Фирманың бәсекеге қабілеттілігін басқару ерекшеліктері




Презентация қосу
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық
Университеті
Фирманың бәсекеге қабілеттілігін басқару ерекшеліктері

Орындаған:
Қабылдаған:
Кіріспе
• Қазақстан бүгінгі таңда әлеуметтік-экономикалық жаңару мен саяси
демократияландырудың жаңа кезеңіне қадам басқалы тұр. Қазіргі кездегі әлемдік
тәжірибе көрсетіп отырғандай халықаралық экономикалық қатынастардың
жаһандануына байланысты ол елдің болашағы ұлттық экономикасының жалпы
өндірісінің бәсекеге қабілеттілігі тікелей байланысты. Ал қазіргі Қазақстанның
экономикасы бәсекеге қабілетсіз шикізаттық бағыттағы экономикалық құрылым болып
отыр. Бұл жағдай жалпы экономикалық дәлелдегендей экономиканың шикізат
бағыттылығы елдің тиімді және тұрақты дамуын қамтамасыз етпейді. Сондай-ақ
бүгінгі жаһандану кезінде ұлттық экономика бәсекеге қабілетті болмаса, онда оның
болашағы бұлыңғыр болып табылады. Сондықтан да бізге мемлекет ретінде қалыпты
жұмыс істеу үшін тұтастай алғанда экономикамыз бәсекеге қабілетті болу керек. Ал
осыдан барып отандық салалардың өз міндеті туындайтыны белгілі. Жалпылап келсек,
бәсекеге қабілеттілік – маңызды экономикалық категория болып табылады.
Стратегия- фирманың нарықтағы позициясын
нығайтуға, тұтынушылардың қажеттіліктерін
қанағаттандыруға және алға қойылған
мақсаттарға қол жеткізуге бағытталған басқару
жоспары болып табылады. Басқарушылар
компанияның қай бағытта дамитынын анықтау
үшін, оның әрекет етуі барысында негізделген
дұрыс шешімдер қабылдау үшін стратегия
жасайды. Басқару жоспары фирманың барлық
негізгі қызметтері мен бөлімшелерін қамтиды:
жабдықтау, өндіріс, қаржы, маркетинг,
мамандар, ғылыми зерттеулер және әзірлеулер,
осылардың әрқайсысының фирма
стратегиясында өз рөлі бар.
Кәсіпорынды басқаруда стратегиялық көзқарастың
артықшылықтары

1) бүкіл ұйымның стратегиясының 2) өзгерістер, жаңа мүмкіндіктер
«біз не істеуге тырысамыз және неге мен қауіпті тенденцияларға дер
қол жеткіземіз» деген негізгі кезінде және тиянақты жауап беру
аспектісіне жұмыла бағытталуын қажеттілігі;
қамтамасыз ету;

3) қаржы салымдарының альтернативті
варианттарын бағалау, персоналды кеңейту, яғни
ресурстарды стратегиялық тұрғыда негізделген,
тиімділігі жоғары

4) стратегиямен байланысты 5) белсенді басқаруға қолайлы
басқарудың барлық деңгейлеріндегі және өзгерістерге тенденцияларға
басқарушылар шешімдерін біріктіру қарсы орта жасау.
мүмкіндігі;
• Фирма теориясы негізін барынша көп пайдаға ие болу принципі құрайды, яғни
табыстар мен шығындардың айырымының көп болуы. Фирманың қысқа
мерзімдегі және ұзақ мерзімдегі іс-әрекеттерінің критериі — барынша көп пайда
табу болады.
• Қысқа мерзімге фирманың өндірісте пайдаланатын құрылыстарының жалпы
көлемін және машиналар мен жабдықтардың көлемін өзгертуге жетімсіз болатын
уақыт мерзімі жатады. Осы мерзімде олар өндіріс көлемінің өзгерісінің ізімен
өзгеріп отырмайды, тұрақты болып қала береді. Өндірістің басқа факторлары
(еңбек, капитал) өзгеруі мүмкін, сондықтан олар өзгермелі деп аталады.
• Айталық, аяқ киім өндірісін көбейту үшін, бір жұмада жаңа ғимарат салып алу
мүмкін емес, бірақ қосымша материалдар сатып алуға, немесе, жаңа
жұмыскерлер жалдауға мүмкіндік болады.
• Қысқа мерзім шамасының көлемі өндіріс саласына, технологияға, басқа
жағдайларға байланысты болады. Мысалы, домна өндірісінде кысқа мерзім
өзінше ұзақ болса, балмұздақ өндірісінде ол өте аз болады.
• Ұзақ мерзімге үнемі өзгеріп тұратын өндіріс дәрежесіне байланысты, фирманың
өздерінің құрылыстары мен жабдықтарының қуатын өзгертуге мүмкіндік беретін,
уақыт мерзімі жатады.
• Ұзақ мерзімде фирма барлық өндіріс факторларының көлемін өзгерте алады.
Бұлардың барлығы өзгермелі болады. Бұл мерзімде фирма факторларды келісімді
түрде қиыстыруға тырысады, шығарылатын өнімнің берілген көлеміне
жұмсалатын шығындардың барынша аз болуын көздеп, еңбекті капиталмен
,немесе, керісінше алмастырып отырады.
Стратегия — бұл
фирманың негізгі
ұзақ мерзімді
мақсаттары мен
міндеттерін
таңдау, іс-
әрекеттер
бағыттарын
анықтап бекіту
және мақсаттарға
жетуге қажет
ресурстарды
бөліп
орналастыру.
Қорғаныстық стратегиясының екі
бағыты болады
Имитациялық (еліктеу) 2
стратегиясында
бәсекелестердің ғылыми- Куту стратегиясы.
техникалық жетістіктерін Фирмалар осы
пайдалану арқылы стратегияны өзінің
жаңалықтар енгізуден ұйғарымы бойынша осы
туатын қауіп-қатерліктерді нарықтан кетуді
азайтуға назар аударылады. жоспарлағанда, немесе,
Фирма нарықты үнемі байқап
отырады, жаңа өнім пайда басқа бәсекелес осы
болуын күтіп отырады және нарықта қолайлырақ
ресурстарын ұқсас өнім, орналасқанда, өз
немесе, оның прототипін (түгі өндірісін жүргізу арқылы
түлға) өндіруге қолданады.
жұмылдырады.
• Ұлттық экономикадағы нақты саланың дамуын қамтамасыз етуде, отандық
өндірушілердің өнімдерін әлемдік нарыктың сұранысына сәйкестендіру
бағытында атқарылатын іс-шаралардың тобына шығарылатын өнімдердің
бәсекелік қабілетін қамтамасыз ету мәселесін жатқызуға болады. Қазіргі кезде
өзекті болып отырған мемлекеттің экономикалық, азық-түлік қауіпсіздігін
қалыптастыру әрекеттері де сырткы өндірушілердің ұқсас өнімдеріне төтеп бере
алатын отандық өнімдердің өндірілуіне тәуелді.

• Еліміздің табиғи, экономикалық, ұлттық ерекшеліктеріне сай иелігіміздегі
кұндылықтарды барынша тиімді, әрі ұтымды жұмсау, тек ішкі нарықта ғана емес,
әлемдік нарықта да жоғары сұранысқа ие болатын халық тұтынатын тауарлар
шығару, сол нарықтың қомақты бөлігін қосылған құны жоғары өнімдер өткізу
арқылы иемдену, осы арқылы мемлекетіміздің беделін арттыру бүгінгі таңда
қарқынды жүргізіліп жатқан саяси-экономикалық үрдістердің негізін қалайды.

• Сонымен қатар, тұтыну нарығындағы өскелең талаптар да отандық тауар
өндірушілерге шығаратын өнімдерінің бәсекелік қабілетін арттыру мәселесін
алдыңғы қатарға қойып отыр. Мұның өзі бәсекелік ортаның дамуына, өндірілетін
өнімнің сапасын жоғарылатуға, бағаны төмендетуге ықпалын тигізіп,
тұтынушылардың кең көлемді сұранысын қанағаттандыруға итермелейді.
Бәсекеге қабілетті өнім шығару кәсіпорынның, саланың дамуына ықпал ететін
негізгі фактор екенін уақыттың өзі дәлелдеуде.
Бәсекеге
Бәсекегеқабілеттілік
қабілеттілікдегеніміз
дегеніміз— —кез-
кез-
келген
келгенэкономикалық
экономикалықобъектілерге
объектілергетәнтән
қасиет.
қасиет.Физикалық
Физикалықтабиғатына
табиғатынажәнежәне
атқаратын қабілетіне қарамай, барлық
атқаратын қабілетіне қарамай, барлық
тауарлар,
тауарлар,сондай-ақ
сондай-ақоларды
олардыөндіру,
өндіру,
пайдалану
пайдаланужүйелері
жүйелерібәсеке
бәсекемәселесі
мәселесі
шеңберінде
шеңберіндеқарастырылады,
қарастырылады,тіпті
тіптімұндай
мұндай
талдау
талдауаспектісі
аспектісіабстрактілі
абстрактіліемес,
емес,нақты
нақты
экономикалық
экономикалық қызметтің практикалықмәні.
қызметтің практикалық мәні.

Бәсекеге
Бәсекегеқабілеттілік
қабілеттілік— —өнеркәсіптік
өнеркәсіптік
өнімнің
өнімніңқұндық
құндықжәне
жәнесапалық
сапалықпараметрлерін
параметрлерін
ғана
ғанақамтымай,
қамтымай,сондай-ақ
сондай-ақкәсіпорын
кәсіпорын
қызметіндегі инвестиция мен инновациялық
қызметіндегі инвестиция мен инновациялық
басқаруға,
басқаруға,менеджмент
менеджментдеңгейіне
деңгейінетәуелді
тәуелді
жан-жақты
жан-жақтыұғым
ұғым. .
Назарларыңызға
Назарларыңызға
рахмет!!!
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Тауардың бәсекеге қабілеттілігі
АРТТЫРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ
Кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету
Кәсіпорынның қаржы ресурстарын қалыптастыруда маркетингтің атқаратын қызметі
Өнім сапасын арттырудың шетелдік тәжірбиесі
Маркетингтің қағидалары және қызметтері
Жапондық менеджмент туралы
Кәсіпкерлік қызметті Кәсіпкерлік қызметті қолдау бағдарламасы қолдау бағдарламасы
Туристік компанияның мақсаты
Өнімді сапасын басқару жөніндегі Еуропалық тәжірибе
Пәндер