ТӘРБИЕНІҢ МАЗМҰНЫ




Презентация қосу
ТӘРБИЕНІҢ МАЗМҰНЫ
Тәрбиенің мазмұны

Адамгершілік , имандылық
Интернационалдық тәрбие
тәрбиесі

Саяси мәдениеттілікке
Ақыл-ой тәрбиесі
тәрбиелеу

Еңбек тәрбиесі Құқықтық тәрбие

Эстетикалық тәрбие Діни тәрбие

Дене тәрбиесі Әкологиялық тәрбие
Адамгершілік тәрбиесіне профессор Н. И. Болдырев былай анықтама
береді: “Адамгершілік тәрбиесі дегеніміз – оқушыларды мақсатқа
негізделген моралды сенімдер мен жағымды мінез-құлық дағдылары мен
әрекеттерін қалыптастыру және адамгершілік сезімдерін дамыту”.
Адамгершілік тәрбиесі – жеке тұлғаны жан-жақты дамытудың жетекші
тобы.
Адамгершілік салаларға өз ұлтын, Отанын сүю, мейірімділік,
сыпайылық, ерлік, адалдық, қарапайымдылық, еңбекті сүю т.б. кіреді.
Құнды адамгершілік қасиеттерге ие рухани адамды қалыптастыру
оның туған кезінен басталады. Бұл жөнінде адамгершілік идеялады
уағыздап артынан мол мұра қалдырған Шәкәрім Құдайбердиев былай
дейді: “Адамның жақсы өмір сүруіне 3 сапа негіз бола алады. Олар:
барлығынан басым болатын адал еңбек, мінсіз ақыл, таза жүрек. Бұл
сапалар адамды дүниеге келген күннен бастап тәрбиелейді”.
Адамгершілік тәрбиесі

Жан-жақты дамыған тұлға

Әлемуеттік ортада Азаматтық Өз ісіне
Гуманистік белсенді борышын жауапты

Көмек беруге Басқаларға Өзіне талап қоя
Мейірімді біледі
әзір адал

Өз ұлтын сүюмен Өз халқының
Ана тілін
қатар,басққа ұлтарды тарихын жақсы
құрметтейді
сыйлайды біледі
• оқушыларды қоғам моральдық нормасын орындауға
қатыстыру;
• оқушылардың тәртіп және мінез-құлық тәрбиесін
қалыптастыру;
• балалардың санасына және мінезіне педагогикалық ықпал
жасаудың бірлігін қамтамасыз ету;
• Отанға, халқымызға, еңбек және қоғамдық іс-әрекетке
балалардың жауапкершілік сезімін тәрбиелеу;
Ақыл-ой тәрбиесі оқушылардың ойлау
қабілетін, дүниеге ғылыми көзқарасын
жетілдіру және оны қалыптастыру, ғылыми
білім жүйесін қамтамасыз ету. Оны тиімді
ұйымдастыру оқушының ақыл ойын дамытып,
рухани күшінің гүлденуіне ықпал жасайды,
еңбекте, әлуметтік өмірден өз орнын табуға
көмектеседі.
Ақыл-ой тәрбиесінің міндеттері

Білім қорын жинау. Білім қорын жинаудың жоғарғы деңгегейіне жетуінде оқушының
мақсаттылығы алдына қойған мақсат пен танымдылық іс-әрекеттерге итермелеуші себептер
мен оқу біліктерін берік меңгерумен байланысты.

Негізгі ой операциялары. Ақыл-ой дамуы және ойлау білігі негізгі ойлау операцияларын
меңгеруді қажет етеді. Ойлау түрлі тәсіл, амал-операциялардан тұрады. Оларға анализ
(талдау), синтез (жинақтау), салыстыру, классификация (топқа жіктеу) жатады.

Зиялық біліктерді қалыптастыру. Оқушылардың зиялық іскерлікті меңгерудің оқу және
тәюин жұмысындағы алатын орны ерекше. Мысалы, оқу еңбегі нәтижелі жүру үшін оқу іс-
әрекет іскерліктерінің тобын оқушылардың меңгеруі өте қызық. Жалпы оқу іс-әрекеті
іскерліктің қатарына оқу, тыңдау, өз ойын ауызша баяндау, жазу кітаппен жұмыс жатады.

Дүние танымды қалыптастыру. Ақыл-ой тәрбиесінің тағы да бір маңызды міндеті –
оқушылардың ғылыми дүниетанымын қалыптастыру. Мұның негізінде әлем танымдылығын
түсіну, табиғат пен қоғам дамуының заңдарын ұғыну жатыр. Жинақты етіп айтсақ, оқушы
барлық пәндерді оқу процесінде негізгі дүниетанымдық жұмыстарды бекітіп баянды етіп
талаптанады.
Еңбек тәрбиесі.
Еңбек өмір кілті, уақыттың тұтқасы. Еңбексіз адам өзінің бар
адамдық қасиетінен және барлық құнынан айырылады. Адам өз
жеке еңбегінсіз бір адымда алға ілгере алмайды. Еңбек арқылы
адамның дене, адамгершілік, эстетикалық және ақыл-ой деңгейі
дамып жетіледі. Қоғамдық еңбектің әлеуметтік мәне және
құндылығы арта түседі.

Мектепте еңбекке тәрбиелеудің басты 3 міндеті
бар:
1. Еңбекке сүйіспеншілікпен еңбек адамдарына құрметпен қарау.
2. Оқушыларды халық шаруашылығының салаларындағы еңбек түрімен
таныстыру.
3. Мамандыққты таңдауға дайындау.
Экологиялық
Экологиялық тәрбиенің
тәрбиенің негізгі
негізгі
мақсаттары.
мақсаттары.

Экологиялық
Экологиялық Жастардың
Жастардың
нормалардың,
нормалардың,
Қоршаған
Қоршаған ортаға
ортаға бойында
бойында
ережелердің
ережелердің жауапсыздықпен
жауапсыздықпен экологиялық
экологиялық
қажеттілігін
қажеттілігін қараушыларға
қараушыларға мәдениет
мәдениет
жастардың
жастардың жол
жол бермеу.
бермеу. дағдысын
дағдысын
мінез-құлқында
мінез-құлқында қалыптастыру.
қалыптастыру.
тәрбиелеу.
тәрбиелеу.
Өмірде және нақты
еңбек іс-әрекетінде
экологиялық білімді
қолдана білу, іскерлікке
төселу.

Экологиялық
Табиғатты қорғау тәрбиенің басты
және өзгерутуге міндеттері
Әрбір мектепте
байланысты экологиялық білім
оқушыларды және тәрбие
жаппай қоғамдық қоғамын
пайдалы еңбекке ұйымдастыру.
қосу
Эстетикалық тәрбие болмыстағы және өнердегі сұлулық пен
әсемдікті дұрыс қабылдауға және эстетикалық мәдениетті,
эстетикалық түсінікті сезім мен талғамды тәрбиелейді. Эстетикалық
тәрбие адамды дүниедегі әдемілік атаулыны бағалай білуді үйретеді.
Эстетикалық тәрбиенің өзіне тән міндеттері бар. Олардың бірі
эстетикалық көзқарастарды тәрбиелеу. Эстетикалық көзқарас
тәрбиелеу оқушыны жан-жақты және үйлесімді дамытудың жалпы
жүйесінде ең алдымен өзіне тән қызмет атқарады. Баланың
эстетикалық көзқарасын тәрбиелеу әсемдіктің қасиеттері бар, әр
түрлі өмір мен қатынастар және әсерлер ықпалымен жүзеге
асырылады. Эстетикалық көзқарасты тәрбиелеудің негізгі қралы -
өнер. Ол шындықты көркем, сезімді қабылданатын бейнелер
арқылы бере отырып және осылар арқылы адам сезімімен санасына
әсер етіп, оның көзқарасын қалыптастыруға жәрдем етеді.
Педагогика дене тәрбиесін жеке адамның жан-жақты
дамуының ажырамас құрамды бөлігі деп қарайды. Дене
тәрбиесі жүйесі дегеніміз - әлеуметтік-экономикалық
заңдылық пен ғылыми-әдістемелік, нормативтік бағдарлама
негіздер жиынтығы.
Дене тәрбиесі жүйесінің басты мақсаты – күш-қуаты мықты
жан-тәні сау, елімізді қорғауға әзір, шығармашылық жұмысқа
құштар, жан-жақты дене тәрбиесі дайындығынан өткен
адамдарды тәрбиелеу.
Дене тәрбиесінің жүйесі адамның денесі мен
интеллектуалды өсуіне, оның моральдық шынығуына,
болашақта еліміздің сан-саналы өміріне белсене араласатын
Жас ұрпаққа құқықтық тәрбие беру – жан-жақты
тәрбиенің маңызды саласы. Мектеп алдында тұрған
міндеттердің бірі – оқу-тәрбие жұмысының барлық
құрамды салалардың құқықтық тәрбие беруге қызмет
істеуге қажет. Құқықтық тәрбие негізгі мәні –
қоғамыздағы маңызды қатынастарды реттей қоғамға
қажетті қатынастардың дамуына жағдай туғызып,
қорғап, қоғамға зиянды қатынастарды шектеп, тыйым
салатын құрал.
Құқықтық тәрбие міндеттері:
• Оқушылар азаматтық белсенділігін қалыптастыру,
заңды бұзушылдыққа қарсы күресуге тәрбиелеу;
• Әр түрлі әліметтік – құқықтық маңызы бар жұмыстарға
қатысу;
Саяси – идеялық тәрбие – оқушыларға жан-жақты тәрбие
беру жүйеснің іргетасы және тәрбиенің басқа құралдарының
орнымен ролін анықтайтын ең шешуші буыны. Мектеп саяси –
идеялық тәрбие мен адамгершілік тәрбиесінің бірлігі
оқушылармен жүргізілетін бүкіл идеялогоялық жұмыстың
мазмұнына адамгершілік сипат бергенде ғана іске асады. Саяси
идеялық тәрбие бүкіл жан-жақты тәрбие процесінің жүрегі
болып табылады. А.С. Макаренко: “Біздің тәрбие саласындағы
әрбір қадамымыз саяси тәрбие сіңіру арқылы жасалуы керек.
Егер бұл олай болмаса, онда мұндай тәрбие түкке де тұрмайды.”
– деген. Саяси идеялық тәрбие жұмыстарының басыты
міндеттерінің бірі – жас ұрпақты патриотизм рухында, ұлтаралық
қатынастар мәдениетін меңгеруге тәрбиелеу.

Ұқсас жұмыстар
Тәрбиенің ұлттық ерекшеліктері
Тәрбиенің заңдылықтары
Тәрбие заңдылығы
Тәрбиенің парадигмасы
Психология пәнінің теориялық және методологиялық негізі, ғылыми негізі
ТӘРБИЕ ПРОЦЕССІ
Педагогикалық үдерістегі мақсаттардың иерархиясы
Тәрбие заңдылықтары
Тұтас педагогикалық үдерістегі тәрбиенің мәні мен мазмұны
Экономикалық білім және тәрбие берудің негіздері
Пәндер