Математиканы оқытудың пәні. Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі




Презентация қосу
Математиканы оқытудың пәні.
Математиканы оқытудың
теориясы мен әдістемесі
Орындаған: Жеңіс Ардақ
Тексерген: Қошанова Майра
Тобы: ЖМК-511Ғ
Математиканы оқытудың пәніне түсінік беру

• Математиканы оқыту әдістемесі (методикасы)-педагогиканың бір
саласы. Ол математика ғылымының белгілі бір даму дәрежесіне
лайық қоғамның алға қойған оқыту мақсаттарына сай математиканы
оқытудың заңдылықтарын зерттейді. Методика (әдістеме) терминінің
теркіні "метод" "әдіс" - "жол" деген грек сөзінен шыкқан. Математика
әдістемесін басқаша "математика педагогикасы", "математика
дидактикасы" деп те атайды. Олардың мағынасы бір-біріне өте
жақын, сондықтан да оларды біз бір мағынада қолданамыз.
Математиканы оқыту әдістемесі ең алдымен математика ғылымымен
тікелей байланысты дамиды. Соңдықтан да математика әдістемесінің
мазмұны мен даму барысын дұрыс бағдарлап түсіну үшін математика
ғылымының даму тарихынан мағлұматтар білу кажет.
Математика ақиқат дүниенің кеңістіктік формалары мен мөлшерлік
қатынастарын зерттейді.
Математиканың даму тарихын төрт кезеңге
бөледі.
1. 1. Математиканың тууы. Бұл кезең тарихқа дейінгі ете ерте дәуірден басталып,
біздің заманымызға дейінгі УІ-У ғасырларға дейін созылады. Бұл аралықта
математикалық білім дағдылар молайып, қорланады, математиканың алғашқы да
негізгі ұғымдары (сан, фигура т.б.) қалыптасады.
2. 2. Тұрақты шамалар немесе элементар математика кезеңі. Біздің заманымызға
дейінгі VI -V ғасырлардан басталып біздің заманымыздың XVII ғасырына дейін
созылған Бұл аралықта негізінен тұрақты шамалардың қасиеттері зерттеліп,
ашылады. Арифметика, геометрия, алгебра, тригонометрия ғылымдары дербес
салалар болып бөлініп шығады.
Математиканың даму тарихын төрт кезеңге
бөледі.
• 3. Айнымалы шамалар немесе жоғары математика кезеңі. XVII ғасырдан бастап
XIX ғасырдың орта тұсына дейін созылған Бұл дәуірде жоғары математикалық
білім негізін қалайтын математика салалары пайда болды. Олар Декарт (1596-1650)
еңбектерінде жасалынған аналитикалық геометрия, Ньютон (1642-1727) жене
Лейбниц (1646-1716) негізін құрған дифференциалдық және интегралдық
есептеулер, ықтималдықтар теориясы т.б.
• 4. Қазіргі математика кезеңі. Бұл дәуір XIX ғасырдың ортасынан басталады. Мұнда
математика пәні мен қолданылу облыстары мейлінше кеңейіп, көптеген
математикалық жаңа теориялар пайда болады.
Математиканың дамуына әсер ететін негізгі екі себеп бар: өмірлік
практика мұқтаждығы және математика дамуының ішкі өз талабы.
Математика өз тарапынан басқа ғылымдардың даму барысына да
пәрменді әсер етіп отырады.
Математикалық білім мен дағдылар молайып, мазмұны тереңдеп,
ауқымы кеңейген сайын, оны үйретудің, үйренудің мәселелері де
өзгеріп, күрделене береді, осылай әдістемелік жаңа тәсілдер пайда
болады. Математика әдістемесінің алдына қойылатын ең күрделі
мәселе-іріктеу, сұрыптау мәселесі, яғни мұкият мол қорланған
математикалық мұра ішінен қазіргі заман талабына сай, оқушылардың
ой-әрісіне, күш-кабілетіне лайық келетіндерін тандай білу проблемасы.
Осыған байланысты математика оку пәнінің мазмұны үнемі өзгеріп
отырады.
Өзгерістердің туындауының негізгі себептері:

a) оқыту мақсаттарының кеңеюі және қоғам дамуы мен оның техникалық
экономикалық мұқтаждығына байланысты мектепке қойылатын жаңа талаптардың
туындауы;
b) ғылымның (математиканың) үздіксіз дамуы, онда жаңа пәндер, салалар пайда болуы;
c) қоғамның даму барысында оқушылардың жалпы дамуының күшейе түсуі, сөбилер
мен жасөспірімдердің таным кабілетінің жаңа мүмкіңдіктері мен қырларының
ашылуы;
d) педагогика ғылымдарының, математика әдістемесінің дамуы, көпшілік
мектептердегі алдыңғы қатарлы оқьггу тәжі-рибелерін пайдалану.
Математиканы оқыту әдістемесі

Математиканы оқыту әдістемесі өзара Осыған сәйкес математика әдістемесі үш
тығыз байланысты үш сауалға жауап негізгі кешенді проблема туындайды.
беруге тиіс:

1. Математиканы не үшін оқыту керек? 1. мектеп (немесе басқа оку орны)
2. Нені оқыту керек және кандай математика курсының мазмұны
төртіппен, ретаен оқыту керек? жайлы проблема;

3. Математиканы калай оқыту керек? 2. осы курстың кұрылымы туралы
проблема;
4. Математиканы калай оқыту керек?
3. оқыту әдістері жайлы мәселе.
Математика пәнін оқытуда және оны жақсартуда
мынадай факторларды еске алу кажет:

• пәннің ішкі логикасы мен оны өзгерту, түрлендіру мүмкіндіктерін
пайдалану;
• курстың мазмұнын күрайтын мәселелер арасындағы барлық ішкі
байланысты ескеру;
• бұл мәселелердің мектептегі математикалық білім берудегі мәнін
анықтау;
• материалды дидактикалық өндеу, талдау оның ұғымдылығын,
қонымдылығын арттыру мүмкіндігін ашу.
Мектеп бағдарламасы

Математика пәні бойынша мектепке қандай материал кандай ретпен
өтілуі тиіс екендігі мектеп математикасы бойынша бағдарламалар мен
окулықтарда көрсетілген.
Бағдарламалар мен жаңа мектеп оқулықтарына талдау әрбір сыныпқа
арналған оқулықтарда, мұғалімдерге арналған қосымша кітаптарда
келтіріледі.
"математиканы қалай оқыту керек" деген мәселе "математиканы
оқыту әдістемесі" пәнінің еншісіне тиеді. Оның жалпы
құрылымын мынадай схемамен көрсетуге болады.

Ұқсас жұмыстар
Кіші жастағы оқушыларға математиканы оқытудың теориясы мен тәжірибесіні қазіргі жағдайы, даму болашағы
МОӘ курсы болашақ математика мұғалімінің әдістемелік құзырлылығын қалыптастырудың негізгі құралы
Математиканы оқытудағы дайындық кезеңі
Математиканы оқытудың мақсаттары
Оқыту әдістемесі
Арнайы мектепте математиканы оқыту
Жай бөлшектердің жазылуы
Проблемалық оқыту
Амалдарды орындауды үйрену кезіндегі сандар нумерациясын бекіту
МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІ
Пәндер