Тілді меңгерудегі сөйлеу іс- әрекеті мен жас ерекшеліктер психологиясының байланысы




Презентация қосу
Тақырып № 7. Тілді меңгерудегі сөйлеу іс-
әрекеті мен жас ерекшеліктер
психологиясының байланысы.

1. Жас ерекшеліктерге байланысты сөйлеудің
дамуы.
2. Сөйлеуде қолданылатын сөздердің
маңыздылығы теориялар.
Жас ерекшеліктер психологиясы- адам
психикасының жастық динамикасын
зерттейтін сала.
Жас- адам дамуының сатылары немесе бір
деңгейден екінші деңгейге өтекін кезең.
Сөйлеудің дамуы- баланың дыбыстарды
қабылдау, сөздерді құрастыруы және
сөйлемдерді меңгеруі.
Баланың тілінің және сөйлеуінің қалыптасуы
оңың ОЖЖ (ЦНС) физиоллгиялық дамуы мен
иілмелігі, жұмсақтығы мен байланысты.
Дағдарыстық кезең – сөйлеудің меңгерілуі еш
бір қиыншылықсыз өтетін кезең.

Дағдарыстық кезеңдердің түрлері:
1жас
3жас
7жас
13 жас
Сензитивті даму кезеңі- психикалық дамуға
оқытудың әсер етуі.
Сөйлеудің саты бойынша дамуы:
0-3 ай-үілдеу (адамның бет әлпеті -анасы)-а,о,у,
- Жадрау
4-6 ай- дыбыстау (әріптерді біріктіру)-абу, агу,агы,
7-8,5ай – бұындау (сөздерді бұынға бөледі)-да-да,ба-ба,та-та,
8,5- 9,5-10 ай –бейнелі бұындау (сөздерді бұынға бөледі)- ма-ма,па-па, а-па,
қыздар -8-9 ай
ұлдар – 11-12 ай
5. 10ай- 1жас5 -6 ай- ата, әже, мама,папа, тик-так,
6. 1жас6-8 ай – бер, ал, бар (бүйырып сөйлеу)
7.1жас8-9ай –қөпше түрде сөйлеу
8. 1,5жас- 3-50 сөз білу (1жас- мин-3-5сөз, мак- 59-60сөз)
9. 2жас-300сөз
10. 3жас- 1-2мын сөз (3жас- мин-1,4-1,5сөз, мак- 2,4-2,6 сөз)
- 3 жас 63%- зат есім, 23%- етістік, 14%- басқа сөздер.
-6 жас- 10 000 сөз.
Шетел тілінде сөйлеуді баланы 5-6 жастан бастаған жөн.
Сөйлеудің айтылуының жоспары
Дж.Прибрам

Т- сынақ (проба) - test
О- операция - operate
Т- сынақ (проба) - test

Е- результат- exit
А.Р. Лурияняң мәлімет айтылу
динамикасы:
Сөйленетін сөздің қалыптасуы:
Мәннің (смысл)- мағынаға (значение) өтуі.
1. Семантикалық жазылу (сөйлеу
жинақтылығына)
2. Ішкі сөйлеу (ішкі мән-мағынаның
синтаксистік жүйеге айналуы).
3. Сөйленетін сөздің ашық турде
жариялануы (мәлімет алмасу және
сөйлемдерді бір бірі мен тығыз
байланысы).

Ұқсас жұмыстар
ШЕТЕЛ ТІЛДЕРІН ОҚЫТУ ПСИХОЛОГИЯСЫ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖӘНЕ ЖАС
Таным мен қарым-қатынастың сөйлеу әрекетінің қызметі ретінде
Ағылшын тілін ойын арқылы оқыту
Жас ерекшеліктері психологиясының психологияның басқа салаларынан басты айырмашылығы - даму қарқынына басым көңіл бөлінуі
Балалар психологиясына кіріспе
Жас ерекшеліктері психологиясының зерттеу пәні мен әдістері
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
Жас ерекшелік психологиясы
Шетел тілдерін оқыту психологиясы туралы
Пәндер