Шағын жинақты мектепте біріктірілген (9,11) сыныптарды қатарынан оқытуға арналған сабақ жоспары




Презентация қосу
Шағын жинақты мектепте
біріктірілген (9,11)сыныптарды
қатарынан оқытуға арналған сабақ
жоспары.
Дайындаған:Таңатарова А.Х
Сабақтың тақырыбы: Түр,түрдің пайда болуы.
Түр-эвалюцияның негізгі кезеңі,
түр критерийлері
Сабақтың мақсаты: 1.Түр ,түр критерийлері туралы теориялық білім
беру.
2.Түр ,түрдің қасиеттері мен ерекшеліктері
туралы білуге ұмтылдыру.
Сабақтың барысы: І. Кіріктірілген бөлім.
Бағдарлау- мотивациялық кезең 1.
Қызығушылығын оятуға арналған сұрақтар. 1тапсырма 5 ұпай

1.Суреттегі өсімдіктер мен жануар түрлерінің тіршілігі туралы не білесіңдер?

2.Бір түр даралары бірінен-бірі несімен ерекшеленеді?
3.Әр алуан түрлердің (мүмкін жақын туыстылардың) дарақтары бірінен-бірі несімен ерекшеленеді?

4.Түр деген не?
5.Сендер бұл түр ұғымын ең алғаш қашан кездестірдіңдер?
2тапсырма 4ұпай Мәтінмен жұмыс
Екі сыныпта мәтінді оқып,төмендегі сұрақтарға жауап береді:

«Түр» ұғымын ғылымға кім енгізді?
__________________________
Түр – эвалюция әрекетінің сапалы

кезеңі дегенді қалай түсінесің?
_________________________________
____Түр деген не?
_________________________________
____
II. . Сараланған бөлім.
Операциялық – орындаушылық кезең
1.Қанә, ойланайық!(пікір алмасу) 1тапсырма 2ұпай

9кл.Берілген сұрақтарға жауап береді. 11кл.Деректер бойынша өз пікірлерін
1.Түрге бүгінге дейін бір ауызша айтады.
мағыналы анықтама Ч.Дарвин «Түрлердің тегі»,«Біздің
заманымыз дан мыңдаған
берілуі неліктен? жылдар бұрын дүниенің көптеген
елдерінде Кептерлер қолға
2.Бір өлшем бойынша үйретілген. Кептерлердің өте
ертеден келе жатқандығы жөнінде
түрді анықтап,пікір мәлімет бар.Ешпеттің
5династиясынан,
айтуға бола ма? яғни шамамен біздің
жылсанауымызға
дейінгі 3000жылдардан белгілі.
Плинейдің айтуына қарағанда
ертедегі римдіктерде кептердің
бағасы өте қымбат
болған.Индияда 1600жылдар
шамасында Ақбархан кептерді өте
бағалы санаған және 20000
шамасындай құс қайда барса да
оның маңында болған.Ол өзі
қажет санаған қауырсынды
3жылдың ішінде шығара алады,ал
кептердің басын немесе тұмсығын
өзгерту үшін 6жыл керек»
2.тапсырма 6ұпай: Кестемен жұмыс
Оқулықтан тақырыпты оқып отырып, түр критерилерін
салыстырып кестені салыстырып кестені толтыру.
Түр критерилері.

Морфо Физиоло Генетика Биохим Экология Геогра
логиялық гиялық лық иялық лық фиялық

Анықта
масы

Мысал
дары
3.тапсырма 3ұпай:
Сызба нұсқамен жұмыс
Төмендегі ғалымдар пікірі бойынша «түр»
ұғымына салыстырмалы сипаттама беріңдер

К.Линней Ж.Б.Ламарк Ч.Дарвин
___________ _________ ____________
___________ __________ ____________
___________ __________ ____________
4.тапсырма 5ұпай :Тәжірибе алаңы
Зертханалық жұмыс: Өсімдіктердің әр түрінің морфологиялық
ерекшеліктерін анықтау.
Жұмыс барысы:
1.Бір туыстың өсімдіктерін анықтап қарап қарау
2.Кестеде көрсетілген белгілер бойынша зерттеліп отырған өсәмдәктерге қысқаша
сипаттама беру:
1 2
Белгілері

Гүлдері

Жемістері

Жапырағы

Сабағы

Тамыры

Гүлдену мерзімі

Тіршілік ортасы,ұзақтығы
9кл

Қосжарнақтылар 11сынып
класы
Даражарнақтылар
класы
Ой тұжырым
• Түр деп құрылысы ұқсас, шығу тегі бір , өзара еркін шағылысып, өсімтал ұрпақ бере
алатын даралар жиынтығын айтады. Табиғатта өсімдіктер мен жануарлардың сан алуан
түрлері тіршілік етеді.
• Кез келген түр даралары басқа түрлерден тек өздеріне тән белгілері және қасиеттері
арқылы ерекшеленеді. Бұл ерекшеліктер критерийлер деп аталады. Олардың бірі-
морфологиялық критерий бір түрге жататын даралардың ішкі және сыртқы құрылысының
ұқсастығын сипаттайды.
• Физиологиялық критерий-бір түр дараларының барлық тіршілік әрекеттерінің ұқсастығын
көрсетеді.
• Биологиялық критерий-кез келген түр дараларының жасушаларында олардың өздеріне
ғана тән арнайы нәруыздар синтезделетінін анықтайды. Ол нәруыздар туралы ақпарат
жазылған ДНҚ-ның
• құрылысы да ерекше.
• Генетикалық критерий-әр түрдің өзіне ғана тән хромосомалар жиынтығын және ДНҚ-
дағы нуклеотидтер құрамын сипаттайды. Мысалы, асбұршақта-14 ,дрозофила шыбынында –
8, адамда-46
• хромосома бар.
• Экологиялық- географиялық критерий – түрдің тіршілік еткен аумағын анықтайды.
ІІІ. Кіріктірілген бөлім
Рефлекциялық-бағалау
кезеңі
• 1тапсырма3ұпай
«Сиқырлы қоржын»
• Оқушылар мәтінді жақсылап оқып,
сұрақтар дайындап қоржынға
салады(екі сынып түгел) да алмасып,
сол сұрақтарға жауап береді.
ӨЗІН-ӨЗІ БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ
9-сынып
реті тапсырмалар Мұғалім бағасы Оқушы баға
бағасы
І-1 Қызығушылығын ояту 5

I-2 Мәтінмен жұмыс 4

II-1 Кәне,ойнайық 2

II-2 Кестемен жұмыс 6

II-3 Сызбанұсқа 3

II-4 Тәжірибе алаңы 5

III-1 Сиқырлы қоржын 3

барлығы 28
ӨЗІН-ӨЗІ БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ
11-сынып
реті тапсырмалар Мұғалім бағасы Оқушы баға
бағасы
І-1 Қызығушылығын ояту 5

I-2 Мәтінмен жұмыс 4

II-1 Пікіралмасу 2

II-2 Кестемен жұмыс 6

II-3 Сызбанұсқа 3

II-4 Тәжірибе алаңы 5

III-1 Сиқырлы қоржын 3

барлығы 28
Бағалау критерийі:

9-11сынып
28- 23 ұпай - «5»,
23- 18 ұпай - «4»,
18- 10 ұпай - «3».
Үйге тапсырма:
• 11сынып
• 9сынып
§1
§22

Ұқсас жұмыстар
Негізгі шағын жинақты мектеп
Шағын жинақты мектептегі бір пәнділік, бір тақырыптық сабақтарды дұрыс ұйымдастыру
Шағын жинақты мектептерде сабақ беруді ұйымдастыру ерекшеліктері мен нәтижелігі
Орта мектепте геометрияны оқытудың жалпы әдістемелік мәселелері
Шағын жинақталған мектептің ұстаз келбеті
Менің Туризм мамандығын таңдау себебім
Бастауыш мектепте компьютерлік технологияны қолданудың қазіргі жағдайы
Инклюзивті білім берудің халықаралық тәжірибесі
Бағдарлама тұсаукесері
Бағдарламаларды жіберу
Пәндер