Болашақ мұғалімдерді ақпараттық- компьютерлік және математикалық модельдеу негізінде кәсіби дайындау жүйесі




Презентация қосу
Қазіргі кезде «Информатика» пәндерінде - Компьютерлік
модельдеу тақырыптарына баса назар аударылуда.
Компьютерлік модельдеуден әртүрлі деңгейдегі
лабораториялық практикумдар жасалынып оқу процесіне
енгізілуде. Дегенмен, оқу процесінде компьютерлік
модельдеу тақырыптарын оқытудың жеткілікті дәрежеде
әдістемелік шешімі табылмай отырғандығы байқалады.
Сонымен бірге ақпараттық технологиялардың кеңінен
таралуы мен орасан зор жылдамдықпен дамуы барлық
дерлік ғылыми-зерттеу жұмыстарында зерттелетін объектіні
модельдеу жұмыстарын өз деңгейінде жүргізуді қажет етуде.
Дұрыс таңдалған және өз дәрежесінде тиімді құрылған
модель зерттеу жұмыстарын жеңілдетіп, объекті туралы
толығырақ мәлімет алуға көмектеседі.
Модельдеудің негізгі идеялары барлық оқу
курстарында күрделі объектілерді оқу, зерттеу
үшін тиімді тәсіл ретінде пайдаланылады.
Көптеген зерттеушілер модельдеуді білімді
игерудің негізгі әдісі және жалпы дидактикалық
ортасы ретінде қарастырады.
Өз кезегінде компьютерлік модельдеудің
процестерді сипаттауда визуалдау ерекшелігі
арқылы танымдық ролі артуда. Түрлі ақпараттық
модельдерді құру және зерттеу дағдылары
жалпы оқу дағдыларына қатысты болатыны
белгілі. Ұсынылып отырған жұмыста модель
түрлері, оларды құру тәсілдері баяндалады.
Болашақ мұғалімдерді жоғары оқу орнында кәсіби
дайындау жүйесі.

Болашақ мұғалімдерді ақпараттық-компьютерлік
және математикалық модельдеуге негізінде оқыту
үдерісі.
Болашақ информатика, математика, физика және
кәсіптік білім пәндері мұғалімдерді ақпараттық-
компьютерлік және математикалық модельдеу
негізінде оқыту арқылы кәсіби дайындауды
психологиялық-педагогикалық тұрғыда теориялық
негіздеу, оның әдістемелік жүйесін даярлау.
қазіргі ғылым мен техниканың жетістік-
1 тері негізінде кәсіби дайындаудың
теориялық негіздерін анықтау

ақпараттық-компьютерлік және матема-
2 тикалық модельдеу негізінде кәсіби
дайындау тұжырымдамасын жасау

ақпараттық-компьютерлік және матема-
3 тикалық модельдеуді қолдануға даярлығының
құрылымдық-мазмұндық моделін жасау

4 білім беруді психологиялық-педагогикалық
тұрғыда негіздеу
5 кәсіби дайындаудың әдістемелік
жүйесін негіздеу

арнайы пәндерді оқыту үдерісінде кәсіби
6 дайындаудың педагогикалық
технологиясын жасау

7 оқыту тәжірибелерін эксперимент
жүзінде тексеруден өткізу
Зерттеу көздері: зерттеу проблемасы бойынша
философтардың, әлеуметтанушылардың,
педагогтардың, психологтардың, экологтардың
еңбектері; ҚР үкіметінің ресми материалдары; Білім
және ғылым министрлігінің жоғары мектептің білім
беру мәселелеріне қатысты нормативті құжаттары
мен оқу-әдістемелік кешендері (стандарттар, типтік
оқу бағдарламалары, оқулықтар, оқу құралдары
және т.б.); Қазақстан Республикасы жоғары міндетті
кәсіптік білім беру бағдарламалары; Білім беру
саласын ақпараттандыру тұжырымдамасы мен
бағдарламасы; педагогтардың ғылыми жетістіктері
мен озық тәжірибелері; ақпараттық-
телекоммуникация саласындағы ғылыми еңбектері.
Зерттеудің практикалық маңыздылығы:
Зерттеудің нәтижелері бойынша жоғары оқу
орнының студенттеріне арналған оқу-
әдістемелік құралдар ретінде пайдалануға
болады.
Зерттеу базасы тәжірибелі-эксперимент
жұмысы Ы.Алтынсарин атындағы Арқалық
мемлекеттік педагогикалық институтында
жүргізілді.
Зерттеу нәтижелерін сынақтан өткізу және практикаға
ендіру эксперимент барысында жүзеге асты және
халықаралық (Павлодар 2009, Астана 2009), республикалық
ғылыми-практикалық (Ақтөбе 2009) ғылыми-теориялық
конференцияларда; республикалық педагогикалық оқуларда
(Арқалық, 2010) және Ы.Алтынсарин атындағы Арқалық
мемлекеттік педагогикалық институтының жыл сайынғы өтетін
конференцияларында, ғылыми-әдістемелік семинарларында,
мерзімді ғылыми-педагогикалық басылымдарда және
жинақтарда көрініс тапты.
Кіріспеде зерттеудің «Ақпараттық-
көкейкестілігі компьютерлік және
негізделеді, ғылыми математикалық
аппаратқа (зерттеудің модельдеу туралы
объектісі, пәні, жалпы түсінік» атты
болжамы, бірінші тарауда "модель"
мақсаттары, түсінігінің анықтамасы,
міндеттері, жетекші модель белгілері,
идеясы, теориялық- модельдеу мақсаты,
әдіснамалық модель құрудың негізгі
негіздері, әдістері, этаптары, модель
ғылыми жаңалығы, түрлері, модель
теориялық, қасиеттері, модельдердің
практикалық мәні) сандық және сапалық
сипаттама беріледі. бағалары қарастырылды.
“Болашақ мұғалімдерді ақпараттық-компьютерлік
және математикалық модельдеу негізінде кәсіби
дайындау жүйесі» атты екінші бөлімде болашақ мұғалімдерді
жоғары оқу орнындарында кәсіби даярлаудың теориялық
негіздері сипатталады, болашақ мұғалімдерді қазіргі ғылым мен
техниканың жетістіктері негізінде кәсіби даярлаудың ғылыми-
педагогикалық аспектілері қарастырылады, жоғары оқу орнында
оқытудың ақпараттық-компьютерлік технологияларын
қолданудың қазіргі жағдайына сипаттама беріледі, болашақ
мұғалімдерді ақпараттық-компьютерлік және математикалық
модельдеу негізінде кәсіби даярлаудың тұжырымдамалық
негіздері айқындалып, жоғары оқу орнында болашақ
мұғалімдерді ақпараттық-компьютерлік және математикалық
модельдеуді қолдануға даярлығын қалыптастыру моделі
келтіріледі.
Үшінші тарауда экологиялық жүйелерді
модельдеу мысалдары келтіріліп, теориялық
материалды практика тұрғысынан зерттеуге
арналған лабораториялық жұмыстар мен
оларды орындаудың әдістемелік нұсқаулары
көрсетілген.

Төртінші тарауда студенттердің сабақ
барысындағы тақырыптар бойынша алған
білімдерін қорытындылау мен бағалау үшін
тест сұрақтары қарастырылған.
Бесінші тарауда тақырыптық көрнекі
сүлбелер берілген. Ұсынылған сүлбелер
студенттердің пән талаптарына сай көрнекі
білім алуларына көмектеседі.

Оқу-әдістемелік құрал болашақ жаратылыстану
мамандарының модель және оның ғылыми
зерттеу жұмыстарында пайдаланудағы рөлі
туралы кең мәлімет алып, өз беттерінше
қарапайым жүйелер модельдерін құру
дағдыларын қалыптастыруларына ықпал етеді.
сериялы бұйымдарды
қасиеттерi белгілі жаппай өндіруге
бір мағынадағы арналған үлгі,
жүйенің немесе эталон; кез-келген бір
процестің объекті жұмысы,
қасиеттеріне ұқсас мыс., процессордың
объектілер жұмыс істеуін
немесе модельдейтін
процестер жүйесі; программа
немесе құрылғы.
Модельдеуші (модель субъектісі) тек адам бола
алады. Модельдеу объектісі табиғи (өсімдік, күн
системасы) және адамның ықпалымен құрылып
жасанды болуы мүмкін.
Есеп

өзара әсер
Модельдеу Модельдеу
объектісі субъектісі
зерттеу

Сәйкестік (ұқсастық)
Мақсат
МОДЕЛЬ

Объект туралы есепті
шешуге қажетті ақпарат

Модельдеудің жалпы схемасы
Барлық модельдердің көпбейнелілігі негізінен үш
топқа бөлінеді:

- материалдық (табиғи) модельдеуші объектінің
сыртқы түрін, құрылымын (кристал торлардың
модельдері, глобус), жағдайын (самолеттің
радио басқарылымды моделі)
бейнелейтін кішірейтілген/ұлғайтылғанкөшірмелері;

- бейнеленуші модельдер (геометриялық нүктелер,
математикалық маятник, идеал газ, шексіздік);

- ақпараттық модельдер - модельденуші
объектінің ақпаратты кодтау тілдерінің бірінде
жазылған сипаттамасы (сөздік сипаттау, схемалар,
сызбалар, картиналар, суреттер, ғылыми
формулалар, бағдарламалар).
Ақпараттық модель - модельденуші объектінің
ақпаратты кодтау тілдерінің бірінде сипатталуы.

Біріншіден модельдеу мақсаты тұрғысынан объектіні
талдау қажет. Бұл сатыда объектінің модельдеу
субъектісіне таныс барлық қасиеттері қарастырылады.
Объектінің көптеген қасиеттері мен белгілерінің арасынан
модельдеуде бейнеленуте тиісті қасиеттердің нақты
болуы мүмкін.
Модельдеу мақсаты анықталған соң – модельдеу
мақсаты тұрғысынан модельдеуші объектінің нақты
белгілерін айқындау қажет.
Бұл белгілердің:
- объектінің сыртқы түріне;
- объектінің құрылымына;
- объектінің күйіне қатысы болуы мүмкін.
Модельдің ең басты қасиеті модельдеу мақсатына
байланысты кейбір қатынастардың модельдеу
объектісіне ұқсастығы болып табылады.

Математикада ұқсастық қатынасы симметриялық,
рефлексивтік, транзитивтік қасиеттермен
өрнектеледі.

Симметриялылық. Негізгі объектіні өз моделінің
сәйкесті моделі ретінде қарастыруға болады.

Транзитивтік. Объект моделіне құрылған модель,
негізгі объектінің моделі болады.

Рефлексивтік. Объект өзінің дәл моделі бола
алады.
Болашақ мұғалімдерде ақпараттық-компьютерлік
және математикалық модельдеу білігін
қалыптастыруға даярлаудың экспериментальдық
тексеру нәтижесі біз ұсынған жүйе негізінде
қолданғанда студенттердің жалпы ақпараттық-
компьютерлік және математикалық модельдеу
білігі деңгейінің көтерілетіндігіне; студенттердің
ақпараттық-компьютерлік және математикалық
модельдеуге қажетті білігін жетілдіруге және
дамытуға қол жеткізілетіндігіне; студенттердің
ақпараттық-компьютерлік және математикалық
модельдеу білігін қалыптастырудың әдістемесін
меңгеретіндігіне көз жеткізілді.

Ұқсас жұмыстар
Болашақ мұғалімдерді ақпараттық-компьютерлік және математикалық модельдеу негізінде кәсіби дайындау жүйесі туралы
Ақпараттық коммуникациялық технологияның білім беруде қолданылуы
Мектептегі информатика курсында
ЖАҢА АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ
Жалпы білім беретін мектептегі информатика пәнін оқыту құрылымы
Компьютерлік білім
Компьютерлік модельдеу түсінігі
Модельдеу нәтижесін талдау
МЕНІҢ ЖОБАМ
Математикалық модельдеу
Пәндер