Психологиялық-педагогикалық практикум пәніне кіріспе




Презентация қосу
Психологиялық-педагогикалық практикум пәніне кіріспе
ЖОСПАР:

1. Психологиялық-педагогикалық практикум туралы түсінік
2. Пәннің міндеттері мен құрылымы
3. Менің мұғалімдік бейнем.
Пайдаланған әдебиеттер
Психологиялық-педагогикалық практикум оқу пәні ретінде
студенттерге тәжірибеге бағдарлынған кәсіби психологиялық-
педагогикалық іс-әрекеттің негізін меңгертуді көздейді.
Болашақ педагогтарға психологиялық-педагогикалық іс-әрекетті меңгеру үшін
тәжірибелік дағдылар мен біліктер

балаларды диагностикалыу әдістерін

өзін-өзі бағалау жолдарын

тренинг пен бағалау іс-шаралар

педагогикалық техниканы дамыту тәсілдерін білуі шарт.
-студенттерді теориялық тұрғыда
түбегейлі білім беру және
«Психологиялық-педагогикалық студенттер бойында -кәсіби іс-әрекеттеріне
практикум» пәнін оқыту психологиялық-педагогикалық іс- психологиялық-педагогикалық
мақсаттары: әрекетті тәжірибеде қолдана алу дайындықтарын күшейту;
білімдер жүйесін қалыптастыру
болып табылады;

-болашақ мамандардың -психологиялық-педагогикалық
-пәннің ғылыми-теориялық практикалық дағдыларды ғылымдардың теориялық
негіздерін тереңдетіп меңгеруі; меңгеріп, жетілдіру үшін негіздерін практикалық қолдана
дайындау; алуға баулу;

-психологиялық-педагогикалық -психологиялық-педагогикалық
ғылымдардың теориялық ғылымдардың теориялық
негіздерін практикалық қолдана негіздерін практикалық қолдана
алуға баулу; алуға баулу;
Пәнді оқыту міндеттері:

-әртүрлі педагогикалық
жағдаяттарда гипотеза
құрып, шешу жолдарын Пәнді оқыту нәтижесінде
анықтай алуға үйрету
әдістемелерді қалыптастыру студенттерде қалыптасуы
және адаптациялау керек:
дағдыларын қалыптастыру
керек.

-педагогикалық
-қазіргі психологиялық-
техниканы білу, қолдана педагогикалық кәсіптің
алу дағдыларын ғылыми теориялық негізі;
қалыптастыру;

-педагогикалық үрдіс
қатысушылардың іс- -оқушылардың психологиялық
әрекетін интерпритациялау ерекшеліктерін бағалау
тәсілдері мен зерттеулерді жолдары мен тәсілдері;
дұрыс жүргізе білуі;
«Психологиялық-педагогикалық практикум» пәні бойынша
алған білімдерін студенттер педагогикалық сараман
барысында өзбетінше қолдана алады.
1-ТАПСЫРМА. СЕРГІТУ ОЙЫНЫ.

• Студенттерге дөңгелек щеңбер жасап отыру ұсынылады бір-біріне допты беру
арқылы сын есімдермен мұғалімнің сапалық қасиеттерін айтып шығады. Мұнда
бәрін мұқият тыңдап отыру қажет және де қайталанбауы сұралады. Студенттер
мұғалімнің жаңа сапаларын тапқанша жалғасын табады.
• Содан кейін, оларға допты бір-біріне лақтырып етістіктер айту ұсынылады, яғни
мұғалімнің іс-әрекет сапаларын айтып шығады. Бұл ойын мұғалім мамандығының
ерекше сапаларына назар аударуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар мұғалімде
болу керек немесе болған сапаларды ескеріп, мұғалім мамандығының щеберлігі
мен дағдысын байқауға септігін тигізеді.
• Бұл талдау барысында педагог мамандарының талаптарына және мұғалімге
қойылатын талаптарға басты назар аудару қажет. Және де негативті және позитивті
қарым-қатынастар ойын барысында айтылу қажет.
2-ТАПСЫРМА «ҚОНАҚ ҮЙ» Л.Б.ШНЕЙДЕР

• Студенттерге мынадай жағдаят ұсынылады. Қонақ үйде үш бос орын бар.
Администратор мұнда тек мұғалімдерді орналастыру қажет, бірақ сол орынға иелік
ететіндер туралы ақпарат нақты емес. Администратор олардың жынысын да, жасын да
мамандандырылған педагог па, тіпті келген мақсаттарын да білмейді. Өзі
орналастыратын орынның тақтайшасына «Тек мұғалімдерге арналған» деген жазу іліп
қойды. Ол бүгін қонақ үйге адамдар ағылып келетінін жариялады, бірақ орын жоқ, ол
бас тартуға мәжбұр. Администраторға белгілі адамдар орын алу үшін әртүрлі
тәсілдермен оның алдына келеді, өздерін мұғалім етіп көрсету үшін. Оған бәріне дайын
болу керек. Топтан бір адамды администратор етіп тағайындап, қалғандары
келушілердің рөлін бөліп алады. (олардың ішінен шын педагогтар таңдалады, оны
оқытушы мен дайындап қояды). Барлығы өздерін педагог ретінде таныстырады.
Администратор өз еркімен белгіленген үш адамды белгіленген орынға орналастырады.
Бұл тапсырма орындалғаннан кейін, топ талдау жасайды, яғни педагогтың бағалану
кілтінің не болғанын, кім педагог ролінде өзін дәлелдегенін талқыға салады. Бұл
тапсырма педагогтың тұлғалық бағасының дамуына септігін тигізеді.
3-ТАПСЫРМА. «КИНОРЕЖИССЕРЛАР» В.Ю.БАБАЙЦЕВ

• Студенттер көптеген кішкантай топтарға бөлінеді. Әр бір топ белгілі бір киностудияның
кинорежиссерін ұсынады. Әр бір киностудио алдында фильмге түсетін актерлерді іріктейтін тапсырма
болады: мұғалім рөлі, мектеп қызметкері, жас психолог, өз жұмысын жаңадан бастаушы педагог, өрт
сөндіруші, оқу ғимаратының өртке қарсы қауіпсізігіне жауапты қызметкер. Кинорежиссерларға
кейіпкердің образға қажетті сапаларын анықтап, жағымсыз сапаларды да табу ұсынылады. Жүмысты
жеңілдету үшін әрбір команданың кинорежиссерларына мінез-құлық сапаларының тізімі беріледі.
Жағымды, жағымсыз мінез сапалар тізімін оқытушымен алдын-ала жоспарлаған дұрыс. Мысалы:
Жағымды сапалар: шешім қабылдай алушылық, өзіне деген сенімділік, ұшқалақтық, арманшыл,
сабырлылық, шаршаңқы түр, қатал дауыс, жауапкешілілік, мейірімді көзкарас, көп оқуға талпыныс,
әзілкеш т.б. Енді жағымсыз сапалар: бірбеткей, күлегеш, көп сөйлеу, ұйқылы ояу түр, түсініксіз тіл,
енжар, қыр көрсету, дұрыс қойылмаған шаш үлгісі т.б. Кинорежиссерларға ұсынылады, бірінші
дайындалған тізімнен 3-5 маңызды мінез сапаларын таңдап алады, екінші тізімнен дәл сондай етіп
таңдап алу қажет болады. Пікірталас барысында талданатын мәселелер: неліктен студенттер осы
сапаларды таңдады? Басты кейіпкерлердің бейнелері бір-бірінен қандай айырмашылығы бар?
Студенттердің бойында қандай сапалар бар екеніне талдау жасайды. Бұл тапсырма педагог
мамандығының қыр-сырын көруге, бағалауға қажетті көптеген жеке сапаларды мамандық жоспарына
енгізуге көмектеседі.
4 -ТАПСЫРМА ҰЖЫМДЫК ШЫҒАРМАШЫЛЫК ЖҰМЫС «ЭТНОГРАФИЯЛЫК САЯХАТ»

• Студенттерге 5-6 адамнан бөлініп топ құру ұсынылады. Құрылымы: Сіз жердің білмеген бір
жеріне бардық делік. (Ол жерді өзіңіз ойластыра аласыз). Сол жерді бақылауға кірістіңіздер
яғни салт-дәстүрін біліп, өлеңдерін тыңдап, ертегілерін оқып, тіпті сол елдің тілінде үйреніп
алдыңыздар. Сіздерге 15минут дайындалуға уақыт беріледі. Содан соң талдау жасаймыз, сіз
бақылаған жергілікті мектеп несімен қызықты болды, біздің елде не жоқ, не болу керек,
өзіңіздің көзқарасыңыз, біздің оқу жүйемізге не енгізу қажет екенін айту, сосын мұғалімнің
психологиялық портретін жасау, сол жердегі және біздің жеріміздегі мектеп
қызметкерлерінің салыстырмалы түрде пікір білдіру.
• Бұл көрсетілім өткізілгеннен кейін басқа жерге барғандар талқылап бірігіп талдау
жасайды. Автор түсіндіреді, неліктен олар біздің мектепке олардың тәжірибелерін қажет деп
санайтынын, педагогикалық мамандықтың қыр-сырын ашады. Барлық топтар өз пікірлерін
кезекпен ортаға салып, бір-бірінің пікірлеріне келісе ме жоқпа талқыға салынады.
ТАҚЫРЫБЫ: ҚАЗІРГІ ЗАМАНҒЫ ОҚУШЫ БЕЙНЕСІ

Мақсаты:
1.Қазіргі заманғы оқуышы бейнесінің маңыздылығы.
2.Оқушының шынайы және идеялды жағынан ерекшелігі.
3.Қазіргі заманғы оқушының әлеуметтік деңгейі.
Тапсырма 1. Қарлы көм сергіту ойыны
• Студенттер дөңгеленіп отырады. Бірінші студент қазіргі заманғы оқушыға
байланысты бір сөз айтады. Оны келесі студент сол сөзді қайталай отырып өзі де
сөз қоса айтады. Келесі студент те осылай екі студенттің сөзін қайталай келіп
олда қосып жалғастыра береді. Сосын қайта бірінші бастап сөз айтқан студент
бәрінің сөзін қайталап айтып шығады. Мұнда студентке қиынға түскен жағдайда
көмектесуге болады.
Тапсырма 2. Пәннің тарихы.
• Студентке аудитория ішінен кез келген затты таңдатып (дәптер, қалам, бор, үстел
т.б.) оның кейіпіне кіріп тарихын және оқушыға қандай қатысы бар екенін, заттың
жанда ма, жансызын айтып беру.Ойынның соңында кімдікі қаншалықты жақсы,
қызықты болғанын талдау.
Тапсырма 3. Қазіргі заманауи оқушы бейнесі
• Әрбір студент қазіргі заманғы оқушының 10-15 жыл бұрынғы оқушыдан
ерекшелігін жазу. Оған 5 минут уақыт беріледі. Сосын әр студент өзінің
салыстырмалы ерекшелік түрлерін айтады. Яғни мұнда талданбайды. Студенттер
жұптанып жұмыстанады. Олар өздерінің ерекшеліктерін ортаға сала отырып, бір-
екі ерекшелігін есте сақтау керек.
ПАЙДАЛАНЫЛАТЫН ӘДЕБИЕТТЕР:

• Шипицина Л.М.. Психолого – педагогическое Консультирование сопровождение развития ребенка. Москва , владос,
2002.
• Воспитательная работа с «проблемными» учащихся. Планирование. Мониторинг развития учащихся. Разработки
занятий с педагогами и родителями. –М., 2007.
• Жолтаева К.Ж. Тұлға дамуындағы жалпы заңдылықтар. Дәріс курсы.- Алматы, 2003.
• Тәжібаева С. Тәрбие жұмысының технологиясы.-Алматы, 2011.
• Төлешова Ұ. Б., Психологиялық-педагогикалық жеке адам диагностикасы -Алматы:Қазақ университеті,2012ж.,
-142
• Бурленова О., Игембаева К., Амирова Б. ,Мектептерде психологиялық қызмет ету және психологияны пән ретінде
оқыту бағдарламасы -Қарағанды:Ақ нұр,2012ж., -142
• Сұлтанова Ғ. Мектеп психологының жұмыс кітабы. Әдістемелік құрал// 2015ж
• Исхакова Э. Психологические условия формирования профессионального статуса педагога// 2015г
• Assessment in Professional Training in Higher EducationИздательствоLAP LambertAcademic Publishing.,2012
• Калюжный А.А., Тажбаева С.Г., Алимбаева А.А. Классный руководитель. – Алматы, АГУ им Абая, 2000.
• Гордеева А.В.. Реабилитационная педагогика. Москва , Академический проект, 2005.

Ұқсас жұмыстар
Психологиялық-педагогикалық коррекция пәніне кіріспе
Балалар психологиясы
Қазіргі кезеңдегі психологиялық қызметтің негізгі жұмыс бағыттары мен іс - құжаттарының түрлері
Информатиканы оқытуда қолданылатын әдіс - тәсілдер
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
Мектеп жасына дейінгі балалар тобында психологтың жұмыс ерекшеліктері
Педагогика мен психологияның әдіснамалық негіздері
Ата - анамен жұмыс түрлері
ХИМИЯНЫ ОҚЫТУДА ОЙЫН ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ
Мектепке дейінгі мекемедегі психолог кабинеті
Пәндер