Ұқсас жұмыстар
Жобаның зерттеу міндеттерін кезең - кезеңмен орындау
Жаңартылған бағдарлама
Инновациялық оқыту технологиялары
Білім берудің Жаратылыстану саласы
ҚР-ның МЕМЛЕКЕТТІК ЖАЛПЫҒА МІНДЕТТІ БІЛІМ БЕРУ СТАНДАРТЫ Негізгі ережелері
Педагогикалық қабілеттілік
Метапәндік әрекеттер
Емтихан тапсырмалары
ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы
Тоқсандық жиынтық бағалау
Пәндер