Мұғалімнің сабаққа дайындығы
Презентация қосу
Тақырыбы: Мұғалімнің
сабаққа дайындығы
Қабылдаған:Дауылбай А
Тобы: ХТ-16-5К3
Орындаған: Артыков Н
Жоспар
1.Кіріпе
1.1.Сабақ дегеніміз не ?
2.Негізгі бөлім
2.1. Сабақ мақсаты мен компоненттері
2.2. Мұғалімнің сабаққа дайындығы дегеніміз
2.3. Сабақты жоспарлау мен Қазіргі сабақтың
негізгі этаптары
2.4. Сабаққа қойылатын талаптар
3.Қорытынды
4.Пайдаланылған әдебиеттер
Сабақ
Сабақ – логикалық аяқталған, толық, шектеулі
бағандармен негізделіп қамтылған оқу-тәрбие
үрдісі. Оның құрамында күрделі тығыз байланыста
оқу процесінің негізгі элементтері қамтылған:
мақсат, міндет, мазмұны, әдісі, тәсілі, түрі, оқушы
мен оқу арасындағы іс-әрекеттің байланысы.
Сабақ өз алдына мұғалімнің шеберлігінің айқын
көрінісі болғанымен , бір жағынан оқытудың
психологиялық – педагогикалық заңдылықтарына,
екінші жағынан білім беру стандартының қоятын
талаптарына негізделген.
Сабақтың үш мақсаты:
Білімділік: оқушыларды білім, білік, дағды жүйесімен
қаруландыру.
Тәрбиелік: оқушылардың ғылыми дүниетанымын,
тұлғаның адамгершілік қасиетін, көзқарастары мен
сенімін қалыптастыру.
Дамытушылық: оқыту кезінде оқушылардың танымдық
қызығушылығын, шығармашылық қабілеттерін, жігерін,
көңіл-күйін, тілі, жадысы, ынтасы, қиялы мен
қабылдауы сияқты танымдық қабілеттерін дамыту
Сабақтың негізгі
компоненттері
1. Ұйымдастырушылық- сабақ бойы сыныпты ұйымдастыру, оқушылардың сабаққа
дайындығы, тәртіп.
2. Мақсаттылық- оқушылар алдына сабақ мақсаты мен оның жеке кезеңдерінің
мақсатын қою.
3. Ынталандырушылық – оқылатын оқу материалының берілген тақырып бойынша да,
жалпы курс бойынша да маңыздылығын анықтау.
4. Коммуникативтілік – мұғалімнің сыныппен қарым-қатынас деңгейі.
5. Мазмұндық – оқылатын, бекітілетін, қайталанатын, өзіндік жұмыстар және т.с.с.
материалдарды таңдау.
6. Технологиялық – сабақ типіне, берілген тақырыпқа, берілген сыныпқа арнап тиімді
оқыту түрін, әдісі мен тәсілдерін таңдау.
7. Бақылау – бағалаушылық – сабақтағы оқушы іс-әрекетін бағалауда оны белсенділікке
ынталандыру, танымдық қызығушылығын дамыту үшін пайдалану, қолдану.
8. Аналитикалық (талдау) – сабақты қорытындылау, сабақтағы оқушылар іс-әрекетін
талдау, сабақты ұйымдастыру бойынша өз әрекетінің нәтижесін талдау
Сабақтың тиімділігін арттырудың
негізгі жолдары
• танымдылық, тәрбиелік және дамытушылық мақсатты қою мен шешу;
• оқу үрдісінің қолайлығы (оқушының жеке дара мүмкіндіктері мен
қабілетін ескере отырып оқытудың барлық кезеңдерінде ең қолайлы
нұсқасын таңдау);
• оқушылардың танымдылық қызығушылықтарын қалыптастыру мен
ынталандыру;
• оқытудың ынталандыру әдістері мен тәсілдерін қолдану;
• оқушылардың өзіндік іс - әрекетін ұйымдастыру;
• жалпы және арнаулы білім, білік, дағды тұтастығын қалыптастыру;
• қарама – қарсы байланыстың шапшаңдығын ұйымдастыру;
• оқушы мен мұғалімнің қарым – қатынасының ынтымақтастығын
қалыптастыру, жағымды психологиялық қолайлы ахуалды
қамтамасыз ету
Мұғалімнің сабаққа
дайындығы дегеніміз
Тек оқу материалының тиянақты талдауы,
оны оқып білу кезеңдеріне сәйкес
құрастыруы ғана емес, сонымен қатар
оқушылардың осы материалымен жұмысы
кезінде пайда болуы мүмкін сұрақтары,
жауаптары, пайымдаулары - оны
қабылдауы, түсінуі, т.б. Сабақтың осындай
алдын ала талдамасы неғұрлым тиянақты
жасалса, сабақ өткізу барысында
кездейсоқ жағдайларға тап болу
мүмкіндігі біртұтас педагогикалық
Сабақты жоспарлау және мұғалімнің
оны дайындау кезеңдері
1. Бөлім немесе тақырып бойынша сабақтар жүйесін жасау, құрастыру;
2. Бағдарлама негізінде, әдістемелік құралдар, оқулық және қосымша әдебиеттер
бойынша сабақтың үш мақсатын анықтау;
3. Сабақтағы оқу материалының тиімді мазмұнын анықтау, оны бірқатар тірек бөлімге
бөлу, дидактикалық өңдеу;
4. Сабақта оқушы түсініп, есте сақтауы тиіс негізгі материалды бөліп алу;
5. Сабақтың оқу міндеттерін тұжырымдау;
6. Сабақ құрылымын жасау, оның типін, тиімді әдістер мен тәсілдерін анықтау;
7. Пәнаралық байланыс пен сабақта оны пайдалану әдістерін анықтау;
8. Сабақтың барлық кезеңдеріндегі, әсіресе стандартты емес жағдайларындағы оқушы
мен мұғалімнің барлық іс-әрекетін жоспарлау;
9. Сабақтың дидактикалық құралдарын таңдау;
10. Техникалық оқу құралдары мен құрал-жабдықтарды тексеру;
11. Мұғалімнің тақтаға сызып, жазатындары мен оқушылардың тақтада немесе
дәптерлерінде орындайтын ұқсас жұмыстарын жоспарлау;
12. Сабақтағы оқушылардың өзіндік жұмысының түрі мен тиімді көлемін анықтау;
13. Үйде және сыныпта алған білімді бекіту, білімді жинақтау және жүйелеу түрі мен
әдісін таңдау;
...
Мұғалімнің сабаққа дайындығы
өзара байланысты екі кезеңнен
тұрады:
Осы жоспарлауды
әрбір сабаққа
Сабақтарды сәйкес
тақырып нақтыландыру,
әрбір жеке
бойынша сабақтың
жоспарлау жоспарын терең
ойластыру
мен құрастыру
Бір сабақты
жоспарлау
Мұғалімнің тиянақты бір сабаққа дайындығы, яғни сабақты
жоспарлау, тақырыптық жоспарлауды әрбір жеке сабаққа
сәйкес нақтыландыру, сабақтың негізгі мазмұны мен бағыты
анықталғаннан кейін сабақтың жоспары мен қысқаша
мазмұнын терең ойластыру мен құрастыру. Сабақ жоспары
мұғалімнің жұмыс тәжірибесіне, білімдарлығына,
педагогикалық шеберлігінің деңгейіне қарамастан, әрбір
мұғалім үшін қажет. Сабақтың жоспары, тақырыптық
жоспар, бағдарлама мазмұны негізінде, мұғалімнің
оқушыларды және олардың дайындық деңгейін білуінің
негізінде құрастырылады. Сабақты жоспарлауда және оны
өткізу технологияларын дайындауда екі өзара байланысты
бөліктер бар: сабақ мақсатын, оның әрбір қадамын терең
ойластыру; арнайы дәптерге сабақ жоспарын белгілі бір
түрде жазып алу.
Қазіргі сабақтың
негізгі этаптары
Ұйымдастыру бөлiмi
Үй тапсырмасын тексеру
Жаңа сабақты меңгеру алдындағы бiлiм мен бiлiгiн тексеру
Оқушылар алдында сабақ мақсатын қою
Жаңа ақпаратты қабылдау мен тұжырымдауды ұйымдастыру
Түсiнiктi алғаш тексеру
Ақпаратты қайта айту және оның қолданылатын жаттығулары
арқылы iс-әрекеттің түрлерiн меңгертудi ұйымдастыру
Алдында алған бiлiм мен бiлiкке сәйкес бiлiмнiң шығармашылыј
түрде қолданылуы мен меңгерiлуiн проблемалық тақырыптарды
шешу арқылы ұйымдастыру
Сабақта алғанды меңгеру және оны алдында алған бiлiм жүйесiне
қосу
Оқушы мен мұғалiмнiң оқу әрекетiнiң нәтижесiн бақылау.
Келесi сабаққа үй тапсырмасын беру
Сабақ талдау
түрлері мен
типтері
Сабақ талдау типтері
1. – толық - мұғалім іс-әрекетінің стилін анықтау мен іс
тәжірибесін, оқу – тәрбие үрдісін сапалы ұйымдастыруды
бақылау мақсатынды жүзеге асырылады.
2. – қысқа - жалпы сапасын бағалау мақсатында және
негізгі дидактикалық категорияларды айқындайды;
3. – кешенді – сабақты ұйымдасту формасы, әдісі, мазмұны,
мақсаты арасындағы байланыс пен бірлінін жан – жақты
қарастыруды болжайды. Көп жағдайда бір тақытыпқа
байланысты бірнеше сабақтарды талдауда және жас
мамандарды оқытуда қолданылады.
Талдаудың әр қайсының бірнеше түрлері бар:
дидактикалық, психологиялық, тбиелік, методологиялық,
ұйымдастырушылық.
Педагогикалық талдаудың мақсаттары әр түрлі болуы
Мұғалімнің сабаққа
дайындығы 2 бөлімнен
тұрады
Пәнді оқытуға
Әрбір сабаққа
жалпы дайындық дайындық
Пәнді оқытуға жалпы Мұғалімнің әрбір сабаққа
дайындық оқу дайындығы күрделі де жауапты
жоспарын, жұмыс. Оқу материалының
бағдарламасын оқып- мазмұнын ойластыру
үйреніп, күнпарақтық- дайындықтың алғашқы бөлігі
тақырыптық жоспар болып табылады. Мұғалім
жасаудан және бағдарламаның өткен, алдағы
сабақтың материалдық- және одан кейінгі сабақтарға
техникалық базасын – қатысты бөлігін, олардың
оқу бөлмесін, көрнекі арасындағы байланыс пен
құралдар, ОТҚ, құрал- дәйектілікті орнату үшін талдау
саймандарды, керек. Осы сабақта алдына қойып
приборларды т.б. отырған нақты педагогикалық
реттеуден тұрады міндеттер мен мақсаттарды
Әр түрлі үлгіде көрсетілген сабақ талаптары
Аралас сабақ
Үй тапсырмасы бойынша нұсқаулық және тәжірибеде
оларды қолдану, жаңа сабақты бірінші бекіту, жаңа
материалды баяндау,үй тапсырмасының орындалуы және
ертерек оқылған материалдармен білімдерін
тексеру,ұйымдастыру бөлімі: өзіне келесі элементтерді қосу,
күрделі құрылымдағы сабақтар осы үлгіде болады.
Оқушыларды жаңа материалды қабылдауға дайындау,үй
тапсырмаларының орындалуын;оқушылардың дағдыларын
және іскерлігін; өткен материалдармен білім деңгейін сұрау
жолымен бағалау және әшкереленген білім нәтижесін
тексеру. Тексеруде және білім бағасына қабылданады:
Жеке ауызша жауап алу;
карточкамен жауап алу;
жазбаша жауап алу;
тақтада жауап алу;
басқа да жауап алу жолдары және тапсырма шешімі
Сабаққа қойылатын талаптар
1.Дидактикалық талаптар: сабақтың ұқыпты, айқын,
дұрыс ұйымдастырылуы, оқушылар алдындағы тақырыптың
дұрыс таңдап алынуы, білімдік және тәрбиелік мақсаттармен
қатар сабақтың нақты тапсырмаларын ұтымды жүргізіп
пайдалануына әсер етеді. Бұл талаптар сабақ жоспары мен
тақырыптық жоспардың жақсы жасалуына байланысты. Сабақ
жоспарында сабақтың тақырыбы, мазмұнының қысқаша
жоспары, білімдік және тәрбиелік мақсаты мен тапсырмалар,
құрал-жабдықтар, көрнекіліктер, сабақтың құрамының кезеңдік
түрлері, оқыту әдістері мен дидактикалық әдіс-тәсілдердің
түрлері жазылады.
Гигиеналық талаптар
Гигиеналық талаптар: Сынып бөлмесіндегі гигиеналық
талаптардың сақталуы, қалыпты температура мен жарықтың мол
болып түсуі- балалар денсаулығының кепілі. Мұғалім
оқушыларға шектен тыс физикалық немесе миға, жүйкеге салмақ
салатындай ауыр тапсырмаларды бермеуі керек. Ақыл-ойдың
тежелуі мен зорығуы сабақтың бір сарында болуына әкеп
соқтырады. Ақпаратты қабылдауды өмірлік тәжірибемен
ұштастырмау дұрыс емес. Ең бастысы, дененің әр түрлі сезім
мүшелері бірдей жұмыс істеуін қатаң ескеру қажет. Мұндай
үзіліс оқушының демалып, әр түрлі органдарының қалыпқа
келуіне әсер етеді.
Технологиялық
талаптар
Технологиялық талаптар: Мұғалім өзі сабақ
беретін сыныбындағы оқушылардың ойлау
қабілетін, есте сақтауын, айтып жеткізуін, сабаққа
ынта, көңіл қоюын, ерік-жігерін, т.б. психологиялық
жағдайы сабақ үрдісіне ерекше әсерін тигізеді.
Мұғалімнің көңіл-күйі, жинақтылығы, жүріс-
тұрысы оқушыларға беріліп, оқу еңбегінің дұрыс
немесе бұрыс болуына тікелей әсер етеді.
Сондықтан мұғалім өз бойындағы әр түрлі
психикалық, эмоциялық көңіл-күйлеріне ерік
бермей өзін тежеп ұстауы қажет. Оқушылардың
жеке басын танып, зерттеу арқылы сабақ үстінде
Пайдаланылған
әдебиеттер
1. Мырзабаев А.Б., Биологияны оқыту әдістемесі, Қарағанды,
2006.
2. С.Г.Мамонтов, В.Б. Захаров, Н.И.Сонин, Ә.Қ.Қисымова
«Биология. Жалпы заңдылықтар». Оқулық, А.2006.
3.Валиева М. Білім беру технологиялары және оларды оқу
тәрбие үрдісіне енгізу жолдары. Алматы, 2002.
4. Н.И.Сонин, Ә. Қ. Қисымова «Биология. Тірі организм». Оқулық,
А. 2006.
5. В.Б. Захаров, С.Г.Мамонтов, Н.И.Сонин, Ә.Қ.Қисымова «
Жалпы биология.
6.Өстемиров К. Оқыту құралдарын пайдалану негіздері. Алматы,
2002.
7. Н.И.Сонин, М.Р.Сапин, Ә.Қ.Қисымова «Биология.Адам».
Оқулық, А.2004
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz