Оқыту процесінде білімді есепке алу, бақылау және бағалаудың маңызы, қызметі



Педагогика пәні
Рахимова Назерке
Кенжебаева Айгерім

Оқыту процесінде білімді есепке алу,
бақылау және бағалаудың маңызы, қызметі

Бақылаудың тақырыптық түрін
ұйымдастырудың
Практикалық мәселесін
П. Горбунов
Е. С. Березняк
С. Ф. Сухорский
Н. В. Чертинский
Е. И. Перовский
А. К. Исақов
В. О. Онищук
В. И. Иващенко

40-60 жылдары бұл мәселе
төңірегінде отандық
ғылым мен практика
тәжірибесін жинақтау жұмыстары
қолға алынды. Онда білімді бақылау
оқушыларды бақылау ретінде
қарастырылды
оқушыларды бақылау: әрі оқыту, әрі
тәрбиелеуді көздесе,
кейіннен оның дамыту
қызметі ойластырылды.
30 жылдары білім,
білік пен дағды
Нәтижесін есепке
алуды бақылау
және тәрбиелік
қызметіне көптеп
көңіл аударыла бастады.
70-80 жылдары педагогика ғылымы Академиясы ның оқыту мазмұны
мен әдісі ғылыми зерттеу институты
қызметкерлерінің зерттеулері
негізінде бастама алды. Оқыту нәтижесін есепке алу, бақылау және бағалаудың мазмұны, амал- тәсілдері мен қызметінің дидактикалық- әдістемелік негіздеріне талдау жасап қолға алынды.
20 жылдары үй тапсырмасын
беру, білімді және емтиханды
бағалауды оқытупроцесі жүйесінде
қарастырылмайды соның нәтижесінде
оқушының үлгерім сапасына мұғалімнің бақылау жасау орына
өздік бақылаудың түрлері кең. ол
бірінші- жауапкершілікке әкелсе,
екінші- оқу сапасының төмендеуіне кері ықпалын тигізді.

Бақылау - кең көлемде бір нәрсені
тексеру деген мағынаны білдіреді.
бақылау оқыту процесінде
оқытушылардың оқу
әрекетіне басшылық жасау
қызметін атқарады, олардың
творчестволық
күші мен қабілетінің дамуына
ықпал етеді.
Бағалау - оқытудың құрамдас бөлігі
және қорытындылау сатысы.
бағалау, бір нәрсенің
деңгейін, сапасын,
дәрежесін белгілеу. Оқыту
процесінің міндеттерін
оқытушылардың қандай
дәрежеде меңгеруі,
дайындық деңгейі мен дамуын,
білімдерінің
сапасын, білік пен дағды көлемін
анықтайтын құрал.

Оқыту процесінде оқушылардың білім, білік, дағдыларын есепке алу, бақылау және бағалау оның аса қажет құрамдас бөлігі болып есептеледі. Мұғалімнің сабақтар жүйесінде оны дұрыс ұйымдастыра білуі, оқу- тәрбие процесінің табысты болуының оң кепілі. Ол үшін мұғалім оқушының оқу материалын меңгеру дәрежесін, сапасы мен көлемін үнемі анықтап отыруы тиіс.
Бұл бағыттағы оқушылардың, сабақтар жүйесінде білім, білік, дағдыларын есепке алу, бақылау және бағалаудың маңызы ерекше. Бақылаудың көмегімен теориялық білімді меңгерудегі сапа, біліктілік пен дағдының қалыптасу дәрежесі анықталады. Осы тұрғыдан білім, білік дағдыны есепке алу бағалау мәселесіне теориялық және практикалық талдау жасаудың маңыздылығы ерекше.

Бағалаудың қызметі
Бірінші топ белгілеп қоюшылық, бағдарлаушы, бақылаушы болып келеді. Бұл топтың қызметі білім, білік және дағдыны бағалауды, әрбір бағаның көрсеткіштері мен өлшемдеріне мұғалім мен оқушылардың арқа сүйеуі жағдайында іске асады.
Қалыптастырушылық дамытушылық,
ынталандырушылық болып келеді. Бұл топтың қызметінің нәтижелі болуының кепілі, баға оқытудың нәтижесін нақты бейнелей білуде.
Ұйымдастырушылық, реттеушілік, дәлдеп түзетушілік болып келеді. Осы топты жүзеге асырудың қажетті шарты бағадағы көрініс тек қана оқытудағы қол жеткізілген нәтиженің мөлшері емес, сапасын белгілейтін көрсеткіш.

Білімді бақылау және бағалауда ғылыми
дәлелденген
принциптер
Жүйелік, бірізділік - әрбір сабақ, тақырып бойынша оқушылар оқу әрекетінің басқа буындармен байланыстыра қаралып, бақылау жүргізуді көздейді.
Жеке- дара қатынас- әрбір оқушының ерекшелігін бағалау, қабілеті, бейімділіг денсаулығы, оқу әрекеті.
.
Жан- жақтылық бақылау
оқу бағдарламасының
барлық бөлігін қамтиды, оқушылардың теориялық
білімдерін, практикалық білік пен дағдысын бақылауды қамтамасыз етеді
.
Диффериенциалдық қатынас- әрбір пәннің
ерекшелігін, жекелеген бөлімдерін, оқушыладың
жеке-дара қасиетін ескеріп
түрлі әдістер мен мұғалімнің педагогикалық әдеп сақтауын талап етеді
Әділдік, шындық - бұл
субьективтік факторларды
болдырмауды көздейді,
білім сапасының
нақтылығы.

“5” бағасы- оқу материалын толық, дәл логикалық, бірізділікпен айтылған жауапқа қойылады.
“4” бағасы- оқу материалын толық біледі, бірақ болар болмас кемшілігі бар жауапқа қойылады.
“3” бағасы- жауабы негізінен дұрыс, бірақ толық емес, білімінде кейбір проблемалар еске алынбаған жауақа қойылады.
“2” бағасы- оқушы жауабында қателер, білімінде елеулі кемшіліктер бар жауапқа қойылады.

Қорытынды
Оқыту- динамикалық процесс. Оның сапасын үнемі жетілдіру- өмір талабы. Білім беру саласында оқу- таным әрекетінің сапасын, дәрежесін, есепке алу, тексеру және бағалаудың білім, білік, дағдының нәтижесін арттыруда қызметі ерекше .
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz