Этникалық тәрбиенің ерекшеліктері және оларды анықтаушы факторлар



этнопедагогика

Тақырып: Этникалық тәрбиенің ерекшеліктері және оларды анықтаушы факторлар
Проблемалық сұрақтар:
Тұлғаның қалыптасуына қандай факторлар ықпал етеді? Олардың өзара байланысы қандай?
Тәрбиенің этникалық ерекшеліктері неге байланысты.
Халықтың педагогикалық мәдениеті дегенді қалай түсінеміз?

Негізгі ұғымдар:
ұлттық мінез, этникалық тұлға, этникалық өзіндік сана, ана тілі, дәстүр, салт, әдет-ғұрып, этникалық дүниетаным, этномәдени орта, тұлғаның этномәдени тұрғыдан әлеуметтенуі.

Жоспар:
1. Табиғат халық педагогикасына ықпал етуші негізгі фактор ретінде.
2. Еңбек, тұрмыс, дін және олардың халықтың педагогикалық мәдениетіне ықпалы.
3. Дәстүрлер, салттар және әдет-ғұрыптар этникалық тәрбиені құраушы негіздері ретінде.
4. Ұлттық мінез бен халықтық педагогиканың өзара байланысы.

Этникалық тәрбиенің ерекшеліктері әрбір ұлттың өзіндік ерекшеліктеріне байланысты айқындалады. Ол табиғи және тарихи жағдайлардың, тұрмыс тіршілік пен енбек әрекет түрлерінің ғасырлар бойы халықпен бірге дамып келеді. Тәрбие балалардың іс әрекеттерін ұйымдастыру арқылы жүзеге асады.


Табиғат
баланың Эстетикалық талғамының артуына, дене күшінің дамуына, еңбек сүйгіштікке, т. б, тәрбиелеуді
Дін
адамды адал, болуға, тазалыққа, шындыққа, үйретеді.
Ана тілі
Анаа сүтімен берілетін, тәрбиеге ықпал етуші фактор.
Ұлттық мінез
Белгілі бір этносқа тән оның тіршілік әрекетінде туындаған мінездің тұрақты типтік белгісінің жиынтығы.
Тұрмыс
Этносқа, қоғамға тән обьективті жағдайларын байланыстырып тұтастықты құрайтын, оның материалдық және рухани тұжырымының әрекет жүйесі.

Салт
Ұлттық ұрпақ тәрбиелеуде мәдени тұрмысы мен шаруаылық тіршілігінен көрініс табатын, адамның дүниеге келуімен о дүниеге аттанып кеткенше жүреді.
Еңбек
Өмірдің тұтқасы, тіршілігінің көзі. Қоғамдық байланыстың бәрі адам енбегімен жасалады. Еңбексіз, әрекетсіз осының бәрі жүзеге аспайды. Алдыңғы ұрпақтың кейінгілерге әлеуметтік-адамгершілік құндылықтарды, озық дәстүрлерді табыс етуі еңбек (әсіресе балалар мен үлкендердің ) арқылы жүзеге асты.
Әдет ғұрып
Нақты символдық іс әрекет, этикалық салттар мен дәстүрлердің нақты көрініс формалары
Дәстүр
Тарихи қалыптасқан және ұрпақтан ұрпаққа беріліп отыратын іс әрекет пен мінез құлық формалары, оларға ілесе жүретін салттар, ережелер, құндылықтар, түсініктер. бұл әлеуметтік тәжірибені сақтау, оны кейінгі ұрпаққа табыс ету, жаңарту және орнықтыру механизімі.

Тұлғаның қалыптасуына үш фактор (тұқымқуалаушылық, орта, тәрбие) әсер етеді. Халықтың педагогикалық мәдениеті ол Халықтың бала тәрбиесімен тікелей байланысты материалдық және рухани мәдениетінің аясы. Ол бесік жырында, ойын өлеңдерде, балалар фольклорында, дәстүрлі мерекелерінде және халық тұрмысында кездеседі. Педагогикалық мәдениет адамның іс әрекетімен, ойлау қабілетімен, дүниетанымдық көзқарасымен, енбегімен, діни түсініктермен қалыптасады.
Тәрбиені жүзеге асыруда қазақ халқы өзара қарым қатынас мәселесіне аса назар аударған: отбасы мүшелерінің өзара қарым қатынасы; туыстық қарым қатынас, курдастар арасындағы қарым қатынас, енбектес достар арасындағы қарым қатынасы т. б.
Салт дәстүрлер мен әдет ғурыптарды тәрбиенің әдіс тәсілдері, куралдары, формалары ретінде пайдаланган. Ана тілін ұлттың жан дуниесі, идеяның, сезім мен ойдың жанды көрінісі деп түсінген.

Әдебиеттер тізімі
Христова Е. Л. Народная педагогика: историографические и теоретико-методологические проблемы: Автореф. дис. … канд. пед. наук. - М., 1988.
Волков Г. Н. Этнопедагогика. - Чебоксары, 1974.
Волков Г. Н. Этнопедагогика. - Москва, 1999
Кожахметова К. Ж. Казахская этнопедагогика: методология, теория, практика. - Алматы: Гылым, 1998.
Әбілова З. А., Қалиева К. М. Этнопедагогика. - Алматы, 1999.
Жарикбаев К. Б., Калиев С. К. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы. - Алматы: Рауан, 1994.
Рудь Ю. А. Методологические и теоретические проблемы изу чения народной педагогики (логико-исторический аспект) . - М., 1980.
А Э Измайлов Народная педагогика: Педагогические воззрения народов Средней Азии и Казахстана. М., 1991

Өзіндік бақылау.
Тесттік сұрақтар
Этникалық тәрбиенің ерекшелігін қандай факторлар анықтайды?
А) Табиғи және тарихи жағдайлары, тұрмыс тіршілігі мен еңбек әрекеті түрлері
В) Тәрбиенің халық әдістері мен тәсілдері
D) Этникалық тәрбие мазмұнын құрайтын элементтер
Е) Этникалық тәрбиенің негізгі формалары
«Қызым саған айтам, келінім сен тыңда »- деген мәтелде халық қандай әдісті қолданды?
А) Ишара
В) Өсиет
С) Кеңес
D) Тиым
Е) нұсқау
Бақылау тапсырмалары
Қарым-қатынастар жүйесі, салт -дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың педагогикалық мәні.
Тіл - этникалық тәрбиенің ерекшелігін қалыптастырушы негізгі фактор.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz