МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАР ПСИХОДИАГНОСТИКАСЫ




Презентация қосу
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ
ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАР
ПСИХОДИАГНОСТИКАС
Ы.
Мектеп жасына дейінгі балаларда психодиагностикалау
процесінде нақты нәтижелер алу үшін олардың психологиялық
және құқықтық ерекшеліктері туралы білім болуы қажет. Бұл
ерекшеліктерге ең алдымен сана мен өзіндік саналарды
салыстырмалы ең төменгі деңгейі жатады. Психодиагностика
саласы бойынша біз сана туралы айтқан кезде ырықты ішкі ерік-
жігерін және баланың қабылдау, зейін, ес, қиял, ойлау тәрізді
негізгі танымдық процестерін есепке аламыз. Мектеп жасында
балада саналы түрде реттелетін бұл процестің көпшілігі
салыстырмалы төменгі деңгейде болады. Бұл жас кезеңінде
баланың когнитивтік дамуы да әлі қалыптасып үлгермейді.
Танымдық процестің қалыптасып дамуы балаларда шамамен
алғанда 3-4 жастан басталып, жеткіншек жастың соңында ғана
аяқталады. Сондықтан да мектеп жасына дейінгі балаларды,
әсіресе бөбек жасындағыларды психодиагностикалау
жұмыстарында тесттік материалдар балалардың танымдық
процестерін ырықты түрде басқара алуын жоғары деңгейін
талап етпейтіндей болуы керек. Егер бұл шарт ескерілмесе, онда
тестілеу нәтижесінде балалардың танымдық процестерінің даму
деңгейінің шындыққа сәйкес келмейтіндей көрсеткіштер
алынады.
Мектеп жасына дейінгі бала әсіресе 4 жасқа дейінгі
балалар өзінің тұлғалық қасиеттерін әлсіз сезінеді
және мінез-құлқын бағалай алатын жағдайда емес.
Бұл жастағы баланың әлі өз әрекетіне жауап беруге,
түсінуге қабілетті толық жетпейді. Ал 4 жастан 6
жасқа дейінгі балаларда мұндай мүмкіндіктер бар
және олар белгілі бір дәрежеде өздерін жеке тұлға
ретінде бағалай алады. Сондықтан да 4 жасқа
дейінгі балаларды психодиагностикалағанда өзіндік
сананы бағалауға бағытталған тапсырмалар мен
сұрақтарды қолданбау керек. Өйтпеген жағдайда
бала ол сұрақтарға жауап бермей қояды немесе
мағынасын түсінбей-ақ механикалық түрде жауап
бере салады. Ал 4 жас-6 жасқа дейінгі балаға
мұндай тұлғалық және мінез-құлықтық әдістерді
қолдануға болады. Бірақ бұл жастағы балалардың
өзін бағалауында шек жоқ екенін ескеру керек .
Мектеп жасына дейінгі балаларды
мынадый үш топқа бөледі:
Бөбек жасы 1 жастан 3 жасқа дейін

Кіші және ортаңғы мектеп жасына дейінгі

Ересек мектеп жасына дейінгі кезең 5,6,7 жас.
Бөбек жасындағы балалардың психодиагностикада
негізінен оның сыртқы қимыл әрекеті реакциясы ғана
назарға алынады. Сондықтан бұл жастағы балалар
туралы информация жинақтаудың құралы бақылау
әдісі болып табылады. Ал ең негізгі
психодиагностикалық әдіс- табиғи эксперимент әдісі.
Бұл жастағы балаларды зерттеуде ең жақсы
психодиагностиканың нәтижені баланың ойын кезін
бақылау арқылы алуға болады. 1-ден 3жасқа дейінгі
балаларды психодиагностикалау кезінде олардың
ойын формасы қалай өзгерсе балалардың
психологиясын өзара қатынасын дамытатын
әлеуметтік белсенділікте солай өтеді. Бұл жастағы
балалар алғаш рет өзінің қатарластарына тұлға
ретінде қызығушылық танытып олар мен тіл табысып
ойнай бастайды. Осыған сәйкес психодиагностика
әдістері тек баланың жекелік қимыл әрекетін ғана емес
оның ұжымдық ойындағы ролін зерттеуге де
бағытталуы тиіс. Ойынға қатысушылар тек қана
балалар емес ересектерде болуы мүмкін.
Мектеп жасына дейінгі балалардың
танымдық процестерін диагностикалау
әдістері. Мектеп жасына дейінгі балалардың
қабылдау зейін, қиял, ес, ойлау, сөйлеу
сияқты негізгі танымдық процестерін
психодиагностикалау әдістерін ұсынбас бұрын
«психодиагностика әдістерінің стандартты
кешені» туралы түсінікті қарастырамыз.
«Мына суретте не жетіспейді» әдістемесі блйынша балаға бірнеше
суреттер көрсетіледі. Әрбір суретте жетіспейтін детальдар бар. Бала осы
жетіспейтін жақтарын барынша тез тауып атау керек. Жұмысты жүргізу
үшін жүргізушіге секундомер болуы керек. Жұмыстың нәтижесі 10
баллдық жүйемен есептелінеді. Бұл әдістеме баланың қабылдауының
даму деңгейін анықтайды.
Қорытынды бағалау:

10 балл – бала тапсырманы 25 секундтың ішінде немесе одан
ертерек аяқтап жетіспейтін 7 детальды (бөлікті) табады.
8-9 балл – бала барлық жетіспейтін бөліктерді табады және оған 26-
30 секунд уақыт жұмсайды.
6-7 балл – 31-35 секунд аралығында барлық жетіспейтін
детальдарды табады.
4-5 балл – 36-40 секунд аралығында барлық жетіспейтін
детальдарды табады.
2-3 балл – 41-45 секунд аралығында барлық жетіспейтін
детальдарын табады.
0-1 балл – барлық жетіспейтін детальдарды табу үшін 45 секундтан
артық уақыт жұмсайды.
Әрбір әңгімеге тән белгісі үшін 0-2 баллға дейін қойылады. Оны қорытындылау
үшін мынандай критерийлер пайдаланылады.
- Бірінші белгісі бойынша. Егер бала әңгімені 30 секунд ішінде ойлап таба алса,
2 балл қойылады. Ал әңгіме құрастыруға 30 сек.-1 мин. Уақыт жіберсе – 1 балл, 1
мин. Ішінде ештеңе құрастыра алмаса – 0 балл қояды.
- Әңгіме сюжетінің ерекше, оригинал болуы – әңгіменің екінші белгісі болып
табылады. Ол былай бағаланады. Егер бала бұрын көрген немесе естіген
нәрселерді, жай ғана механикалық түрде баяндай салса, онда 0 балл қойылады.
Егер бала көрген, естіген дүниелеріне өз ойынан бірдеңелер қосып айтса, онда 1
балл қойылады. Ал егер әңгіме сюжетін түгелдей баланың өзі құрастырса, және ол
ерекше қызық болса, онда оған 2 балл қойылады.
- Ал үшінші белгісі бойынша, егер басынан аяғына дейін тек бір нәрсе туралы
ғана айтылса, мысалы тек бір ғана жағдай немесе зат туралы болса, және өте кедей
сипатталса. Онда 0 балл қойылады. 1 балл әңгімеде қарастырылған образдардың
әртүрлілігіне және 2-3 персонаж (кейіпкер) қатыстырылып, олар әр қырынан
сипатталғанына қойылады.Ал егер әңгімеге 4 немесе одан көп персонаж қатысса
және әңгімелеуші оларды әр қырынан сипаттаса 2 балл қойылады.
- Төртінші белгісі бойынша былай бағаланады: егер әңгімедегі персонаждар
тек аталып өтсе, бірақ жан-жақты сипатталмаса 0 балл, егер әңгіменің атынан
басқа тағы да 1-2 белгісі қойылса – 1 балл, егер әңгімеде қарастырылған объектілер
3 немесе одан көп белгілерде қарастырылса – 2 балл қойылады.
- Бесінші белгісі бойынша, егер әңгіме ешқандай әсерсіз жеткізілсе, және
айтушының өзі эмоциясыз, қызықсыз баяндаса 0 балл, егер айтушының өзінің
эмоциясы әрең білінсе және тыңдаушылар да әлсіз эмоциямен қабылдаса – 1 балл,
ал егер әңгіменің желісі де, әңгімелеуші де эмоцианалды түрде, мәнерлі баяндалса
және тыңдаушылардан эмоция анық байқалса 2 балл қойылады.
Даму деңгейінің қорытындысы
10 балл - өте жоғары

8-9 балл – жоғары

4-7 балл – орта

2-3 балл – төмен

0-1 балл - өте төмен.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
ТҰЛҒАНЫҢ ПСИХОДИАГНОСТИКАСЫ
Жас ерекшеліктері психологиясының зерттеу пәні мен әдістері
Балалардың тамақтану жағдайы және тамақтану кезіндегі балалардың тәртібі
Алғашқы қадам бағдарламасы
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТІ
Мектепке дейінгі кезеңде тілді қатынас құралы ретінде пайдалана білуі
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
Мектепке дейінгі тәрбиелеу бағдарламалары мен әдістемелік құралдары
Мектеп жасындағы балалардың сөйлеу тілін тексерудің негізгі бағыттары
Сюжеттік-рольдік ойындар
Пәндер