ТРЕНИНГ ТОБЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ




Презентация қосу
ТАҚЫРЫП:ТРЕНИНГ
ТОБЫНЫҢ
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
ТРЕНИНГ ТОПТЫҢ ҚАЛЫПТАСУ
ТАРИХЫ
Т – топтың тууы белгілі әлеуметтік психолог Курт Левиннің есімімен байланысты.
Ол 1933 жылы Германиядан Америкаға қоныс аударылып, топтық динамика және
әлеуметтік әрекет мәселесінен шұғылданды. Осы кезеңде әлеуметтік психологтар
алдында көптеген сұрақтар туды. Топтық әдістерімен басқару медицина, педагогикада
кеңінен таралды. Топтық қарым-қатынас феномені – ғылыми түсініктемесіз болады.
Осыны түсіндіру үшін Левин өмірлік кеңістік- полясы теориясын жасады. Ол мынаны
түсіндірді «тіршілік етуші және бірлескен факторлардың жиынтығы – берілген
уақыттағы индивидтің мінез-құлқын көрсетеді». Бұл факторлардың жиынтығы жеке
адамды, оның психологиялық қоршауын қамтиды, бір тұтас психологиялық поля жасай
отырып. 1939 жылы «Әлеуметтік39 39 кеңістікте эксперименттер» деген мақаласында
Левин бірінші рет «топтық динамика» терминін қолданады, кейінен ол жалпы
қолданылатын терминге айналды. Шынын айтқанда Т – топ өз бастауын Левин
басшылық жасаған оның әріптестерінің лабароториялық тренинг сабақтарынан алады.
Т- топтың пайда болған дәл анық айтуға болады. 1945 жылы АҚШ-та топтық
динамиканы оқу орталығы ашылады, онда қоғамдық ғылымдар мамандары, Левин –
топтық динамика тренинг жасаушы – қызмет етті. 1946 жылы топаралық қатынас
шеберханасының жұмысын ұйымдастырушылар оқыту және бір мезгілде топтың
динамиканы зерттеу үшін жаңа әдісті ойластырады. 1947 жылы АҚШ-та Тренингтің
ұлттық лабароториясы жасалады, ол қазірде қызмет етуде. Топпен психологиялық
жұмыстың көптеген түрлері Т-топтарымен бірге іске асады. Оларды әлеуметтік-
психологиялық тренинг түсінігіне біріктіреді. «Т- топ» термині шет елде қазіргі уақытта
кең спектірлі топтарға жатады, олардың мақсаттары әр түрлі. Оларға басқарушылар
тренингін, бірлескен мінез-құлыққа қатынасушыларды тәрбиелеу және топта бірлескен
қатынасты қалыптастыру, синзетивті топтар жекелей даму және т.б. .
•Ұйымдастырылған топтың, жекелей мәселелерді диагностикалау іскерлігін
игеру. Мысалы, топтағы тартысты жағдайды шешуі немесе топтың бірігуін 4
нығайту.
• Басқалармен нәтижелі бірлескен әрекет жасау үшін топта бірлескен 3
қатынастың дәрежесіне жету
• Топтық қызмет жасауына кедергі келтіретін немесе жеңілдететін шарттарды 2
түсіну.
• Психологиялық қорғану барьерлерін төмендету және жекелей дәрежеде 1
сенімсіздікті жою есебінен өзін-өзі тануын дамыту.
МАҚСАТТАРЫ МЫНА АСПЕКТІЛЕРДЕН ТҰРАДЫ ДЕП, КӨРСЕТЕДІ:
ШЕЙН МЕН БЕЙНЕС (1965) ЛАБАРОТОРИЯЛЫҚ ТРЕНИНГТІҢ
Топтық динамика түсінігіне
Топтық динамика
негізгі бес элементтүсінігіне
кіреді
негізгі бес элемент кіреді

Топтың мақсаты.

Топтың нормасы.

Топтың құрылымы және
лидер мәселесі

Топтың бірлігі.

Топтың даму фазалары
Топтағы рөлдік позициялар Топтағы нормалар.
• В.И.Сиободчикова «әлеуметтік рөл» • Тренингтік топтарда өзіндік нормалар
және «ойын рөлі» түсініктерін бөлді. өнделген. Жетекші топты эффективті
«Әлеуметтік рөл»-өзара әрекетте дамыту үшін нормалардың қажеттілігін
адамдарға жабыстыратын, байланыс түсіну қажет және сол нормаларды
және қатынасты талдау бірлігі, қатысушылардың қабылдауын,
ойындық рөл-еркін, бірақ уақытша өндеуіне мүмкіндік жасай алу керек,
қауымдастықты талдау бірлігі. Топтағы сондай-ақ нормалар топтың мақсатына
қатысушылардың рөлдері жалпы сай болуы тиіс. Әлеуметтік қоғамда
талдаудың мәні болады немесе кері қалыптасқан нормаларды тренингтік
байланысты репрезентациялайды. топқа механикалық түрде жай
Мұндай тәсілдер өзіндік сана-сезімді ауыстыру, өнімді болып табылмайды
дамытуға және жабысқақ немесе және тікелей зиян келітіріп,
конструктивті емес әлеуметтік антитерапевтік әсер көрсетеді
рөлдерден босатуға мүмкіндік береді.
ТОПТЫҚ ТҰТАСТЫҚ ТҮСІНІГІ, БІРЛІГІ -ТОП МҮШЕЛЕРІНІҢ ӨЗАРА ЭМОЦИОНАЛДЫ
ТОПТЫҚ ТҰТАСТЫҚ
ТАРТЫМДЫЛЫҒЫН ЖӘНЕТҮСІНІГІ,
ТОППЕНБІРЛІГІ -ТОП МҮШЕЛЕРІНІҢ СИПАТТАЙТЫН
ҚАНАҒАТТАНУШЫЛЫҒЫН ӨЗАРА ЭМОЦИОНАЛДЫ
ТОПТАҒЫ
ТАРТЫМДЫЛЫҒЫН ЖӘНЕ ТОППЕН ҚАНАҒАТТАНУШЫЛЫҒЫН СИПАТТАЙТЫН ТОПТАҒЫ
ТҰЛҒАРАЛЫҚ ӨЗАРА ӘРЕКЕТТІ ЖӘНЕ ӨЗАРА ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫҢ БЕРІКТІГІНІҢ, БІРЛІГІНІҢ
ТҰЛҒАРАЛЫҚ
ЖӘНЕ ӨЗАРА ӘРЕКЕТТІ ЖӘНЕ ӨЗАРА ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫҢ БЕРІКТІГІНІҢ, БІРЛІГІНІҢ
ТҰРАҚТЫЛЫҒЫНЫҢ
ЖӘНЕ ТҰРАҚТЫЛЫҒЫНЫҢ

Теріс Оң
факторла факторла
р р - қатысушылардың
- ұсақ ішкі қызығушылықтарының, көз-
факторлардың пайда қарастарының және
болуы; - жеке топ құндылықтарының сәйкес
мүшелері арасында келуі; - құрамның жеткілікті
алдын ала танысуы; - гомогенді деңгейі; -
психологиялық қауіпсіздік
жетекші жағынан атмосферасы; - белсенді
басқара алмаушылық; біріккен іс-әрекет; - үлгі
- бірыңғай мақсаттың ретінде жетекшінің
жоқ болу. тартымдылығы; - жетекшінің
білікті жұмысы; -
бақталасушы топтардың
болуы; - топқа
оппозиционердің қатысуы.
Гомогенді және гетерогендік
мәселесі мынандай параметрлерді
қосады:

1) Жынысы
2) Жасы
3) Білімі
4) интеллект деңгейі
5) әлеуметтік статус,
6) тұлға типі және мінез-құлық
стильі,
7) психологиялық мәселелер,
8) наным-сенім және құндылықты
бағдарлар,
9) топқа қатысушылардың
мақсаты.

Ұқсас жұмыстар
Оқушыға көмек
Әлеуметтік - психологиялық тренинг әдістері
Психологиялық тренинг
Әлеуметтік психологиялық тренинг пәніне кіріспе
Психологиялық профилактика
Оқытудың белсенді формасы мен әдістері
Балабақша қызметкерлерімен психологиялық жұмыс
Ақыл-ойында кемістігі бар балалардың ата-аналарына психологиялық-педагогикалық көмек ерекшеліктері
Тренинг ждүргізуші
Девиантты балалармен жұмыс
Пәндер