Фокусты терапия




Презентация қосу
Тақырып:Фокустық терапия
Жоспар:

1.Сиқыршы ұғымы.

2.Жекелей
психология баланы
зерттеудегі негізгі
бағыттары.
3.Жекелей
психология баланы
зерттеудегі негізгі
бағыттары туралы
түсінік.
Сиқыр-

сиқыршылық, магия. Сиқыр қараңда ең алдымен
Мысырға қатысты айтылады Мұсаның Фираун
сиқыршыларымен және Вавилонмен жекпе - жегі
әлденеше рет қайталанады. Вавилонның
сиқыршылықпен байланысы туралы түсінік Жерорта
теңізі мен Алдыңғы Азия аудандары үшін дәстүрлі
ұғым. Ол туралы көне заман авторларында да,
Тауратта да (Исаия), Оңтүстік Арабия
тұрғындарының тіліндеғі түбірінің айтылу мәні де
сиқыршылыққа барып тіреледі. Құран бойынша
Сиқыр Пайғамбарлық қарсы түрады және онымен
үйлеспейді. Ол күнәһарлық деп жарияланған. Түптеп
келгенде арабтың сиқыршылық практикасы кахим,
шаир және мәжнүн деген терминдерімен байланыста
дамиды.
Әр түрлі аурулары жайлы сұрақтар
қойылуы мүмкін. Клиенттің
қорқыныштары туралы жыныстық
қатынастар туралы (бабалық,
ересектік шақтағы) сұрақтар қойылаы.
Соңғы мақсаттарды анықтау үшін
психотерапевт: «Сіздің кім болуға
жаралғансыз?» деген сұрақ қояды,
яғни оған қандай іс-әрекет қызықты
және кәсібі болар еді, егер де белгілі
бір қиындықтар туындамағанда оған
не кедергі болды.
Жекелей психология
баланы зерттеудегі
негізгі бағыттардың
сызба нұсқасын
жасады. Ол бірнеше
бөлімнен тұрады.
1. Бірінші бөлімдегі сұрақтар арқылы қашан және қандай жағдайда проблемалар
туындай бастады. Бала қалыптасқан жағдайды зерттеу кезінде қоршаған ортаның
өзгеруіне көңіл бөлінеді. Ауруларға, бауыр-сіңілдерінің тууына, мектептегі
сабақтардың басталуына, жаңа достардың пайда болуына бірнеше көңіл бөлінеді.
2. Екінші бөлімдегі сұрақтар жауластық бағдарды, басымдылық сезімдерді
анықтауға және олардың тұлғаның мінез-құлқында, қылық-әрекетінде қалай
көрінетіндігін көруге көмектеседі. Балада ерекше уайымдар, қайғылар болды ма
(әлсіздік, ыңғайсыздық сезімі, тастандылық, керексіздік, жалғыз болғысы келетін
сезімі, қызғаншақтық т.с.с.). Қана уақыт басқаларға тәуелді болады. (Киінуде,
тамақтануда, біреуге жақын байланысқандық, бірдемеден қорқу т.с.с)
3. Үшінші бөлімде баланың инстинктивті белсенділігі, басымдылыққа талпыну
шектелді ме дегендерді ұғуға көмектеседі. Бұл үшін бала көп әурелікті тудыра ма,
түнде көп жылады ма, энурез немесе энкопреза белгілері байқалды ма, қай ата-
анамен бірге ұйықтағысы келеді, аямшақ болды ма, бірдемеден қорықты ма.
Психотерапевтің ерекше маңызды сұрақтары: бала басқа балаларға барғысы
келеді ме, қандай балаларды мықтыларды ма, немесе әлсіздерді ме. Баланың
икемсіз алаңғасар, мазақтаушы болғанын анықтау өте маңызды.
4.Бұл бөлімдегі баланың қарым-қатынасының ерекшелігін, оның әлеуметтік
қызығушылықтарын анықтауға көмектеседі. Психотерапевтің сұрайтыны бала
достарды қаншалықты жеңіл табатын, балаларлы немесе жануарларды қинады ма,
лидер болды ма, әлде шетте қалуды қалады ма, өзінен кіші балалармен ойнағысы
келді ме, әлде қарама – қарсы жыныстағы балалармен ойнағысы келді ме т.с.с
5. Бесінші бөлімде алдыңғы бөлімдегі мәселелерді аша, тереңдете түседі. Қазіргі
кездегі қоршаған ортадағылармен қандай қарым-қатынаста. Бала мектепте
өзін қалай ұстайды, әрекет етеді.
6. Жанұя жағдайы туралы мәліметтер, жанұядағы қарым-қатынас нормалары бала
позициясын ұғынуға көмектеседі. Жанұя мүшелерінің ауруға, өлімге, алкоголизмге
ұшырауы баланың қалыптасуындағы маңызды фактр ретінде қарастырылады.
7. Баланың басқа адамдар мен қарым-қатынасын оның нешінші болып туғанын білу
арқылы ұғуға болады.
8. жеке психолог үшін үміт пен күтулер болжамдар қызықтырады: бала өзінің
таңдауы туралы не ойлайды, ол ата – аналарының кәсібі мен байланысты ме, ол
келешек жанұя өмірін қалай көреді, бұл адамдар қарым-қатынасына қалай
байланысты.
9. Психотерапевт баладан оған қандай кейіпкерлер ұнайды, армандауды,
қиялдағанды жақсы көре ме деп сұрайды.
10. Ерте есте қалған естеліктер жиі қайталанатын түстер арқылы әр түрлі
проблемалар анықталады.
11. Бала өзіне назар аудару үшін өзін күлкілі, балаша, ақымақ ретінде көрсетуі
мүмкін. Терапевт осындай жағдай туралы білуге тырысады.
12. Жеке психолог физиологиялық кемістіктерді анықтайды. (дене бітімінде,
сөйлеуінде, көруінде) Өйткені олар өз-өзін кем сезіну сезімін тудырады.
13. Баланың көмексіз, әлсіз болуы, онда өзін қабілетсіз, жұмысқа, өмірге икемсіз
сезімдерін, өз-өзіне қол жұмсау ойларын тудырады
14. Психотерапевт баланы жаңадан бағдарлау үшін оның позитивті жетістіктерімен,
мүмкіншіліктері, психологиялық функциялардың даму ерекшеліктерімен әр түрлі
сферадағы тәжірибесімен танысады.
Жасалған мақсаттарды зерттеу Психотерапевт
клиентті алғашқы жіберілген қателіктерге көңіл
аударуға тырысады. Ол үшін ол оның мимика мен
понтамимикасын бақылайды. Егер клиентте бір
қайталанатын әрекеттері болса және
психотерапевт: «ол неге солай істейді?» деген
сұрағына «бұл әдет» деп жауап берсе, онда бұл
«Бұны өзгертуге тырысыңыз» дегендей көрінеді
немесе «Бұл жайлы әңгіме көңі-күйімді
түсіреді»дегені «Бұл жөнінде сөйлеспей-ақ
қояйық» дегенді білдіреді. Осындай қылық-
әрекеттер, вербалды және вербалсыз қарым-
қатынас интерпритациялау арқылы оның өмір
стилі туралы білуге болады
Пайдаланылатын әдебиеттер:

Грановская Р. М. Элементы практической психологии.— 2-е изд.
— Л.: Издательство Ленинградского университета. 1988.—560 с.
Карвасарский Б. Д. Психотерапия Учебник для студентов
медицинских ВУЗов. 2-е изд., 2002.
Нельсон - Джоунс Р. Теория и практика консультирования –
СПб.: Издательство «Питер», 2000. – 464с.
Осипова А. А. Общая психокоррекция: Учебное пособие для
студентов вузов. – М.: ТЦ «Сфера», 2000.– 512с. ISBN 5-89144-
100-4
Романин А.Н. Основы психотерапии: Учеб. пособие для студ.
высш. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия»,
1999. - 208 с. ISBN 5-7695-0418-8, стр.57-61.


Ұқсас жұмыстар
Сепсис сипаттамасы
Биохимияның зерттеу әдістері
Салыстырмалы диагностика дермоидты киста, липома
Жасанды мүшелер
Ерін және тіл ісіктері
Сейсмикалық толқындар таралуына қарай
Жарықтық микроскоптың құрылысы
ЖЕР ЖӘНЕ ТЕҢІЗ СІЛКІНУІ. ГЕОЛОГИЯЛЫҚ ОРТАНЫҢ ТЕХНОГЕНДІК ӨЗГЕРІСІ
Афтершоктар негізгі дүмпуден соң
Молекуланың ионизациясы
Пәндер