Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктері




Презентация қосу
Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктері

Қазақ отбасы тәрбиесінің өзіне тән ерекшеліктері оның
халықтық педагогика мұраларының мазмұны мен
түрлерінде бейнеленген. Көне заманнан-ақ қазақ
халқында жазбаша педагогикалық еңбек жазып
қалдырмаса да білгір педагогтар, тәрбиешілер, ұстаздар
болған. Олар өз көзқарастары мен әрекеттерінде белгілі
бір дәстүрлі дүниетанымды ұстанып, халықтың мұраттары
мен арман тілектеріне сүйеніп отырған.
Қазақ отбасында дене, еңбек,
ақыл-ой, адамгершілік,
экономикалық, экологиялық,
құқықтық, сұлулық тәрбиелері
жүргізілген. Қазақ отбасында
аталған тәрбие түрлерін жүзеге
асырудың мақсаты жан-жақты
жетілген азамат тәрбиелеу
болды. Отбасындағы дене
тәрбиесінің мақсаты бала
денесін дамыту, денсаулығын
нығайту, ағзасын шынықтыру
және күн тәртібін дұрыс
ұйымдастыруға, салауатты өмір
салтына тәрбиелеу болды.
Қазақ халқы еңбекті бүкіл тәрбие жүйесінің күретамыры деп қарастырды.
Еңбекке асыл мұрат деңгейінде қарады. Еңбек тәрбиесі деп баланы еңбекке
сүйіспеншілікпен, еңбек адамдарына құрметпен қарауға, халық
шаруашылығының салаларындағы еңбек түрлеріне баулу, еңбек іс – әрекетінің
барысында олардың дағдысы мен іскерлігін қалыптастыру, болашаққа
мамандық таңдауға дайындауды түсінді. Отбасында еңбекке тәрбиелеу, баулу
мен кәсіптік бағдар беру баланың қоғамға пайдалы, өнімді еңбекке тікелей
қатысуы оқуға деген сапалы көзқарасты тәрбиелеудің, жеке адамды
адамгершілік және зиялылық жағынан қалыптастырудың негізгі көзі болып
табылады.
Қазақ халқы ежелден ұл бала мен қыз баланың тәрбиесін
бөліп қараған. Ұлды мал бағуға, отын шабуға, қолөнер
шеберлігіне, мал табуға, отбасын асырауға, ал қыз баланы
ас пісіруге, кесте тігуге, өрмек тоқу сияқты үй ішінің ішкі
жұмыстарына үйрету арқылы экономикалық тәрбиенің
көзі болып табылатын үнемшілдікке, тәуекелшілдікке
үндеп, сараңдыққа салынып кетуден жирендіріп отырған.
Қазақ халқының күнделікті кәсібінде, тұрмыс-тіршілігінде төрт-
түлік мал бағу, аң аулап кәсіп етуді ұйымдастыруында да
экономикалық тәрбиенің нышандары айқын аңғарылады. Мәселен,
«Мал өсірсең – қой өсір, өнімі оның көл-көсір» деп қой малының
пайдасының зор екенін ұғындырса, ешкінің өсімталдығымен оның
да пайдасы көп екендігін: «Есің кетсе ешкі жи, ешкі жи да, есіңді
жи» деп нақты ұғымды кеңестер береді. Тіпті, қазақ отбасы балаға
ертегі арқылы да экономикалық тәрбие бере білген. Оған: «Мақта
қыз бен мысық”, «Ақылды қыз бен тазша», т.с.с. ертегілер мен
халық арасында кең тараған Қожанасыр туралы әзіл әңгімелерден
де экономикалық құбылыстар мен оларды шешудің тиімді
Қорыта келгенде, қазақ отбасында экономикалық тәрбие
берудің мәні баланы жасынан еңбекті бағалауға, уақытты,
ұтымды пайдалануға, үнемшілікке, сараңдыққа салынбауға,
ұқыптылыққа, ақша, қаражатқа дұрыс көзқарас қалыптастыру,
олардың қалай келетінін немесе табысты да таза еңбекпен
жасауға үйрету, тәрбиелеу деуге толық негіз бар. Ал, ата-
бабаларымыздың қоршаған ортаны аялауы мен оған деген, ізгі,
мейірбан қарым-қатынасын мақтанышпен айтуға тұрады.
Себебі олар көшпенді өмір сүргендіктен әркез өздерін
табиғаттың бір бөлігіміз деп есептеген. Жер Анаға деген құрмет
пен ізет олардың санасында ғасырлар бойы қалыптасқан.

Ұқсас жұмыстар
Ана тәрбиесі
ЭТНОПЕДАГОГИКА ЖАЙЛЫ
Қыз балаларға өнегелі тәрбие беру
Қазақ ұғымында отбасы - өмірдің тұтқасы, оттың маңайына таратқан жан балқытар жылуына жиналған жақындары
Отбасы тәрбиесінің негіздері
Отбасы тәрбиесінің негізі
Психология пәнінің теориялық және методологиялық негізі, ғылыми негізі
Отбасы тәрбиесінің ерекшеліктері және оның бала әлеуметтенуіне тигізер әсері
Ата - анамен жұмыс түрлері
Бесік жыры – балаға берілетін алғашқы тәрбие
Пәндер