МЕМЛЕКЕТТІҢ ИНДИКАТИВТІК ЖОСПАРЫ




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛТКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
«МЕНЕДЖМЕНТ және МАРКЕТИНГ» кафедрасы

МЕМЛЕКЕТТІҢ ИНДИКАТИВТІК
ЖОСПАРЫ

Орындаған:
Тобы:
Қабылдаған:
Индикативтік жоспар
• Мемлекеттің әлеуметтік экономикалық даму жоспары
2 түрде болуы мүмкін, яғни дерективті сипатта және
индикативті. Әміршілдік сипаттағы жоспарлар бұрынғы
Кеңес Одағы экономикасына тән болды. Әлемдік
тәжірибе мүндай сипаттағы жоспарларды ұзақ уақыт
пайдалану әлеуметтік – экономикалық дамуды
дағдарысқа әкелетіндігін көрсетті. Нарықтық аралас
экономика талаптарына индикативтік жоспарлау
тән.және 25 рет түзетулер жүзеге асырылды.
Қазақстан Республикасы дербес мемлекетке
айналып, нарықтық экономикаға көше бастаған
кезден бастап (1991), елдегі экономика және
әлеуметтік өзгерістерді индикативтік жоспарлау
үлгісі қолданылды.
Индикативтік жоспарлау немесе экономикалық
бағдарламалау – ел экономикасын мемлекеттік
реттеудің құрамдас бөлігі болып табылады. Ол –
елдегі қоғамдық өндірістің дамуы мен әлеуметтік-
экономика саясаттың стратегиялық
тұжырымдамаларының ең оңтайлы нұсқасы таңдап
алынған кешенді жалпы экономика бағдарламалар
негізінде экономиканы реттеп отыру жүйесі
саналады және индикативтік, яғни ұсыныстық
сипатқа ие. Ондағы жоспарлы көрсеткіштер ел
дамуының жалпы бағдарлары түрінде болады.
Индикативті жоспарлау келесідей
сипатталады:

1) Индикативті жоспарлау нарықтың экономика
субъектілері болып өз өнімдеріне, түсімдеріне өздері
қожа еркі меншік иелері есептеледі деген ұғымға
негізделінеді.

2) Жоспарлары құжаттар көрсеткіштері нұсқаушылық
бағыт берушілік сипатта

3) Жоспарлық көрсеткіштерді қосымша келесім
шарттармен толықтырусу мүмкіндігінің болуы.
Индикативті жоспарлау мақсаттары:
1) Ұлттық мемлекеттің экономикалық тұрақты дамуын қамтамасыз ету,
дағдарысты құбылыстардың алдын алу, экономикалық қауыпсіздігін
қамтамасыз ету.

2) Әлемдік және ішкі нарық коньюктураларын бюджеттік қаржыларды
мемлекеттің пайдалану, бағыттары турасында шаруашылық субъектілеріне
мәліметтер жүйесін қалыптастыру.

3) Нарық субъектілеріне оларды қызықтыратын және мемлекеттік ұлттық
бағдарламалар негізін құрайтын көрсеткіштер жүйесін құру.

4) Тауар өндіруді жаңа техника технология және озық тәжірибелерді
пайдалануға бағыттау.
ҚР-ң индикативтік жоспар жүйесі бір-бірімен тығыз
байланысқан бірнеше деңгейлі бағыттардағы жоспарлардан
тұрады. Бұл жүйені құрайтын жоспарлар:

ұзақ, орта, қысқа мерзімдегі индикативтік
жоспарлар болады

макродеңгейдегі, яғни ҚР-ның әлеуметтік-
экономикалық даму жоспары

халық шаруашылығының салалар
жоспарлары

шаруалар, кәсіпорындар, ұйымдар жоспары
Әлеуметтік экономикалық индикативтік
жоспарлау келесідей талаптарға сай келуі
керек:
ҚР-ң қолданып отырған экономиканы мемлекеттік реттеу құралдарының тиімділігін қамтамасыз ету

Нарық механизмдерінің ықпалдары негізінде экономиканы өзін-өзі жоғары деңгейде реттеуі және
шаруашылық субъектілердің экономикалық еркіндіктерін кең көрсетулерін қамтамасыз ету

Әлеуметтік – экономикалық дамуды болжамдау мен бағалау, талдаудың әлемдік тәжірибеде жалпы
қолданатын әдістерін пайдалану

Тиімді аймақтық саясат жүргізуді қамтамсыз ету
Индикативті жоспарлаудағы бағыттау
Нарықтық сигнал Өндіріс саласын реттеу
әдістері мен түрлері:

• халықтың төлемдік • бағалардың реттелінуі
деңгейін зерттейді
• ауыл шаруашылық және • салықтар
азық-түлік өнімдерінің
коньюктурасы • несиелер

• аймақтар аралық және • бағдарламалар
әлемдік нарықтар • сақтандыру жағдайлары
жағдайлары

• қаржы мен құнды
қағаздар нарығы

• қызметтер мен өндіріс
құралдардың нарығы

Ұқсас жұмыстар
ЖЕРГІЛІКТІ БАСҚАРУ ОРГАНДАРЫНДА ІС- ӘРЕКЕТТІ ЖОСПАРЛАУ
БОЛЖАУ МЕН ЖОСПАРЛАУ ӘДІСТЕРІ
Мемлекеттік реттеу нысандары
Экономикалық жүйедегі рынок мен мемлекеттің өзара қатынасы
МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТ ЖӘНЕ БЮДЖЕТТЕН ТЫС ҚОРЛАР
Қаржы жүйесін ұйымдастыру
Қаржы ресурстары туралы түсінік
МЕМЛЕКЕТТІҢ АЙМАҚТЫҚ САЯСАТЫ
Экономикадағы мемлекеттік реттеудің методологиясы жөніндегі ұғым және оның элементтері
Нарық: құрылымы, үлгілері, қызметтері
Пәндер