Қарым-қатынаc қызметтері



ОБСӨЖ
Тақырыбы:Қарым-қатынаc қызметтері
Орындаған:
Қабылдаған:
Тобы:
Түркістан-2018 ж.
Қ. А. Ясауи атындағы халықаралық қазақ түрік университеті Әлеуметтік ғылымдар факультеті
“Қоғамдық ғылымдар’’ кафедрасы

Адам дүниеге келісімен қоғамдық ортаға тап болады. Ол өседі, дамиды, қоғамдық-тарихи, мәдени өмір тәжірибелерін сіңіреді және өмірінің соңғы сәттеріне дейін сол ортада өткізеді. Қоғамдық ортада өмір сүру барысында адамда бірқатар қажеттіліктер, қиындықтар туындайды. Эволюция дамуында адамдар қиындықтарды жеңу үшін қарым-қатынас жасау арқылы бірлесіп әрекет етудің мәселені әлдеқайда жеңілдететінін түсінді. Қарым-қатынастың қажеттілігі, өзара әрекеттестік, өзара көмек көрсету кездейсоқ пайда болған жоқ.
Қарым-қатынас сипаты және қызметтері


Қарым-қатынас - күрделі үдеріс, яғни адамдар арасындағы өзара әрекеттесу, ақпарат алмасу, сонымен қатар серіктестердің бір-бірін қабылдауы мен түсінуі. Қарым-қатынастың негізгі субъектілері - адамдар. Сонымен қатар, қарым-қатынастың субъектілері ретінде басқа да тірі ағзаларды алуға болады, бірақ тек адамдар арасындағы қарым-қатынас саналы түрде жүзеге асып, вербалды және вербалсіз актілермен байланыстырылады.

Қарым-қатынас үдерісінде ақпаратты беруші - коммуникатор, ал ақпаратты қабылдаушы - рецепиент деп аталады.

Қарым-қатынасты бірнеше аспектілерге бөліп қарастыруға болады: мазмұны, мақсаты және құралдары.
Қарым-қатынас мазмұны - бір тірі ағзадан екіншісіне өзара түйісу (контакт) жағдайында берілетін ақпарат. Бұл ақпараттар субъектінің ішкі (эмоционалдық) жағдайы немесе сыртқы ортадағы қалыптасқан жағдайлар туралы болуы мүмкін. Дегенмен, қарым-қатынас субъектілері адамдар болып табылғанда ғана, ақпарат мазмұны алуан түрлі, мағыналы болып келеді.

Қарым-қатынас мақсаты - «қарым-қатынас актісіне не үшін қатысады?» Деген сұраққа жауап береді. Алғашқы аспектідегі қағида мұнда да сақталынады. Жануарлар әлемінде қарым-қатынас мақсаты олар үшін өзекті биологиялық қажеттіліктер шеңберінен шықпайды. Ал адамдар үшін сан алуан және жан-жақты бола отырып, әлеуметтік, мәдени, шығармашылық, танымдық, эстетикалық және тағы да басқа қажеттіліктерді қанағаттандырады.

Қарым-қатынас құралдары - бір жанды ағзадан екіншісіне қарым-қатынас үдерісінде берілетін ақпараттардың түрлі шифрлермен қайта өңдеулер, хабарлау, кодтау тәсілдері болып табылады. Ақпаратты кодтау - хабарлаудың бір тәсілі. Адамдар арасындағы ақпарат алмасу сезім мүшелері, сөйлеу және т. Б. Белгі жүйелері, жазу, техникалық және сақтау құралдары арқылы жүзеге асырылады.

Қарым-қатынастың үш негізгі сипаты бар, олар: коммуникативтік, интерактивтік, перцептивтік.
Коммуникативтік сипаты - адамдарды өзара белсенді ақпарат алмасуының алғышарттарына байланысты, дәлірек айтсақ, шарты, мақсаты және ниеті.
Интерактивтік сипаты - өзара әрекеттесудің жалпы стратегиясының құрылымына байланысты, яғни қарым-қатынастың серіктестік және бәсекелестік типтерінің болуы.
Перцептивтік сипатына басқа адам образының қалыптасу үдерісі кіреді, мұндағы басты ескеретін жайт адамның психологиялық ерекшеліктері мен қасиеттері.

Қарым-қатынас үдерісін зерттеуде қарым-қатынас қызметтеріне басты назар аударған жөн. Себебі бұл аумақта сан алуан пікірлер мен ойлар айтылады. Атап айтар болсақ, ресей ғалымы Б. В. Ломов қарым-қатынас қызметтерін көпқырлы дей отырып, оларды үш топқа бөліп қарастырады:
1. Ақпаратты-коммуникативтік;
2. Реттеуші-коммуникативтік;
3. Аффекті-коммуникативтік.

Алғашқы топқа ақпаратты беру-алу үдерістерін толық жатқызуға болады, себебі кез-келген берілген ақпарат міндетті түрде басқа да қарым-қатынас субъектілеріне жететіні анық.
Келесі топ мінез-құлықты реттеуші қызметті сипаттайды, яғни адам өз мінез-құлқымен қатар өз әрекетін реттеуге тырысады.
Ал үшінші, яғни аффекті-коммуникативтік қызмет тобы адамның эмоциялық аумағына байланысты, мысалы адам көңілі жабырқау бола қалса не беймаза күйге тап болса, ішкі сырымен, өз көңіл-күйімен, жағдайымен бөлісуге дайын тұрады.

Қарым-қатынас қызметтері ұғымын өз кезегінде А. А. Брудный тереңірек аша түсіп, негізгі қарым-қатынас қызметіне құралдық қызметті жатқызады. Оның көзқарасы бойынша, аталмыш қызмет түрі басқару үдерісі мен бірлескен еңбекте үлкен әсер етеді. Ал ғалым Л. А. Карпенко «қарым-қатынас мақсаты» критерийіне сай 8 қызмет түрін ұсынады:
1) түйісу - ақпаратты тасымалдауға дайындық жүргізу және өзара байланысуға жағдай туғызу;
2) ақпараттық - хабар, сонымен қатар ой-пікір және шешімдермен алмасу;
3) түрткілік - қатынас серігінің белсенділігін арттыру;
4) үйлестірушілік - бірлескен әрекетті ұйымдастырудағы өзара келісімге негізделу және бағытталу;

5) түсіністік - серіктестердің бір-бірін толық түсінуі;
6) эмотивтік - серіктестер қажетті көңіл-күй жағдайын туғызу және өз көңіл-күйін қажетті жағдайда өзгерте алуы;
7) қатынас орнату - индивидтің өзінің орнын, мәртебесін және ролін анықтауы мен сезінуі;
8) әсер ету - әріптестің мінез-құлқын, жағдайын, жеке-мағыналық білімдерін, соның ішінде ниетін, ұстанымдарын, пікірін, шешімдерін, қажеттіліктерін, әрекеттерін, белсенділіктерін өзгерте алу.

Сонымен қатар, кейбір әдебиеттерде қарым-қатынастың төмендегідей қызметтерін де көрсетеді. Олар: әлеуметтік және психологиялық қызметтері.
Әлеуметтік қызметі: бірлескен әрекетті ұйымдастыру, әрекетті және мінез-құлықты басқару, бақылаудан тұрады.
Ал психологиялық қызметі: тұлғаның психологиялық жағдайын қамтамасыз ету, қатынасқа түсуде қажеттілікті қанағаттандыру және өзін-өзі бекіту қызметтерін жүзеге асырады.

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz